Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Transfernieuws

Mvdv

Aanbevolen berichten

Grappig @bas huijsmans, ik vind dat je hier eigenlijk je hele vorige post onderuit haalt. Toen je het zo op een rijtje zette, kwam het inderdaad over alsof het allemaal wel meeviel en dat het vooral in de zomer van 20-21 zo was. Dat het zo werkt, dat snapt iedereen, dat is juist het probleem: dat vinden velen juist niet leuk. De vraag was eerst of het zo was, nu is de vraag of we het erg (moeten) vinden.

Ik vind 't vooral interessant dat het vaak gaat over transfervrije spelers, geen idee hoe die dynamiek werkt, maar wel interessant dat Guerreiro en Laimer afgelopen seizoen wel gewoon bleven spelen bij Dortmund en RB Leipzig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grotere plaatje van het probleem is dat clubs zoals Bayern zich in een luxepositie bevinden in de markt. Ze hebben de spelers voor het uitkiezen eigenlijk. Nu met de komst van de transfers naar de Saoedische competitie zit daar enige beweging in. Zoals eerder al gepost, al was het de Ligue 1 was het ook prima geweest. Maar er moet een gezonde concurrentie gecreëerd worden zodat topspelers verdeeld worden. Nu heb je oprecht dezelfde clubs de laatste jaren in de eindfase van de CL. De overige clubs die de laatste jaren niet meer aanhaken beginnen ook met geld te smijten. Ik kijk er weinig voetbal meer door, het gaat teveel over transfers en teams in plaats van tactiek of vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Lenstra:

Grappig @bas huijsmans, ik vind dat je hier eigenlijk je hele vorige post onderuit haalt. Toen je het zo op een rijtje zette, kwam het inderdaad over alsof het allemaal wel meeviel en dat het vooral in de zomer van 20-21 zo was. Dat het zo werkt, dat snapt iedereen, dat is juist het probleem: dat vinden velen juist niet leuk. De vraag was eerst of het zo was, nu is de vraag of we het erg (moeten) vinden.

Mwoah mijn punt was dat het mee viel wat Bayern deed en dat eigenlijk iedereen het zo doet. Waarom is het bij Bayern dan wel een probleem waar iedereen over valt maar andere teams die het doen heeft niemand het over? Dus snap niet zo zeer waarom ik mijn post onderuit haal.

1 uur geleden zei Lenstra:

Ik vind 't vooral interessant dat het vaak gaat over transfervrije spelers, geen idee hoe die dynamiek werkt, maar wel interessant dat Guerreiro en Laimer afgelopen seizoen wel gewoon bleven spelen bij Dortmund en RB Leipzig. 

Dit vond ik ook opvallend toen ik mijn lijstje maakte inderdaad. Totaal anders dan hoe het bij Mbappe gaat haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sanel:

Nu heb je oprecht dezelfde clubs de laatste jaren in de eindfase van de CL. 

Is dat zo? Halve finales de laatste tien seizoenen: 

22/23: Man City, Real, Inter, Milan
21/22: Man City, Real, Villarreal, Liverpool
20/21: Man City, Real, Chelsea, PSG

19/20: PSG, Bayern, Leipzig, Lyon
18/19: Liverpool, Tottenham, Ajax, Barcelona
17/18: Liverpool, Real, Bayern, Roma
16/17: Real, Atletico, Juventus, Monaco
15/16: Real, Atletico, Man City, Bayern
14/15: Real, Bayern, Juventus, Barcelona
13/14: Real, Bayern, Atletico, Chelsea

Real (8 keer) zit er vrijwel altijd bij, maar het echte bizarre betalen blijft bij die club relatief uit. Man City heeft de laatste drie jaar de halve finale gehaald, maar heeft dan ook gewoon de beste coach en het beste elftal. Veel van de dragende spelers zitten er al een jaar of vijf (Stones, De Bruyne, Silva, Walker). Bayern, de club waar het nu vooral om gaat, heeft de laatste jaren niet zo heel veel te zoeken in de laatste vier; slechts twee keer gehaald in de laatste zeven jaar. 

Natuurlijk is de dominantie van het geld een groot probleem in het voetbal en is de CL totaal geen leuk toernooi meer, maar dat laatste heeft meer met het behoudende tactische voetbal te maken. Ik heb alleen niet het idee dat clubs nu dominanter zijn dan pakweg 20 jaar geleden, toen Real, Barca, Bayern, Man Utd en Milan net zo goed elk jaar hoge ogen gooiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hoe je het bekijkt. Letterlijk. 3x City en Real in een laatste vier is natuurlijk geen toeval meer, vervolgens zie je Liverpool en Bayern daar ook vaak tussen (ten opzichte van andere clubs dan). Maar nu heb je Man Utd die zich niet plaatst tussen de laatste teams van de CL en dat dan begint met geld te smijten. 75 mil voor Hojlund? Kom op zeg, dat kan echt niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Sanel:

Het is hoe je het bekijkt. Letterlijk. 3x City en Real in een laatste vier is natuurlijk geen toeval meer, vervolgens zie je Liverpool en Bayern daar ook vaak tussen (ten opzichte van andere clubs dan). Maar nu heb je Man Utd die zich niet plaatst tussen de laatste teams van de CL en dat dan begint met geld te smijten. 75 mil voor Hojlund? Kom op zeg, dat kan echt niet hoor.

Vraag en aanbod. Atalanta vond hem dat waard en misschien wel meer. Uiteindelijk zijn ze hier op uitgekomen, maar meer dan 100 miljoen voor een Bellingham is ook belachelijk. Al die hoge bedragen is gewoon belachelijk. Die 222 miljoen van Neymar toendertijd sloeg ook nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei delichris:

Vraag en aanbod. Atalanta vond hem dat waard en misschien wel meer. Uiteindelijk zijn ze hier op uitgekomen, maar meer dan 100 miljoen voor een Bellingham is ook belachelijk. Al die hoge bedragen is gewoon belachelijk. Die 222 miljoen van Neymar toendertijd sloeg ook nergens op.

16 uur geleden zei Nom de Guerre:

Even los van mijn persoonlijke mening, dat de markt zo werkt betekent toch niet dat het ook goed is zo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas huijsmans @Lenstra

Bayern heeft de reputatie spelers te overtuigen om hun contract niet te verlengen, waardoor ze een koopje hebben op de transfermarkt. 

Goretzka asks Schalke fans to not turn on him after agreeing Bayern deal | FourFourTwo

Als voorbeeldje... Bayern gaat onderhandelen, komt er niet uit, speler verlengt zijn contract niet en wordt gratis gehaald. Of de verkopende club doet noodgedwongen water bij de wijn om een dergelijk scenario te vermijden. Ik snap best hoe marktmechanismen werken, maar ergens voelt het ook niet helemaal eerlijk en prettig. Feit is dat spelers graag allemaal bij Bayern willen spelen, dus ze hebben gewoon een sterke onderhandelingspositie en die gebruiken ze dan ook maximaal, waarbij ze de grenzen opzoeken en misschien overschrijden, afhankelijk van waar je de grens voor jezelf wil trekken. Er zijn amper regels voor dit soort zaken, dus ze hebben inderdaad geen regels overtreden. Die regels zijn er trouwens niet omdat juist de grote clubs lobbyen tegen teveel restricties onder het mom van competitief blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Bayern heeft de reputatie spelers te overtuigen om hun contract niet te verlengen, waardoor ze een koopje hebben op de transfermarkt. 

Goretzka asks Schalke fans to not turn on him after agreeing Bayern deal | FourFourTwo

Dat zou inderdaad wel verklaren waarom er zoveel transfervrij gaan. In dit artikel staat alleen dat er maanden gespeculeerd werd wat Goretzka gaat doen. Zat Bayern in die maanden ervoor ook al te 'stoken' dan? Heb de details van 4 jaar geleden niet meer precies paraat :classic_wink:. Qua regels is het denk ik toch wel zo, net als in FM, dat je pas een contract mag aanbieden vanaf een half jaar van te voren? Probleem alleen is dat je al wel daarvoor met elkaar in gesprek kan gaan. Deze transfervrije spelers die richting Bayern trekken is dan ook wel een ander verhaal dan de spelers waar Bayern 'gewoon' een transfersom voor betaalt. Hoe dit gaat kan je natuurlijk wel over discussiëren, maar dat is natuurlijk overal in de transfermarkt zo en dan kom je weer terug op jouw vorige quote: als de markt zo werkt, betekent dat niet dat het goed is. Maar dat heeft dan weer allemaal te maken met vraag, aanbod, contractsituatie en soms denk ik ook nog wel een stap richting Bayern/een grote club gunnen.

Denk ook dat er, vooral in Europa, ook veel problemen zijn om dit soort regels er door heen te krijgen door de EU en onder het mom van een vrije markt. Of heb ik dat mis? Als de grote/rijke clubs dan ook nog gaan lobbyen dan weet je dat het moeilijk wordt inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat 'in gesprek gaan' is gewoon een Bayern legende (Kahn, Beckenbauer) of Salihamidzic die in een interview of iets dergelijks interesse toont. Vanaf dan gaat het balletje rollen. Zo'n speler wordt natuurlijk helemaal gek gemaakt. Los daarvan hebben veel spelers wel moeite met de hoge transfersom die voor ze wordt betaald, omdat er dan een hoge/grote prestatiedruk bij komt kijken. Het zijn negatieve ontwikkelingen.

Dit dus: https://www.tz.de/sport/fc-bayern/hasan-salihamidzic-vom-fc-bayern-muenchen-spricht-ueber-interesse-an-leon-goretzka-von-schalke-04-zr-9495791.html

Verder toffe spelers hoor allemaal, maar ik vind het een mindere club.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Sanel:

Dat 'in gesprek gaan' is gewoon een Bayern legende (Kahn, Beckenbauer) of Salihamidzic die in een interview of iets dergelijks interesse toont. Vanaf dan gaat het balletje rollen. Zo'n speler wordt natuurlijk helemaal gek gemaakt. Los daarvan hebben veel spelers wel moeite met de hoge transfersom die voor ze wordt betaald, omdat er dan een hoge/grote prestatiedruk bij komt kijken. Het zijn negatieve ontwikkelingen.

Dit dus: https://www.tz.de/sport/fc-bayern/hasan-salihamidzic-vom-fc-bayern-muenchen-spricht-ueber-interesse-an-leon-goretzka-von-schalke-04-zr-9495791.html

Verder toffe spelers hoor allemaal, maar ik vind het een mindere club.

En Goretzka is slechts één van de vele voorbeelden waar ze dit trucje mee hebben uitgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lenstra:

Sja. Het helpt als je niet hetzelfde argument op tafel legt als eerder op dezelfde pagina en daarmee aanstuurt op een herhaling van de discussie. 

Dus je mag niet je mening geven zonder dat er iemand met een quote van iemand gaat scoren. Dat is duidelijk. Want dan kan dit forum dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei delichris:

Dus je mag niet je mening geven zonder dat er iemand met een quote van iemand gaat scoren. Dat is duidelijk. Want dan kan dit forum dicht.

Ach, stel je niet zo aan. Jij wilt zo nodig jouw mening ventileren: prima, maar dat kan een reactie oproepen. Het heeft niks te maken met willen scoren. Ik vind het een interessante discussie. Dus dan vind ik het vermoeiend als iemand enkel een mening komt spauwen zonder beetje te reageren op wat er verder geschreven wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei delichris:

Ik reageer toch op iemand en dat mag volgens mij nog steeds en dan kom jij met een quote die van iemand anders is en dan is het gewoon makkelijk te scoren.

Nee, die quote geeft precies aan waar de discussie over ging. Die jij vervolgens compleet negeert en vervolgens huilie huilie doet als iemand de relevante discussie aanhaalt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei rich ruzzian:

Nee, die quote geeft precies aan waar de discussie over ging. Die jij vervolgens compleet negeert en vervolgens huilie huilie doet als iemand de relevante discussie aanhaalt

Ik reageer letterlijk op Sanel zijn post die boven die van mij staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mits fit natuurlijk een grote aanwinst voor NEC. Er zijn alleen weinig spelers waarbij de mits een heikeler punt is dan bij Kongolo. Doodzonde wel. Bij Feyenoord en Huddersfield Town heeft hij echt geweldige wedstrijden op de mat gelegd. Sinds zijn overstap naar Fulham is echter armoe troef. Afgelopen seizoen ging wel wat beter bij Le Havre, terwijl hij tegenwoordig vooral veel kracht uit het geloof haalt. Hopelijk weet hij er nog een paar mooie jaren uit te persen, want in de paar keer dat ik hem bij Feyenoord en Huddersfield Town ontmoet heb is het een lieve gozer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites