Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

Heb eigenlijk ook niet heel veel spanning. Verdediging is vooral kwetsbaar met hele snelle aanvallers. De counter van Feyenoord is nou niet echt geweldig, en hoog drukzetten doen ze nou ook niet. Acht de kans dat je van een Twente verliest, groter dan tegen Feyenoord. Dat hebben we donderdag ook weer gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MetalMichael:

Spanning of je met meer dan 2 goals verschil wint? Dat is Ajax toch wel aan zijn stand verplicht. 

Oh heb er wel veel vertrouwen. Maar blijft een speciale wedstrijd waarvoor ik zelf altijd wel een soort wedstrijdspanning heb, zelfde gevoel als CL wedstrijden. Deze pot haalt gewoon altijd speciale gevoelens naar boven, totaal anders dan Ajax-PSV, Ajax-AZ oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Haller wel echt een vette aankoop moet ik zeggen. Die kwam voor mij wel uit onverwachte hoek. En ik ben positief gestemd. Heeft soortgelijke kwaliteiten als Tadic in de spits (technisch natuurlijk wel een stuk minder verfijnd), maar wel nog veel sterker, koppend beter, en eenmaal op gang heeft hij ook nog wel wat snelheid in de diepte. Het lijkt dat ze bij Ajax eindelijk ook door hebben dat aankopen echte versterkingen moeten zijn (en anders maar beter niks halen). 

Ik hoop toch dat we vanaf nu Blind op het middenveld gaan zien (als Kudus weer fit is, dan heb je 4 goede middenvelders met Gravenberch, Klaassen, Kudus en Blind) en dat Martinez de plek als LCV gaat oppakken. 

Tegen Feyenoord zou ik dan graag ook zo spelen:

----Tadic-----------Haller-----------Antony----
----Gravenberch--------Klaassen-------------
----------------------Blind---------------------------
-Tagliafico-Martinez-Schuurs-Mazraoui-
---------------------Onana--------------------------

Gravenberch en Klaassen kunnen dan met elkaar afstemmen wie aansluiting zoekt in aanvallend opzicht. Blind neemt meer de rol naast de CV's over in de opbouw. Het voordeel met Blind ten opzichte van een 10 als Promes of Labyad is:

1. dat er meer voetbal op het middenveld komt
2. dat je verdedigend veel stabieler bent (krijgen veel te veel kansen tegen)
3. dat je meer snelheid in de achterhoede hebt met Martinez ten opzichte van Blind (en een meer complementair duo: Blind en Schuurs hebben bewezen dat niet te zijn)
4. dat er voor Gravenberch en Klaassen meer ruimte komt om ook in aanvallend opzicht een bijdrage te leveren (waar intrinsiek hun kracht ligt)
5. dat je geen prutsers als Labyad en Promes hoeft op te stellen en dat Martinez zich ook weer meer gewaardeerd gaat voelen (wat hij verdient, want die heeft vorig jaar als één van de weinigen een stabiel seizoen gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste spits uit de jeugdopleiding vertrekt richting Dortmund. Julian Rijkhoff voor de duidelijkheid.  Zijn veel talenten die dit jaar een contract moeten gaan tekenen, anders loopt er veel potentiële waarde de deur uit.

Tijd dat de positie van de hoofd jeugdopleidingen, Said Ouaali, eens goed geëvalueerd gaat worden. Als je nu ook weer leest dat er veel misgaat in de communicatie naar spelers toe.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan je nou wéér met Promes op tien aankomen? Dan ben je wel echt blind, zeg.

Heb je nog geluk dat hij vermoedelijk tegenover Fer komt te staan. Die is niet erg mobiel. 

Voor Ajax is het in principe 'mooi' dat Feyenoord niet met Sinisterra of zelfs Linssen spelen in enigszins centrale posities. Nu zonder Schuurs mis je dan wel weer lengte tov Jorgensen, maar het scheelt dat ze die daar nooit zo goed bedienen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

Promes op 10 werkt toch niet hè. Haller verliest te veel duels. 

Blind heel veel gevaarlijke fouten. 

Best matig, vooral het laatste kwartier was heel slecht. Gravenberch enige echt goed, wil hem vaker zo zien als bij die goal (= snel handelen) 

Gravenberch goed? Die is voor zijn doen echt heel slecht in de passing. Promes op 10 gaan we nooit meer vanaf komen. Die dwaze trainer wil zo geforceerd zijn gelijk bewijzen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei RogerGarcia:

Hoe verzin je het, he? Dan laat je Martinez op de bank zitten en ga je schuiven met Klaassen naar linkermid. Dan ben je niet goed bij je kale paasei.

Ja, al vind ik het nog erger dat het 4-2-3-1 systeem heilig is verklaard. 

Nu ook zijn andere vriendje erin natuurijk en je meest creatieve speler eruit. :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites