Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2377

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

Zaterdag vooral Martinez die als meest hangende middenvelder vermoeid leek en veel situaties gokte dat het wel goed kwam in de omschakeling. Niks voor hem eigenlijk. Weet niet of hij interlands had met jong Argentinië ofzo.

Beschamend spel maar uiteindelijk een heeeeerlijk weekend zo.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pino:

Je doet nu net of die Marin er helemaal niets van kan, dat is natuurlijk ook onzin he.

Voorlopig kan hij er in ieder geval helemaal niks van. Heb hem nog niet afgeschreven, maar het lijkt er wel op dat hij niet het gewenste type speler is voor die positie. De tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pino:

Je doet nu net of die Marin er helemaal niets van kan, dat is natuurlijk ook onzin he.

Tot nu toe is er nog weinig aanleiding om te stellen dat die er wel wat van kan. Dat ben je toch wel met me eens? We hoeven hem echt niet nu al af te schrijven hoor, maar als jij 12 mil neer legt voor een middenvelder dan zou ik toch graag wel iets van wat aanknopingspunten willen zien.

ik bedoel: neres was ook niet echt heel

erg denderend het eerste half

jaar, maar je kon wel zien dat die jongen wat met een bal kon. En tot nu toe is dat bij marin niet echt het geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk hij heeft nog niet veel laten zien, maar tegen Ajax vorig seizoen heeft hij wel laten zien te kunnen voetballen. Hij zal ook nog moeten wennen aan een iets andere rol die hij hier vervuld t.o.v. bij Standard. Wellicht hebben ze dat onderschat. Probleem is ook dat hij er dit seizoen meteen moest staan, en hij daardoor als snel op de bank is beland. Als je aanknopingspunten wilt zien, adviseer ik je naar de training te gaan kijken, daar zul je die wel vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

ik bedoel: neres was ook niet echt heel erg denderend het eerste half jaar, maar je kon wel zien dat die jongen wat met een bal kon. En tot nu toe is dat bij marin niet echt het geval. 

Neres en Marin vergelijken is ook appels met peren he. Ander type voetballer, moeten het van andere kwaliteiten hebben. Die jongen heeft de laatste weken ook niet echt de kans gehad zich te laten zien. Buiten het zitten op een bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Pino:

Tuurlijk hij heeft nog niet veel laten zien, maar tegen Ajax vorig seizoen heeft hij wel laten zien te kunnen voetballen. Hij zal ook nog moeten wennen aan een iets andere rol die hij hier vervuld t.o.v. bij Standard. Wellicht hebben ze dat onderschat. Probleem is ook dat hij er dit seizoen meteen moest staan, en hij daardoor als snel op de bank is beland. Als je aanknopingspunten wilt zien, adviseer ik je naar de training te gaan kijken, daar zul je die wel vinden.

Jij zit toch dezelfde wedstrijden als mij te kijken? Daarin hebben we hem toch gewoon hele stomme dingen zien doen, of ligt dat nou aan mij? Was meermaals betrokken bij een gevaarlijke tegenaanval omdat hij veel balverlies leed, haalt vaak de tempo er uit en aanvallend zag je dat hij vaak niet een oplossing kon bedenken. Daar beoordeel ik hem op. Dan kun jij wel stellen dat ik naar de training moet gaan zitten kijken, wat overigens iets te ver rijden is voor mij, maar ten hag ziet hem dagelijks trainen en vind blijkbaar ook dat het nog niet je van het is.

Dan vind ik het een beetje vreemd dat daar 12 mil voor is betaald. Vooropgesteld dat ik hoop

dat hij mijn ongelijk aantoont, maar tot nu toe is het vrij pover.

@Kavinos ja en nee. Tuurlijk zijn het verschillende voetballers, maar wat je nu veel als argument hoort is het “aanpassingsproces”. Dan is het wel lekker als er in elk geval dingen te zien zijn waarvan je kunt zeggen: daar zit wel wat in. Dat is mijn inziens nog niet het geval geweest. En zoals hierboven gezegd: hij zit natuurlijk wel met een reden op de bank. Als hij dagelijks op de training van alles laat zien, dan had ten hag hem er allang weer ingezet toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Jij zit toch dezelfde wedstrijden als mij te kijken?

*Als ik. En ja ik kijk dezelfde wedstrijden.

Daarin hebben we hem toch gewoon hele stomme dingen zien doen, of ligt dat nou aan mij? Was meermaals betrokken bij een gevaarlijke tegenaanval omdat hij veel balverlies leed, haalt vaak de tempo er uit en aanvallend zag je dat hij vaak niet een oplossing kon bedenken. Daar beoordeel ik hem op.

Ik heb toch ook nergens gezegd dat hij het goed heeft gedaan.

Dan kun jij wel stellen dat ik naar de training moet gaan zitten kijken, wat overigens iets te ver rijden is voor mij, maar ten hag ziet hem dagelijks trainen en vind blijkbaar ook dat het nog niet je van het is.

Nee maar daar zal marin best wel laten zien dat hij kan voetballen, jij omschrijft hem alsof hij middenvelder van FC Bakkeveen 5 is,

Dan vind ik het een beetje vreemd dat daar 12 mil voor is betaald. Vooropgesteld dat ik hoop

dat hij mijn ongelijk aantoont, maar tot nu toe is het vrij pover.

Het is inderdaad pover, maar we moeten hem de tijd geven. Die jongen kan echt wel voetballen, was niet voor niets de beste speler van Standaard Luik.

@Kavinos ja en nee. Tuurlijk zijn het verschillende voetballers, maar wat je nu veel als argument hoort is het “aanpassingsproces”. Dan is het wel lekker als er in elk geval dingen te zien zijn waarvan je kunt zeggen: daar zit wel wat in. Dat is mijn inziens nog niet het geval geweest. En zoals hierboven gezegd: hij zit natuurlijk wel met een reden op de bank. Als hij dagelijks op de training van alles laat zien, dan had ten hag hem er allang weer ingezet toch? 

Neres kreeg ook wel wat meer kansen in zij beginperiode dan marin. puur vanwege het feit dat er metene gepresteerd moet worden. Toen Neres binnen kwam, speelde Ajax geen Europees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet best. Wat ik ook niet snap, is dat hij de hele tijd Promes op "10" zet. En dan Tadic en Ziyech op de flanken. Dat is toch totaal niet logisch? In de as wil je voetballers hebben die het spel kunnen verdelen. Dat zijn zowel Tadic als Ziyech wel. Aan de zijkant wil je in ieder geval aan één zijkant wel snelheid hebben, van iemand met een individuele actie. Als je Promes centraal zet, en Ziyech én Tadic aan de zijkant, dan houdt ook niemand echt het veld breed, en kan niemand iets forceren met een individuele actie.

Daarnaast Promes, VD Beek en Martinez is niet complementair op het middenveld. Ben ook nog geen fan van VD Beek op de 6-positie. Absoluut niet. Loopt ook telkens op de verkeerde positie. 

Wat mij betreft voortaan gewoon met VD Beek op 10 en Tadic in de spits spelen en dat koppeltje niet meer uit elkaar halen. Enkel in de competitie kan je soms wel met Martinez als 1 "6" spelen en dan 2 halven, zoals VD Beek en Ziyech. Maar dan niet het huidige systeem hanteren zoals we nu doen. 

Ik zou wel eens willen zien dat ze Eiting of Gravenberch de kans geven naast Martinez. Als hij dat niet aandurft, dan een speler als Propper halen in de winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pino: Ik wil iemand op 10 die het spel kan verdelen, indien Martinez en VD Beek als 2 zessen staan. Die hebben naar mijn mening daar niet genoeg creativiteit voor, waardoor je die op 10 moet krijgen. Promes heeft dat niet, daardoor Ziyech of Tadic. 

Indien VD Beek op 10 staat, dan moet er een voetballer naast Martinez komen te staan. Zoals Propper. Dan vind ik het elftal voetballend in balans.

Het gaat dus niet enkel om 1 positie, maar of het middenveld met de spelers in zijn totaliteit complementair aan elkaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei RogerGarcia:

@Pino: Ik wil iemand op 10 die het spel kan verdelen, indien Martinez en VD Beek als 2 zessen staan. Die hebben naar mijn mening daar niet genoeg creativiteit voor, waardoor je die op 10 moet krijgen. Promes heeft dat niet, daardoor Ziyech of Tadic. 

Indien VD Beek op 10 staat, dan moet er een voetballer naast Martinez komen te staan. Zoals Propper. Dan vind ik het elftal voetballend in balans.

Het gaat dus niet enkel om 1 positie, maar of het middenveld met de spelers in zijn totaliteit complementair aan elkaar is. 

Ok nu snap ik je. Klinkt logisch, al zie ik Pröpper niet komen in de winter, wellicht komende zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei RogerGarcia:

Ik zou wel eens willen zien dat ze Eiting of Gravenberch de kans geven naast Martinez.

Ik hoop vooral dit. Eiting weten we van dat hij het niveau aan kan en is complementair aan Martinez en Van de Beek op 10 (in principe). Gravenberch op een andere manier ook, al is het bij hem nog gissen. In ieder geval uitblinker bij Jong en verdient zeker een kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dysproz:

Eiting komt te veel handelingssnelheid te kort. Ik zie hem zeker in dit Ajax niet meekomen. Gravenberch wel, maar ik dach dat dat meer een box to box was?

Gravenberch is wel het meest  compleet inderdaad. Maar staat wel meer bekend om zijn techniek. Mag wat mij betreft best een keer de kans krijgen als het erom gaat, in de competitie bijvoorbeeld. Typisch zo'n speler die zich makkelijk aan ieder niveau kan aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pino:

Beste talent van de Eerste Periode in de KKD is hij geworden.

Ik vind dat hij de kans moet krijgen in een Eredivisiewedstrijd uit het rechterrijtje. Stel hij doet het enorm goed, zou een aankoop overbodig worden voor die positie denk ik. Aangezien hij zoveel potentie heeft, zou hij een aankoop dan waarschijnlijk uit de basis gaan spelen binnen afzienbare tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Buffell:

Maak me wel zorgen over morgen. Dat Chelsea doet het toch aardig en lijkt me een hechter team dan een Valencia. Ajax daarentegen lijkt juist wat terug te zakken de afgelopen weken.

Chelsea uit en thuis is ook wereld van verschil he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Pino:

CL wedstrijden zijn echt losse wedstrijden dat hebben ze nu wel bewezen. Wordt gewoon weer 3-0.

Ik hoop het van harte. Tijden zijn zo lang anders geweest dat ik hier nog een beetje moeilijk in mee ga, hoe magistraal vorig seizoen ook was. Bijvoorbeeld Tammy Abraham laat wel zien dat hij echt een gevaar is. En laat Ajax nu net vooral in de achterste linies problemen hebben.

36 minuten geleden zei Kavinos:

Chelsea uit en thuis is ook wereld van verschil he.

Ja, ook dit is waar. Ik houd toch nog een slag om de arm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Buffell:

Ik hoop het van harte. Tijden zijn zo lang anders geweest dat ik hier nog een beetje moeilijk in mee ga, hoe magistraal vorig seizoen ook was. Bijvoorbeeld Tammy Abraham laat wel zien dat hij echt een gevaar is. En laat Ajax nu net vooral in de achterste linies problemen hebben.

Tja ach, Lille en Valencia hebben ook geen koekenbakkers op het veld staan en daar wonnen we ook van, zij het met wat geluk. Bovendien zullen waarschijnlijk Kanté en Barkley niet spelen, dat scheelt natuurlijk ook enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pino:

Tja ach, Lille en Valencia hebben ook geen koekenbakkers op het veld staan en daar wonnen we ook van, zij het met wat geluk. Bovendien zullen waarschijnlijk Kanté en Barkley niet spelen, dat scheelt natuurlijk ook enorm.

Nee zeker waar, daar stonden zelfs een paar heel aardige spelers met Osimhen bij Lille bijvoorbeeld en natuurlijk Parejo bij Valencia, een geweldige voetballer.

Oei, dat Kanté niet speelt is voor mij nieuws, dat scheelt wel een slok op een borrel. Barkley vind ik niet per sé een speler die normaal gesproken het verschil maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites