Spring naar bijdragen

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Maar even voor de goede orde: in plaats van alleen maar wijzen naar bestuurders, gaat het er bij jullie ook nog in dat Koeman:

- Een ploeg niet heel anders/veel beter kan laten voetballen, gewoon geen hoge invloed-trainer is

- Niet meer (eerder minder) uit spelers weet te halen

- Disfunctionele opstellingen maakt

- Slechte wissels doorvoert

- Een spelersgroep niet altijd goed weet te managen

- Spelers individueel matig kan beoordelen (en daaropvolgend: verkeerde spelers halen, slechte opstellen, uit positie etc)

Of gaat dat er totaal niet in bij jullie?

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik eens een dagje druk op werk staat het Spaans voetbal topic open. Kies dan gewoon een andere dag zodat ik mee kan lullen.

Voor mij in het kort, ben blij dat Koeman weg is want die was tijdens de wedstrijden drukker bezig met de scheidsrechter dan met de selectie. Verder heeft hij echt de meest rare opstellingen gemaakt en is er geen enkele speler onder zijn leiding beter geworden. Misschien Pedri, maar die is volgens mij van nature al een supertalent. 

Xavi moet gewoon de kans krijgen om te gaan bouwen en ik denk dat hij een goede relatie heeft met Laporta. Pique volgend jaar terug als technisch directeur, dan is die gelijk van het veld af en Iniesta mag er ook bij komen als veldtrainer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei La Pulga:

Ben ik eens een dagje druk op werk staat het Spaans voetbal topic open. Kies dan gewoon een andere dag zodat ik mee kan lullen.

Voor mij in het kort, ben blij dat Koeman weg is want die was tijdens de wedstrijden drukker bezig met de scheidsrechter dan met de selectie. Verder heeft hij echt de meest rare opstellingen gemaakt en is er geen enkele speler onder zijn leiding beter geworden. Misschien Pedri, maar die is volgens mij van nature al een supertalent. 

Ben niet echt een Koeman-adept (en zeker niet voor dit niveau), maar vraag me wel af welke spelers er uberhaupt bij Barca zitten die je echt significant beter had kunnen maken waarbij dit niet is gebeurd? Fati was veel geblesseerd, Nico en Araujo krijgen volgens mij genoeg speelminuten en lijken ook wel te groeien, Dest heeft zich prima ontwikkeld. Enige van de jongere leeftijdscategorie die ontbreekt in dit lijstje is Puig, maar er gaan ook genoeg verhalen over het feit dat die elke training met zijn handen in zijn zakken loopt. Dat zou natuurlijk best met Koeman te maken hebben, daar kan ik niet over oordelen.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

En vergeet je gewoon even dat de selectie uit balans was en dat in zijn eerste jaar de selectie al oud was dus hoe wil je die dan beter maken? De jeugdspelers werden wel beter anders. Maar ja dat wil jij toch niet zien, want je mag Koeman niet.

Ja want Ruigi Puig, Carles Alena, Pedri , Jordi Alba, Messi, Griezmann, Fati, Dembele, Mingueza, Sergino Dest, Coutinho zijn allemaal zeker koekenbakkers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grappige is dat spelers juist minder zijn geworden. Dest was beter toen hij er net was dan nu. Helemaal geen prima ontwikkeling. Toen Mingueza doorbrak was hij beter. Pedri idem dito. Frenkie is steeds minder geworden onder Koeman. Zelfs Memphis dit seizoen. 

De enige die stabiel is gebleven is misschien Braithwaite. De Ryan Babel van Barca. Tel uit je winst. Dat is een beetje het niveau waarop Koeman zijn club op uit zou moeten zoeken misschien. Met functionele spelers werken die je nauwelijks kan verpesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kyrill:

Jij zegt selectie oud was/is en uit balans. Ik noem spelers op die dat tegendeel bewijzen, Delichris ;)

Toen Koeman kwam was de selectie oud hoor en dat je Messi in je lijstje zet zegt al genoeg. Alba is 32. En ik zeg ook dat de jeugdspelers wel beter werden dus waarom je hun er had gezet is mij een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei delichris:

Toen Koeman kwam was de selectie oud hoor en dat je Messi in je lijstje zet zegt al genoeg. Alba is 32. En ik zeg ook dat de jeugdspelers wel beter werden dus waarom je hun er had gezet is mij een raadsel.

Eens dat we het oneens zijn. Ik vind /vond het nog steeds meer dan prima selectie. Het is niet alsof die selectie van Granada, Sevilla , Fiorentina , Stuggart of Arsenal had:mmm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft Koeman Bij Barcelona niets meer en niets minder laten zien dan bij alle andre clubs waar hij werkzaam was. Voorop gesteld, Koeman heeft het absoluut goed gedaan als trainer van Oranje. Beter dan vele voorgangers en vele malen beter ook dan zijn opvolger. Maar ook als je in ogenschouw neemt wat de situatie is bij Barcelona, dan was het eigenlijk onvoldoende. Ik zie dezelfde Koeman als bij elke andere clubs. Spelers halen die hij kent, maar die zelden bij de club passen. Exemplarisch daarvoor is het aantrekken van Luuk de Jong. Jonge spelers worden niet echt beter. Niet altijd een lekkere manier van communiceren. Veel geklaag bij de scheidsrechter en hij staat ook niet altijd achter zijn spelers. Een hele duidelijke speelstijl heeft hij ook niet. Zeker niet wanneer het misgaat. Kijk je terug op zijn tijd bij Ajax, PSV, Benfica, Everton en Valencia, dan liet hij een club altijd slechter achter als wanneer hij kwam. Uiteindelijk is het bij Barcelona niet anders.

Dat neemt niet weg dat hij onder Laporta sowieso nooit een reële kans van slagen had. Vanaf minuut eens was heel duidelijk dat hij liever Xavi wilde. Dus bij de eerste de beste mogelijkheid die te bijlijken viel met de financiële heeft hij Koeman op straat gezet. Daarom bestaat er wellicht meer sympathie voor de situatie van Koeman dan zijn prestaties toelaten. Niet alleen op sportief vlak, maar ook om spelers verder te ontwikkelen en een basis te leggen voor toekomstig succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ook, Koeman heeft geen visie. Is niet iemand die op het veld grondig een bepaald spelletje of bepaalde spelprincipes erin slijpt. Er zijn zelfs al Nederlandse coaches die dat beter kunnen (Bosz, Ten Hag, Slot), om nog maar te zwijgen over alle buitenlanders. Jeugd ontwikkelen (sommige van hen laten spelen bij gebrek aan beter is nog niet ontwikkelen) is er ook al niet van geweest. Zoals ik al zei: heel veel van die spelers zijn alleen maar minder gaan voetballen. Zelfs Frenkie en Memphis die Koeman een leuke tijd bij Nederland hebben gegeven, gaan achteruit sinds de dagelijkse samenwerking met Koeman. Het is gewoon een nitwit: je hebt er als voetbalclub in een grote competitie niks aan. Hij heeft niks, geen specifieke trainerskwaliteiten voor in het moderne voetbal. Dat hebben we bij Everton ook al kunnen zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei La Pulga:

Xavi moet gewoon de kans krijgen om te gaan bouwen en ik denk dat hij een goede relatie heeft met Laporta. Pique volgend jaar terug als technisch directeur, dan is die gelijk van het veld af en Iniesta mag er ook bij komen als veldtrainer. 

Is dat een garantie op succes dan? Is dat niet krampachtig vasthouden aan de succesvolle historie van clubiconen? Niet iedere goeie voetballer is een goeie manager, technisch directeur of trainer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Steels:

Is dat een garantie op succes dan? Is dat niet krampachtig vasthouden aan de succesvolle historie van clubiconen? Niet iedere goeie voetballer is een goeie manager, technisch directeur of trainer..

Dat Pique moet je niet serieus nemen, al is het echt een slim persoon met al die gekke studies. Doelde er meer op dat hij dan niet meer in de verdediging staat.

Wat staat Barca trouwens lekker te voetballen en ook heerlijk hoe dat middenveld nu staat met Busje, Gavi, De Jong en vooral Nico. Die had echt veel eerder de kans moeten krijgen.

Fati ook echt een mooi doelpunt! 

Lekker Sierd, 43e minuut om dan te zeggen dat er dan mensen naar huis gaan. Nooit gehoord van bier halen voordat de rust begint zodat je de rij voor bent zeker?

NEE NIET FATI......:5

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Nico speelde een wereldpot, sjongejonge zeg. Zit het even tegen.

Wel een groot verschil met Koeman he @La Pulga. Koeman had allang Coutinho of Luuk de Jong gebracht. Berjuan kiest voor Baldé ipv Fati om snelheid/diepte/arbeid te behouden en Puig voor Nico om voetballend vermogen te houden. Klasse keuzes.

Het is echt een stuk anders om naar te kijken ook. Tweede helft is nogal matig maar volgens mij is dat meestal zo als je 0-3 de rust in gaat en je 3 blessures heb.

Puig valt nog niet zo heel lekker in alleen.

En dat wordt het weer onnodig spannend door Nolito.

Link naar opmerking
Deel via andere websites