Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Neres of Tadic als RCM? Het beste is gewoon maar vasthouden aan die 4-2-3-1, maar dan met Tadic in de as. Of dat nu op tien of als spits is. Promes enkel op links of als spits. Neres op een vleugel en Anthony op rechts of op tien. Daarachter heb je gewoon een probleem. Ik heb vorig seizoen vaak kritiek gehad op Gravenberch omdat het ook gewoon niet goed was. Ik dacht dan gezien alle positieve verhalen de laatste weken dat hij er nu wel zou staan, maar eigenlijk is het gewoon weer dezelfde Gravenberch: onrustig, slordig, geen overzicht, laconiek, loopt te veel met de bal, dom in duels.. Ik blijf er nog altijd bij dat je een échte zes moet halen. Daarnaast kan je dan wat meer een voetballer zetten. Dan zou ik daar Kudus wel eens willen zien. Kudus vs. Gravenberch zou wmb in elk geval voorlopig een concurrentiestrijd mogen worden voor de positie van voetballende zes. De meer defensieve zes is dan een aankoop maar zolang diegene er niet is zou het dan toch neerkomen op de armoedige keuze tussen Alvarez en Martinez, waarbij ik laatstgenoemde net iets feller, doortastender, sneller en de ietsjes betere voetballer acht. Achterin moet Dest gewoon de rechtsback worden. Is defensief echt niet zoveel minder dan slaper Mazraoui en voetballend gewoon imponerender. Mazraoui heeft een goede techniek, maar Dest is meer een rasvoetballer. Kan in potentie ook een geweldig duo worden met Anthony op rechts. Zeer frivool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 13 minuten geleden zei Chiemel: Gravenberch en Alvarez naast elkaar gaat ook geen succes worden. In beiden zie ik de toegevoegde waarde nog niet echt. Wat zijn nou echt de kwaliteiten van Gravenberch trouwens? Technisch niet heel sterk, gebruikt zijn fysiek ook minimaal. Ik heb de wedstrijd niet gezien omdat ik zelf moest voetballen, maar Gravenberch heeft een sterke voorbereiding gedraaid en is in theorie eigenlijk de ideale verbindingsspeler (een beetje net als Kudus dat is). Nadeel is dat als het team er doorheen zakt, hij eigenlijk niet de ervaring en (zo lijkt het) nog niet de kwaliteiten om zich wél te onderscheiden. Alvarez zal er langzaam uitgespeeld worden denk ik. Zal nu nog wel echt nodig zijn voor de organisatie in de verdediging, maar die zal langzamerhand vast wel vervangen worden door een andere 6, misschien wel een aankoop. Martinez was overigens niet fit vandaag en is toch eigenlijk je back-up voor LCV (zeker met Blind, kan die nu een hele wedstrijd spelen etc.). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Gravenberch was in de jeugd ook indrukwekkend (mede door zijn fysieke voorsprong toen ook) maar er werd toen ook met 1 controleur gespeeld waarin hij 1 van de voorste 2 middenvelders was, de 8. Toen Ten Hag kwam moest er natuurlijk i.i.g. bij jong ook 4231 gespeeld worden en werd het allemaal al snel minder met hem en kwamen zijn zwakheden ook in de JL/KKD vaak pijnlijk bloot te liggen. Maar die eigenwijze blinde tukker gaat zijn eigen conservatieve systeempje toch nooit omgooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) 28 minuten geleden zei Zeus: Neres of Tadic als RCM? Het beste is gewoon maar vasthouden aan die 4-2-3-1, maar dan met Tadic in de as. Of dat nu op tien of als spits is. Promes enkel op links of als spits. Neres op een vleugel en Anthony op rechts of op tien. Tadic of Neres (of Antony) op 10, maar de voorste vier gewoon heel veel wisselingen. Kudus dan op de plek van Gravenberch vandaag. Iemand moet daar staan die meer met de bal kan. 13 september 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Goh wat negatief weer allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 4 minuten geleden zei cimbomcu: Goh wat negatief weer allemaal. Is toch niets nieuws? Overigens Zeus al de gehele voorbereiding, verfrissend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 1 minuut geleden zei Rogier.: Is toch niets nieuws? Overigens Zeus al de gehele voorbereiding, verfrissend Wat bedoel je hier precies mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 2 minuten geleden zei Zeus: Wat bedoel je hier precies mee? Dat jij consistent dezelfde opmerkingen hebt (al dan niet terecht), en dat dat anders is dan velen (in de gehele voetbalwereld met o.a. journalisten e.d.). Vind dat wel sterk altijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 In de voetbalmedia zijn de mensen met een scherp tactisch oog dan ook op één hand te tellen. Pieter Zwart is oké. Qua analisten kan Kenneth Perez nog weleens iets nuttigs zeggen. Verder was dat het wel. En ja, Ten Hag maakt het voorlopig ook wel makkelijk met dit soort opstellingen. Verder blijven mensen hier imo (te) lang steken in "we hebben al die en die" zonder daarbij een daadwerkelijk juiste lezing te hebben van de eigenschappen en kwaliteiten van bepaalde spelers. Uiteindelijk komt dat vanzelf naar boven en dan ineens draait men hier bij, terwijl je het dus al veel eerder had kunnen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Ik ben van mening dat het dunnetjes is op het middenveld momenteel bij Ajax. Alvarez en Martinez zijn in principe gehaald als verdedigers. Een type als Frenkie vind je niet 1 2 3 maar dat er een middenvelder, een type 6, bij mag zou ik toe juichen. Ik snap zeus wel dat een Alvarez geen middenvelder is voor Ajax. Daar wil je iemand die het spel ook kan verleggen en niet de dichts bij zijnde man aanspeelt. De potentie van Gravenberg is er denk ik wel, maar die moet ook nog leren. Hem de kans geven vind ik ook bij Ajax passen. Denk dat je die jongen halverwege het seizoen moet beoordelen. Schuurs was eerder ook niet een topper maar ontwikkeld zich nu toch ook prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Ja maar Zeussie. Leuk en aardig allemaal, maar Gravenberch is bezig aan een uitstekende reeks (voorbereiding) tegen serieuze tegenstanders zoals Frankfurt, Hertha en Red Bull, daarna gaat die met Jong Oranje op pad en daar is die ook weergaloos. Dan krijgt die een plek in de basis, maar helaas blijkbaar niet goed genoeg gespeeld. En dan de kritiek wat er dan op volgt, dat is toch niet in verhouding met zijn hele reeks? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Dat geloof ik ook best cimmie, maar zoals altijd - zo ook vorig seizoen - beoordeel ik puur op officiële wedstrijden voor Ajax. Eredivisie en CL. Dan zie ik gewoon constant een ondermaatse Gravenberch. Mag je dat dan niet zeggen omdat hij in oefenwedstrijden, jeugdwedstrijden, jeugdwedstrijden met de nationale ploeg, trainingen en potjes voetvolley laat zien wél héél goed te zijn? Ik geloof jou en ook Frank direct dat het een talent is en dat hij imponerend was bij de jeugd, maar ik kijk dat niet tot nauwelijks en vertel gewoon wat ik zie in zijn wedstrijden voor het eerste. In de voorbereiding heb ik wel een paar potjes (deels) gezien en dan vond ik hem bij vlagen goed. Hij kan voetballen, maar er komt meer bij kijken op die positie. En vandaag blonk hij eigenlijk helemaal nergens in uit. Jammer, maar dan zeg ik dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 15 minuten geleden zei cimbomcu: Ja maar Zeussie. Leuk en aardig allemaal, maar Gravenberch is bezig aan een uitstekende reeks (voorbereiding) tegen serieuze tegenstanders zoals Frankfurt, Hertha en Red Bull, daarna gaat die met Jong Oranje op pad en daar is die ook weergaloos. Dan krijgt die een plek in de basis, maar helaas blijkbaar niet goed genoeg gespeeld. En dan de kritiek wat er dan op volgt, dat is toch niet in verhouding met zijn hele reeks? Alsof die reeks relevant is? Hij speelt nu voor het ecchie tegen Sparta en daarop wordt hij dan ook beoordeeld niet op een paar flut oefenpotjes zonder enige vorm van druk. Dat was net zoals vorig jaar in ieder serieus potje weer eens dramatisch. Dat mag dan gewoon gezegd worden. Is allemaal niet zo ingewikkeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 4 uur geleden zei Regis: https://nos.nl/artikel/2348084-ajax-met-tien-man-langs-sparta-dankzij-debutant-antony.html Dit interview hier met Ten Hag. Flikker toch op man. Vorig jaar sleep je meer dan regelmatig met meer geluk dan wijsheid punten binnen. Lijkt nu ook gelijk weer nergens op. Maar een kritisch woord zit er bij meneertje niet in hoor. Het leek gewoon weer helemaal nergens op. Uitstekend interview. Niks mis mee. Gaat het allemaal goed ouwe reus? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 9 minuten geleden zei Dansmeister: Uitstekend interview. Niks mis mee. Gaat het allemaal goed ouwe reus? Nu wel weer prima, ja. Na en tijdens de wedstrijd altijd wel heet. Zeker als het niveau zo dramatisch is als vandaag. Met jou ook alles goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 5 minuten geleden zei Regis: Nu wel weer prima, ja. Na en tijdens de wedstrijd altijd wel heet. Zeker als het niveau zo dramatisch is als vandaag. Met jou ook alles goed? Dan begrijp ik je post beter. Dank je. Hier gaat het prima man. Drie punten. Een uur met tien man. Waardeloos veld(mag het een excuus zijn? In dit geval wel. Dat zeg ik als voetballer.) Je geeft niks weg en had er zelf ook drie kunnen maken. Was het minder sprankelend dan de oefenwedstrijden? Zeker. Maar daarin waren we defensief zo stabiel als een maagdenvlies op hockeykamp. Ik begrijp dan echt wel dat Haggie trots is. Alles begint eerst met de organisatie en restverdediging. Alle aanvallende Goden zweren daarbij. Daar mag Ten Hag dan ook complimenten voor krijgen. Dat we mogen praten over speler A of speler B en wie waar moet spelen. Allemaal goed hier man. Juist. Praten over het spelletje en dat schaakbordje is altijd goed. Maar gezien de omstandigheden was het allemaal zo kut nog niet. Genoeg eerste speelrondes van ons gezien met én minder spel en elf man en puntverlies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Dit veld was bizar hè. Succes de volgende dag, alles doet pijn. Heb zelf niet kunnen kijken, zat in München. Ben allang blij dat die bal van Antony d'r in stuiterde, anders begin je het seizoen wederom met puntverlies. Nu RKC met 5-0 oprollen graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Ook binnen en rondom de selectie zijn er vraagtekens over de breedte en kwaliteit van de groep, volgens de vrienden van De Telegraaf. Mocht het kloppen hoop ik toch dat Overmars nog even omgaat en snel een nieuwe controleur en centrale verdediger nog binnenhaalt. Al is dat ook nodig als de selectie denkt van niet, maar met wat interne druk is er misschien wat meer mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 2 minuten geleden zei Regis: Ook binnen en rondom de selectie zijn er vraagtekens over de breedte en kwaliteit van de groep, volgens de vrienden van De Telegraaf. Mocht het kloppen hoop ik toch dat Overmars nog even omgaat en snel een nieuwe controleur en centrale verdediger nog binnenhaalt. Al is dat ook nodig als de selectie denkt van niet, maar met wat interne druk is er misschien wat meer mogelijk. Los van dat het klopt natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Ja, dat is altijd maar de vraag, bij iedere krant. Dat geef ik ook aan he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 14 uur geleden zei Dansmeister: Maar daarin waren we defensief zo stabiel als een maagdenvlies op hockeykamp. De selectie is op diverse plekken inderdaad dun, eens. Verder vond ik het gisteren defensief echt heel sterk staan. Schuurs erg sterk weer. Snap de negativiteit ook niet helemaal. Eerste half uur was stroperig, maar had totaal niet het gevoel dat ze het niet over de streep zouden trekken. Sparta zou echt nog wel een paar keer breken. Met 10 man er uit gehaald wat je er uit zou moeten willen halen wat mij betreft. Winst is winst in zo'n situatie hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Bijzonder om de defensie te beoordelen in een wedstrijd tegen een ploeg met aanvallers die voor de Championship nog te min zijn. Niemand is verder ook 'negatief' over de defensie, laat staan over Schuurs en Blind. Onterecht om comments over positionele invulling van met name de voorste vier posities zo te framen. Ga er dan op in, maar ga niet met zijn allen zeggen: wat een negativiteit, het was defensief gewoon goed. Wat een positiviteit, Reiziger had op de bank soms last van de zon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 het was ook gewoon heel karig. Heel blij dat we die 3 punten hebben gepakt met 10 man, maar het 1e half uur was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Wel idioot slecht gefloten weer van die Kamphuis. Gaf Gravenberch ook geel voor helemaal niks. Verder een beetje hetzelfde liedje als wat Zeus zegt. Je moet gewoon af van alvarez en tadic op de buitenkant is ook echt een idiote beslissing. Ten hag ziet dan allemaal weer dingen die wij niet zagen, ook niks nieuws. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Ik denk dat de rode kaart van Tagliafico wel een goed moment was om te laten zien waar de zwakte van de defensie ligt. Namelijk bij snelheid door het centrum/ruimte achter de defensie. Zoals Zeus zegt, je speelt tegen Sparta. Maar Sparta kwam er sowieso één keer wel gevaarlijk doorheen en het levert je meteen een rode kaart op. Het is trouwens ook niet zo dat Sparta helemaal geen kans kreeg ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 19 minuten geleden zei Chiemel: Ik denk dat de rode kaart van Tagliafico wel een goed moment was om te laten zien waar de zwakte van de defensie ligt. Namelijk bij snelheid door het centrum/ruimte achter de defensie. Zoals Zeus zegt, je speelt tegen Sparta. Maar Sparta kwam er sowieso één keer wel gevaarlijk doorheen en het levert je meteen een rode kaart op. Het is trouwens ook niet zo dat Sparta helemaal geen kans kreeg ofzo. Nee Sparta heeft wel een kans of 2/3 gehad idd. Dat het je een rode kaart oplevert is duidelijk, maar natuurlijk hardstikke onterecht. Sterker nog: als je dan toch wilt miereneuken over wat daar gebeurd mag je fluiten voor een overtreding op Nico. Die 100% scoringskans waar Kamphuis naar refereert is al net zo kansloos. Die van Sparta viel immers al voordat Nico uberhaupt die sliding inzette. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten