Spring naar bijdragen

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Chiemel:

En dan wordt ie kampioen en moeten ze gaan bedenken of hij dan nog langer mag aanblijven. Ik had het niet gedaan, kan beter een nieuwe trainer de tijd geven ipv een halve zomer.

Hopelijk gaan ze dan in ieder geval de tijd gebruiken om eem fatsoenlijke TD en een complete RvC te creëren. Als dat allemaal niet gebeurt moet vd Sar toch echt weg.

Waarom moet Sar weg als er geen TD en complete RvC zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2379

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

1 uur geleden zei Chiemel:

Als je geen fatsoenlijke hoofdtrainer, TD en RvC-lid kan vinden, wat doet hij dan allemaal?

Het is niet zijn taak om TD's en RvC-leden te vinden. De RvC kun je min of meer zien als een soort bestuur op afstand, die de directie aanstelt. Als directieleden vervolgens de RvC moeten aanstellen gaat er toch iets mis. De RvC moet een TD aanstellen en ik denk dat de RvC zelf nieuwe leden zoekt (hoewel vermoedelijk het bestuur van de vereniging daar ook een rol in speelt). De aandeelhouders benoemen vervolgens RvC-leden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Hwb:

Het is niet zijn taak om TD's en RvC-leden te vinden. De RvC kun je min of meer zien als een soort bestuur op afstand, die de directie aanstelt. Als directieleden vervolgens de RvC moeten aanstellen gaat er toch iets mis. De RvC moet een TD aanstellen en ik denk dat de RvC zelf nieuwe leden zoekt (hoewel vermoedelijk het bestuur van de vereniging daar ook een rol in speelt). De aandeelhouders benoemen vervolgens RvC-leden.

Algemeen directeur moet toch de TD aanstellen en rvc moet het wel goedkeuren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei rich ruzzian:

Algemeen directeur moet toch de TD aanstellen en rvc moet het wel goedkeuren? 

Weet ik niet zeker. Ik vermoed van niet. Maakt samenwerking in een directie heel lastig, als de een de leidinggevende/beoordelaar is van de anderen. Plekken waar ik gewerkt heb met een RvC/RvT en een meerkoppige directie werkte het iig niet zo. Al heeft de directie altijd wel een stem bij het aannemen van nieuwe directieleden.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2023 om 21:40 zei Hwb:

Weet ik niet zeker. Ik vermoed van niet. Maakt samenwerking in een directie heel lastig, als de een de leidinggevende/beoordelaar is van de anderen. Plekken waar ik gewerkt heb met een RvC/RvT en een meerkoppige directie werkte het iig niet zo. Al heeft de directie altijd wel een stem bij het aannemen van nieuwe directieleden.

Als ik algemene regels lees dan lees ik dat een RvC officieel de directie aanstelt en TD is daar onderdeel van (neem ik aan). Dus dan heb je gelijk. Maar hoe dat proces ernaar toe precies gaat is dan wat vager. Is allemaal wat meer fluide dan zwartwit denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Dezelfde opstelling als vorige week. Had zelf graag een Klaassen of Taylor op de bank gezien, en dan Taylor denk ik. 

Ik vraag me al een tijdje af wat nou de kwaliteit van Taylor is. Wat voor type speler is hij? Ik heb hem maar een handjevol keren zien spelen bij Ajax en af en toe in het Nederlands elftal en dan valt hij me op dat gore vlassige ringbaardje en die verongelijkte kop na maar weinig op. Wat brengt hij waardoor hij een échte meerwaarde is op het middenveld van Ajax?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Beppu:

Ik vraag me al een tijdje af wat nou de kwaliteit van Taylor is. Wat voor type speler is hij? Ik heb hem maar een handjevol keren zien spelen bij Ajax en af en toe in het Nederlands elftal en dan valt hij me op dat gore vlassige ringbaardje en die verongelijkte kop na maar weinig op. Wat brengt hij waardoor hij een échte meerwaarde is op het middenveld van Ajax?

Ik vind hem iig een all round middenvelder, moet zich wel veel beter ontwikkelen verdedigend gezien en ook meer als spelmaker fungeren zoals vandaag. Maar vooral tweebenig, dynamisch, scorend vermogen en heeft diepgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Beppu:

In aanvulling op Cim. Het is echt een 8, en geen 6 zoals hij nu gebruikt wordt. Behoorlijk aan de bal, wel gevoel voor ruimte. Diepgang/dynamiek. Maar ook wel een speler die het goed doet in een goed team en meegaat in de malaise als een team niet draait. Was bij Jong al zo schijnt, niet iemand die een team bij de hand neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na zondag alweer iets optimistischer over hoe Ajax eruit ziet. Donderdag wordt wel écht een grotere test. Als het daar ook stand houdt of in ieder geval progressie te zien is ten opzichte van de eerdere duels met Twente, AZ, Feyenoord en PSV, dan zitten we echt op het juiste spoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Gert:

Ja dat hoop ik ook voor mijn scorito :$ 

Zat nog niet bij de selectie, helaas.

Viel niet mee gisteren. Was ijskoud op de tribune en Brobbey had er vrij weinig zin in. Als ze voorin iets minder slordig waren dan scoor je er drie op de counter. Flinke gatenkaas bij PEC met die 3-mans defensie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites