Magikarp Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Farioliball bevalt me goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei Arles: Dat je dit gruwelijk lelijke spel kan aanzien met dito resultaten en het nog verdedigt ook Ik verdedig helemaal niks. Dat is jouw conclusie. Het is gewoon een bijzondere conclusie als je donderdag de wedstrijd hebt gekeken en je ziet daar geen aanvallende verbetering tov eerdere wedstrijden dit seizoen. Zojuist zei Arles: NAC twee keer op onze helft en twee keer is het raak. Maar gelukkig staat het verdedigend goed hè! Of wacht… nou ja, dan zullen ze in elk geval wel de ene na de andere kans creëeren. Huh?! Maar er is toch duidelijk verdedigende verbetering dit seizoen? Deze twee tegengoals staan behoorlijk op het conto van Gaeei overigens. Ik zei al dat het vandaag niet uitziet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Zou dat continu doorwisselen van Farioli nou een positief effect hebben of niet? Even los van deze uitslag. Oprechte vraag hoor, niet om even wat zout in de wonden te strooien. Ik snap dat hij met wat laatkomers (EK) te maken heeft. Maar je wilt toch zoveel mogelijk met een vaste ploeg spelen om die automatismes erin te krijgen? 18 augustus bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Zojuist zei Michaelinho*: Zou dat continu doorwisselen van Farioli nou een positief effect hebben of niet? Even los van deze uitslag. Oprechte vraag hoor, niet om even wat zout in de wonden te strooien. Ik snap dat hij met wat laatkomers (EK) te maken heeft. Maar je wilt toch zoveel mogelijk met een vaste ploeg spelen om die automatismes erin te krijgen? Man acteert de grote trainer, die ziet Pep rouleren dus denkt dat hij het in de Eredivisie ook moet doen. Volgende week staat de rechtsback van de O19 in de spits. 18 augustus bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 3 minuten geleden zei Michaelinho*: Zou dat continu doorwisselen van Farioli nou een positief effect hebben of niet? Even los van deze uitslag. Oprechte vraag hoor, niet om even wat zout in de wonden te strooien. Ik snap dat hij met wat laatkomers (EK) te maken heeft. Maar je wilt toch zoveel mogelijk met een vaste ploeg spelen om die automatismes erin te krijgen? Denk niet dat dit te maken heeft met rouleren. Je zou overigens zelfs een case kunnen maken dat je nu op papier sterker stond dan donderdag. Automatisme in voetbal is best wel een leuke discussie maar niet voor nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) 0,0 vooruitgang dus. Zowel op het veld als buiten het veld. Ja, we zijn weer 100% negatief. En terecht 18 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei Chiemel: 0,0 vooruitgang dus. Zowel op het veld als buiten het veld. Keek je vorig seizoen ook niet dan want anders verbeterd het nooit natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Beetje jammer dat die pot tegen Fortuna is uitgesteld. Buijsball tegen Farioliball was best leuk geweest. Zul je zien dat tegen de tijd dat die pot wordt ingehaald alles weer op de rails staat. 18 augustus bewerkt door Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 8 minuten geleden zei timpy00: Ik verdedig helemaal niks. Dat is jouw conclusie. Het is gewoon een bijzondere conclusie als je donderdag de wedstrijd hebt gekeken en je ziet daar geen aanvallende verbetering tov eerdere wedstrijden dit seizoen. Maar er is toch duidelijk verdedigende verbetering dit seizoen? Deze twee tegengoals staan behoorlijk op het conto van Gaeei overigens. Ik zei al dat het vandaag niet uitziet. Ik vind het frappant dat Van ‘t Schip door iedereen hier (terecht) de grond in werd geschreven, terwijl we toen wel tot genoeg aanvallen en goals kwamen. Misschien niet op het niveau dat we met zijn allen nastreven, maar het aantal gescoorde goals was echt verre van het grootste probleem. Ik heb nu onder Farioli na zes wedstrijden nog geen enkele keer gedacht: goh, wat creëeren we veel. Bij Ajax draait het echter om aanvallend voetbal, daar heb ik nog heel weinig van gezien. Het minste wat we dan mogen verwachten is dat de resultaten er in ieder geval wel zijn. Maar volgens mij kunnen we nu al de conclusie trekken dat we niet eens in de buurt van een titelstrijd gaan komen. Ik had sowieso niet verwacht dat we mee zouden doen om de titel maar dan verwacht ik in ieder geval dat ik word vermaakt. De enige reden waarop zulk kutvoetbal te rechtvaardigen is (bij Ajax in elk geval) is door zo goed als alles te winnen. Gaat nog niet bepaald lekker hè? Daarnaast is het wel heel makkelijk om het systeem te beschermen door het op Gaaei af te schuiven. Tuurlijk waren het fouten van hem, maar dat kan je bij elke goal wel zeggen. Als Gaaei hier niet goed genoeg voor is moet je als trainer dus zorgen dat je hem ofwel niet opstelt ofwel beter maakt. Bij een groot deel van de goals die wereldwijd vallen gaat er een persoonlijke fout aan vooraf. Maar dat is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de trainer. Of nam je het Van ‘t Schip vorig seizoen niet kwalijk als Martha door een persoonlijke fout een tegengoal inleidde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 2 minuten geleden zei Nom de Guerre: Beetje jammer dat die pot tegen Fortuna is uitgesteld. Buijsball tegen Farioliball was best leuk geweest. Zul je zien dat tegen de tijd dat die pot wordt ingehaald alles weer op de rails staat. Volgens mij staat dat nog niet 100% vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Arles: Ik vind het frappant dat Van ‘t Schip door iedereen hier (terecht) de grond in werd geschreven, terwijl we toen wel tot genoeg aanvallen en goals kwamen. Misschien niet op het niveau dat we met zijn allen nastreven, maar het aantal gescoorde goals was echt verre van het grootste probleem. Ik heb nu onder Farioli na zes wedstrijden nog geen enkele keer gedacht: goh, wat creëeren we veel. Bij Ajax draait het echter om aanvallend voetbal, daar heb ik nog heel weinig van gezien. Het minste wat we dan mogen verwachten is dat de resultaten er in ieder geval wel zijn. Maar volgens mij kunnen we nu al de conclusie trekken dat we niet eens in de buurt van een titelstrijd gaan komen. Je kreeg vorig seizoen letterlijk meer dan 100 goals tegen. 100!!!!! Dan zou ik ook verdedigend beginnen. Het is natuurlijk ook een combinatie van kwaliteit en creativiteit die je tekort komt. Als je zolang in laatste 20 meter voetbalt in een wedstrijd moet je tot veel meer kansen komen. En dat was veel te statisch. En dat ligt niet alleen maar aan een systeem. Dat je vorig jaar meer scoort is ook logisch, als je meer ruimte weggeeft krijg je ook meer ruimte. Het is best bijzonder als je op dit moment met dezelfde selectie als vorig jaar verwacht had mee te doen in de titelstrijd. 1 minuut geleden zei Arles: Ik had sowieso niet verwacht dat we mee zouden doen om de titel maar dan verwacht ik in ieder geval dat ik word vermaakt. De enige reden waarop zulk kutvoetbal te rechtvaardigen is (bij Ajax in elk geval) is door zo goed als alles te winnen. Gaat nog niet bepaald lekker hè? 2 wedstrijden gespeeld 1 gewonnen 1 verloren. Vrij voorbarige conclusie toch? Europees 2 rondes gespeeld en 2 door. Speltechnisch moet er echt veel beter maar je conclusie qua resultaat klopt niet natuurlijk. 1 minuut geleden zei Arles: Daarnaast is het wel heel makkelijk om het systeem te beschermen door het op Gaaei af te schuiven. Tuurlijk waren het fouten van hem, maar dat kan je bij elke goal wel zeggen. Als Gaaei hier niet goed genoeg voor is moet je als trainer dus zorgen dat je hem ofwel niet opstelt ofwel beter maakt. Bij een groot deel van de goals die wereldwijd vallen gaat er een persoonlijke fout aan vooraf. Maar dat is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de trainer. Of nam je het Van ‘t Schip vorig seizoen niet kwalijk als Martha door een persoonlijke fout een tegengoal inleidde? Vandaag zijn geen systeem fouten de tegengoals neem aan dat je dat wel met me eens bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 6 minuten geleden zei Thierryvane: Volgens mij staat dat nog niet 100% vast. Dat die pot wordt uitgesteld staat vast. Wij spelen in plaats daarvan een oefenpot tegen Racing Genk. Dat Ajax de zaak op de rails heeft tegen die tijd staat inderdaad nog niet vast, maar normaal gesproken hebben wij nooit zoveel geluk met uitgestelde wedstrijden tegen topclubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zo'n Mika Godts. Zou die weleens gehoord hebben van diepgaan zonder bal? Of moet alles lekker in de voetjes, zodat je dribbels kunt inzetten die totaal geen nut hebben? Lekker naar binnen trekken want daar stond het nog niet zo vol. Nul spelintelligentie noem ik dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Geppiej: Zo'n Mika Godts. Zou die weleens gehoord hebben van diepgaan zonder bal? Of moet alles lekker in de voetjes, zodat je dribbels kunt inzetten die totaal geen nut hebben? Lekker naar binnen trekken want daar stond het nog niet zo vol. Nul spelintelligentie noem ik dat. Of back of middenvelder moet vaker omtrekkende beweging maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 25 minuten geleden zei timpy00: Denk niet dat dit te maken heeft met rouleren. Je zou overigens zelfs een case kunnen maken dat je nu op papier sterker stond dan donderdag. Automatisme in voetbal is best wel een leuke discussie maar niet voor nu. Ik heb geen trainercursus gevolgd. Maar ik zou denken dat het er alles mee te maken heeft. Niet per sé om mijn gelijk te halen op de door mezelf gestelde vraag. Maar in deze fase is automatisme toch juist waar je naar zoekt? Daar werk je dan in een voorbereiding toch naartoe? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Gelukkig slaapt Farioli op de club (is thuis niet meer welkom) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Michaelinho*: Ik heb geen trainercursus gevolgd. Maar ik zou denken dat het er alles mee te maken heeft. Niet per sé om mijn gelijk te halen op de door mezelf gestelde vraag. Maar in deze fase is automatisme toch juist waar je naar zoekt? Daar werk je dan in een voorbereiding toch naartoe? Ik denk dat menig toptrainer vind dat de spelprincipes belangrijker zijn dan automatisme tussen spelers die altijd in het veld staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Michaelinho*: Ik heb geen trainercursus gevolgd. Maar ik zou denken dat het er alles mee te maken heeft. Niet per sé om mijn gelijk te halen op de door mezelf gestelde vraag. Maar in deze fase is automatisme toch juist waar je naar zoekt? Daar werk je dan in een voorbereiding toch naartoe? Maar de voorbereiding is toch sowieso een gedrocht met hoe laat het EK is in vergelijking met wanneer je alweer je eerste wedstrijd moet spelen. Uiteindelijk wil je 100% automatismes maar je wil ook in december een fitte selectie hebben. Als je daarvoor nu meer moet rouleren dan zij dat maar zo en dan is het inderdaad niet ideaal voor het nu maar een berg basisspelers missen in december is dat ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Magikarp: Gelukkig slaapt Farioli op de club (is thuis niet meer welkom) Heeft geen thuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 4 minuten geleden zei timpy00: 2 wedstrijden gespeeld 1 gewonnen 1 verloren. Vrij voorbarige conclusie toch? Europees 2 rondes gespeeld en 2 door. Speltechnisch moet er echt veel beter maar je conclusie qua resultaat klopt niet natuurlijk. Vandaag zijn geen systeem fouten de tegengoals neem aan dat je dat wel met me eens bent. Twee wedstrijden die je aan je stand absoluut verplicht bent om te winnen. Vorige week een lelijke wedstrijd met een minimale overwinning, deze week een nederlaag tegen een promovendus waarover iedereen zei dat ze weinig te zoeken hadden op dit niveau nadat ze nat gingen tegen een andere promovendus. In Europa niet heel moeizaam maar ook zéker niet zorgeloos door tegen een kwaliteitsarm Vojvodina en op het tandvlees over twee wedstrijden gewonnen van Panathinaikos, dat toch ook delen van het tweeluik sterker of in ieder geval niet minder is geweest. Je het het op beide manieren bekijken, als Ajacied bekijk ik het graag op de kritische manier omdat ik daarmee ben opgegroeid en het onderdeel is van onze cultuur (die helaas steeds meer dreigt te verdwijnen). Het grappige is dat jij dat vorig jaar ook op die manier bekeek bij een clubman als Van ‘t Schip (en dat juich ik echt toe, want die kwam ook zeker tekort) maar zodra het een Italiaan is die eigenlijk nog niks heeft bewezen, bekijk je het ineens van de andere kant. En waarom zijn de tegengoals van vandaag geen ‘systeemfouten’? Wanneer is iets een systeemfout en wanneer niet? Ik neem aan dat je bedoelt dat de trainer weinig kon doen aan de tegengoals vandaag (als dat niet is wat je bedoelt, scusi). De aanloop naar de eerste goal kan ik me even niet meer voor de geest halen maar als er een tegenstander zo vrij voor de keeper opduikt, gaat er ergens natuurlijk iets helemaal mis. Bovendien is een goal uit een standaardsituatie wat mij betreft juist hét voorbeeld van een ‘systeemfout’. Voetbal is voor 99% improviseren dus lastig om te trainen, maar standaardsituaties vallen daar niet onder en zijn dus relatief makkelijk om te trainen. Bovendien hoort standaardsituaties verdedigen ook bij het ‘goed staan’ van een verdediging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Haha, 1 wedstrijd verloren en alles is al mislukt en we geven al op. @Arles wat makkelijk en dom supportersgelul. 18 augustus bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei cimbomcu: Haha, 1 wedstrijd verloren en alles is al mislukt en we geven al op. @Arles wat makkelijk en dom supportersgelul. Het gaat niet om winnen of verliezen, het gaat om het spel. Bovendien is het twee wedstrijden verloren, niet een. Maar lekker makkelijk om niet in te gaan op de inhoud natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Arles: Het gaat niet om winnen of verliezen, het gaat om het spel. Bovendien is het twee wedstrijden verloren, niet een. Maar lekker makkelijk om niet in te gaan op de inhoud natuurlijk. Ach man, weet waar je staat als club. En dat is op dit moment niet zo hoog als PSV en Feyenoord. Van het Schip heeft 8 maanden bij Ajax gezeten, Farioli 2 competitiewedstrijden. Doe even normaal. Van het Schip werd ook gewoon bewierookt in het begin, tot we na maanden erachter kwamen dat het niet zoveel was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 3 minuten geleden zei Arles: Twee wedstrijden die je aan je stand absoluut verplicht bent om te winnen. Vorige week een lelijke wedstrijd met een minimale overwinning, deze week een nederlaag tegen een promovendus waarover iedereen zei dat ze weinig te zoeken hadden op dit niveau nadat ze nat gingen tegen een andere promovendus. In Europa niet heel moeizaam maar ook zéker niet zorgeloos door tegen een kwaliteitsarm Vojvodina en op het tandvlees over twee wedstrijden gewonnen van Panathinaikos, dat toch ook delen van het tweeluik sterker of in ieder geval niet minder is geweest. Je het het op beide manieren bekijken, als Ajacied bekijk ik het graag op de kritische manier omdat ik daarmee ben opgegroeid en het onderdeel is van onze cultuur (die helaas steeds meer dreigt te verdwijnen). Het grappige is dat jij dat vorig jaar ook op die manier bekeek bij een clubman als Van ‘t Schip (en dat juich ik echt toe, want die kwam ook zeker tekort) maar zodra het een Italiaan is die eigenlijk nog niks heeft bewezen, bekijk je het ineens van de andere kant. En waarom zijn de tegengoals van vandaag geen ‘systeemfouten’? Wanneer is iets een systeemfout en wanneer niet? Ik neem aan dat je bedoelt dat de trainer weinig kon doen aan de tegengoals vandaag (als dat niet is wat je bedoelt, scusi). De aanloop naar de eerste goal kan ik me even niet meer voor de geest halen maar als er een tegenstander zo vrij voor de keeper opduikt, gaat er ergens natuurlijk iets helemaal mis. Bovendien is een goal uit een standaardsituatie wat mij betreft juist hét voorbeeld van een ‘systeemfout’. Voetbal is voor 99% improviseren dus lastig om te trainen, maar standaardsituaties vallen daar niet onder en zijn dus relatief makkelijk om te trainen. Bovendien hoort standaardsituaties verdedigen ook bij het ‘goed staan’ van een verdediging. Ik deel je mening niet omdat beginnen met een groep met te weinig kwaliteit en laag zelfvertrouwen niet in anderhalve maand ineens helemaal anders is. Ik vind het ook logisch dat je achterin begint. Bij van 't Schip begon het oke en nam het toen af. En leek het spel überhaupt meer op toeval dan op tactiek. Een systeemfout is wanneer tactiek goals weggeeft. Vandaag laat Gaaei zijn man lopen, kom Janse te laat verder naar binnen bij de eerste goal. Heeft volgens mij Mannsverk niet door wat in zijn omgeving gebeurd. Dat zijn individuele fouten. Dat Gaeei een domme vrije trap weggeeft vervolgens zijn mandekking niet oppakt is een individuele fout. Al vind ik ook wat voor te zeggen dat het raar is dat je keeper letterlijk op de doellijn staat enzo. Maar dat was niet het grootste probleem. Een systeemfout is dat Ajax bijvoorbeeld afgelopen seizoen structureel in mandekking spelhervattingen verdedigde en daar makkelijk in werd gepakt door loopvarianten. Wanneer je zone/man dekt wat Ajax nu deed en de mandekker pakt zijn man niet. Dat is een individuele fout lijkt mij. Je neemt niet allemaal best wel kortzichtige meningen aan wat best logisch is na zo'n pot als vandaag. Maar dan nog is denk ik genoeg te zien wat op en om het veld beter is dan vorig jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten