Spring naar bijdragen

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Op 3-7-2023 om 12:11 zei Djurovski:

Chronologisch gezien de 3e. Maar de 1e verfilming. Transformers uit 2007 zie ik dus al deel 1

In deze volgorde kan je de 'Transformers'-films chronologisch bekijken
  • Bumblebee (2018) Deze film begint in 1987. ...
  • Transformers (2007) ...
  • Transformers 2: Revenge of the Fallen (2009) ...
  • Transformers 3: Dark of the Moon (2011) ...
  • Transformers: Age of Extinction (2014) ...
  • Transformers: The Last Knight (2017)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei delichris:

In deze volgorde kan je de 'Transformers'-films chronologisch bekijken
  • Bumblebee (2018) Deze film begint in 1987. ...
  • Transformers (2007) ...
  • Transformers 2: Revenge of the Fallen (2009) ...
  • Transformers 3: Dark of the Moon (2011) ...
  • Transformers: Age of Extinction (2014) ...
  • Transformers: The Last Knight (2017)

I know en die nu in de bios is zit tussen Bumblebee en Transformers in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien sedert de vorige keer

8/10

Dial M For Murder (1954)

Glass Onion: A Knives Out Story (2022)
La planète sauvage [Fantastic Planet] (1973)

Strangers on a Train (1951)

7/10
Shichinin no Samurai [Seven Samurai] (1954)

Dog Day Afternoon (1975)
Notorious (1946)
Bodies Bodies Bodies (2022)

The Birds (1963)
La battaglia di Algeri [The Battle of Algiers] (1966)

6/10
Wild Card (2015)
Ma vie de Courgette [My Life as a Zucchini] (2016)
Athena (2022)
Cellular (2004)
Funny Games (1997)
Nope (2022)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond naar No hard feelings geweest, een komedie met Jennifer Lawrence. Behoorlijk vermakelijk en minder clichématig dan ik vermoedde. Plus een leuke strandscène met Lawrence :D

Nu The out-laws aan het kijken op Netflix. Wat een bagger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fædre & Mødre

Je kind op een nieuwe school en meteen mogen deelnemen aan het schoolkamp, die georganiseerd worden door de ouders. Natuurlijk komen er spanningen en ongemakkelijkheden naar boven vanwege groepsdruk/erbij willen horen. Gelukkig was dit niet het geval bij de kinderen ;c.

Niet een topfilm, maar wel leuk om een keer te zien. Ik denk dat iedereen die deze film ziet, wel bepaalde personages kan vergelijken met personen uit hun omgeving.

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben niet echt een filmpersoon, maar wel groot geschiedenis en Napoleon liefhebber (lang leven Epic History op YT), dus ga ik zeker in de gaten houden.

Wat ik me wel afvraag is hoe ze dertig jaar geschiedenis (aangezien ze beginnen met Marie Antoinnette in 1793) gaan proppen in 2-3u film. Er zijn zoveel scharniermomenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei AntiChrist7:

Ben niet echt een filmpersoon, maar wel groot geschiedenis en Napoleon liefhebber (lang leven Epic History op YT), dus ga ik zeker in de gaten houden.

Wat ik me wel afvraag is hoe ze dertig jaar geschiedenis (aangezien ze beginnen met Marie Antoinnette in 1793) gaan proppen in 2-3u film. Er zijn zoveel scharniermomenten.

Ik vermoed dat de focus zal liggen op de grootste en belangrijkstem momenten. Met wellicht één of twee momenten die wat minder bekend zijn bij het grote publiek. Ken tot nu toe alleen de series van Apple. Die vind ik vaak echt sterk. Dus wat dat betreft wel hoop dat het met deze film ook gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik vermoed dat de focus zal liggen op de grootste en belangrijkstem momenten. Met wellicht één of twee momenten die wat minder bekend zijn bij het grote publiek. Ken tot nu toe alleen de series van Apple. Die vind ik vaak echt sterk. Dus wat dat betreft wel hoop dat het met deze film ook gaat lukken.

Dat is het issue met Napoleon :) er zijn zoveel iconische momenten. Mensen onderschatten hoeveel hij gedaan heeft hij in die 25+ jaar. Van het neerslagen van de meute op 13 vendemaire, .het bevrijden van Toulon, de italie campaign en het iconisch beeld van Arcole, de staatsgreep en zichzelf kronen. Austerlitz als tactisch meesterwerk. Friedland waar hij de russen verpulverde. Wagram waar hij zijn beste generaal en vriend verliest. En natuurlijk rusland met Borodino en de Berezina.

En dan moet je er nog leipzig en de 100 dagen bij rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei AntiChrist7:

Dat is het issue met Napoleon er zijn zoveel iconische momenten. Mensen onderschatten hoeveel hij gedaan heeft hij in die 25+ jaar. Van het neerslagen van de meute op 13 vendemaire, .het bevrijden van Toulon, de italie campaign en het iconisch beeld van Arcole, de staatsgreep en zichzelf kronen. Austerlitz als tactisch meesterwerk. Friedland waar hij de russen verpulverde. Wagram waar hij zijn beste generaal en vriend verliest. En natuurlijk rusland met Borodino en de Berezina.

En dan moet je er nog leipzig en de 100 dagen bij rekenen.

En vergeet Waterloo niet ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister bij Oppenheimer geweest, pfoe. Film is echt fan-tas-tisch gemaakt en geacteerd. Maar er wordt wel zo veel op je afgevuurd aan informatie dat ik soms meer bezig was om alle fysica, politiek en organisaties te snappen dat ik geen hersencapaciteit meer had om echt te genieten. :cab: Maar de film zelf is enorm goed gemaakt, kan ook aan mij liggen al denk ik dat het gros van de mensen het soms wel lastig te volgen vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-7-2023 om 07:35 zei Justin:

Gister bij Oppenheimer geweest, pfoe. Film is echt fan-tas-tisch gemaakt en geacteerd. Maar er wordt wel zo veel op je afgevuurd aan informatie dat ik soms meer bezig was om alle fysica, politiek en organisaties te snappen dat ik geen hersencapaciteit meer had om echt te genieten. :cab: Maar de film zelf is enorm goed gemaakt, kan ook aan mij liggen al denk ik dat het gros van de mensen het soms wel lastig te volgen vindt. 

Dat heb ik bij (bijna) elke Nolanfilm eerlijk gezegd. Nu zal het misschien wel helpen dat bij Oppenheimer ik qua politiek en de organisaties al wat voorkennis zal hebben. Maar drie uur naar een Nolanfilm gaan kijken in de cinema schrikt me toch een beetje af. Ook al omdat niet elke film van Nolan bij mij een hit was.

Following is vrij goed, maar zeer verwarrend. Memento is ook wel verwarrend maar na twee keer intensief gezien te hebben begrijp ik hem wel goed nu en vind ik het misschien wel de meest geslaagde Nolanfilm. Maar ook hier moet je wederom opletten. Bevat wel wat sfeer (dat ik soms mis bij Nolan). Insomnia is oké maar niet zo memorabel. The Prestige is ook wel goed, opnieuw moet je hier ook wel weer het kopje erbij houden. De Batman trilogie is dan gewoon weer mijn ding niet. Niet dat ik het slecht vind, maar ik vind het absoluut niet tot de beste films aller tijden horen of zelfs in een conversatie daaromtrent passen.. Inception begrijp ik niet en kan ik totaal niet volgen, daar heb ik echt niets mee. Misschien moet ik die nog eens proberen maar tja... . Interstellar heeft twee zeer goede uren maar gaat dan helaas volledig uit de bocht, ligt me qua thema wel het meest en is buiten interessantdoenerij op het einde wel de makkelijkst te volgen Nolan film. Is ook de enige film waar ik een beetje emotie in ervaar of kan meeleven met de personages (iets wat ik bij Nolan vaak mis, zeer koude en berekende personages vaak). Dunkirk is cinematografisch sterk, maar mist voor mij iets qua plot/verhaal. Moeilijk om de vinger erop te leggen. En Tenet heb ik nog niet gezien (want die schijnt nog moeilijker te volgen te zijn dan alle voorgaande films).

Voor mij zijn zijn films gewoon te vaak koud, afstandelijk en bevatten ze te weinig emotie om echt fan te zijn, en het is veeleisende cinema waar ik me soms kan doorploegen maar soms ook gewoon niet (zoals Inception).

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites