Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Magikarp:

Legitieme vragen van Hwb hoor. 

Dat het volgens de richtlijnen van de KNVB niet klopt betekent niet dat het volgens de Nederlandse wet niet klopt. Heb het verder niet gevolgd hoor, maar dat de KNVB iets niet vindt kloppen is niet direct reden voor het OM (of wat dan ook) om een onderzoek in te stellen. 

Je voorbeeld van de bakker is vooral vreemd omdat bedrijven voor zover ik weet geen onderscheid kunnen maken tussen zwart en 'wit' geld. Wat een bakker wel kan doen is een biljet van 200 euro weigeren, terwijl het volgens de Nederlandse (en zelfs Europese) wetgeving een wettig betaalmiddel is ;) 

Dat laatste heb ik me wel altijd over verbaasd. Je kunt toch controleren of biljetten echt zijn of niet? Dat je het weigert als iemand voor een tientje wat koopt

kan ik me voorstellen, maar als het een groot bedrag is snap ik niet waarom

je 200/500 zou weigeren. Uiteindelijk breng je het geld naar de bank en heb je er geen last meer van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Waarvan akte in dezen. Ik vraag me oprecht af voor wiens belang de bond eigenlijk opkomt. Niet voor dat van de fans, zoveel is al duidelijk. Of de bond opkomt voor het belang van de clubs waag ik ook te betwijfelen. Althans, niet voor het belang van alle clubs.

Eigenbelang, niks meer of minder. Malafide organisatie is het. Heb hier het verhaal al een keer neergepend volgens mij, maar wij hebben met de club ook al zaken mee gemaakt dat je denkt: in godsnaam

hoe kom je er bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat laatste heb ik me wel altijd over verbaasd. Je kunt toch controleren of biljetten echt zijn of niet? Dat je het weigert als iemand voor een tientje wat koopt

kan ik me voorstellen, maar als het een groot bedrag is snap ik niet waarom

je 200/500 zou weigeren. Uiteindelijk breng je het geld naar de bank en heb je er geen last meer van. 

Het is me eens verteld toen ik voor het eerst achter de kassa stond, maar ik ben het alweer vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De winkeliers zijn bang dat het accepteren van grote biljetten zal leiden tot meer vals geld en overvallen. Bovendien worden winkels, volgens belangenorganisatie Detailhandel Nederland, gedwongen om meer geld in kas houden. Dat is niet gratis voor de winkeliers, want banken rekenen hier geld voor. En dat wordt doorberekend aan de klant, die dus uiteindelijk de dupe is, aldus Detailhandel Nederland.

De Europese Commissie wijst er echter op dat de in ons land gehanteerde bordjes bij de ingang of kassa niet mogen. Pas wanneer het verschil tussen het te betalen bedrag en de waarde van het biljet te groot is, mag een verkoper een betaling weigeren. Dat mag ook wanneer er niet genoeg wisselgeld is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Nom de Guerre:

https://www.vi.nl/pro/overig/de-bossche-bubbel-spat-uiteen

Best goed leesvoer. Nu ken ik de precieze ins en outs niet, maar ik heb het idee dat Jordania beslist niet kansloos is wanneer hij beslag wil leggen op de gelden van Den Bosch en dan heeft de club een nog veel groter probleem. Het zou toch zonde zijn als een club met een roemrucht verleden als Den Bosch het veld moet ruimen door deze puinzooi, die deels door de KNVB zelf is veroorzaakt. Eerder een uitspraak doen, clubs verbieden om geld aan te nemen zolang het onderzoek nog loopt, ingrijpen wanneer je (samen met de rest van de competitie) ziet dat Den Bosch toch zwaar investeert (dat is de verantwoordelijkheid van Den Bosch), de KNVB heeft in dezen ook boter op het hoofd, evenals Den Bosch zelf trouwens.

Vind je ja? Ik ben het echt niet met je eens. De KNVB is gelijk begonnen met een onderzoek (dit onderzoek duurde langer dan gedacht). Den Bosch wist zelf dat het moest wachten op goedkeuring, dat ze dan gewoon al beginnen met investeren etc is toch hun probleem? De KNVB moet daar imo helemaal niet mee bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei cimbomcu:

Vind je ja? Ik ben het echt niet met je eens. De KNVB is gelijk begonnen met een onderzoek (dit onderzoek duurde langer dan gedacht). Den Bosch wist zelf dat het moest wachten op goedkeuring, dat ze dan gewoon al beginnen met investeren etc is toch hun probleem? De KNVB moet daar imo helemaal niet mee bemoeien.

Ja, de KNVB kan tegen een club zeggen dat ze geld niet mogen aannemen of onder voorwaarden or whatever. Den Bosch zit ook fout, begrijp me niet verkeerd, maar de bond helpt op deze manier mee een club om zeep. Laat clubs niet in onzekerheid of sta ze niet toe om geld te accepteren zolang deze nieuwe partij niet geaccordeerd is. 

Opnieuw, ik praat de acties van Den Bosch niet goed, maar op basis van eerdere scenario's zoals bij Vitesse en Roda, snap ik wel dat ze het geld al accepteerden. Bij die clubs werd er ook al geld in gepompt alvorens alles rond was, ook omdat de KNVB het toestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Pino:

Het is natuurlijk eel erg onnozel van Den Bosch.

Maar tegelijkertijd niet anders dan wat een Vitesse, een ADO of een Roda hebben gedaan tijdens hun overname. Het geld werd geaccepteerd, begroot en geïnvesteerd, terwijl de overname nog niet rond was of in ieder geval nog niet gecontroleerd. Op basis van het verleden begrijp ik het wel. Wederom, ik vind het niet slim van Den Bosch, maar dit is waar de bond had moeten ingrijpen, had moeten leren van fouten uit het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nom de Guerre Normaal gesproken moeten we dit jaar inderdaad de top 2 halen. Maar de eerste 13 a 14 man zijn redelijk tot goed, en daar achter zit alleen maar jeugd dus moeten niet teveel blessures komen. En nog steeds afwachten of El Jebli blijft, dat scheelt toch een paar procent haha..

@Fabian. Ja dat hoop ik ook, was altijd een groot talent. Las dat die eerder altijd ipv Til in de basis stond, in de jeugd/beloften, maar door blessures is hij niet verder gekomen. Ben er erg benieuwd naar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er weer zin in, hopelijk kunnen we weer mee doen om de bovenste 5 plaatsen. Wel wat van ingeleverd met het vertrek van Lellieveld, Baas, Bakx. Daarnaast nog wat spelers vertrokken, maar die waren iets minder belangrijk vorig seizoen of zijn goed opgevangen door hun vervangers, Bruno Andrade, Verheydt, Stans, Van Moorsel, Dzepar, Dekker, Groenbast en Langendijk.

Met het vastleggen van Droste (wordt rechtsback), Van Iperen (backup voor Bosz/Veltmate),  Bannink (op 10, vervanger van Van Moorsel), Lieftink (goede aanwinst, gaat de plaats van Stans overnemen), Corboz (uit de 3e Bundesliga en gaat als spelmaker op 8 spelen) en Rabillard (spits die Verheydt moet doen vergeten, wel een ander type spits, nog even afwachten of hij het al aankan).

Daarnaast hebben we nog Abdat (ook uit de 3e bundesliga, linksback), Edqvist (jonge Zweedse linksbuiten van Kalmarr FF), Martijn Berden (snelle rechts/linksbuiten van Vitesse2, kan de verrassing van het seizoen gaan worden), Max Leeflang , Joran Swart, Boyd Lucassen (jong Vitesse) en uit de jeugd nog een groot talent (Zakaria Eddahchouri), die jongen gaat dit seizoen minuten maken en gaat leuke dingen laten zien afgaande op de voorbereiding.

De opstelling aan het begin van het seizoen zal als volgt zijn

Hobie Verhulst

Wout Droste, Gino Bosz, Jeroen Veltmate, Julius Bliek

Elmo Lieftink, Mael Corboz

Alexander Bannink

Jaroslav Navratil, Antoine Rabillard, Richard van der Venne.

Dan zullen Jay Gorter, Donny van Iperen, Sam Beukema, Nicolas Abdat, Joran Swart, Boyd Lucassen, Max Leeflang, Zakaria Eddahchouri, Adrian Edqvist, Samuel Wakana, Maarten Pouwels en Martijn Berden de wissels zijn.

Nu mag de linkerkant nog wel wat kwaliteit krijgen, Bliek is geen linksback en heeft daar moeite mee om te spelen. Kan in geval van nood wel, maar niet in de basis en Abdat is nog niet goed genoeg blijkbaar. En linksvoor hetzelfde verhaal van Van der Venne, is eigenlijk een diepgaande middenvelder en geen linksbuiten, voelt zich daar zichtbaar niet fijn. Edqvist en Berden kunnen daar spelen al zie ik liever een echte linksbuiten. En de spitspositie moet nog blijken, maar Rabillard laat wel dingen zien waardoor ik positief ben over hem. Al hebben we nu alleen Pouwels achter de hand. Dus ik hoop dat er nog een spits bij komt.

bewerkt door GAE EAGLES
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Superboeren:

Op papier inderdaad een redelijk team. Al weet je natuurlijk nooit wat je van die buitenlandse spelers kan verwachten.. @GAE EAGLES

Op papier inderdaad niet slecht, het blijft afwachten.

Wij hebben eigenlijk nooit echt buitenlandse spelers en als we die hebben is het meestal niet wat. Dus dat moet nu ook blijken. Rabillard doet het goed in de voorbereiding, Corboz is echt een hele leuke middenvelder, maar zijn handelingssnelheid moet nog wat omhoog. En de andere hebben nog geen basisplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Op papier inderdaad niet slecht, het blijft afwachten.

Wij hebben eigenlijk nooit echt buitenlandse spelers en als we die hebben is het meestal niet wat. Dus dat moet nu ook blijken. Rabillard doet het goed in de voorbereiding, Corboz is echt een hele leuke middenvelder, maar zijn handelingssnelheid moet nog wat omhoog. En de andere hebben nog geen basisplaats.

Haha daarom, meestal geen succes. Bij ons halen ze ook vrijwel alleen nog maar Nederlandse spelers van wie ze weten wat ze kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurjus weer als doelman, Van Heertum, Baas en Van Huizen als verdedigers. Schuurman(jong Vitesse) Breinburg, Helmer voor het middenveld. Voorin Seuntjes. En Hamdaoui is terug van Twente. Thomassen terug uit Australië. 

Het word waarschijnljk:

Jurjus

Owusu/Van Heertum-Van Huizen-Van der Paver-Tutuarima

Nijland- El Jebli-Breinburg

Van Mieghem-Seuntjes-Hamdaoui

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat ook een goed team, El Hamdaoui had ik graag bij ons gezien. Heeft in het verleden bij ons goed gespeeld, helaas zwaar geblesseerd geraakt en via een omweg vorig jaar op het eind bij Twente laten zien nog steeds goed te zijn. En met El Jebli (als die blijft), Nijland, Breinburg heb je een zeer goed middenveld. En voorin 3 goede Jupiler League spelers.

Maar zoals je al zei, als je daarachter bijna niemand hebt zitten dan moet je niet teveel blessures krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Staat ook een goed team, El Hamdaoui had ik graag bij ons gezien. Heeft in het verleden bij ons goed gespeeld, helaas zwaar geblesseerd geraakt en via een omweg vorig jaar op het eind bij Twente laten zien nog steeds goed te zijn. En met El Jebli (als die blijft), Nijland, Breinburg heb je een zeer goed middenveld. En voorin 3 goede Jupiler League spelers.

Maar zoals je al zei, als je daarachter bijna niemand hebt zitten dan moet je niet teveel blessures krijgen.

Klopt inderdaad. Al is het wel een bewuste keuze. Willen zich meer gaan richten op de jeugd. Wat ik alleen maar goed vind..

Link naar opmerking
Deel via andere websites