Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, Socrates said:

Tja, same. Dat is toch het eerste wat je doet, hè. Hoe wil ik spelen en wat voor as heb ik dan nodig.

Maarja dan heb je Martinez die kan wel op 60 meter van de goal spelen, maar kan geen kopduel winnen of een fysieke spits in bedwang houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minutes ago, Socrates said:

Dan heb je hem afgelopen seizoen niet tegen Dortmund en Benfica gezien. Cijfers fysieke (lucht)duels zijn ook altijd prima geweest.

Ja in de eredivisie. PL is niet hetzelfde. Ik heb die wedstrijden in de CL wel gezien inderdaad en daar was hij inderdaad erg goed.

Heb je niet gezien in de wedstrijd dat Maguire steeds moest omruilen met Martinez omdat hij te klein is om een luchtduel te winnen als Brentford een lange inworp had? De Brentford manager zei na de wedstrijd dat hij de rechterkant specifiek had uitgelicht omdat daar de kleinere Martinez stond en ze dachten dat de duels daar makkelijker waren voor hun. 

Redknapp said: "In the first half we looked at your tactics and 50 per cent of your attacks were down the right hand side, which is obviously the side of Shaw and Martinez. Is that an aspect of the game you looked at? With no disrespect to him [Martinez], he's 5ft 9 and he's a centre-back, is that an area you knew you could get success?"

In reply, Frank admitted: "We knew that more likely we would either win it or have the second ball around it. We looked at their team and also looked at what Brighton did against them."

17 minutes ago, Sanel said:

Oke Azpi. :-D

Overigens wilde je lievelingsclub ook Martinez.

Bullshit

Meanwhile, The Guardian also brings to light concerns about Kounde from within Stamford Bridge.

Chelsea manager Thomas Tuchel reportedly fears that the 5ft 10in centre-back could be too small to compete in the Premier League.

Hij had al zijn twijfels bij Koundé die groter is dan Martinez

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Socrates:

Tja, same. Dat is toch het eerste wat je doet, hè. Hoe wil ik spelen en wat voor as heb ik dan nodig.

Haha ik ben wel iets minder hard naar Haggie dan jij bent. Maar verbaas mij(of juist niet) over bepaalde opvattingen bij United vandaag.

Hoe weinig zelfvertrouwen erin zit is ook niet normaal hè. Je kan je lol op als sportpsycholoog bij die club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Azpi:

Ja in de eredivisie. PL is niet hetzelfde. Heb je niet gezien in de wedstrijd dat Maguire steeds moest omruilen met Martinez omdat hij te klein is om een luchtduel te winnen als Brentford een lange inworp had? De Brentford manager zei na de wedstrijd dat hij de rechterkant specifiek had uitgelicht omdat daar de kleinere Martinez stond en ze dachten dat de duels daar makkelijker waren voor hun. 

Heb je enig idee wie de spitsen van Dortmund en Benfica waren en waar die nu spelen?

Natuurlijk is het een dingetje, maar hij kan het ook voor een groot deel compenseren. In die duels en al helemaal met zijn overige defensieve spel. En als ManU het spel speelt wat het hoort te spelen hoort hij natuurlijk ook niet te vaak in die duels te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minute ago, Socrates said:

Heb je enig idee wie de spitsen van Dortmund en Benfica waren en waar die nu spelen?

Natuurlijk is het een dingetje, maar hij kan het ook voor een groot deel compenseren. In die duels en al helemaal met zijn overige defensieve spel. En als ManU het spel speelt wat het hoort te spelen hoort hij natuurlijk ook niet te vaak in die duels te komen.

Tot nu toe heb ik van dat compenseren nog niks gezien. Wat ik wel gezien heb is dat hij het erg moeilijk had met Ivan Toney/Mbuemo & Danny Wellbeck. 3e goal was zijn schuld vandaag. Vorige week had hij geluk want dat had een penalty moeten zijn terwijl hij al een gele kaart had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom denken mensen dat een tweeleuik in CL gelijkstaat aan 38 loodzware PL wedstrijden. Kijk je kan die concentratie en spelopvatting twee wedstrijden achter mekaar doen werken, maar niet in EPL waar elke ploeg een miljoenenclub is. Liverpool is in CL veel succesvoller dan in EPL. Anfield heeft daar invloed op, maar niet alleen dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Acquafresca:

Waarom denken mensen dat een tweeleuik in CL gelijkstaat aan 38 loodzware PL wedstrijden. Kijk je kan die concentratie en spelopvatting twee wedstrijden achter mekaar doen werken, maar niet in EPL waar elke ploeg een miljoenenclub is. Liverpool is in CL veel succesvoller dan in EPL. Anfield heeft daar invloed op, maar niet alleen dat

'38 loodzware PL wedstrijden'

Speel controlerend voetbal met Frenkie de Jong en toevoer op Cristiano en je speelt 16 van de resterende 19 teams kapot. Hij heeft gewoon het materiaal niet. Ze hebben spelers nodig die de bal van A naar B kunnen brengen, dan boeit het ook niet meer dat die Maguire daar staat. Ik mag ook hopen dat de discussie rondom de kwaliteit van Pogba hier mee klaar is, want dat is geen verdedigende of controlerende middenvelder maar meer een 10. Die moest in dit team meters overbruggen om de aanval te bereiken. Die speelwijze van Arteta sluit ook aan op wat United wil doen, maar ze hebben gewoon net niet goed genoeg materiaal om aan te sluiten bij de top 2 of 3.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minutes ago, Sanel said:

Hij heeft gewoon het materiaal niet

Het is natuurlijk vreemd dat een club wat 1 miljard heeft uitgegeven in de laatste 10 jaar niet op een bepaalde wijze kan spelen omdat ze niet het materiaal hebben maar clubs die 126 miljoen hebben uitgegeven zoals Brighton of 26 miljoen winst hebben gemaakt zoals Brentford het wel kunnen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Azpi:

Het is natuurlijk vreemd dat een club wat 1 miljard heeft uitgegeven in de laatste 10 jaar niet op een bepaalde wijze kan spelen omdat ze niet het materiaal hebben maar clubs die 126 miljoen hebben uitgegeven zoals Brighton of 26 miljoen winst hebben gemaakt zoals Brentford het wel kunnen? 

Verschil is dat Brighton en Brentford kleine misstappen kunnen nemen qua transfers. United betaald 50 mil voor spelers die er direct moeten staan.

United heeft een counterploeg, daar hebben ze prima materiaal voor. Dat deed Solksjaer ook vorig seizoen. Ze hebben Rashford ook continu zitten aan te voeren vorig seizoen met 40 meter van de goal af. Als ze Rashford, Cristiano en Sancho laten loeren is het een zeer gevaarlijke ploeg. Om te spelen zoals nu, hebben ze andere middenvelders nodig en backs die meedoen in de opbouw. En dan nog is het te betwijfelen of die voorste 3 een bal kunnen vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minutes ago, Sanel said:

Verschil is dat Brighton en Brentford kleine misstappen kunnen nemen qua transfers. United betaald 50 mil voor spelers die er direct moeten staan.

United heeft een counterploeg, daar hebben ze prima materiaal voor. Dat deed Solksjaer ook vorig seizoen. Ze hebben Rashford ook continu zitten aan te voeren vorig seizoen met 40 meter van de goal af. Als ze Rashford, Cristiano en Sancho laten loeren is het een zeer gevaarlijke ploeg. Om te spelen zoals nu, hebben ze andere middenvelders nodig en backs die meedoen in de opbouw. En dan nog is het te betwijfelen of die voorste 3 een bal kunnen vasthouden.

inderdaad de beste wedstrijden van United die ik me kan herinneren waren tegen ploegen waar ze op de counter de ruimte hadden. United heeft een goede technical director nodig waarmee je over meerdere jaren aan een team kan werken dat op een bepaalde manier kan spelen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Azpi:

inderdaad de beste wedstrijden van United die ik me kan herinneren waren tegen ploegen waar ze op de counter de ruimte hadden. United heeft een goede technical director nodig waarmee je over meerdere jaren aan een team kan werken dat op een bepaalde manier kan spelen.  

Een goed langetermijnplan is natuurlijk keihard nodig. Met de pulling power die United nog altijd heeft is het mogelijk om echt een team te kopen naar een visie en niet andersom. Maar dat kan niet als spelers/trainers niet de kans krijgen om te falen. Zie Liverpool en Manchester City (en in mindere mate ook AC Milan en zelfs Club Brugge). Allemaal ploegen die veel magere jaren hadden en daarna in de luwte hebben gebouwd aan een nieuw elftal. Barcelona in begin jaren ‘00 had ook een dergelijk scenario. 

Zolang fans, media en bestuur het idee hebben dat de volgende titel voor United om de hoek ligt en een nederlaag bij Brighton of Brentford ondenkbaar is, zal elke tegenslag gigantisch worden uitvergroot. Dan neemt de druk toe en moet de trainer er gelijk weer uit, kunnen dragende spelers er plots niks van - zelfs als de trainer het overleeft is het een doodsteek voor het zelfvertrouwen. 

Persoonlijk denk dat een van de belangrijkste verandering zou moeten zijn dat Ferguson zich terug moet trekken van alle functies. Niet omdat ik per se denk dat hij verkeerde invloed heeft - hoewel ik me dat gezien zijn autoritaire manier van leiden ook nog wel kan voorstellen. Maar wel omdat hij, zelfs in een compleet passieve rol, de club aan een bepaald verwachtingspatroon verankert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon fkng fout als je achterin al jaren sukkelt je een speler als Martinez haalt. Het is een speler met te veel maartjes. Er waren spelers als Pau Torres, Koulibaly, Skriniar en Upamecano beschikbaar. Dan haal je een speler voor een serieus bedrag die absoluut niet beter is dan wat je hebt (Varane). Ik durf zelfs te zeggen dat Marcao en Dunk betere keuzes waren geweest. Nu heb je 2 centrale verdedigers die niet de rust hebben en een speler die fysiek niet geschikt is. Zal me niks verbazen als Lindelof straks eerste keuze wordt. 

En dan allemaal ongeschikte verdedigende middenvelders. Onrust rondom Ronaldo. Sancho die minder G/A heeft dan een centrale verdediger. Tja. Het was gewoon idioot om daar in te stappen zonder over transfers te praten. Maar succesvolle Eredivisie trainers maken zelden een goede stap naar het buitenland.

Ik denk dat het juist fijn is dat ze volgende week tegen Liverpool spelen. Schrikken de eigenaren misschien nog wakker voordat transferperiode op slot gaat. Tenzij ze winnen. Dat brengt nog meer ellende na 30 wedstrijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vooral benieuwd welke spelers deze window nog naar Man Utd willen komen. Waarschijnlijk alleen de afdankertjes als Rabiot die je lekker kunt maken met een dik salaris. 

Iedere verstandige zaakwaarnemer, met het sportieve belang voorop, zou zijn clienten aanraden om ver bij Man Utd vandaan te blijven. Nadeel van zaakwaarnemers is alleen dat die 9/10 keer het sportieve belang niet op voorop hebben ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ben vooral benieuwd welke spelers deze window nog naar Man Utd willen komen. Waarschijnlijk alleen de afdankertjes als Rabiot die je lekker kunt maken met een dik salaris. 

Iedere verstandige zaakwaarnemer, met het sportieve belang voorop, zou zijn clienten aanraden om ver bij Man Utd vandaan te blijven. Nadeel van zaakwaarnemers is alleen dat die 9/10 keer het sportieve belang niet op voorop hebben ;c

Nou veel slechter dan dit kan het niet worden… 🤣

Denk dat er in de jeugd spelers van 16 lopen die meer kunnen dan onze vriend McT…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lazy; Met name die pass van McTominay was echt verschrikkelijk. Als je er live naar zit te kijken dan kan je het gewoon niet geloven. 

Maar het lijkt ook wel alsof het volledige team echt totaal geen idee heeft wat en wanneer te doen. Druk zetten klopt niets van, aanbieden in de vrije ruimtes klopt niets van en als je dan vervolgens ook nog zulke blunders van De Gea en dit soort ballen van McTominay erbij krijgt dan moet je blij zijn als je in het linkerrijtje eindigt dit jaar. 

De hele situatie is natuurlijk raar. Ik neem aan dat Ten Hag bij de contractbesprekingen heeft aangegeven hoe hij wil spelen. Je zou toch denken dat hij ook weet dat dit met dit materiaal onmogelijk is. Dat counter voetbal wat hier eerder besproken werd lijkt met deze ploeg logischer. Word je ook geen kampioen mee, maar dan loop je waarschijnlijk niet zo in het mes als nu. En dan vervolgens is het nu 14 augustus en heb je eigenlijk alleen Malacia voor de breedte gehaald en Martinez als 1e speler die past in je spelidee. Het kan toch niet zo zijn dat men behalve Frenkie verder geen spelers op het lijstje had voor dat de transferwindow opende. Er lijkt over de hele linie dus echt totaal geen idee te zijn. Pijnlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze nederlaag kwam bij mij heel hard binnen. Alles wat mis kon gaan is misgegaan gisteren. Een blunderende keeper. Een bal nog niet eens normaal over twee meter naar elkaar toe kunnen spelen. Een middenvelder die een bal keihard op een linksback speelt. Ik kan zeggen dat ik zulke fouten nooit gemaakt heb op mijn niveau. 

Maar ik zag ook lichtpunten gelukkig. Op momenten dat ze konden voetballen zag het er aardig uit en daar moeten ze moed uitputten. Ook heel knap dat DeGea bij Sky heeft aangegeven dat hij een interview wilt gaan doen. Normaal vraagt Sky om spelers en nu was het DeGea zelf die voor de camera wilde komen. En aangaf dat zijn twee fouten United de drie punten heeft gekost. Of United bij Brentford had gewonnen weet ik niet, maar dan was het toch een andere uitslag geweest.

De club moet heel snel veranderen. Die Glazers moeten snel uit de club gaan. Hopelijk komt Michael Knighton met een plaatselijk fan waar ik de naam niet meer van weet aan de macht. Dit zijn mensen met een United hart. Dat hebben die Glazers niet. Hopelijk wordt Old Trafford ook snel weer opgeknapt, want het onderhoud is heel slecht. 

Erik ten Hag moet maandag 22 augustus maar met de volgende spelers gaan spelen in mijn ogen. Ik weet nu al dat hier bepaalde mensen het niet mee eens zijn maar ach het mag.

DeGea

Wan-Bissaka  Varane Martinez Malacia

Eriksen Garner

Rashford vande Beek Fernandez

Ronaldo

Bepaalde spelers hoeven even niet meer in actie te gaan komen in ogen. Ook hoop ik nog steeds op Frenkie, maar die kans wordt wel kleiner ondanks dat ze met Barcelona en zaakwaarnemer een akkoord hebben. En Depay mag van mij ook wel komen. Dan kan je met hem veel wisselen met de flanken, want dan heb je snelheid. Ronaldo lekker laten weggaan.

Maar wat er ook gebeurd. Ik blijf altijd achter de club staan. Ook al verliezen we of spelen wij gelijk of winnen we. Een United fan ben je niet als het goed gaat, maar ook als het minder gaat. 

Geniet nu maar van het lekkere weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei delichris:

En Depay mag van mij ook wel komen. Dan kan je met hem veel wisselen met de flanken, want dan heb je snelheid.

Eh, wablief? 

Zou overigens zeker niet Wan-Bissaka erin gooien op dit moment, die weet ook niet wat 'ie met een bal moet doen. Voor de rest is het best redelijk, hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites