Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvisionsongfestival #15

Chimpa

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[spoiler=Mentions]

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

Fr3A.png

Stemronde 3: Brazilië

Inzending van: Djordison

V3cagHHT.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Djordison

Editie #1: Afwezig

Editie #2: Afwezig

Editie #3: Afwezig

Editie #4: Afwezig

Editie #5: Afwezig

Editie #6: Afwezig

Editie #7: Afwezig

Editie #8: Afwezig

Editie #9: Afwezig

Editie #10: BhU9JQAi.png Engeland (Jungle - Busy Earnin') - 9e plaats

Editie #11: pjWshC04.png Zuid-Afrika (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) - 3e plaats

Editie #12: pjWshC04.png Zuid-Afrika (Petite Noir - Chess) - 2e plaats

Editie #13: MTCb294G.png Australië (The Bamboos - Turn It Up) - 5e plaats

Editie #14: 4fBKbQg4.png Oostenrijk (Parov Stelar - The Sun) - 1e plaats

Editie #15 s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela) - ??e plaats

[spoiler=Interview]

-

7SAaAhE2.png

Punten van Brazilië

Klik hier om de Brazilië punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (3 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 25 punten *

2. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -21 punten *

3. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 20 punten

4. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 20 punten

5. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten *

6. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 12 punten

7. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 12 punten

8. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 10 punten

9. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 10 punten

10. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 9 punten

11. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 7 punten

12. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 6 punten

13. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 6 punten

14. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten

15. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 0 punt

15. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 0 punt

17. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt

18. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 0 punt

19. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt

20. Sq9yyoo4.png Zweden Gediskwalificeerd

* = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Mentions]

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

Fr3A.png

Stemronde 4: Canada

Inzending van: Jeroen.

V3cagHHT.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Jeroen.

Editie #4: Afwezig

Editie #7: Afwezig

Editie #9: Afwezig

Editie #10: Afwezig

Editie #11: zWItFapN.png Verenigde Staten (We Are Harlot - Denial) - 18e plaats

Editie #12: zWItFapN.png Verenigde Staten (Pop Evil - Torn To Pieces) - 12e plaats

Editie #13: lHdT5izP.png Nederland (The Timers - I'm Back) - 13e plaats

Editie #14: CGwDsSON.png Japan (Man With A Mission - Far) - 7e plaats

Editie #15: I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live) - ??e plaats

[spoiler=Interview]

-

UQpj4WSI.png

Punten van Canada

Klik hier om de Canadese punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (4 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 37 punten **

2. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten *

3. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 25 punten

4. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 22 punten

5. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten

6. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten

7. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten

8. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten *

9. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 12 punten

9. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 10 punten

11. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 9 punten

12. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 7 punten

13. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 6 punten

14. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 6 punten

15. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 4 punten

16. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten

17. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 0 punt

18. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt

19. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 0 punt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Mentions]

Fr3A.png

Stemronde 5: Engeland

Inzending van: Grote Ree

69RldX3V.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Grote Ree

Editie #2: lhRPqwj4.png Turkije (Mor Ver Ötesi - Sor) - 12e plaats

Editie #3: lHdT5izP.png Nederland (Five In A Row - Funktion) - 17e plaats

Editie #4: zJOHMjsL.png IJsland (Yohanna - Beautiful Silence) - 7e plaats

Editie #5: nm1jNzip.png Italië (Vanessa Amorosi - Amazing) - 8e plaats

Editie #6: lHdT5izP.png Nederland (Soulstar - Most Of All) - 21e plaats

Editie #7: CCDL9bQG.png Luxemburg (Angel At My Table - Eclipse) - 18e plaats

Editie #8: VIL9ZIz1.png België (Douglas Firs - Shimmer & Glow ) - 9e plaats

Editie #9: pGmQIvun.png Duitsland (Michael Schulte - Thoughts) - 1e plaats

Editie #10: lhRPqwj4.png Turkije (Redd - Bir Yol Bulursun) - 21e plaats

Editie #11: HLMVhwVD.png Denemarken (Bjørnskov - Lysår) - 11e plaats

Editie #12: mQpzJsEb.png Portugal (The Black Mamba - Ride The Sun) - 8e plaats

Editie #13: ldg7Cehk.png Noorwegen (Bernhoft - C'mon Talk) - 7e plaats

Editie #14: oD2IYw20.png Litouwen (Leon Somov & Jazzu - Po Mano Oda) - 18e plaats

Editie #15: BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food) - ??e plaats

[spoiler=Interview]

Wat is/zijn volgens jou de beste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

- People In Planes - Pretty Buildings van Wales uit editie 3 vond ik heel erg tof. Het is in mijn ogen eigenlijk het enige echt goede rocknummer geweest in de geschiedenis van het songfestival.

- Haerts - All The Days van de Verenigde Staten uit editie 5 is voor mij misschien wel het beste songfestivalliedje ooit. Eigentijds, origineel, een tikje geheimzinnig en dat gecombineerd met een strakke ritmesectie.

- Marble Sounds - Leave A Light On van België uit editie 7 is sowieso het rustigste liedje wat het meest is blijven hangen. Muziek en clip vullen elkaar perfect aan bij dit liedje. Het is echt een nummer wat ik tientallen keren achter elkaar kan luisteren zonder dat ik verveeld raak.

Hoe ga je op zoek naar een nieuwe inzending?

Dat verschilt enorm per keer. Ik heb een aantal edities gehad waarbij ik al één of meerdere albums van een artiest had en ik graag die artiest wilde laten vertegenwoordigen op het festival (IJsland en Turkije bijvoorbeeld en in de huidige editie Engeland). Maar soms heb ik ook gewoon zin om een bepaald land te laten debuteren en dan ga ik gewoon eens via internet op zoek naar potentiële inzendingen uit dat land (Luxemburg en Litouwen). Ten slotte komt het ook wel eens voor dat ik op vakantie nieuwe liedjes ontdek die ik wil laten vertegenwoordigen op het festival (Portugal, Duitsland en Noorwegen). Hoe dan ook ga ik altijd op zoek naar een inzending binnen Europa. Dat heb ik tot nu toe alle edities gedaan en dat blijf ik ook doen.

Hoe beoordeel je de ingezonden nummers, hoe kom je tot een top 10?

Ik luister eerst alle liedjes op alfabetische volgorde helemaal af. In een Word-documentje geef ik kort mijn bevindingen aan voor elk liedje en vervolgens geef ik na elk liedje een cijfer. Na de eerste ronde luisteren kijk ik welke landen ik het hoogst heb beoordeeld. Zo ga ik van boven naar beneden een top 10 samenstellen door nummers, soms in z'n geheel, nog eens helemaal te beluisteren. In mijn top 10 vind ik het belangrijk dat er afdoende diversiteit is. Zo komt het zelden voor dat ik vier mainstream popliedjes allemaal punten geef. Vaak kies ik daarvan de beste uit, en geef ik dat liedje punten. Verder vind ik dat originaliteit en lef ook beloond moet worden. Mede daarom komt het zelden voor dat een (voor mij) bekende artiest veel punten van mij krijgt, tenzij het echt zo'n goede inzending is dat ik er niet meer omheen kan.

Wat is/zijn volgens jou de slechtste/opvallendste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

- Flamingods - Quesso van Bahrein uit editie 2. Prima liedje om te waarderen wanneer je de nodige verdovende middelen hebt gebruikt.

- Axel Fischer - Traum Von Amsterdam van Duitsland, wederom uit editie 2. Zo fout dat het grappig werd en ik het nog de nodige punten heb gegeven ook destijds!

- Omar Souleyman - Haram van Syrië uit editie 2. Ja, editie 2 is goed vertegenwoordigd in dit rijtje en de grootste eindbaas van allemaal mag uiteraard niet ontbreken! Ik vermoed dat deze man in de lijstjes van menig user gaat voorkomen.

- Exuma - Exuma, the Obeah Man van de Bahama's uit editie 3. Het fluitje uit dit liedje doet me altijd aan een zekere aflevering van Spongebob denken.

Overigens dacht ik bij deze vraag vooral aan de 'foute inzendingen' (is niet per definitie gelijk aan slecht!).

Welke inzending(en) is/zijn jou het meeste bijgebleven, om wat voor reden dan ook?

- Shout Out Louds - Blue Ice van Zweden uit editie 2. Een heerlijk spacend en vredig sfeertje zit er in dit nummer. Dit is zo'n liedje waarbij de clip echt waarde toevoegt aan het liedje.

- Buurman - London Stansted van België uit editie 6. Een vredig popliedje met een bijna poëtische tekst. Een inzending die echt is blijven hangen bij mij.

- Alistair Griffin ft. Leddra Chapman - The One van Engeland uit editie 8. Een popliedje zoals een popliedje hoort te zijn: catchy met akkoorden die lekker in het gehoor liggen en een goede dynamiek.

- Röyksopp ft. Susanne Sundfor - Running to the Sea van Noorwegen uit editie 10. Sommigen zullen dit wat eentonig vinden, maar ik vind dit soort melancholieke dancetracks geweldig. Die eerste twee regels van het liedje gaan altijd door merg en been bij mij.

- Bradio - Flyers van Japan uit editie 12. Dit was echt een unieke inzending. Het nummer vliegt werkelijk alle kanten op en dat maakt ook dat ik hem zo goed onthouden heb.

Hoe kijk je terug op je eigen inzendingen?

Al mijn inzendingen vallen nog steeds binnen de muzieksmaak die ik nu heb, dus wat dat betreft kan ik alleen maar tevreden zijn.

Welke eigen inzending is meegevallen/tegengevallen qua score?

De enige echt hoge notering tot nu toe was die met Duitsland, al vond ik dat in die editie verreweg het beste liedje en had ik dus ook absoluut geen genoegen genomen met een tweede plaats. Verder ben ik ook wel content met de 8e plek van Portugal in editie 12. Had niet verwacht dat zo'n alternatief nummer het zo goed zou doen. Absolute tegenvallers waren de lage noteringen met Nederland (tot twee maal toe), Turkije (ook tot twee maal toe) en Litouwen (afgelopen editie).

Welke artiest heb jij nog veel geluisterd nadat een editie was afgelopen?

Via Spotify heb ik vooral nog veel naar Jenni Vartiainen en Buurman geluisterd en nu ben ik bezig om het repertoire van Jack Savoretti te ontdekken. Verder heb ik zelf albums van People In Planes, Annalisa Scarrone en Haerts waar ik graag naar luister.

Hx1sBhRX.png

Punten van Engeland

Klik hier om de Engelse punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (5 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 37 punten **

2. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 34 punten *

3. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten *

4. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 26 punten

5. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten

6. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 16 punten

7. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 16 punten

8. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten

9. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten

10. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 14 punten

11. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 13 punten *

12. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 13 punten

13. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 11 punten

14. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 10 punten

15. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 10 punten

16. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 9 punten

17. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 3 punten

18. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt

19. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zal voorlopig mijn laatste update zijn. Morgen ga ik op vakantie om direct daarna te verhuizen dus aankomende drie weken verwacht ik geen tijd te hebben om update's te plaatsen.

Hierbij benoem ik daarom een korte zomerstop, om het hopelijk eind augustus weer op te pakken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Mentions]

Fr3A.png

Stemronde 6: Ghana

Inzending van: Zeus

XLDczEfD.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Zeus

Editie #4: BhU9JQAi.png Engeland (James Arthur - Impossible) - 15e plaats

Editie #7: MTCb294G.png Australië (Chet Faker - I'm Into You) - 5e plaats

Editie #9: HLMVhwVD.png Denemarken (Nephew - 007 Is Also Gonna Die) - 14e plaats

Editie #10: ExtJ51nU.png Israël (Ninet Tayeb - Find My Love) - 7e plaats

Editie #11: MqknEVW7.png België (Arsenal - Black Mountain) - 6e plaats

Editie #12: XoNZ9Ahh.png Frankrijk (KADEBOSTANY - Castle In The Snow - 1e plaats

Editie #13: BhU9JQAi.png Engeland (Hurts - Wonderful Life) - 19e plaats

Editie #14: I5ugholj.png Canada (Half Moon Run - Give Up) - 11e plaats

Editie #15: 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love) - ??e plaats

[spoiler=Interview]

Wat is/zijn volgens jou de beste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

Mijn geheugen gaat niet erg ver terug. Maar van al het recentelijke: Pop Evil, Föllakzoid en het nummer Ride The Sun van ik dacht The Black Mamba. Slechte band, maar geweldig nummer.

Wat is/zijn volgens jou de slechtste/opvallendste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

Ik kan me niet direct een specifieke inzending voor de geest halen, maar het moge duidelijk zijn dat ik niet altijd een groot fan ben geweest van het niveau. Alle goedkope dansplaten gaan er bij mij per direct uit. Ook ben ik inmiddels de Britse singer-songwriter categorie wel beu. Kabbelende, inspiratieloze muziek. Als een wit canvas, zó'n lege sound..

Hoe ga je op zoek naar een nieuwe inzending?

Ik ken zelf al een heleboel artiesten - mijn liefde voor muziek is groot - dus 'op zoek' ga ik nooit. Meestal zend ik iets in wat ik toevallig die week heb geluisterd.

Hoe beoordeel je de ingezonden nummers, hoe kom je tot een top 10?

Ik luister een nummer net zo lang het mijn aandacht trekt en dan geef ik een cijfertje. Uiteindelijk maak ik mijn lijstje op basis van de gegeven cijfers. Klinkt misschien wat pragmatisch, maar ik vind het lekker makkelijk en het duurt niet lang. Belangrijk voor mij is de muzikaliteit en de originaliteit.

Hoe kijk je terug op je eigen inzendingen?

Zolang het mij smaakt, vind ik het prima. Ik weet dat mijn muzieksmaak ietwat afwijkend kan zijn van de massa. Winnen zal ik niet heel vaak doen, maar dat vind ik niet erg. Misschien is dat juist een goed teken wanneer ik zo af en toe zie wat voor inzendingen bovenaan eindigen.

Welke eigen inzending is meegevallen/tegengevallen qua score?

Ik heb twee keer ook daadwerkelijk iets ingezonden waarbij ik dacht dat het nog weleens zou kunnen winnen. De éne keer viel het zwaar tegen, en de andere keer won het inderdaad ook. Die inzending was een Franse. Kadebostany. Typisch songfestivallied, maar wel classy, niet ordinair. Ik moet het uiteraard zelf wel leuk vinden.

Welke artiest heb jij nog veel geluisterd nadat een editie was afgelopen?

Vaak kende ik een artiest al wel, wanneer ik iets daadwerkelijk goed vond. Pop Evil en Folläkzoid - mijn dank naar Jeroen en Richard is groot - luister ik heel af en toe nog wel eens. Kende ik beide niet.

3hUl0U4T.png

Punten van Ghana

Klik hier om de Ghanese punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (6 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 47 punten **

2. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 34 punten *

3. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -31 punten *

4. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 26 punten

5. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 25 punten *

6. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 22 punten

7. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 21 punten

8. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 21 punten

9. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 19 punten

10. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 17 punten *

11. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten

12. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 15 punten

13. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten

14. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 12 punten

15. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 12 punten

16. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 10 punten

17. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 4 punten

18. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 0 punt

19. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt

Link naar opmerking
Deel via andere websites