bas2204 Geplaatst 25 juli 2016 Share Geplaatst 25 juli 2016 Geweldig. Dank voor deze twaalfpunter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 28 juli 2016 Auteur Share Geplaatst 28 juli 2016 [spoiler=Mentions] [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Stemronde 3: Brazilië Inzending van: Djordison Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Djordison Editie #1: Afwezig Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Afwezig Editie #5: Afwezig Editie #6: Afwezig Editie #7: Afwezig Editie #8: Afwezig Editie #9: Afwezig Editie #10: Engeland (Jungle - Busy Earnin') - 9e plaats Editie #11: Zuid-Afrika (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) - 3e plaats Editie #12: Zuid-Afrika (Petite Noir - Chess) - 2e plaats Editie #13: Australië (The Bamboos - Turn It Up) - 5e plaats Editie #14: Oostenrijk (Parov Stelar - The Sun) - 1e plaats Editie #15 Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela) - ??e plaats [spoiler=Interview] - Punten van Brazilië Klik hier om de Brazilië punten te zien!: [spoiler=Tussenstand] De Tussenstand (3 van de 19 stemmen): 1. Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 25 punten * 2. Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -21 punten * 3. België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 20 punten 4. Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 20 punten 5. Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten * 6. Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 12 punten 7. Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 12 punten 8. Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 10 punten 9. Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 10 punten 10. Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 9 punten 11. Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 7 punten 12. Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 6 punten 13. Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 6 punten 14. Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten 15. Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 0 punt 15. Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 0 punt 17. Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt 18. Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 0 punt 19. Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt 20. Zweden Gediskwalificeerd * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 28 juli 2016 Share Geplaatst 28 juli 2016 Slechte editie van mij ooit.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 juli 2016 Share Geplaatst 28 juli 2016 Zijn pas 3 inzendingen geweest steijns ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 28 juli 2016 Share Geplaatst 28 juli 2016 Toch weer wat punten erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 28 juli 2016 Share Geplaatst 28 juli 2016 Zolang ik punten blijf krijgen, blijf ik blij :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vilhena Geplaatst 29 juli 2016 Share Geplaatst 29 juli 2016 Vier puntjes, bedankt Brazil! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 29 juli 2016 Share Geplaatst 29 juli 2016 Helaas geen punten van Brazilië, hopelijk is t volgende land me beter gezind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 1 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 1 augustus 2016 [spoiler=Mentions] [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Stemronde 4: Canada Inzending van: Jeroen. Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Jeroen. Editie #1: Afwezig Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Afwezig Editie #5: Afwezig Editie #6: Afwezig Editie #7: Afwezig Editie #8: Afwezig Editie #9: Afwezig Editie #10: Afwezig Editie #11: Verenigde Staten (We Are Harlot - Denial) - 18e plaats Editie #12: Verenigde Staten (Pop Evil - Torn To Pieces) - 12e plaats Editie #13: Nederland (The Timers - I'm Back) - 13e plaats Editie #14: Japan (Man With A Mission - Far) - 7e plaats Editie #15: Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live) - ??e plaats [spoiler=Interview] - Punten van Canada Klik hier om de Canadese punten te zien!: [spoiler=Tussenstand] De Tussenstand (4 van de 19 stemmen): 1. Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 37 punten ** 2. Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten * 3. Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 25 punten 4. België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 22 punten 5. Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten 6. Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten 7. Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten 8. Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten * 9. Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 12 punten 9. Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 10 punten 11. Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 9 punten 12. Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 7 punten 13. Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 6 punten 14. Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 6 punten 15. Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 4 punten 16. Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten 17. Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 0 punt 18. Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt 19. Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 0 punt 20. Zweden Gediskwalificeerd * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 augustus 2016 Share Geplaatst 1 augustus 2016 Mooi, weer een overwinning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 augustus 2016 Share Geplaatst 1 augustus 2016 Gaat prima zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vilhena Geplaatst 2 augustus 2016 Share Geplaatst 2 augustus 2016 Bedankt Canada! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 2 augustus 2016 Share Geplaatst 2 augustus 2016 Damn you Canada :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 2 augustus 2016 Share Geplaatst 2 augustus 2016 Very special thanks from England to Canada Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 4 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 4 augustus 2016 [spoiler=Mentions] [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Stemronde 5: Engeland Inzending van: Grote Ree Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Grote Ree Editie #1: Afwezig Editie #2: Turkije (Mor Ver Ötesi - Sor) - 12e plaats Editie #3: Nederland (Five In A Row - Funktion) - 17e plaats Editie #4: IJsland (Yohanna - Beautiful Silence) - 7e plaats Editie #5: Italië (Vanessa Amorosi - Amazing) - 8e plaats Editie #6: Nederland (Soulstar - Most Of All) - 21e plaats Editie #7: Luxemburg (Angel At My Table - Eclipse) - 18e plaats Editie #8: België (Douglas Firs - Shimmer & Glow ) - 9e plaats Editie #9: Duitsland (Michael Schulte - Thoughts) - 1e plaats Editie #10: Turkije (Redd - Bir Yol Bulursun) - 21e plaats Editie #11: Denemarken (Bjørnskov - Lysår) - 11e plaats Editie #12: Portugal (The Black Mamba - Ride The Sun) - 8e plaats Editie #13: Noorwegen (Bernhoft - C'mon Talk) - 7e plaats Editie #14: Litouwen (Leon Somov & Jazzu - Po Mano Oda) - 18e plaats Editie #15: Engeland (David Gray - Hospital Food) - ??e plaats [spoiler=Interview] Wat is/zijn volgens jou de beste inzending(en) van de afgelopen veertien edities? - People In Planes - Pretty Buildings van Wales uit editie 3 vond ik heel erg tof. Het is in mijn ogen eigenlijk het enige echt goede rocknummer geweest in de geschiedenis van het songfestival. - Haerts - All The Days van de Verenigde Staten uit editie 5 is voor mij misschien wel het beste songfestivalliedje ooit. Eigentijds, origineel, een tikje geheimzinnig en dat gecombineerd met een strakke ritmesectie. - Marble Sounds - Leave A Light On van België uit editie 7 is sowieso het rustigste liedje wat het meest is blijven hangen. Muziek en clip vullen elkaar perfect aan bij dit liedje. Het is echt een nummer wat ik tientallen keren achter elkaar kan luisteren zonder dat ik verveeld raak. Hoe ga je op zoek naar een nieuwe inzending? Dat verschilt enorm per keer. Ik heb een aantal edities gehad waarbij ik al één of meerdere albums van een artiest had en ik graag die artiest wilde laten vertegenwoordigen op het festival (IJsland en Turkije bijvoorbeeld en in de huidige editie Engeland). Maar soms heb ik ook gewoon zin om een bepaald land te laten debuteren en dan ga ik gewoon eens via internet op zoek naar potentiële inzendingen uit dat land (Luxemburg en Litouwen). Ten slotte komt het ook wel eens voor dat ik op vakantie nieuwe liedjes ontdek die ik wil laten vertegenwoordigen op het festival (Portugal, Duitsland en Noorwegen). Hoe dan ook ga ik altijd op zoek naar een inzending binnen Europa. Dat heb ik tot nu toe alle edities gedaan en dat blijf ik ook doen. Hoe beoordeel je de ingezonden nummers, hoe kom je tot een top 10? Ik luister eerst alle liedjes op alfabetische volgorde helemaal af. In een Word-documentje geef ik kort mijn bevindingen aan voor elk liedje en vervolgens geef ik na elk liedje een cijfer. Na de eerste ronde luisteren kijk ik welke landen ik het hoogst heb beoordeeld. Zo ga ik van boven naar beneden een top 10 samenstellen door nummers, soms in z'n geheel, nog eens helemaal te beluisteren. In mijn top 10 vind ik het belangrijk dat er afdoende diversiteit is. Zo komt het zelden voor dat ik vier mainstream popliedjes allemaal punten geef. Vaak kies ik daarvan de beste uit, en geef ik dat liedje punten. Verder vind ik dat originaliteit en lef ook beloond moet worden. Mede daarom komt het zelden voor dat een (voor mij) bekende artiest veel punten van mij krijgt, tenzij het echt zo'n goede inzending is dat ik er niet meer omheen kan. Wat is/zijn volgens jou de slechtste/opvallendste inzending(en) van de afgelopen veertien edities? - Flamingods - Quesso van Bahrein uit editie 2. Prima liedje om te waarderen wanneer je de nodige verdovende middelen hebt gebruikt. - Axel Fischer - Traum Von Amsterdam van Duitsland, wederom uit editie 2. Zo fout dat het grappig werd en ik het nog de nodige punten heb gegeven ook destijds! - Omar Souleyman - Haram van Syrië uit editie 2. Ja, editie 2 is goed vertegenwoordigd in dit rijtje en de grootste eindbaas van allemaal mag uiteraard niet ontbreken! Ik vermoed dat deze man in de lijstjes van menig user gaat voorkomen. - Exuma - Exuma, the Obeah Man van de Bahama's uit editie 3. Het fluitje uit dit liedje doet me altijd aan een zekere aflevering van Spongebob denken. Overigens dacht ik bij deze vraag vooral aan de 'foute inzendingen' (is niet per definitie gelijk aan slecht!). Welke inzending(en) is/zijn jou het meeste bijgebleven, om wat voor reden dan ook? - Shout Out Louds - Blue Ice van Zweden uit editie 2. Een heerlijk spacend en vredig sfeertje zit er in dit nummer. Dit is zo'n liedje waarbij de clip echt waarde toevoegt aan het liedje. - Buurman - London Stansted van België uit editie 6. Een vredig popliedje met een bijna poëtische tekst. Een inzending die echt is blijven hangen bij mij. - Alistair Griffin ft. Leddra Chapman - The One van Engeland uit editie 8. Een popliedje zoals een popliedje hoort te zijn: catchy met akkoorden die lekker in het gehoor liggen en een goede dynamiek. - Röyksopp ft. Susanne Sundfor - Running to the Sea van Noorwegen uit editie 10. Sommigen zullen dit wat eentonig vinden, maar ik vind dit soort melancholieke dancetracks geweldig. Die eerste twee regels van het liedje gaan altijd door merg en been bij mij. - Bradio - Flyers van Japan uit editie 12. Dit was echt een unieke inzending. Het nummer vliegt werkelijk alle kanten op en dat maakt ook dat ik hem zo goed onthouden heb. Hoe kijk je terug op je eigen inzendingen? Al mijn inzendingen vallen nog steeds binnen de muzieksmaak die ik nu heb, dus wat dat betreft kan ik alleen maar tevreden zijn. Welke eigen inzending is meegevallen/tegengevallen qua score? De enige echt hoge notering tot nu toe was die met Duitsland, al vond ik dat in die editie verreweg het beste liedje en had ik dus ook absoluut geen genoegen genomen met een tweede plaats. Verder ben ik ook wel content met de 8e plek van Portugal in editie 12. Had niet verwacht dat zo'n alternatief nummer het zo goed zou doen. Absolute tegenvallers waren de lage noteringen met Nederland (tot twee maal toe), Turkije (ook tot twee maal toe) en Litouwen (afgelopen editie). Welke artiest heb jij nog veel geluisterd nadat een editie was afgelopen? Via Spotify heb ik vooral nog veel naar Jenni Vartiainen en Buurman geluisterd en nu ben ik bezig om het repertoire van Jack Savoretti te ontdekken. Verder heb ik zelf albums van People In Planes, Annalisa Scarrone en Haerts waar ik graag naar luister. Punten van Engeland Klik hier om de Engelse punten te zien!: [spoiler=Tussenstand] De Tussenstand (5 van de 19 stemmen): 1. Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 37 punten ** 2. België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 34 punten * 3. Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten * 4. Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 26 punten 5. Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten 6. Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 16 punten 7. Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 16 punten 8. Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten 9. Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten 10. Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 14 punten 11. Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten * 12. Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 13 punten 13. Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 11 punten 14. Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 10 punten 15. Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 10 punten 16. Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 9 punten 17. Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten 18. Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt 19. Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt 20. Zweden Gediskwalificeerd * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 4 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 4 augustus 2016 Dit zal voorlopig mijn laatste update zijn. Morgen ga ik op vakantie om direct daarna te verhuizen dus aankomende drie weken verwacht ik geen tijd te hebben om update's te plaatsen. Hierbij benoem ik daarom een korte zomerstop, om het hopelijk eind augustus weer op te pakken :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QuaLyon Geplaatst 4 augustus 2016 Share Geplaatst 4 augustus 2016 Lekker de zomerstop in met een 12 punter :*) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 4 augustus 2016 Share Geplaatst 4 augustus 2016 Hier juist zonder punten, maar wel me een voorlopige eerste plaats in de ranglijst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vilhena Geplaatst 4 augustus 2016 Share Geplaatst 4 augustus 2016 Geen punten van Engeland, man man man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 4 augustus 2016 Share Geplaatst 4 augustus 2016 Vier puntjes, het is niet veel maar lekker meegenomen. Top 10 zou ik al fijn vinden, en dat komt zo wel goed. Bedankt Engelse Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 4 augustus 2016 Share Geplaatst 4 augustus 2016 Zes punten :D Leuk interview ook. Goede aanvulling op het hele gebeuren, vind ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 5 augustus 2016 Share Geplaatst 5 augustus 2016 Ik wilde net gaan vragen of het wel eens voorgekomen was dat de winnaar van de vorige keer puntloos onderaan eindigde, maar gelukkig geeft [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; mij 10 punten, nice :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 augustus 2016 Share Geplaatst 5 augustus 2016 Fijne vakantie Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 30 augustus 2016 Share Geplaatst 30 augustus 2016 [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; Doe maar jouw Rwanda. Als cadeau. Je inbox zit vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 30 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 30 augustus 2016 [spoiler=Mentions] [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Stemronde 6: Ghana Inzending van: Zeus Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Zeus Editie #1: Afwezig Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Engeland (James Arthur - Impossible) - 15e plaats Editie #5: Afwezig Editie #6: Afwezig Editie #7: Australië (Chet Faker - I'm Into You) - 5e plaats Editie #8: Afwezig Editie #9: Denemarken (Nephew - 007 Is Also Gonna Die) - 14e plaats Editie #10: Israël (Ninet Tayeb - Find My Love) - 7e plaats Editie #11: België (Arsenal - Black Mountain) - 6e plaats Editie #12: Frankrijk (KADEBOSTANY - Castle In The Snow - 1e plaats Editie #13: Engeland (Hurts - Wonderful Life) - 19e plaats Editie #14: Canada (Half Moon Run - Give Up) - 11e plaats Editie #15: Ghana (Kwabs - Pray For Love) - ??e plaats [spoiler=Interview] Wat is/zijn volgens jou de beste inzending(en) van de afgelopen veertien edities? Mijn geheugen gaat niet erg ver terug. Maar van al het recentelijke: Pop Evil, Föllakzoid en het nummer Ride The Sun van ik dacht The Black Mamba. Slechte band, maar geweldig nummer. Wat is/zijn volgens jou de slechtste/opvallendste inzending(en) van de afgelopen veertien edities? Ik kan me niet direct een specifieke inzending voor de geest halen, maar het moge duidelijk zijn dat ik niet altijd een groot fan ben geweest van het niveau. Alle goedkope dansplaten gaan er bij mij per direct uit. Ook ben ik inmiddels de Britse singer-songwriter categorie wel beu. Kabbelende, inspiratieloze muziek. Als een wit canvas, zó'n lege sound.. Hoe ga je op zoek naar een nieuwe inzending? Ik ken zelf al een heleboel artiesten - mijn liefde voor muziek is groot - dus 'op zoek' ga ik nooit. Meestal zend ik iets in wat ik toevallig die week heb geluisterd. Hoe beoordeel je de ingezonden nummers, hoe kom je tot een top 10? Ik luister een nummer net zo lang het mijn aandacht trekt en dan geef ik een cijfertje. Uiteindelijk maak ik mijn lijstje op basis van de gegeven cijfers. Klinkt misschien wat pragmatisch, maar ik vind het lekker makkelijk en het duurt niet lang. Belangrijk voor mij is de muzikaliteit en de originaliteit. Hoe kijk je terug op je eigen inzendingen? Zolang het mij smaakt, vind ik het prima. Ik weet dat mijn muzieksmaak ietwat afwijkend kan zijn van de massa. Winnen zal ik niet heel vaak doen, maar dat vind ik niet erg. Misschien is dat juist een goed teken wanneer ik zo af en toe zie wat voor inzendingen bovenaan eindigen. Welke eigen inzending is meegevallen/tegengevallen qua score? Ik heb twee keer ook daadwerkelijk iets ingezonden waarbij ik dacht dat het nog weleens zou kunnen winnen. De éne keer viel het zwaar tegen, en de andere keer won het inderdaad ook. Die inzending was een Franse. Kadebostany. Typisch songfestivallied, maar wel classy, niet ordinair. Ik moet het uiteraard zelf wel leuk vinden. Welke artiest heb jij nog veel geluisterd nadat een editie was afgelopen? Vaak kende ik een artiest al wel, wanneer ik iets daadwerkelijk goed vond. Pop Evil en Folläkzoid - mijn dank naar Jeroen en Richard is groot - luister ik heel af en toe nog wel eens. Kende ik beide niet. Punten van Ghana Klik hier om de Ghanese punten te zien!: [spoiler=Tussenstand] De Tussenstand (6 van de 19 stemmen): 1. Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 47 punten ** 2. België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 34 punten * 3. Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten * 4. Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 26 punten 5. Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 25 punten * 6. Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 22 punten 7. Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 21 punten 8. Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 21 punten 9. Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 19 punten 10. Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 17 punten * 11. Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten 12. Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten 13. Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten 14. Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 12 punten 15. Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 12 punten 16. Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 10 punten 17. Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 4 punten 18. Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt 19. Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt 20. Zweden Gediskwalificeerd * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten