Spring naar bijdragen

Band Manager 2016-17

Yves

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pretty Vicious: 7/10

Arctic Monkeys anyone? En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Maar goed, deze wat trashy garage rock zint me wel. En gezien de scores steeds dalen heb ik besloten wat guller te worden ;)

Cardigans: 3/10

Maar voor slappe, plat commerciële pop-rock ben ik minder toegeeflijk. Bij dit soort platen mis ik bezieling en eigenheid. Het eindeloos toepassen van een beproefde succesformule.

Those Dancing Days: 6/10

Catchy intro, waardoor ik meteen geneigd was de dancing shoes uit de kast te halen. Qua zang vond ik het heel wat minder, nogal vlak en ongeïnspireerd kwam het op mij over. Een mager zesje.

The Noisy Freaks: 3/10

Saai, saai en nog 's saai.

Ocean Colour Scene: 6/10

Dit nummer dateert uit de hoogdagen van de Britpop, wanneer bands als Oasis en Blur hoogtij vierden. Ik schat ergens halverwege de jaren '90. Had het toen aan deze wedstrijd meegedaan had ik het met een erg hoge score beoordeeld, op vandaag heb ik het lied al net iets te vaak gehoord om mij nog voldoende te kunnen boeien. Ook voor OCS een mager zesje.

Nothing: NVT

Black Stone Cherry: 3/10

Seal The Deal heeft volgens mij maar één bandje, en die komen telkens onder een andere naam opdraven. Sorry beste collega platenbaas, maar ik heb hier minder dan niks mee en kon niet wachten tot het gedruil afgelopen was.

Brasstronaut: 8/10

Deze song had direct mijn aandacht vast. Het moeilijkste is dat zo te houden, maar ook daar slaagde Brasstronaut in. Verraste me enkele keren in de overgangen, leuke pianolijn in de bridge. In tegenstelling tot bijvoorbeeld daarnet the Cardigans is dit nummer in elkaar gezet met een grote eigenheid en bezieling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pretty Vicious: 7/10

Typisch Brits rockbandje. Klinkt zeer aardig, maar wel als iets dat ik al wel flink wat keer eerder heb gehoord.

Cardigans: 5/10

Afgaand op dit ingestuurde nummer, zal deze band een one hit wonder zijn gok ik zo

Those Dancing Days: 3/10

Sorry, maar dit vind ik niks. Klinkt voor mij te rommelig, niet afgemaakt, onopvallende zangeres.

The Noisy Freaks: 4/10

Klinkt lekker funky, maar de zang (moet ik dat hier nog wel zang noemen?) doet enorm veel af aan het nummer voor mij.

Ocean Colour Scene: 6/10

An sich niet slecht of iets dergelijks, maar ik ging er ook niet bepaald rechtop van in mijn stoel zitten.

Nothing: 6/10

Instrumentatie dik in orde, maar de fluisterstem met galm begon met naar verloop toch wel tegen te staan

Black Stone Cherry: 7/10

Ik vind mijn vorige twee collega's wat hard voor dit nummer. Ik vind het zeer aardig klinken.

Brasstronaut: 8/10

Beste van deze lichting. Punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pretty Vicious: 6/10

Mja, het zoveelste garagebandje zonder echt origineel te zijn. Sorry, maar je moet toch echt meer meebrengen om mij te overtuigen.

Cardigans: 7/10

Inderdaad bepaald niet een onbekende band nee, gezien hun hit uit de jaren '90. Maar goed, ik vind het stemgeluid van de dame wel fijn. Het slaat in ieder geval een stukkie beter aan dan voorgaande.

Those Dancing Days: 4/10

Serieus, kan het nog onstrakker qua tempo?! Toch knap dat je als band zo collectief van tempo kunt wisselen. Maar als drummer en groovenazi kan ik dit echt niet handelen. Hup, terug naar je oefenruimte en vlug een beetje!

The Noisy Freaks: 8/10

Fijne opening van het liedje hoor inclusief trompetje. Tja, die 'zang'... Het gekke is dat ik dit nog wel kan waarderen ook, zolang het maar enigszins past bij de muziek. Dat was hier zeker het geval. Ik kan dit prima hebben hoor!

Ocean Colour Scene: N.V.T.

Nothing: 5/10

Geheel in stijl met de naam van het platenlabel, want deze plaat lijkt op de WC opgenomen te zijn. Maar het kenmerkende stempel van onze WC-eend in kwestie zit ik ook weer op geramd. Het voelt als vertrouwd, maar dan niet echt in de positieve zin van het woord. Ik heb dit soort muziek al talloze keren voorbij horen komen en het raakt me helaas gewoon niet. Jammer, want ik houd wel van eendjes.

Black Stone Cherry: 5/10

Mwuah, tikkie aan de zeikerige kant dit. Zeg maar gerust twee of drie tikkies. En de tekst valt me ook op en da's niet bepaald een goed teken. Ik krijg immers alleen notie van een tekst als ie echt heel goed of heel slecht is. Maar ik weet zeker dat 14-jarige meisjes hier op zullen kwijlen. Laat ik nou net niet in die categorie vallen... Om met het hamburgermodel af te sluiten maar dan zonder het bovenste deel van het broodje: het plotselinge vocale volume in de bridge schudde me weer wakker.

Brasstronaut: 7/10

Ik werd op dezelfde manier geflashed als Niejo, maar ik verwachte in eerste instantie een funk/fusionband. Ik stoor me aan de manier hoe de drums is ingeregeld. Alsof iemand op een goedkope Millenium-kit zit te rammen. Jammert, want het zorgt er direct voor dat ik afgeleid raak. Muzikaal zit het verder redelijk tot goed in elkaar. Toch ben ik niet zo enthousiast als sommige anderen; daarvoor raakt het me niet genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pretty Vicious: 7/10 Muzikaal kan het me prima smaken. De zang kan beter maar desondanks prima inzending

Cardigans: 6/10 Niet mijn muziek maar prima te beluisteren

Those Dancing Days: 4/10 Nee dit kan mij niet bekoren. Veel te poppy voor mijn smaak.

The Noisy Freaks: 3/10 Veel en veel te elektronisch voor mij.

Ocean Colour Scene: 5/10 De manier van zingen staat me heel erg tegen. Muzikaal wel prettig om naar te luisteren.

Nothing: 2/10 Een grote brij aan geluiden waar een zanger een soort fluisterend bij zingt. Het zal aan mij liggen maar dit vind ik niks.

Black Stone Cherry: eigen inzending.

Brasstronaut: 5/10 De eerste twee minuten moet ik me best doen niet in slaap te vallen. Daarna word het iets beter maar dit is absoluut niet mijn muziek.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pretty Vicious: De Arctic Monkeys invloed is wel erg duidelijk en het verschil in kwaliteit eigenlijk ook wel. Desondanks een goede poging.

6/10

Cardigans: Goede zang, nummer heeft een goed tempo. Prima.

7/10

Those Dancing Days: Goede pop kan ik altijd appreciëren maar dan moet het wel goed zijn, beetje te saai en braaf nummer.

4/10

The Noisy Freaks: Nummer begint leuk met disco maar vanaf de zang elementen verschijnen gaat het helaas weer bergaf.

5/10

Ocean Colour Scene: Leuk deuntje dat na een poos serieus gaat vervelen. Nummer duurt te lang voor z'n eigen goed.

5/10

Nothing: De vluchtige zang kan ik zeker appreciëren maar het muzikale gedeelte vind ik wat achterwege blijven meestal.

5/10

Black Stone Cherry: In tegenstelling tot de andere platenbazen vind ik dit best wel een oké nummer.

6/10

Brasstronaut: Fris nummer, kan me zeker bekoren.

7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[CENTER][IMG]https://i.gyazo.com/ba216d5b987e37aba8b5832687a54b97.png[/IMG] [U][B][SIZE=18px]Ronde 1 Uitslag Reeks 5[/SIZE][/B][/U] Teleurstellend was deze vijfde reeks, niet zo zeer om de resultaten, maar omdat eventjes vijf platenbazen niet de tijd en/of zin vonden de nummers te beoordelen. Zo krijgen we een wat vertekend beeld, iets wat ik in de toekomst hoop te vermijden. Het [B]Platinum[/B]-label verkeert in slechte papieren na opnieuw een uitschakeling, dit maal voor The Noisy Freaks. Bijna profetisch leverde Nothing [B]Toilet Duck[/B] niks op, ook de shoegazers verlaten de wedstrijd. Those Dancing Days kelderde helemaal, waardoor het [B]Motoko[/B]-label zijn leiderspositie prijs moest geven, en hoe! Het duikelde helemaal naar de zesde positie. [IMG]https://i.gyazo.com/8b30b07983695c3fd64d0114c1fa147c.png[/IMG] [SPOILER=Ranglijst Geplaatste Bands] [IMG]https://i.gyazo.com/b3dff096baf8aa864d3f383b53ab65b2.png[/IMG] [/SPOILER] [SPOILER=Ranglijst Platenlabels] [IMG]https://i.gyazo.com/6591dcd9aa85b21735881ecef313f093.png[/IMG] [/SPOILER] [SIZE=18px][U][B]Reeks 6[/B][/U][/SIZE] [img]https://i.gyazo.com/a1c7e7f5422d8cbab7a62a11461e7754.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/21aed064eab74c7399e88d805f90c2b7.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/87cda6d27d7694eb163936194d6c810a.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/d64062392577855e9523e50bfe43b847.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/75ba154a64bdc2a7debff3a7cd1d2597.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/baecd0d4c33544c70447471ec8d4a940.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/4b657b32da27707d91e9bd7539d3a9ef.png[/img] [SIZE=16px][B]Noot: Bij 'Vant' kreeg ik een foutmelding bij de link die de platenbaas doorstuurde. Vandaar deze video, was de enige die ik vond. Matrix heeft dus wel effectief de voorwaarden opgevolgd![/B][/SIZE] [SIZE=12px][SPOILER=Scoresheet] Boy Kill Boy: /10 Il Volo /10 Shearwater: /10 Shout Out Louds: /10 Mystic Braves: /10 Vant: /10 Wolf Alice: /10 [/SPOILER][/SIZE][/CENTER] @Richarð. @bas2204 @Niejo101 @King XVI @Grote Ree @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Hansje @steijns @Erwin. @Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boy Kill Boy: 6/10

Ach, dit rammelt wel leuk. Wel erg repeterend.

Il Volo 7/10

Ik kan op zijn tijd wel genieten van iets als dit. Maar wel absoluut met mate.

Shearwater: -/10

Eigen inzending

Shout Out Louds: 5/10

Op zich een aardig nummertje, maar wel erg monotone zang en een compleet onbegrijpelijk stuk achter het eigenlijke nummer aan.

Mystic Braves: 7/10

Ja, dit kan me wel redelijk bekoren. Licht psychedelisch en lekker loom.

Vant: 7/10

Ik ben redelijk vrijgevig vandaag, maar ook deze klinkt alleraardigst. Moet wel zeggen dat ik de band ook al lichtjes ken.

Wolf Alice: 6/10

Weer een naam die ik al ken, maar nooit echt heb geluisterd. Klinkt aardig, redelijke opbouw ook, maar niet compleet mijn ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boy Kill Boy: 7/10

Nummer dat lekker recht toe rechtaan voorbij dendert als een trein. Ik vond de vocals erg aangenaam.

Il Volo 3/10

Zeemzoet songfestival-liedje, dat kon ik merken aan het spontaan keren van de maag en het rechtkomen van mijn grijze haren.

Shearwater: 4/10

Een beproefde formule a la Coldplay, power ballad met sterk opbouwende piano. De zang vond ik erg matig, het songconcept allerminst origineel.

Shout Out Louds: 7/10

Lekkere 80's sound, de zang is idd wat monotoon maar ik vind dat erg passen in het sfeertje dat het nummer met zich meedraagt. Na 4 minuten lijkt het nummer gedaan, wat volgt is een onbegrijpelijk instrumentaal stuk, een soort van aangebreide outro die volledig uit het plaatje valt.

Mystic Braves: 5/10

De song zette aardig in maar bleef wat te vrijblijvend voortkabbelen om echt te kunnen boeien.

Vant: 3/10

Voorspelbaar liedje, het begon al met een riff die rechtstreeks uit het Grote Clichéboek werd gehaald. Dit is Oasis of Black Rebel Motorcycle Club of noem maar in een inspiratieloos jasje. Been there, heard that far too many times.

Wolf Alice: 6/10

Wie Wolf Alice een beetje kant weet dat frontzangeres Ellie Rowsell een verdomd knappe verschijning is. Met Blush kiest de platenbaas hier voor een semi-hitje van de band, dat naar mijn mening geen staalkaartje is van waar de band voor staat. Het klinkt veel te braaf, mist die power die de betere nummers van Wolf Alice wel hebben. Niettemin blijft het een aardige song, al hoop ik in volgende rondes op songs als bvb You're a Germ of Fluffy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boy Kill Boy: 7. Klinkt wel lekker. Niet veel over te zeggen, verder.

Il Volo: 8. Gewoon goede muziek, vind ik. Het is een beetje zoetsappig, maar het is wel kwaliteit.

Shearwater: 3. Verzin dan wat leuks.

Shout Out Louds: 5. Zonder de eerste 3 minuten was het een 8 geweest.

Mystic Braves: 6. Wel een leuk deuntje.

Vant: 6. Kort maar krachtig.

Wolf Alice: 1. Ja, sorry, maar dit kon ik niet eens afluisteren. Wat een verschrikkelijk geluid. Dan luister ik nog liever naar de Toppers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen tijd gehad om allemaal te luisteren dus deel ik het maar ff op.

Boy Kill Boy, video deed het hier niet dus maar doorgegaan

Il Volo: 4/10 Ja het is voor mij niet dit, met een 4 ben ik nog wel mild.

Shearwater: 7/10 Dit vind ik dan wel weer prima, mist wel een extra randje

Shout out louds: 5/10

tbc

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Zeus']Is die gozert die Wolf Alice nu een 1 geeft dezelfde die steeds met al dat kattengekrijs van die rip-off Japanse pop-vrijetijdsbandjes aan komt zetten? Want dan hoeven we daar ook niet langer voorzichtig mee te zijn dus.[/QUOTE] Nja ik geef ook iedere ronde wel s een 2 of een 3 maar die 1 vind ik ook wel extreem, helemaal omdat de motivatie ervoor erg vaag is. Hij is er wel in geslaagd jouw eens uit je schulp te lokken Zeugje van me, en dat vind ik maar al te plezant! Beetje animo kan nooit kwaad. Tussen haakjes, @Richarð. @King XVI @Grote Ree @Chiemel @Jeroen. @steijns Deadline is morgenmiddag al weer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit nu weer :cab: Ik mag toch een mening hebben? Moeten we allemaal dezelfde cijfers gaan geven dan? Wat heeft dit hele topic dan nog voor zin? Overigens geef ik tenminste nog een motivatie, sommigen doen dat helemaal niet *kuch* Zeus *kuch*

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die gozert die Wolf Alice nu een 1 geeft dezelfde die steeds met al dat kattengekrijs van die rip-off Japanse pop-vrijetijdsbandjes aan komt zetten? Want dan hoeven we daar ook niet langer voorzichtig mee te zijn dus.

Is dit niet duidelijk?

Als jij al 1'en uit gaat delen.. Vind ik nogal respectloos. En dan ook nog Wolf Alice. Ik ben daar geen fan van, maar het heeft in elk geval nog iets met muziek te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Platina32']Wat is dit nu weer :cab: Ik mag toch een mening hebben? Moeten we allemaal dezelfde cijfers gaan geven dan? Wat heeft dit hele topic dan nog voor zin? Overigens geef ik tenminste nog een motivatie, sommigen doen dat helemaal niet *kuch* Zeus *kuch*[/QUOTE] Ha ha ja terechte reactie hoor, bal in jouw kamp @Zeus Je mag absoluut je mening hebben en ik mag er de mening over hebben dat ik het extreem weinig vond :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites