Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Op 10-9-2024 om 23:33 zei Djurovski:

Invasie

Je hebt slecht , slechter slechtst en dan heb je nog Nederlandse producties. Wat een treurnis dit

Deze heb ik gisteren gezien. Begin was wel goed, maar daarna ging het alleen maar slechter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A Guide to Recognizing Your Saints (2006)

Moedig om je eigen memoires te verfilmen en dat is ook te zien. Bepaalde delen van de film zijn sterk en andere momenten is het weer te gehaast. Acteurs zijn goed gecast en een prima film om een keer gezien te hebben.

Gluckauf (2015)

Nederlandse productie, maar lekker ervoor gekozen om de regionale streektaal te spreken. Daar hou ik wel van. Zoonlief neemt de schuld van zijn vader op zich, met alle gevolgen van dien. Prima film!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Pianist (2002): 10/10.

Gisteravond na een jaar of twee weer eens aangezet en dit blijft voor mij één van de beste films ooit. Wat een acteerwerk, wat een verhaal. 

Denial (2016): 8/10. Ook deze film had ik al eens gezien. Het gaat over de waargebeurde rechtszaak die de Britse Holocaustontkenner David Irving in de jaren negentig aanspande tegen historica Deborah Lipstadt. Het resultaat is een intrigerend verhaal over hoe geschiedenis (niet) betwist kan worden en hoe de fundamenten van onze visie op de Holocaust noodgedwongen opgeschud worden. 

Closer (2004): 8/10. Een romantisch drama over vier mensen die zichzelf schade toebrengen in hun relaties met anderen. Dat is eigenlijk wat deze film omhelst. Normaal gesproken sympathiseer je in een film met de good guy maar die blijft hier uit. Het maakt Closer tot een boeiend schouwspel. Ik had lage verwachtingen, maar werd blij verrast. Nathalie Portman is overigens de grote ster van de film. Fenomenaal acteerwerk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Birthday Girl

Deense film. Moeder en dochter vieren de 18de verjaardag van de laatstgenoemde op een cruiseschip. Dat eindigt in een drama voor de dochter. De complexiteit wat hierna volgt drijft haar moeder tot het uiterste. Leuk, om een keertje gezien te hebben.

De Wilde Noordzee

Zeer leuke docu voor natuurliefhebbers. Mooi om te zien wat er allemaal leeft in de Noordzee en leuk dat men ook moderne thema's/dilemma's mee pakt. Echt een aanrader. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanted Man

Lundgren wordt oud maar is ook aan het regiseren de laatste jaren. Redelijke actie film. Nergens echt bijzonder maar dat bijna alle Lundgren films niet wel prima kijk vermaak 6,5

Crown Vic

Goedkope imitatie van Training Day. Toch wel vermakelijk ook een 6,5

Aftermatch

Prima film met een serieuze ondertoon. In een verkeerstoren worden fouten gemaakt waardoor 1 iemand uiteindelijk niet oplet en twee vliegtuigen tegen elkaar aan botsen met geen overlevenden als gevolg. Wat dit doet met degene in de toren en familie van de omgekomen( Arnie ) toch wel een 7,5 deze

En op zondag nog

Hounds of War

Team van spec Ops wordt verraden door eigen regering 1 iemand overleefd het en neemt wraak. Niks bijzonders dus wel prima popcorn vermaak 7-

Unbroken

Eerst de podcast ( Bizar ) geluisterd en daarna de film gekeken. Het waargebeurde verhaal van Louis Zamperini. Deed mee aan de OS van 36. Ging het leger in , vliegtuig stortte neer overleefde 47 dagen op een reddingsvlot en jaren in verschillende Japanse strafkampen. 8

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Substance

Holy fucking shit :cab: De meest bizarre, ranzige gare film die ik in jaren heb gezien. Maarrrr, wel een vette film. Visueel goed, acteerwerk goed, boeiend verhaaltje. Alleen lastig het een aanrader te noemen als je niet van de wat raardere cinema houdt.

Voor mij persoonlijk een 8/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2024 om 13:08 zei Justin:

The Substance

Holy fucking shit  De meest bizarre, ranzige gare film die ik in jaren heb gezien. Maarrrr, wel een vette film. Visueel goed, acteerwerk goed, boeiend verhaaltje. Alleen lastig het een aanrader te noemen als je niet van de wat raardere cinema houdt.

Ik baal dus echt hé

Het Filmhuis Den Haag, heeft deze maar 1x per dag geprogrammeerd om 21:15 en een film als ''Witte Flits'' draait 4x op één dag:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2024 om 13:08 zei Justin:

The Substance

Holy fucking shit  De meest bizarre, ranzige gare film die ik in jaren heb gezien. Maarrrr, wel een vette film. Visueel goed, acteerwerk goed, boeiend verhaaltje. Alleen lastig het een aanrader te noemen als je niet van de wat raardere cinema houdt.

Vanmiddag ook naar deze geweest. Vind de omschrijving van Just in een hele goede inderdaad :D Verhaal is inderdaad helemaal niet slecht, Demi Moore en Margaret Qualley zijn top en ook nog eens leuk om naar te kijken. Dat laatste deel met dat monster had van mij overigens niet gehoeven. Sloeg eigenlijk nergens op. Tot dat stuk ook wel paar keer de gedachte gehad van 'waar de fuck kijk ik naar', maar nog wel op een goede manier.

7,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

children-of-heaven-759.jpg

9/10

1. Bacheha-ye Asaman [Children of Heaven] (1997)

8/10
2. Lost Highway (1997)

7/10

3. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
4. Safety Last! (1923)
5. Sia lam juk kau [Shaolin Soccer] (2001)

6. It Happened One Night (1934)
7. On The Waterfront (1954)
8. L'homme qui plantait des arbres (1987)

6/10

9. Manhattan (1979)

3/10
10. Viridiana (1961)

SHORTS:

Ilha das Flores (1989)

Degelijke maand, zeker en vast, op een of ander artsy gedoe uit de jaren '60 en een Woody Allen die probeert origineel en interessant over te komen met wat hoogintellectueel gedoe maar verder de middenmoot zeker niet ontstijgt, na. De andere acht vond ik wel allemaal de moeite waard, met momenten indrukwekkend. En de Titanic is bij deze ook onttroond als mijn favoriete film uit 1997.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me bij zowel @Justin als @007mark aan betreft Substance. Toffe film maar laatste hoofdstuk had niet per se, gehoeven. Eerlijk is eerlijk Demi Moore en Margaret Qualley waren beide echt super goed en in ieder geval grotendeels van de film erg mooi en aantrekkelijk. 7,5/10

@Laki jammer dat Viridiana je niet bevallen is maar prima, ik ben heel erg blij met je 8/10 voor Lost Highway _O_

Dat is een van mijn favoriete flms allertijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 hours ago, 007mark said:

Vanmiddag ook naar deze geweest. Vind de omschrijving van Just in een hele goede inderdaad  Verhaal is inderdaad helemaal niet slecht, Demi Moore en Margaret Qualley zijn top en ook nog eens leuk om naar te kijken. Dat laatste deel met dat monster had van mij overigens niet gehoeven. Sloeg eigenlijk nergens op. Tot dat stuk ook wel paar keer de gedachte gehad van 'waar de fuck kijk ik naar', maar nog wel op een goede manier.

7,5

Hmm zag dit langskomen, maar geen aanrader dus? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-9-2024 om 16:49 zei Urbeto:

Iemand hier al naar Megalopolis geweest? Recensies zijn niet best, maar het is toch wel aanlokkelijk om Coppola's laatste kunstje in de bios te gaan bekijken. 

Huh deze draait toch nog lang niet in NL? Las ergens in december pas. 

Op 30-9-2024 om 23:17 zei Kyrill:

Ik sluit me bij zowel @Justin als @007mark aan betreft Substance. Toffe film maar laatste hoofdstuk had niet per se, gehoeven. Eerlijk is eerlijk Demi Moore en Margaret Qualley waren beide echt super goed en in ieder geval grotendeels van de film erg mooi en aantrekkelijk. 7,5/10

Toch zat ik wel hardop te lachen bij dat laatste stuk :D Puur uit ongemakkelijkheid en verbazing denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Justin:

Huh deze draait toch nog lang niet in NL? Las ergens in december pas. 

Oh, goeiemorgen, dat wist ik niet. Hier in Zweden is hij nu uit dus was van hetzelfde in Nederland uitgegaan :D De recensies blijven overigens slecht, net als voor de nieuwe Joker film dus. Zonde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Urbeto:

Oh, goeiemorgen, dat wist ik niet. Hier in Zweden is hij nu uit dus was van hetzelfde in Nederland uitgegaan  De recensies blijven overigens slecht, net als voor de nieuwe Joker film dus. Zonde!

Ja daar ga ik vanavond heen. Valt me wel tegen die recensies zeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites