Chiemel Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Ah, het moest eens gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Zojuist zei michael16: Oneens. Bij NAC heb je daar wel door verloren en nu speel je ook dramatisch door die wissels. Waarom moet Rasmussen erin? Die kan er helemaal niks van. Waarom moet Brobbey eruit? Was de enige die nog wat bracht voorin. Godts die werkelijk geen bal goed geeft mag wel 90 minuten meedoen. Voor NAC was de kritiek Ajax speelt niet met sterkste aanval. Tegen NAC stond die aanval erin en toen was het daarna ja er zijn allemaal poppetjes gewisseld. Het is best wel een lui frame om dat door rouleren te wijten. Je had gewoon 11 betere spelers op het veld. Voetbaltechnisch kon er veel beter. Waarom de meeste mensen dan komen op rouleren omdat ze de tactisch en technische problemen zelf ook niet goed zien of onderschrijven. Vandaag is Traore gewisseld die de allerslechtste op het veld was. Brobbey was van te voren al duidelijk. Je creëert vandaag vrij veel als je nu 1 1 had gespeeld ligt dat vooral aan persoonlijke fout. Als die Gaaei nou kon voetballen he. Heeft zo'n lekkere voorzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 2 minuten geleden zei michael16: Oneens. Bij NAC heb je daar wel door verloren en nu speel je ook dramatisch door die wissels. Waarom moet Rasmussen erin? Die kan er helemaal niks van. Waarom moet Brobbey eruit? Was de enige die nog wat bracht voorin. Godts die werkelijk geen bal goed geeft mag wel 90 minuten meedoen. Ben het ergens wel met je eens hoor. Maar Godts heeft volgens mij nog geen 1 wedstrijd in Ajax 1 90 minuten gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Gefeliciteerd Ajacieden Gun het Wout dan wel maar blijft zuur dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Pijnlijk voor Brobbey dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober De perfecte gelegenheid om Weghorst te brengen, beetje oorlog maken, publiek weer wakkerschudden en dan maakt ie het nog waar ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Jammer dat het nodig was maar fijn dat Ajax een keer op het einde een wedstrijd naar zich toetrekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Zo erg Wout moe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Woutje trekt zijn vrouw vanavond he-le-maal uit elkaar. Die gaat er met een enorme leuter van het veld af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Altijd in geloofd. Not 🤩 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Ik vind wel dat scheidsrechters Brobbey meer in bescherming mogen nemen. De mate waarin hij continu wordt vastgepakt is echt abnormaal. En ze laten het allemaal maar doorgaan. Verder prima overwinning weer. Alleen samenvatting gezien, maar als je dat ziet zijn die punten verdiend in Amsterdam gebleven. Zou niet teveel naar die wisselingen kijken @michael16, er zijn ook voldoende spelers die bijna alle minuten maken (Sutalo, Taylor, Rensch, Hato). Bij de rest zie je gewoon heel veel lichte blessures, dus is het prima dat Farioli het rustig aan doet (ze hebben ook weer een maand geen serieuze pot gespeeld voor dit blok). Dan verlies je misschien wat punten (misschien hè, want ook met de basis is het geen gegeven dat je wint), maar ze fit houden voor ook later in het seizoen is hartstikke belangrijk. Heb een beetje het gevoel een langspeelplaat te worden wat dit betreft… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 54 minuten geleden zei timpy00: Voor NAC was de kritiek Ajax speelt niet met sterkste aanval. Tegen NAC stond die aanval erin en toen was het daarna ja er zijn allemaal poppetjes gewisseld. Het is best wel een lui frame om dat door rouleren te wijten. Je had gewoon 11 betere spelers op het veld. Voetbaltechnisch kon er veel beter. Waarom de meeste mensen dan komen op rouleren omdat ze de tactisch en technische problemen zelf ook niet goed zien of onderschrijven. Vandaag is Traore gewisseld die de allerslechtste op het veld was. Brobbey was van te voren al duidelijk. Je creëert vandaag vrij veel als je nu 1 1 had gespeeld ligt dat vooral aan persoonlijke fout. Spoiler Ga nou alsjeblieft niet zeggen dat je tegen NAC met bijna je beste team staat he. Gaaei, Janse, Mannsverk, Hlynsson, Godts, Traore zijn allemaal sowieso (nog) geen basisniveau voor Ajax. Als je alleen al naar de vleugels kijkt, had je op de bank Berghuis, Bergwijn en Forbs zitten die kwalitatief beter zijn dan die vleugelspelers die je opstelt ligt het voor mij echt aan het rouleren en dus het onderschatten van de tegenstander. Dan ga ik er ff vanuit dat Farioli wel inziet welke spelers kwalitatief beter zijn, want dat vraag ik me soms toch af. Traore was idd dramatisch vandaag en lijkt gewoon een mislukte gok te worden, maar op de andere vleugel was Godts in mijn ogen net zo slecht. Dat Brobbey niet 90 minuten zou spelen wist ik niet. Heb het druk gehad van de week en heb dat nergens voorbij zien komen. En dat je veel hebt gecreëerd vandaag is mij ontgaan. Je speelt thuis tegen FC Groningen. Dan is het vrij normaal dat je tot een paar kansjes komt. De eerste helft was nog redelijk, maar de tweede helft was gewoon zwaar ondermaats en daar hadden de wissels ook mee van doen. Rasmussen zou nog niet spelen bij RKC, dus waarom die steeds ingebracht wordt is me echt een raadsel. Ja ik snap dat Kroes zwaar gefaald heeft in de transferperiode door je een selectie voor te schotelen die uit balans is, maar dan schakel je op zo'n moment maar over naar een systeem met twee spitsen oid. In mijn ogen hoor je de beste tactiek te maken voor de selectie die je tot je beschikking hebt en niet: dit is de tactiek, het is niet optimaal voor deze selectie maar ze passen zich maar aan. Daar kun je wel naar toe werken met een paar transferperiodes door spelers te halen die bij jouw droomtactiek passen, maar zolang je die spelers niet hebt hoor je je tactiek aan te passen aan de kwaliteiten van de groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 8 minuten geleden zei Rogier.: Zou niet teveel naar die wisselingen kijken @michael16, er zijn ook voldoende spelers die bijna alle minuten maken (Sutalo, Taylor, Rensch, Hato). Bij de rest zie je gewoon heel veel lichte blessures, dus is het prima dat Farioli het rustig aan doet (ze hebben ook weer een maand geen serieuze pot gespeeld voor dit blok). Dan verlies je misschien wat punten (misschien hè, want ook met de basis is het geen gegeven dat je wint), maar ze fit houden voor ook later in het seizoen is hartstikke belangrijk. Heb een beetje het gevoel een langspeelplaat te worden wat dit betreft… Zoals ik al eerder heb gezegd is voor mij de competitie het hoofddoel en is de beker/EL bijzaak. Je moet zorgen dat je de CL haalt komend seizoen om je wat financiële ruimte te geven en doordat je nu 2 plekken (+1 voorronde) hebt die daar recht op geven zou je dat zelfs met deze selectie zeker moeten kunnen halen. Gooi je mindere spelers en jeugdspelers maar lekker in de basis in Europa en de beker, maar zorg dat je gewoon tegen de "kleine" ploegen in de Eredivisie wint. Tegen de rest kun je eens punten laten liggen, maar tegen NAC, Groningen, GAE, RKC etc. moet je gewoon winnen. In de EL eindig je ook met de wat mindere spelers wel bij de beste 24 en dan kun je er na de winterstop altijd nog voor kiezen om daar met je betere spelers te gaan spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 4 minuten geleden zei michael16: Toon verborgen inhoud Ga nou alsjeblieft niet zeggen dat je tegen NAC met bijna je beste team staat he. Gaaei, Janse, Mannsverk, Hlynsson, Godts, Traore zijn allemaal sowieso (nog) geen basisniveau voor Ajax. Als je alleen al naar de vleugels kijkt, had je op de bank Berghuis, Bergwijn en Forbs zitten die kwalitatief beter zijn dan die vleugelspelers die je opstelt ligt het voor mij echt aan het rouleren en dus het onderschatten van de tegenstander. Dan ga ik er ff vanuit dat Farioli wel inziet welke spelers kwalitatief beter zijn, want dat vraag ik me soms toch af. Bergwijn was geblesseerd kon nog geen helft spelen op dat moment. Berghuis is maanden geblesseerd geweest en wilde ze voorzichtig mee omgaan. Wat nu ook weer gebleken is dat dat geen kwaad kon. Tsja als je Forbs zoveel beter vind gaan wij inhoudelijk niet tot elkaar komen. Je hebt gewoon 11 betere spelers opgesteld als NAC. Janse kwam in de ploeg door een blessure want zou toen op de bank zitten. Kaplan was toen ook nog niet fit. Verder werd toen doordeweeks nog moord en brand geschreeuwd waarom Ajax niet gewoon met Godts, Brobbey en Traore ging spelen. Dat was precies wat er bij NAC uit gebeurde. Een redelijk deel van je mening over NAC mist dus wel wat feiten. En zolang je 11 betere spelers opstelt dan je tegenstander moet je het gewoon voetbalinhoudelijk zoeken. Of wat is daarin precies dat je denkt dat het aan rouleren ligt? 4 minuten geleden zei michael16: Traore was idd dramatisch vandaag en lijkt gewoon een mislukte gok te worden, maar op de andere vleugel was Godts in mijn ogen net zo slecht. Dat Brobbey niet 90 minuten zou spelen wist ik niet. Heb het druk gehad van de week en heb dat nergens voorbij zien komen. En dat je veel hebt gecreëerd vandaag is mij ontgaan. Je speelt thuis tegen FC Groningen. Dan is het vrij normaal dat je tot een paar kansjes komt. De eerste helft was nog redelijk, maar de tweede helft was gewoon zwaar ondermaats en daar hadden de wissels ook mee van doen. Rasmussen zou nog niet spelen bij RKC, dus waarom die steeds ingebracht wordt is me echt een raadsel. Je doet nu net alsof Ajax twee halve kansen heeft gehad. Groningen heeft amper iets gecreëerd en komt tot een doelpunt door een persoonlijke fout. Verder ben je de eerste helft ondanks regelmatig slordig duidelijk de betere partij. Tweede helft speel je een stuk zwakker. En ik vind Brobbey ook beter dan Akpom. Maar over Brobbey is van te voren door Farioli al aangegeven dat 90 hem niet ging worden. Traore komt net uit een blessure speelde donderdag nog niet mee en kon geen 90 spelen. Hoe wil je dat dan oplossen? Het is geen fifa ofzo he dat je spelers oneindig gewoon er in kunt knallen. Dat Rasmussem bij RKC niet zou spelen is behoorlijke onzin. Heeft niet het niveau Ajax 1. En is een enorme dromer maar heeft de afgelopen jaren wel aangetoond dat hij meer kwaliteiten bezit dan jij hem nu toeschrijft. En dat hij speelt kunnen we wel op Kroes zijn conto zetten. 4 minuten geleden zei michael16: Ja ik snap dat Kroes zwaar gefaald heeft in de transferperiode door je een selectie voor te schotelen die uit balans is, maar dan schakel je op zo'n moment maar over naar een systeem met twee spitsen oid. In mijn ogen hoor je de beste tactiek te maken voor de selectie die je tot je beschikking hebt en niet: dit is de tactiek, het is niet optimaal voor deze selectie maar ze passen zich maar aan. Daar kun je wel naar toe werken met een paar transferperiodes door spelers te halen die bij jouw droomtactiek passen, maar zolang je die spelers niet hebt hoor je je tactiek aan te passen aan de kwaliteiten van de groep. Hij legt andere accenten vergeleken met zijn tijd in Turkije en bij Nice. Dus snap niet waarom je nu ineens doet alsof Farioli zijn eigen tactiek doordramt. En zelfs hier ligt een deel schuld bij Kroes. Want als je in juni start met 6 buitenspelers in je selectie is het niet gek dat je aan spelen met buite spelers denkt. Even switchen naar een heel ander systeem met andere accenten is niet 1 2 3 gedaan. Hebben we afgelopen jaren wel gezien neem ik aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 7 minuten geleden zei timpy00: Bergwijn was geblesseerd kon nog geen helft spelen op dat moment. Berghuis is maanden geblesseerd geweest en wilde ze voorzichtig mee omgaan. Wat nu ook weer gebleken is dat dat geen kwaad kon. Tsja als je Forbs zoveel beter vind gaan wij inhoudelijk niet tot elkaar komen. Je hebt gewoon 11 betere spelers opgesteld als NAC. Janse kwam in de ploeg door een blessure want zou toen op de bank zitten. Kaplan was toen ook nog niet fit. Verder werd toen doordeweeks nog moord en brand geschreeuwd waarom Ajax niet gewoon met Godts, Brobbey en Traore ging spelen. Dat was precies wat er bij NAC uit gebeurde. Een redelijk deel van je mening over NAC mist dus wel wat feiten. En zolang je 11 betere spelers opstelt dan je tegenstander moet je het gewoon voetbalinhoudelijk zoeken. Of wat is daarin precies dat je denkt dat het aan rouleren ligt? Forbs is 100% beter dan Traore en Godts. Ik ben er ook geen fan van omdat hij veel te wild is in de eindfase, maar kwalitatief is hij op dit moment echt met zekerheid beter dan die andere twee. Godts wordt door sommigen direct enorm opgehemeld zoals zo vaak met een speler (Martha en Hlynsson als meest recente voorbeelden) die een paar leuke potjes heeft gespeeld, maar het niveau van een basisspeler bij Ajax hoort hoger te liggen. En ja er zullen wat spelers niet fit geweest zijn, maar ik blijf erbij dat je een bijna net zo fit team op had kunnen stellen dat kwalitatief beter was. 13 minuten geleden zei timpy00: Je doet nu net alsof Ajax twee halve kansen heeft gehad. Groningen heeft amper iets gecreëerd en komt tot een doelpunt door een persoonlijke fout. Verder ben je de eerste helft ondanks regelmatig slordig duidelijk de betere partij. Tweede helft speel je een stuk zwakker. En ik vind Brobbey ook beter dan Akpom. Maar over Brobbey is van te voren door Farioli al aangegeven dat 90 hem niet ging worden. Traore komt net uit een blessure speelde donderdag nog niet mee en kon geen 90 spelen. Hoe wil je dat dan oplossen? Het is geen fifa ofzo he dat je spelers oneindig gewoon er in kunt knallen. Dat Rasmussem bij RKC niet zou spelen is behoorlijke onzin. Heeft niet het niveau Ajax 1. En is een enorme dromer maar heeft de afgelopen jaren wel aangetoond dat hij meer kwaliteiten bezit dan jij hem nu toeschrijft. En dat hij speelt kunnen we wel op Kroes zijn conto zetten. Ajax heeft zeker wat kansen gehad, maar toch wel minder dan je op voorhand mag verwachten in een thuiswedstrijd tegen een Groningen als je een goede wedstrijd zou spelen. Ik heb geen moment het idee gehad dat het een kwestie van tijd was voor het beslist zou zijn, maar juist meer het gevoel van hopelijk maken ze zo een tweede want dan is er wat marge. Er waren wel wat opties om wat te schuiven met de tactiek zodat je niet Rasmussen hoefde op te stellen in elk geval. Een optie was bijvoorbeeld een extra centrale verdediger brengen waardoor je de backs hoger laat spelen en je met 1 of 2 aanvallende middenvelders achter Akpom zou gaan spelen. Een andere optie was Klaassen in de spits zetten naast of kort achter Akpom. Heeft in het verleden die positie wel vaker ingevuld. In mijn ogen was elke optie beter dan het inbrengen van Rasmussen, want ik vind dat echt helemaal niks. 22 minuten geleden zei timpy00: Hij legt andere accenten vergeleken met zijn tijd in Turkije en bij Nice. Dus snap niet waarom je nu ineens doet alsof Farioli zijn eigen tactiek doordramt. En zelfs hier ligt een deel schuld bij Kroes. Want als je in juni start met 6 buitenspelers in je selectie is het niet gek dat je aan spelen met buite spelers denkt. Even switchen naar een heel ander systeem met andere accenten is niet 1 2 3 gedaan. Hebben we afgelopen jaren wel gezien neem ik aan. Ik zeg nergens dat ik vind dat hij zn eigen tactiek doordramt. Alleen had hij er vanmiddag in mijn ogen beter voor kunnen kiezen wat te schuiven met de poppetjes ipv vasthouden aan 2 vleugels als hij Traore graag wilde wisselen. Als je geen speler van het minimaal benodigde niveau voorhanden hebt om een plek in te vullen kun je toch beter wat schuiven. Ik leg ook zeker niet alles bij Farioli, want Kroes heeft het meest gefaald tot nu toe. Een selectie die enorm uit balans is maakt het er voor een trainer die wil rouleren in elk geval niet makkelijker op. Traore was op zich een leuke gok, maar het pakt niet zo uit als gehoopt (in elk geval voor mij niet). Het huren van Rugani snap ik nog altijd niet en ook het aantrekken van een derde spits (Weghorst) had niet gemoeten als je toch niet met 2 spitsen wil gaan spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober 4 minuten geleden zei michael16: Forbs is 100% beter dan Traore en Godts. Ik ben er ook geen fan van omdat hij veel te wild is in de eindfase, maar kwalitatief is hij op dit moment echt met zekerheid beter dan die andere twee. Godts wordt door sommigen direct enorm opgehemeld zoals zo vaak met een speler (Martha en Hlynsson als meest recente voorbeelden) die een paar leuke potjes heeft gespeeld, maar het niveau van een basisspeler bij Ajax hoort hoger te liggen. En ja er zullen wat spelers niet fit geweest zijn, maar ik blijf erbij dat je een bijna net zo fit team op had kunnen stellen dat kwalitatief beter was. Ajax heeft zeker wat kansen gehad, maar toch wel minder dan je op voorhand mag verwachten in een thuiswedstrijd tegen een Groningen als je een goede wedstrijd zou spelen. Ik heb geen moment het idee gehad dat het een kwestie van tijd was voor het beslist zou zijn, maar juist meer het gevoel van hopelijk maken ze zo een tweede want dan is er wat marge. Er waren wel wat opties om wat te schuiven met de tactiek zodat je niet Rasmussen hoefde op te stellen in elk geval. Een optie was bijvoorbeeld een extra centrale verdediger brengen waardoor je de backs hoger laat spelen en je met 1 of 2 aanvallende middenvelders achter Akpom zou gaan spelen. Een andere optie was Klaassen in de spits zetten naast of kort achter Akpom. Heeft in het verleden die positie wel vaker ingevuld. In mijn ogen was elke optie beter dan het inbrengen van Rasmussen, want ik vind dat echt helemaal niks. Ik zeg nergens dat ik vind dat hij zn eigen tactiek doordramt. Alleen had hij er vanmiddag in mijn ogen beter voor kunnen kiezen wat te schuiven met de poppetjes ipv vasthouden aan 2 vleugels als hij Traore graag wilde wisselen. Als je geen speler van het minimaal benodigde niveau voorhanden hebt om een plek in te vullen kun je toch beter wat schuiven. Ik leg ook zeker niet alles bij Farioli, want Kroes heeft het meest gefaald tot nu toe. Een selectie die enorm uit balans is maakt het er voor een trainer die wil rouleren in elk geval niet makkelijker op. Traore was op zich een leuke gok, maar het pakt niet zo uit als gehoopt (in elk geval voor mij niet). Het huren van Rugani snap ik nog altijd niet en ook het aantrekken van een derde spits (Weghorst) had niet gemoeten als je toch niet met 2 spitsen wil gaan spelen. Je blijft volharden in weg laten van feiten in je mening. Maar goed, zal morgen wel even inhoudelijk reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober Dit geeft volgens mij vrij duidelijk aan dat de wissels van Rasmussen en Akpom niet het gewenste effect hadden. Pas na het inbrengen van Henderson wisten ze het weer wat om te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober We staan virtueel 2e jongens, volgend seizoen halve finale CL. Wopwop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 oktober Share Geplaatst 6 oktober (bewerkt) Forbs beter dan Traore en Godts wtf mate.. 6 oktober bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 7 oktober Share Geplaatst 7 oktober Af en toe met 1-1 druk zetten met bal vanaf keeper stond branco gewoon rechtsback(denk 2/3x) blijft vreemd af en toe. verder wel echt lekker om weer eens zo te juichen zeg, heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 oktober Share Geplaatst 7 oktober 13 uur geleden zei michael16: Dit geeft volgens mij vrij duidelijk aan dat de wissels van Rasmussen en Akpom niet het gewenste effect hadden. Pas na het inbrengen van Henderson wisten ze het weer wat om te draaien. Dit is oprecht je argument of zit je gewoon maar wat te roepen? Want als we zo kortzichtig gaan denken heeft discussiëren geen zin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 oktober Share Geplaatst 7 oktober RIP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 7 oktober Share Geplaatst 7 oktober Jullie hebben het te weinig (lees: niet) over die pass van Gaaei gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 oktober Share Geplaatst 8 oktober 14 uur geleden zei Bolderbast: Jullie hebben het te weinig (lees: niet) over die pass van Gaaei gehad. Eerlijk is eerlijk: 10/10 voorzet. Perfect aangesneden voor ons Wout. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 8 oktober Share Geplaatst 8 oktober Goede pass van Gaaei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten