Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik denk dat inderdaad Antony naar United zal vertrekken. Misschien ook maar hopen dat Haller vertrekt en dan lekker twee spitsen halen (Brobbey en Dolberg misschien?) 

Jammer dat er ook geen gooi wordt gedaan naar Kluivert eigenlijk, niet meer welkom bij Nice en ook Roma wilt graag van hem af. Voor maximaal 10 miljoen kan je dat echt wel weer proberen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

26 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zal die willen? Het salaris bij Ajax is wellicht minder dan in de Spaanse subtop.

Zal waarschijnlijk iets moeten inleveren, maar misschien op te vangen met tekengeld en/of bonussen als hij transfervrij komt? Zou denk ik voor beide partijen een goede transfer zijn (als Antony effectief weg gaat). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2022 om 09:20 zei Rogier.:

22/23 april: PSV - Ajax
6/7 mei: Ajax - AZ
13/14 mei: FC Groningen - Ajax
21 mei, 14.30 uur: Ajax - FC Utrecht
28 mei, 14.30 uur: FC Twente - Ajax

Dat zijn geen misselijke laatste 5 wedstrijden  7 uit 15 zou hier zomaar kunnen gebeuren.

En hoe ziet begin van seizoen eruit? Is dat niet wat urgenter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Borussia Dortmund is dicht bij het aantrekken van Sébastien Haller, meldt de Duitse krant BILD. De onderhandelingen zijn in volle gang, een akkoord is er nog niet. Volgens BILD heeft Dortmund 33 miljoen euro geboden, maar wil Ajax 38 miljoen.

Haller is al een tijdje het topdoelwit van Dortmund, dat een vervanger zoekt voor de naar Manchester City vertrokken Erling Haaland. De Franse spits wil de overstap graag maken, om die reden heeft hij interesse van Premier League-clubs terzijde geschoven. Haller wil Dortmund en Dortmund wil Haller, zo klinkt het in Duitsland.

Ajax heeft een bod gekregen van 33 miljoen euro exclusief bonussen, maar dat is voor de Amsterdammers nog niet gekozen. 'H2', Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar, zetten in op een bedrag van 38 miljoen euro. Volgens BILD zijn de onderhandelingen in volle gang, het moet raar lopen willen de clubs er niet uitkomen.

Ajax zet in op een terugkeer van Brian Brobbey, zo is al langere tijd bekend. De club is daar nog over in gesprek met RB Leipzig. Ook de naam van Joshua Zirkzee is de afgelopen periode gevallen bij Ajax.

Wordt een drukke zomer zo voor H2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijndal zou ik wel jammer vinden, met Blind en Martinez hebben we al 2 echte basisopties voor die linkerkant (al vind ook ik dat Blind niet meer voldoet), en om dan Wijndal voor 10 miljoen te halen.. Mocht het een 3-5-2 worden is het weer jammer in de zin dat ik vind dat Wijndal niet goed rendeert zonder een buitenspeler. Tegelijkertijd kun je ook Salah-Eddine gaan afschrijven, die heeft nú wedstrijden nodig. Die verhuren dan maar denk ik zo.

Overigens blijft Haller wel een lastige situatie. Alles onder de 40 miljoen is eigenlijk te weinig na zo'n seizoen, alleen iedereen ziet natuurlijk ook zijn beperkingen en dat het lastig is dit resultaat volgend seizoen te herhalen. En 18 voor de Brobbert, hoop toch echt dat ze dat niet gaat doen voor zo'n blessuregevoelige speler in deze situatie :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Rogier.:

Overigens blijft Haller wel een lastige situatie. Alles onder de 40 miljoen is eigenlijk te weinig na zo'n seizoen, alleen iedereen ziet natuurlijk ook zijn beperkingen en dat het lastig is dit resultaat volgend seizoen te herhalen. En 18 voor de Brobbert, hoop toch echt dat ze dat niet gaat doen voor zo'n blessuregevoelige speler in deze situatie 

Als ze vijfendertig bieden voor Haller, dan kan H2 mij bellen om hem persoonlijk af te leveren in Dortmund. Al ben ik met je eens dat op basis van het seizoen 40 wellicht een fair price is.

53 minuten geleden zei Rogier.:

En 18 voor de Brobbert, hoop toch echt dat ze dat niet gaat doen voor zo'n blessuregevoelige speler in deze situatie 

Hij wordt ook met de week duurder :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Wijndal zou ik wel jammer vinden, met Blind en Martinez hebben we al 2 echte basisopties voor die linkerkant (al vind ook ik dat Blind niet meer voldoet), en om dan Wijndal voor 10 miljoen te halen.. Mocht het een 3-5-2 worden is het weer jammer in de zin dat ik vind dat Wijndal niet goed rendeert zonder een buitenspeler. Tegelijkertijd kun je ook Salah-Eddine gaan afschrijven, die heeft nú wedstrijden nodig. Die verhuren dan maar denk ik zo.

Overigens blijft Haller wel een lastige situatie. Alles onder de 40 miljoen is eigenlijk te weinig na zo'n seizoen, alleen iedereen ziet natuurlijk ook zijn beperkingen en dat het lastig is dit resultaat volgend seizoen te herhalen. En 18 voor de Brobbert, hoop toch echt dat ze dat niet gaat doen voor zo'n blessuregevoelige speler in deze situatie 

Blind en Martinez vind ik beide niet ideaal als linksachter. Zeker Martinez moet centraal blijven. Dan heb ik liever Wijndal op links. En 10 miljoen voor Wijndal vind ik best meevallen eigenlijk, maar dat is door een clausule zeker? Salah-Eddine zou ik inderdaad verhuren. In de winterstop wilde Sparta hem huren, dat lijkt me een prima optie. 

18 Miljoen voor Brobbey zou ik ook niet doen inderdaad. Hij heeft zeker talent, maar is nog wat wisselvallig en inderdaad zeer blessuregevoelig. Laat hem dan nog maar een (half)jaartje dwarsliggen in Leipzig en dan is hij misschien wat goedkoper :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei FlyD:

Blind en Martinez vind ik beide niet ideaal als linksachter. Zeker Martinez moet centraal blijven. Dan heb ik liever Wijndal op links. En 10 miljoen voor Wijndal vind ik best meevallen eigenlijk, maar dat is door een clausule zeker? Salah-Eddine zou ik inderdaad verhuren. In de winterstop wilde Sparta hem huren, dat lijkt me een prima optie. 

18 Miljoen voor Brobbey zou ik ook niet doen inderdaad. Hij heeft zeker talent, maar is nog wat wisselvallig en inderdaad zeer blessuregevoelig. Laat hem dan nog maar een (half)jaartje dwarsliggen in Leipzig en dan is hij misschien wat goedkoper :) 

Naja als Haller weg gaat moet je uiteraard wel echt een vervanger voor hem halen. Is Openda niet iets voor Ajax? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

Naja als Haller weg gaat moet je uiteraard wel echt een vervanger voor hem halen. Is Openda niet iets voor Ajax? 

Dat zeg je goed, Niet iets voor Ajax. Openda is vooral een spits die het moet hebben van zijn snelheid en diepgang? Aangezien Ajax 9 van de 10 duels in de kleine ruimte moet spelen tegen een handbalverdediging denk ik niet dat hij het gaat halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ElMarcos:

Dat zeg je goed, Niet iets voor Ajax. Openda is vooral een spits die het moet hebben van zijn snelheid en diepgang? Aangezien Ajax 9 van de 10 duels in de kleine ruimte moet spelen tegen een handbalverdediging denk ik niet dat hij het gaat halen.

Dan is het juist een vergelijkbare optie als Brobbey, toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei FlyD:

18 Miljoen voor Brobbey zou ik ook niet doen inderdaad. Hij heeft zeker talent, maar is nog wat wisselvallig en inderdaad zeer blessuregevoelig. Laat hem dan nog maar een (half)jaartje dwarsliggen in Leipzig en dan is hij misschien wat goedkoper  

Is dat geen combodeal met Moriba?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Die wordt eigenlijk nergens meer genoemd dus dat lijkt mij niet. Anders is het inderdaad wel een erg goede deal. 

Al weet ik niet of Schreuder het zo lekker gaat doen met een notoire lastpak als Moriba, zeker als je ziet hoe lekker hij het deed met Noa Lang in Brugge :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Al weet ik niet of Schreuder het zo lekker gaat doen met een notoire lastpak als Moriba, zeker als je ziet hoe lekker hij het deed met Noa Lang in Brugge :D 

Haha nee ik denk ook niet dat Moriba zich thuis gaat voelen bij Ajax, die gaat zich te snel veelste goed vinden en dan weer een transfer forceren naar het buitenland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites