Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Dadelijk Southpaw kijken. :)

Veel plezier. Vond hem zelf wel erg tegenvallen. Echt een gevalletje trailer=film.

September

Films

85. bios.pngDheepan (Jacques Audiard, 2015) :: 7.4

86. bios.pngThe Man from U.N.C.L.E. (Guy Ritchie, 2015) :: 7.0

87. bios.pngSouthpaw (Antoine Fuqua, 2015) :: 6.4

88. icon_on_demand.pngThe World's End (Edgar Wright, 2013) :: 7.0

89. bios.pngAmy (Asif Kapadia, 2015) :: 8.2 recensie_ong.png

Statistieken

Totaal 5 films (maandgemiddelde: 9.6) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 586 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Amy (8.2, 14de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Southpaw (6.4).

Media-verdeling

bios.png 4.

icon_on_demand.png 1.

Mager maandje qua films. Ik kijk wel heel veel series maar sinds Netflix houd ik dat niet meer bij of amper op WIW ;)

Oktober

Films

90. bios.pngThe Martian (Ridley Scott, 2015) :: 6.2

91. bios.pngBlack Mass (Scott Cooper, 2015) :: 7.2

Statistieken

Totaal 2 films (maandgemiddelde: 8.8) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 2.

Totale speelduur: 263 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Black Mass (7.2, 52ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The Martian (6.2).

Media-verdeling

bios.png 2.

Black Mass Depp is eindelijk serieus eens goed maar het is niet echt een vernieuwende film binnen het genre. Vrij monotoom en niet heel verrassend. The Martian is gewoon typisch Amerikaans. Na Interstellar, Saving Private Ryan weer een film waarbij Amerika Matt Damon moet redden. Hij is wel grappig maar nooit echt spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren ook The Martian gezien in de bios, mijn 3D-ontmaagding. :huhu: Vond het wel een leuke film, maar zeker niet zo goed als de gemiddelde IMDB bezoeker. Ik miste vooral [tekst]eenzaamheidsgevoel bij Damon. Hij maakt gedurende de hele film overal een grapje van. Wel leuk hoor, maar als je zo lang helemaal alleen bent heb je toch ook wel af en toe depressieve momenten lijkt me. Verder was die reddingsactie inderdaad weer typisch Amerikaans[/tekst], houd ik niet zo van. Ben sowieso niet zo'n fan van science fiction ook, misschien dat het daar aan ligt. Ik heb 'm een 7 gegeven op IMDB, want het is wel een leuk verhaal op zich en het kijkt lekker weg, plus er zitten een aantal geinige momenten in. Ook een beetje vanwege het interessante onderwerp en de mooie beelden.

bewerkt door Edwin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mad Max: Fury Road gezien zojuist. Is misschien meer een bioscoopfilm maar hebben een aardig grote tv hier staan met prima geluid dus dat was goed genoeg. De film, tja. Als je een film die enkel en alleen bestaat uit coole voertuigen die elkaar achtervolgen interessant kan maken doe je iets goed, was fijn kijkvermaak. Duurde alleen wat lang want, ja, zoals ik al zei, het was een film die bestond uit voertuigen die achter elkaar aan reden ;c 6,5'je, prima cijfer voor een film als deze wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plemya echt zeer goede film. 8,5/10 gegeven met ruimte op meer. Vind hem zeer pakkend, en hoort zeker bij het rijtje selecte topfilms dat ik gezien heb. Realistisch, rauw, pakkend, gruwelijk. Origineel en gewaagd ook.

Ik vind hem eigenlijk gruwelijk onderschat eerlijk gezegd. Qua beleving doet het me denken aan enter the void.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Green Prince

Hele gave documentaire over Mosab Hassan Yousef de zoon van de Hamas leider Sheikh Hassan Yousef als spion voor Shin Beth de Israëlische veiligheidsdienst/CIA gaat werken. Erg gave documentaire ook het hele aspect van Mosab en zijn handler Gonen Ben Yithzak is erg interessant.

Erg onder de indruk van wat Mosab allemaal heeft moeten doorstaan en heeft moeten doen.

8.4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Labor Day gekeken. Was inmiddels al de vierde Reitman die ik zag en wat mij betreft de minste tot nu toe. Zit haast niks van dat lichte, luchtige, humoristische in van zijn andere films en dat is toch waar ik een beetje voor gevallen ben bij zijn andere films. De stijl blijft me echter bevallen en er zat zo nu en dan hele goede spanningsopbouw in, dus dat was mooi meegenomen. Nipte voldoende was het wel waard. M'n cijfers voor z'n films btw:

Up in the Air 7.5

Thank You for Smoking 7

Juno 6.5

Labor Day 6

Al vond ik een Juno wel veel beter dan Labor Day maar die moet ik misschien ook nog maar eens herkijken, is lang geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

September

Films

6. internet.pngFesten (Thomas Vinterberg, 1998) :: 6.3

7. tv.pngIron Man 3 (Shane Black, 2013) eye.gif :: 7.1

8. internet.pngRelatos salvajes (Damián Szifrón, 2014) :: 9.5

9. internet.pngWhiplash (Damien Chazelle, 2014) :: 8.6

Series

10. dvd.pngBand of Brothers - Seizoen 1 (Stephen Ambrose, 2001) eye.gif :: 9.9

Statistieken

Totaal 4 films (maandgemiddelde: 3.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totale speelduur: 463 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Band of Brothers - Seizoen 1 (9.9, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Festen (6.3).

Media-verdeling

dvd.png 1.

internet.png 3.

tv.png 1./title/tt0185906/]Band of Brothers - Seizoen 1[/url] (Stephen Ambrose, 2001) eye.gif :: 9.9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Labor Day gekeken. Was inmiddels al de vierde Reitman die ik zag en wat mij betreft de minste tot nu toe. Zit haast niks van dat lichte, luchtige, humoristische in van zijn andere films en dat is toch waar ik een beetje voor gevallen ben bij zijn andere films. De stijl blijft me echter bevallen en er zat zo nu en dan hele goede spanningsopbouw in, dus dat was mooi meegenomen. Nipte voldoende was het wel waard. M'n cijfers voor z'n films btw:

Up in the Air 7.5

Thank You for Smoking 7

Juno 6.5

Labor Day 6

Al vond ik een Juno wel veel beter dan Labor Day maar die moet ik misschien ook nog maar eens herkijken, is lang geleden.

Juno 6.5 is te laag vriend, kan echt niet. Heerlijk filmpje... Alleen al voor J.K Simmons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging van het weekend met vrienden naar de bioscoop, wist niet welke film ze hadden geboekt. Bleken ze kaarten voor Transporter te hebben gekocht, zonder Jason Statham en met Daario Naharis (de echte). Nou had ik er al geen al te hoge verwachtingen van, maar zelfs voor een simpele actiefilm vond ik het echt een boutfilm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standbeeld voor Villeneuve hoor.

[spoiler=mini mini mini spoiler]Wat een geniale film was dat. Die intro was al meteen raak en dan kort daarna nog die missie waarbij ze die gast oppikte _O_ Oh ja en die soundtrack was prima, zorgde voor een dreigende sfeer. Woensdag of vrijdag nog maar een keer gaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Walk,

Moment suprème werd zelfs vervelend. Viel erg tegen. Geen kots neigingen gehad, ondanks 3D en Imax

6.5

Sicario

Geweldig. Villeneuve begint een van me favoriete 30 regisseurs te worden. Blunt haar personage ondergaat echt een transformatie qua karakter en mentale gesteldheid. Del Toro is heel tof.

8.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lila dit ca gekeken. Zeer aangename film. 7,5 - 8/10.

Ik heb trouwens maar 7, maar vind zoiets erg lastog

[tekst]toy story, the terminator, scream, friday the 13th, the kid, wallie en total recall gevonden :D [/tekst]

http://www.indiewire.com/article/2016-oscar-predictions-20150312

eerste kijk op de oscars, vooral voor foreign language film staan er heel wat tips op. Heb een noorse film over een waargebeurde tsunami toegevoegd op mijn watchlist, eens zien of ze het beter kunnen dan de Amerikanen :p Mustang en een Hongaarse film bij de favorieten daar.

http://www.bokehthemovie.com/

Deze film lijkt me ook wat. Kijk ik echt naar uit om die te zien. (staat een trailer op)

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites