Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Satyr:

Toch jammer dat zelfs in de halve finale het thuisvoordeel voor de lagere divisie is. Oorspronkelijk was de loting Kaiserslautern - Saarbrucken, maar die is dus omgedraaid.

Jammer?! Dat is juist mooi, zowel qua spanning als recetten voor zo'n lager spelende club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker, ik snap het ook wel als het tegen een 1. BL team is, maar Kaiserslautern is ook een club uit een lagere divisie. Die kunnen ook wel de centen gebruiken, zeg maar. Een Dortmund of Bayern zal het in principe worst wezen of ze uit of thuis tegen Saarbrucken moeten, maar voor Kaiserslautern is een thuiswedstrijd ook wel gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Satyr:

Zeker, ik snap het ook wel als het tegen een 1. BL team is, maar Kaiserslautern is ook een club uit een lagere divisie. Die kunnen ook wel de centen gebruiken, zeg maar. Een Dortmund of Bayern zal het in principe worst wezen of ze uit of thuis tegen Saarbrucken moeten, maar voor Kaiserslautern is een thuiswedstrijd ook wel gewenst.

Denk dat Kaiserslauern als hoger spelend team al blij is dat ze überhaupt in de halve finale staan en zeker blij is dat ze ook nog tegen divisie lager spelen en daardoor unieke kans hebben om de finale te halen. Daar komen pas recettes bij kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JotewFullkrug was toch zo'n matige spits? 11 goals en 8 assists in 22 Bundesliga duels 1 goal en 2 assists in 7 CL duels en vanavond ook tegen Nederland gescoord... 🤔

En 7 interland goals in 6 vriendschappelijke duels met Duitsland... 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het eigenlijk best opmerkelijk vinden dat Dortmund Isak toen zo makkelijk heeft laten gaan richting San Sebastian. Fullkrug is inderdaad een best prima spits op dit moment, maar eigenlijk niet het niveau wat een Dortmund na zouden moeten streven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik blijf het eigenlijk best opmerkelijk vinden dat Dortmund Isak toen zo makkelijk heeft laten gaan richting San Sebastian. Fullkrug is inderdaad een best prima spits op dit moment, maar eigenlijk niet het niveau wat een Dortmund na zouden moeten streven. 

Eens. Ik zou hem liever in Bremen zien, daar past hij veel beter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik blijf het eigenlijk best opmerkelijk vinden dat Dortmund Isak toen zo makkelijk heeft laten gaan richting San Sebastian. 

Verkochten Isak toen voor 15 miljoen euro aan La Real en haalde een zekere Haaland voor 20 miljoen euro; heel opmerkelijk ja. Al vind ik het persoonlijk 'opmerkelijk' op een positieve manier. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sophomore:

Verkochten Isak toen voor 15 miljoen euro aan La Real en haalde een zekere Haaland voor 20 miljoen euro; heel opmerkelijk ja. Al vind ik het persoonlijk 'opmerkelijk' op een positieve manier. ;c 

Dat ging niet helemaal zoals jij hier insinueert, want Isak ging in de zomer van 2019 en Haaland kwam in de hierop volgende winterstop. Ik denk dat je het beter als volgt kan zien: Dortmund huurde in 2018-2019 Paco Alcacer van Barcelona. Hij deed het in dat jaar goed, waarna Dortmund begin 2019 de koopoptie al lichtte en Alcacer een lang contract tekende. Isak zou hiermee dus ondanks zijn geweldige uitleenbeurt bij Willem II in het hierop volgende seizoen geen grote kans op een basisplaats bij Dortmund hebben en vertrok in het kader van speeltijd verkrijgen naar Sociedad. Het toeval wilt natuurlijk ook dat Alcacer hierna geen knikker meer raakte, waardoor Dortmund in de winter toch weer naar een nieuwe spits keek. 

Dan is het natuurlijk wel zo dat Dortmund in de winter van 2020 met Haaland een geweldige zet deed, maar dat staat in mijn beleving los van hoe de club Isak veel te makkelijk heeft laten gaan. Ik deel @bas huijsmans mening daarin dus wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Sophomore:

Verkochten Isak toen voor 15 miljoen euro aan La Real en haalde een zekere Haaland voor 20 miljoen euro; heel opmerkelijk ja. Al vind ik het persoonlijk 'opmerkelijk' op een positieve manier.  

Zoals Urbeto al zegt inderdaad kwam Haaland pas een half jaar later. Haaland speelde het seizoen 2018/2019 ook nog niet eens zoveel voor Salzburg. Die schoot pas echt elke bal er in in het eerste half jaar van 2019/2020 volgens mij. Dat Dortmund dan kiest voor Alcacer ipv Isak was op dat moment te begrijpen, maar op de lange termijn blijf ik het apart vinden. Isak nog een jaartje verhuren voor speeltijd zodat die het jaar erop klaar was, lijkt mij logischer. Dat het nu goed uitpakte met de komst van Haaland is natuurlijk achteraf makkelijk.

Op het moment dat Isak weg ging had die net een ziekelijk half jaar gehad bij Willem II dus op dat moment was het wel duidelijk dat er sprake was van een groot talent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het ook grotendeels eens met @Sophomore ik vind het ook niet zozeer opmerkelijk dat Dortmund Alexander Isak liet gaan... In twee jaar tijd voor Dortmund II kwam Isak ook maar tot 5 goals in 12 duels. En voor het eerste van Dortmund tot 5 duels en 0 goals. Bij Willem II ging Isak wel lekker met 13 goals in 16 duels, in 3 jaar tijd bij Real Sociedad was Isak ook niet per se heel erg op schot/on fire met slechts 33 goals in 105 duels... Alleen nu bij Newcastle gaat het iets beter met 22 goals in 45 duels..

En ik geef Dortmund geen ongelijk Haaland was beestelijk, en Fullkrug doet het nu in ieder geval qua rendement erg goed.

Laten wel wezen ZELFS Paco Alcacer heeft het veel beter gedaan bij Dortmund, dan Alexander Isak. Eerst al on loan in 2018/2019  met maar liefst 12 goals in 14 duels, super goed en seizoen erna nog steeds knappe 11 goals in 23 duels voor Dortmund, heel wat meer nog steeds en beter dan Isak. Dus nee ik vind niet per se heel opmerkelijk of opmerkelijk Dortmund Isak liet gaan.

Isak deed het bij Dortmund niet heel goed en bij Sociedad dat erna ook niet heel veel beter dus met maar gemiddeld 1 goal per 3 duels.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bas huijsmans:

Wat maakt het ongelukkig ipv opmerkelijk dan?

Noujah achter "ongelukkig" sta ik eigenlijk zelfs ook niet, maar dacht zet een stap richting jou om op een sociaal aanvaardbare manier de discussie af te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Sophomore:

Noujah achter "ongelukkig" sta ik eigenlijk zelfs ook niet, maar dacht zet een stap richting jou om op een sociaal aanvaardbare manier de discussie af te sluiten.

Tja als je ergens geen discussie over wilt hebben, in hoeverre dit dat al was, reageer dan ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Tja als je ergens geen discussie over wilt hebben, in hoeverre dit dat al was, reageer dan ook niet...

Of je kan verbazingwekkend genoeg, ook een keer ongelijk hebben, en het eerlijk toegeven. Je bent geen orakel.

Ik heb argumenten en cijfers feiten gegeven, waarom noch opmerkelijk of ongelukkig was, Dortmund Isak liet gaan, en hij het niet super goed doet overal.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ben het ook grotendeels eens met @Sophomore ik vind het ook niet zozeer opmerkelijk dat Dortmund Alexander Isak liet gaan... In twee jaar tijd voor Dortmund II kwam Isak ook maar tot 5 goals in 12 duels. En voor het eerste van Dortmund tot 5 duels en 0 goals. Bij Willem II ging Isak wel lekker met 13 goals in 16 duels, in 3 jaar tijd bij Real Sociedad was Isak ook niet per se heel erg op schot/on fire met slechts 33 goals in 105 duels... Alleen nu bij Newcastle gaat het iets beter met 22 goals in 45 duels..

En ik geef Dortmund geen ongelijk Haaland was beestelijk, en Fullkrug doet het nu in ieder geval qua rendement erg goed.

Laten wel wezen ZELFS Paco Alcacer heeft het veel beter gedaan bij Dortmund, dan Alexander Isak. Eerst al on loan in 2018/2019  met maar liefst 12 goals in 14 duels, super goed en seizoen erna nog steeds knappe 11 goals in 23 duels voor Dortmund, heel wat meer nog steeds en beter dan Isak. Dus nee ik vind niet per se heel opmerkelijk of opmerkelijk Dortmund Isak liet gaan.

Isak deed het bij Dortmund niet heel goed en bij Sociedad dat erna ook niet heel veel beter dus met maar gemiddeld 1 goal per 3 duels.

Laten we wel wezen, dit soort scorebordjournalistiek draagt helemaal niks bij aan een discussie over een jonge speler. Je verliest namelijk elke nuance door zo over een speler te spreken. Natuurlijk worden spitsen afgerekend op doelpunten, maar zeker bij jonge spelers moet je echt naar meer facetten kijken. Door te stellen dat hij bij Dortmund maar weinig scoorde loop je bijvoorbeeld voorbij aan de context dat hij maar erg weinig minuten kreeg, in de Bundesliga kwam hij niet eens tot anderhalve wedstrijd. 

Iedereen die Isak destijds zag voetballen had door wat voor een bijzonder talent dit was. Het was allemaal nog niet extreem verfijnd, hij had de bal nog niet altijd aan een touwtje, maar zijn talent was zó overduidelijk te zien bij AIK en zeker ook bij Willem II (13 goals + 7 assists, mochten we toch aan scorebordjournalistiek gaan doen), dat het een faliekante misser was om hem voor zo'n fooitje van 15 miljoen te laten gaan direct na deze uitleenbeurt. Maargoed, ik heb getuige het feit dat je je hele argument op doelpunten gooit een licht vermoeden dat jij Isak in die periode überhaupt niet of nauwelijks hebt zien spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Laten we wel wezen, dit soort scorebordjournalistiek draagt helemaal niks bij aan een discussie over een jonge speler. Je verliest namelijk elke nuance door zo over een speler te spreken. Natuurlijk worden spitsen afgerekend op doelpunten, maar zeker bij jonge spelers moet je echt naar meer facetten kijken. Door te stellen dat hij bij Dortmund maar weinig scoorde loop je bijvoorbeeld voorbij aan de context dat hij maar erg weinig minuten kreeg, in de Bundesliga kwam hij niet eens tot anderhalve wedstrijd. 

Iedereen die Isak destijds zag voetballen had door wat voor een bijzonder talent dit was. Het was allemaal nog niet extreem verfijnd, hij had de bal nog niet altijd aan een touwtje, maar zijn talent was zó overduidelijk te zien bij AIK en zeker ook bij Willem II (13 goals + 7 assists, mochten we toch aan scorebordjournalistiek gaan doen), dat het een faliekante misser was om hem voor zo'n fooitje van 15 miljoen te laten gaan direct na deze uitleenbeurt. Maargoed, ik heb getuige het feit dat je je hele argument op doelpunten gooit een licht vermoeden dat jij Isak in die periode überhaupt niet of nauwelijks hebt zien spelen. 

giphy.gif?cid=6c09b952ld99reehu3gsf1t6hc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

giphy.gif?cid=6c09b952ld99reehu3gsf1t6hc

Nou Karel, reageer volwassen of reageer niet. Dit is een beetje kinderachtig om te doen wanneer iemand een inhoudelijke kritiek opbrengt. Dat mag toch gewoon? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Urbeto:

Nou Karel, reageer volwassen of reageer niet. Dit is een beetje kinderachtig om te doen wanneer iemand een inhoudelijke kritiek opbrengt. Dat mag toch gewoon? 

Jij reageert ook totaal niet inhoudelijk op wat ik zeg.....

En je haalt zelf fucking AIK erbij:-D  Wat maakt voor jou en Bas dan Isak zogenaamd wel super spits?, als het niet om doelpunten gaat, en dat geen reet uitmaakt, terwijl spitsen over het algemeen gekocht worden om doelpunten te maken?:sorry:

Jij zegt dat hij bij Dortmund weinig kansen heeft gehad, dat klopt...
Maar bij Real Sociedad heeft ie dat wel en kwam ie maar tot 1 goal per 3 duels, zucht!

Ofwel hij doet het over het algemeen bij meerdere clubs niet super goed en bijzonder...
Als je spits niet kan/mag afrekenen op goals maken, wat dan wel?

Zijn naaikunsten?

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Of je kan verbazingwekkend genoeg, ook een keer ongelijk hebben, en het eerlijk toegeven. Je bent geen orakel.

Ik heb argumenten en cijfers feiten gegeven, waarom noch opmerkelijk of ongelukkig was, Dortmund Isak liet gaan, en hij het niet super goed doet overal.

Het gaat hier niet eens over gelijk of ongelijk hebben Karel. Dat jij cijfers van Dortmund er bij pakt zegt ook niet veel want toen was hij 17/18 (uit mijn hoofd) en viel die een paar keer in. Daarvoor liet die het al wel zien in Zweden en daarna ook in Nederland. Toen hebben ze besloten om hem te verkopen en dat vind ik opmerkelijk. Een 18 jarige speler die in een half jaar 13 goals maakt en 6/7 assists geeft bij Willem II zou ik zeker nog behouden. Maar ja dat is mijn eigen mening.

Daarnaast is voetbal niet alleen gebaseerd op doelpunten en assists. Of vind jij dan bijvoorbeeld Zidane ook niet zo goed omdat die 'maar' tot 121 goals en 141 assists in 689 wedstrijden is gekomen? Dat is maar betrokken zijn bij een goal per ongeveer 2.5 wedstrijden.

Daarnaast is Isak nog steeds maar 24 en heeft hij er dit seizoen 12 inliggen in 20 wedstrijden en heeft hij in LaLiga ook gewoon een seizoen gehad van rond de 20 goals in 38 wedstrijden. Ook heeft hij inderdaad 2 seizoenen niet de dubbele cijfers gehaald. 

Het gaat mij er meer om nu dat ik iets zeg, Sophomore reageert hierop, ik reageer en dan moet de discussie ineens afgekapt worden? Ga er dan niet op in als je er hierna toch niet meer op in gaat.

1 minuut geleden zei Kyrill:

Wat maakt voor jou en Bas dan Isak zogenaamd wel super spits?, als het niet om doelpunten gaat, en dat geen reet uitmaakt, terwijl spitsen over het algemeen gekocht worden om doelpunten te maken?:sorry:

Nu ik bovenstaande aan het typen was zie ik dat @Urbeto en jij gereageerd hebben, maar waar is er gezegd dat Isak een superspits is dan? Daarnaast reageert Urbeto juist wel inhoudelijk op jouw. Hij legt zijn punt uit met voorbeelden en stelt jij een wedervraag zodat jij jouw mening er over kan geven. Dat jij dan reageert met een gifje van The Office (geweldige serie, maar dat terzijde) is niet echt inhoudelijk. Ik kan mijn standpunt nogmaals herhalen, maar ik denk niet dat dat heel veel zin heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt dat Isak 17/18 was bij Dortmund. Maar Moukoko zit ook al sinds zijn 16e bij Dortmund en die heeft nu al 15 goals in 71 duels, en  die is altijd nog maar 19. Voor mij hoeft de discussie niet afgekapt te worden @bas huijsmans in tegendeel, totaal niet. Maar mijn punt voor mij is, en blijft overeind staan.... Net als Sophomore vind ik het noch opmerkelijk of ongelukkig dat Dortmund Isak ''liet gaan'' omdat Alcacer het over 2 periodes gewoon goed deed bij Dortmund en later Haaland kwam, die nog 3-5x beter deed.  En het is en blijft spitsen en om wedstrijden te winnen heb je doelpunten nodig, en meestal deed Isak dat over het algemeen, niet zo heel veel, alleen nu jarenlater bij Newcastle wel aardig wat.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites