Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Rogier.:

Ben wel echt zeer benieuwd naar Fitz-Jim dit seizoen. Alles lijkt erop dat hij meer minuten gaat maken. Heeft in principe alles om het te maken bij Ajax, hopelijk is er een plekje voor hem op het middenveld. We moeten niet vergeten dat Frenkie ook pas op zijn 20e echt vast in de basis stond bij Ajax (vanaf seizoen 2017/'18). Fitz-Jim is slechts een jaartje ouder, maar is fysiek ook wat minder natuurlijk.

Maar op welke positie? Hij wilde bij Excelsior en Jong absoluut niet op 10 spelen maar op 8. Daar heb je al vier/vijf namen. Viel mij trouwens wel op dat hij flink gegroeid is. Heeft in ieder geval niet stilgezeten deze zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

11 minuten geleden zei Thierryvane:

Maar op welke positie? Hij wilde bij Excelsior en Jong absoluut niet op 10 spelen maar op 8. Daar heb je al vier/vijf namen. Viel mij trouwens wel op dat hij flink gegroeid is. Heeft in ieder geval niet stilgezeten deze zomer.

Dat vind ik ook nog lastig. Hangt vooral af van hoe Farioli speelt, wat in basis volgens mij met met één zes, en twee halven daarvoor is. Een van die halven moet vooral ook druk naar voren zetten en meer de box-to-box zijn. Daar is Taylor in basis uitermate geschikt voor. De andere is meer de spelmaker en zorgt ook voor creativiteit, dus dat zal Berghuis worden. In beide rollen zie ik Fitz-Jim niet echt passen, al zou hij nog wel als stand-in kunnen fungeren van Berghuis. Aan de andere kant kan hij ook wat anders brengen, dus dat is even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.

Dan heb je nog de zes over, waar hij misschien wel het meest geschikt voor is, maar ik weet niet of hij defensief al stabiel genoeg is om daar te staan. Zijn focus ligt denk ik toch vooral op balbezit, wat met de al niet zo solide defensie niet ideaal is. Denk ook dat het genoeg zegt dat Farioli hem hangend op linksbuiten zet bij afwezigheid van Godts.

Zie zelf twee opties op het middenveld eigenlijk, die net een andere speelwijze vergen. Maargoed, dan missen we de aankoop voor het middenveld die gegarandeerd nog gaat komen, en wellicht vertrekt een Mannsverk bijvoorbeeld ook weer. En Henderson kun je eigenlijk ook niet banken, die moet óf spelen óf vertrekken, voor zijn salaris.

1.                                            2. 

Taylor - Berghuis                 ----- Berghuis --------

--- Mannsverk ---                 Fitz-Jim - Henderson

Ben benieuwd naar morgen en vrijdag, dan gaan we zien hoe Farioli het voor ogen heeft qua reserve-elftal en basisteam.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Eerlijk is eerlijk: sterk. Maar dat kan ook aan Al Wasl liggen. Wat een matige ploeg.

Weinig echt te doen gehad nog. Had wel in een officiële wedstrijd rood gehad denk ik op het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Nooit verwacht dit ooit te zeggen: Baas valt me positief op deze voorbereiding als LCV. Draagt nu ook het bandje om de arm.

Speelt wel linksback sinds hij de band heeft gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is zo jong dat hij zelfs niet Yamal zijn oudere broer zou kunnen zijn. 

Wel mooi dat hij al een kans krijgt. Zal moeilijk worden voor Aertsen als hij fit is om Bouwman uit de basis te houden bij Jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei FlyD:

Hij is zo jong dat hij zelfs niet Yamal zijn oudere broer zou kunnen zijn. 

Wel mooi dat hij al een kans krijgt. Zal moeilijk worden voor Aertsen als hij fit is om Bouwman uit de basis te houden bij Jong.

Qua CV's zit het bij Jong dit jaar wel goed. Bouwman, Dies Janse, Butera, Mokio en Ugwu. Aertssen mag daarom dit seizoen vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Thierryvane:

Qua CV's zit het bij Jong dit jaar wel goed. Bouwman, Dies Janse, Butera, Mokio en Ugwu. Aertssen mag daarom dit seizoen vertrekken.

Nick Verschuren zal er ook wel spelen. Als iedereen fit is een verbetering tov vorig jaar toen oa Brandes er soms moest staan. Denk trouwens niet dat ze Butera voor CV zien als primaire positie.

Jammer voor Aertssen als je hem zag toen hij u16 was. Daarna teveel naar de slechte punten van Van Dijk gekeken en eigenlijk relatief gezien steeds minder geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites