Kyrill Geplaatst 21 oktober 2017 Share Geplaatst 21 oktober 2017 Ik ben gisteren begonnen met Mindhunter (ook op Netflix) en paar afleveringen gezien; ziet er tot dusver sterk uit. Ben benieuwd naar het vervolg. Goed he Thijs? Ik ga zo Aflevering 10 de laatste daarvan kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 22 oktober 2017 Share Geplaatst 22 oktober 2017 Goed he Thijs? Ik ga zo Aflevering 10 de laatste daarvan kijken. Ja, fijne serie. Nu 5 gezien en bevalt me uitstekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tdogg16 Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Ja, fijne serie. Nu 5 gezien en bevalt me uitstekend. Ik kan er over meepraten, ik vlieg echt door de afleveringen heen. Afgelopen donderdag begonnen, nu al bij afl. 8 :) Kijkt erg gemakkelijk weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Heb gisteravond Mindhunter afgekeken. Vond het serieus een 10 waard. Het verhaal is zó goed geschreven. Kan niet wachten op het tweede seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Heb gisteravond Mindhunter afgekeken. Vond het serieus een 10 waard. Het verhaal is zó goed geschreven. Kan niet wachten op het tweede seizoen. Ik vond ook goed maar geen 10. Hele relatie met Debbie te bizar voor woorden. Ik vind het een 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Ik ook gisteren afgekeken. Vond het echt uitstekend, ben het daar wel mee eens dat IMDB ongeveer een 9 geeft. Ik hoorde van een vriend dat seizoen 2 al is bevestigd, dus dat is goed nieuws. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Net 10 seconde klaar met The Leftovers seizoen 3. Dem feels and tears. Kan zeker in t straatje Six Feet Under. Daar kwam ook al zover emoties los in de seizoensfinale van de serie. Hoe Carrrie Coon en Justin Theroux niet eens Globe of Emmy genomineerd zijn is beyond me. 1 is beetje inkomen, seizoen 2 is geweldig en seizoen 3 is fantastisch. Ik heb nu 2 seizoenen gezien en.. mwah. Seizoen 1 was goed, ja. Vond seizoen 2 wel echt minder daarna. Veel afleveringen die focussen op 1 persoon, maar als het net iets is dat je minder boeit, dan zit je dus eigenlijk een hele aflevering bijna tegen je zin te kijken. Had ik bijvoorbeeld met die pastoor en zijn verlamde vrouw. Vind dat totaal geen boeiende verhaallijn. Of die Patti die de hele tijd terugkomt. Wat een vervelende kut is dat zeg ;e Laat het me zo zeggen dat seizoen 2 het meer van momenten moest hebben en er maar een paar echt goede eps waren (zoals Justin Theroux in het hotel). Verder te wisselvallig en nooit zo constant als eerste seizoen. Ga seizoen 3 ook nog kijken omdat ik wil weten hoe het afloopt, niet omdat het zó goed is dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Ik heb nu 2 seizoenen gezien en.. mwah. Seizoen 1 was goed, ja. Vond seizoen 2 wel echt minder daarna. Veel afleveringen die focussen op 1 persoon, maar als het net iets is dat je minder boeit, dan zit je dus eigenlijk een hele aflevering bijna tegen je zin te kijken. Had ik bijvoorbeeld met die pastoor en zijn verlamde vrouw. Vind dat totaal geen boeiende verhaallijn. Of die Patti die de hele tijd terugkomt. Wat een vervelende kut is dat zeg ;e Laat het me zo zeggen dat seizoen 2 het meer van momenten moest hebben en er maar een paar echt goede eps waren (zoals Justin Theroux in het hotel). Verder te wisselvallig en nooit zo constant als eerste seizoen. Ga seizoen 3 ook nog kijken omdat ik wil weten hoe het afloopt, niet omdat het zó goed is dus. Normaal zou ik zeggen; ik ben verbaasd. Maar jij bent het. Los van het feit dat seizoen 2 op een personage per episode volgt is het gewoon een onwijs goed seizoen. Smaken verschillen maar het valt me nogal tegen dat je zegt "niet omdat het zo goed is dus" Seizoen 2 heeft meer dan genoeg goede momenten. Er gebeurd heel veel. Hoe kan je bijvoorbeeld niet [spoiler=voorbeelden S2]Onder de indruk zijn van de verdwijning van Evangeline Murphy o.a betrokkenheid van Kevin Garvey......de ontwikkelingen van Kevin wat ie allemaal mee maakt. etc. Seizoen 2 van The Leftovers is echt wel beter dan seizoen 1....... :cab: Die verlamde vrouw en Patti zijn twee dingen maar rest is ziek boeiend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Ik ben in ieder geval begonnen met Minderhunter, heb nu 4 eps gehad. Ik ben altijd al geïnteresseerd in de vraag: waarom reageert iemand zoals hij reageert? Ook bij mezelf. Erg interessant dus dat die vraag hier ook gesteld wordt. Bij sommige gesprekken word ik er daarom helemaal ingetrokken. Vooral bij interviews met seriemoordenaars is de dynamiek tussen de twee mannelijke leads erg goed en ook de montage en cameravoering sluit daar erg goed bij aan. En dan ineens ben je 20 minuten verder en voelt dat als 5. Heerlijk. Dat klassieke snijdende thriller/horrormuziekje is er ook erg fijn bij. De relatie van die hoofdpersoon met die chick vind ik ook wel boeiend, ben benieuwd welke kant dat opgaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Ik ben in ieder geval begonnen met Minderhunter, heb nu 4 eps gehad. Ik ben altijd al geïnteresseerd in de vraag: waarom reageert iemand zoals hij reageert? Ook bij mezelf. Erg interessant dus dat die vraag hier ook gesteld wordt. Bij sommige gesprekken word ik er daarom helemaal ingetrokken. Vooral bij interviews met seriemoordenaars is de dynamiek tussen de twee mannelijke leads erg goed en ook de montage en cameravoering sluit daar erg goed bij aan. En dan ineens ben je 20 minuten verder en voelt dat als 5. Heerlijk. Dat klassieke snijdende thriller/horrormuziekje is er ook erg fijn bij. De relatie van die hoofdpersoon met die chick vind ik ook wel boeiend, ben benieuwd welke kant dat opgaat. Je ziet ook mooi de ontwikkeling van de hoofdpersonen. Veel plezier ;) Echt een hele toffe serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 (bewerkt) Seizoen 2 van The Leftovers is echt wel beter dan seizoen 1....... Ok, relax, ik gaf alleen maar mijn mening :cab: 14 november 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Ok, relax, ik gaf alleen maar mijn mening :cab: Doe dat dan ook niet joh!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Ja ik wist niet dat jullie kwaad werden joh :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 november 2017 Share Geplaatst 21 november 2017 Gisteren begonnen met Fargo, was toch een iets heftigere aflevering dan ik verwacht had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 21 november 2017 Share Geplaatst 21 november 2017 Ik heb van Carnivale nog 3 eps te gaan geloof ik. Ben erg benieuwd naar de grote showdown en de rol (if any) die Sophie, Norman en Scudder gaan spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 november 2017 Share Geplaatst 22 november 2017 Maandag heb ik Mindhunter afgezien. Dat is mijn aanrader van dit jaar hoor. Het eerste waar ik aan dacht, zeker omdat Fincher hier zo’n nadrukkelijk stempel op drukt: [YOUTUBE] [/YOUTUBE] En hij doet het gewoon weer. Overal zie je vergelijkingen die met Zodiac getrokken worden en dat is terecht. Echter niet alleen met Zodiac, want de serie ademt Fincher. Niet alleen het uiterlijk, maar vooral ook de inhoud. De spanningsopbouw en de karakterontwikkeling zijn fantastisch. Dat laatste is zeker niet perfect, maar ik heb er weer van gesmuld; ik ben stiekem denk ik ook gewoon zo’n perverseling. Maar vooral die spanningsopbouw vond ik fascinerend. De interviewscènes zijn briljant opgebouwd. Onlangs zag ik dit filmpje, nog voordat ik Mindhunter zag. Dus af en toe zat ik zo licht analyserend te kijken naar Mindhunter. De cameravoering is namelijk fantastisch, maar in combinatie met de sterke dialoog, montage, acteursprestaties en de intriges van seriemoordenaars, zorgt ervoor dat je op zeer specifieke momenten helemaal in de serie gezogen wordt. Puntje van de stoel en dat soort dingen. Hier kan ik woorden aan vuil maken, analyses op los laten en scènes helemaal uitpluizen (kan echt perfect met deze serie), maar liever beschrijf ik het met superlatieven. Fantastisch. Intrigerend. Bij de strot grijpend. Ik las nog weer ergens anders dat dit een soort Mad Men met detectives was. Prima omschrijving wel, want het draait hier om dialoog (en niet zozeer om de moorden, laat staan om bloed of standaard detectivezaken) en eigenlijk maar één hoofdpersoon; de rest is bijzaak en wellicht onderbelicht, maar toch subtiel genoeg voorzien van interessante randzaken (het blikje tonijn, de niet pratende zoon) om voldoende body te geven en de ontwikkeling van Ford nog wat verder uit te diepen. Ik ben dus onder de indruk. En zoals bij bijna elke Fincher het geval was, word ik steeds lovender, naarmate de tijd verstrijkt. Ik kijk uit naar het tweede seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 22 november 2017 Share Geplaatst 22 november 2017 (bewerkt) [quote name='Hwb']Ik heb van Carnivale nog 3 eps te gaan geloof ik. Ben erg benieuwd naar de grote showdown en de rol (if any) die Sophie, Norman en Scudder gaan spelen.[/QUOTE] De rol van Scudder is inmiddels duidelijk, al hoop ik dat het nog iets wordt uitgediept. @vinnypassy ben jij beschikbaar voor enige reflectie na afloop? 22 november 2017 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 22 november 2017 Share Geplaatst 22 november 2017 (bewerkt) Ik ben bezig met de nieuwe serie van Marvel op Netflix, The Punisher. Wat een goede serie zeg. Ik verwacht bij Marvel normaal gesproken superhelden gedoe, maar dat is bij deze serie in ieder geval (nog) niet aan de orde. In de hoofdrollen onder andere Jon Bernthal (onder andere van de eerste seizoenen van Walking Dead en speelt ook in de Wolf of Wall Street) en Ben Barnes (Logan van Westworld, die knappe, hele irritante gozer, speelt nu weer dezelfde rol eigenlijk:D). Staat nu een weekje op Netflix en krijgt erg goede beoordelingen. Anderen hier die deze al hebben opgepakt? Lees dat er ook overlap is met Daredevil, die moet ik ook maar weer gaan oppakken dus. [YOUTUBE]lIY6zFL95hE[/YOUTUBE] Edit: Heb hem af. Die laatste vier-vijf afleveringen zeg:D. Ik heb shit gezien waar The Mountain van GoT van gruwelt. Heerlijk eerste seizoen djt, één van de beste series die ik heb gezien dit jaar. 23 november 2017 bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 Ik ben bij E5 maar ik weet t nog niet...Ga zeker verder kijken. Black Sails seizoen 2 Machtig mooi, geweldig, schitterend. Er gebeurd zoveel en alleen maar toffe, spannende en geniale dingen. Zoveel personages waar je mee kan identificeren. Een van beste seizoenen 2 die ooit gezien heb. Geen seconde verveeld. 9,5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 Tja, Carnivale. Supergaaf. Maar dit kan toch niet het einde zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Bizar hè. Blijft nog steeds een van de meest onbegrijpelijke beslissingen v.w.b. series. Zoveel vragen. Zoveel potentie. Doodzonde. 24 november 2017 bewerkt door vinnypassy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Klopt. Stuur je nog wel eens een pb trouwens erover. Ben erg benieuwd naar hoe jij over sommige dingen denkt. Oh, en nog iets onbegrijpelijks, hoe kan het dat we deze acteurs sindsdien niet veel meer gezien hebben? 24 november 2017 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 Klopt. Stuur je nog wel eens een pb trouwens erover. Ben erg benieuwd naar hoe jij over sommige dingen denkt. Oh, en nog iets onbegrijpelijks, hoe kan het dat we deze acteurs sindsdien niet veel meer gezien hebben? Wat. Clancy Brown, Clea Duvall en Nick Stahl zijn gewoon door gebroken...... Of vind je Sin City, American Horror Story etc niet doorbreken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Dat is vooral merkwaardig als je je bedenkt dat het een HBO-serie is. In de meeste HBO-series zie je op den duur wel bekende koppen uit andere HBO-series de revue passeren. Edit: maar aan wat voor noemenswaardigs heeft Stahl nog meegewerkt na Sin City (2005) dan? 24 november 2017 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2017 Share Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Dat is vooral merkwaardig als je je bedenkt dat het een HBO-serie is. In de meeste HBO-series zie je op den duur wel bekende koppen uit andere HBO-series de revue passeren. Ik zie Clancy Brown en Clea Duvall eerder in teveel dingen dan te weinig tegenwoordig hoor. Maar goed Carnivale is zeker abrupt gestopt 24 november 2017 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten