Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Keko:

Schumi is bevestigd bij Haas

Mooie stap voor hem! Veel Engelsen teleurgesteld omdat de kansen voor Illot hiermee nihil zijn geworden, maar dit is een terechte keus natuurlijk. Al heeft zijn achternaam hem ook geen windeieren gelegd. 

Baal nog steeds dat de Vries geen stoeltje heeft gekregen vorig jaar, een kampioen uit de F2 moet kunnen doorgroeien. 

Hoop nog wel op een stoeltje voor Perez. Meer dan capabel coureur en steeds constanter, zou hem graag in de RB zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei ElPrincipito:

Mooie stap voor hem! Veel Engelsen teleurgesteld omdat de kansen voor Illot hiermee nihil zijn geworden, maar dit is een terechte keus natuurlijk. Al heeft zijn achternaam hem ook geen windeieren gelegd. 

Baal nog steeds dat de Vries geen stoeltje heeft gekregen vorig jaar, een kampioen uit de F2 moet kunnen doorgroeien. 

Hoop nog wel op een stoeltje voor Perez. Meer dan capabel coureur en steeds constanter, zou hem graag in de RB zien. 

Engelsen hebben al genoeg coureurs, dus die moeten niet zeuren. Overigens zijn de kansen voor Illot niet nihil, maar weg. Hij heeft zelf al kenbaar gemaakt dat hij volgend jaar niet in de F1 rijdt.

Wat betreft De Vries deels met je eens. Een F2 kampioen hoort uiteraard de kans te krijgen in de F1, maar hierbij moet wel gezegd worden dat De Vries ook al een tijdje in de F2 reed en het veld vorig jaar in de F2 ook niet als beste werd gezien (Latifi op 2). Getuigt dus niet van supertalent of snel leervermogen als je het afzet tegen een George Russell of Charles Leclerc die wel in hun eerste seizoen potten wisten te breken. Natuurlijk is De Vries wel beter dan Latifi, maar zonder Latifi hadden we nu geen Williams in de F1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Keko:

Engelsen hebben al genoeg coureurs, dus die moeten niet zeuren. Overigens zijn de kansen voor Illot niet nihil, maar weg. Hij heeft zelf al kenbaar gemaakt dat hij volgend jaar niet in de F1 rijdt.

Wat betreft De Vries deels met je eens. Een F2 kampioen hoort uiteraard de kans te krijgen in de F1, maar hierbij moet wel gezegd worden dat De Vries ook al een tijdje in de F2 reed en het veld vorig jaar in de F2 ook niet als beste werd gezien (Latifi op 2). Getuigt dus niet van supertalent of snel leervermogen als je het afzet tegen een George Russell of Charles Leclerc die wel in hun eerste seizoen potten wisten te breken. Natuurlijk is De Vries wel beter dan Latifi, maar zonder Latifi hadden we nu geen Williams in de F1.

Mee eens hoor, Engelsen hebben genoeg coureurs, hebben immers ook de meeste homebound teams, dus in die wel logisch. Wist niet dat Illot dit al had gezegd, las enkel de vele reacties op Twitter van fans die erop reageerden. Benieuwd ook wie bij AlphaTauri gaat rijden naast Gasly. Zou Tsunoda dan toch een stoeltje krijgen ondanks dat Honda vertrekt uit de F1.. 

De Vries is ook qua talent een stuk minder, daar ben ik het mee eens. Ik vind echter dat een kampioen in een klasse, net zoals dat gaat in de F3, de kans moet hebben om door te groeien. Mazepin kan nu rijden in de F1, niet door het talent maar om de centen, evengoed dus het geval met Latifi. Terwijl een voormalig kampioen uit de F2, ongeacht een mindere lichting, geen stoeltje kon verkrijgen. 

Benieuwd hoe Russel het gaat doen. Jammer dat het een powercircuit is, had de resultaten weleens willen zien op een circuit als Spa, Hongarije of Bahrein. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Zou Tsunoda dan toch een stoeltje krijgen ondanks dat Honda vertrekt uit de F1..

Kan goed natuurlijk. Ook omdat RB wellicht/waarschijnlijk onder eigen vlag doorgaat met de Honda-motor. Dan kan wat informele ondersteuning van Honda nog wel fijn zijn natuurlijk.

1 uur geleden zei neva:

Ik vermoed ene Alexander A.

Door het uitblijven van het bericht achten 'kenners' de kans dat Albon blijft toch wel groter inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Hwb:

Kan goed natuurlijk. Ook omdat RB wellicht/waarschijnlijk onder eigen vlag doorgaat met de Honda-motor. Dan kan wat informele ondersteuning van Honda nog wel fijn zijn natuurlijk.

Door het uitblijven van het bericht achten 'kenners' de kans dat Albon blijft toch wel groter inmiddels.

Kan er ook nog goed mee te maken dat Red Bull voor 49% in Thaise handen is. Dat maakt Albon natuurlijk op commercieel vlak ook een interessante coureur. 

Daarnaast heeft Perez natuurlijk hele grote geldschieters achter zich die wel een plekje op de auto willen hebben. Dat zal Red Bull niet al te snel doen verwacht ik. Althans niet in de omvang die de sponsoren van Perez wensen denk ik. Een aantal sponsoren van Max staan natuurlijk ook op de auto, maar die zijn vrij subtiel in de livery verwerkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Michaelinho*:

Kan er ook nog goed mee te maken dat Red Bull voor 49% in Thaise handen is. Dat maakt Albon natuurlijk op commercieel vlak ook een interessante coureur. 

Daarnaast heeft Perez natuurlijk hele grote geldschieters achter zich die wel een plekje op de auto willen hebben. Dat zal Red Bull niet al te snel doen verwacht ik. Althans niet in de omvang die de sponsoren van Perez wensen denk ik. Een aantal sponsoren van Max staan natuurlijk ook op de auto, maar die zijn vrij subtiel in de livery verwerkt. 

Nadeel van Perez was meen ik dat hij dus een grote sponsor meeneemt die 20 miljoen betaalt (om en nabij meen ik) maar dat hij daarvan dus ook al direct 7,5 miljoen euro aan salaris bijvoorbeeld wil. Een groot gedeelte van het sponsorgeld (de bedragen weet ik even niet) wil hij dus inzetten voor een erg hoog salaris, terwijl RB deze wil inzetten in het doorontwikkelen van de bolide. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Keko:

Iemand die weet waar ik de F2 race van vandaag kan zien als je geen Ziggo Racing hebt?

@007mark @Satyr

Ik wilde exact hetzelfde vragen! Ontzettend spannend weekend dit. Balen dat Illot zich niet hogerop kon kwalificeren, dan was het erg spannend geweest. Nu zie ik het Mick nog wel redden.. Illot rijdt niet bepaald sterk laatste paar races. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei delichris:

@Keko en @ElPrincipito je kan hem ook zien op Ziggo kanaal 14 als je dat hebt. Het gaat sowieso spannend worden, want Mick moet achteraan starten.

Dat is precies de reden dat ik 'm wil kijken. :D Ik heb toegang tot een Ziggo account, maar alleen met Ziggo TV en Ziggo Sport. Kanaal 14 kan ik nergens vinden in de app.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe laat start die F2 race dan?

15 minuten geleden zei delichris:

@Keko en @ElPrincipito je kan hem ook zien op Ziggo kanaal 14 als je dat hebt. Het gaat sowieso spannend worden, want Mick moet achteraan starten.

Op 14 zie ik hem niet in de programmering staan? Is toch gewoon het normale sportkanaal? Zit vol Ajax en andere troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei neva:

Hoe laat start die F2 race dan?

Op 14 zie ik hem niet in de programmering staan? Is toch gewoon het normale sportkanaal? Zit vol Ajax en andere troep.

op Ziggo Racing om 13.05

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites