Tomas. Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 (bewerkt) Het Eurovisiesongfestival, een bekend fenomeen in Europa. Jaarlijks strijden landen vanuit heel Europa tegen elkaar om wie het mooiste nummer van Europa kan zingen. Toch gaat de stemming lang niet altijd even eerlijk, omdat er veel op elkaars buurlanden wordt gestemd. Tijd voor een open en eerlijk festival dus, vandaar dat er nu een op MU komt. [Hoe werkt het?] Ik ben op zoek naar ongeveer twintig landen voor dit festival. Van elk land mag maar één nummer genomineerd worden, hierbij geldt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als alle nummers binnen zijn dan gaan we beginnen met de stemronde. [Hoe kan je je inschrijven?] Inschrijven kan door in dit topic het onderstaande lijstje te posten. Het nummer moet uit één van de landen komen die in de onderstaande spoiler staat en van elk land kan maar één nummer geselecteerd worden. Hierbij geldt, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. [spoiler=Mogelijke landen] Albanië Armenië Azerbeidzjan België Bosnië en Herzegovina Bulgarije Cyprus Denemarken Duitsland Engeland Estland Finland Frankrijk Georgië Griekenland Hongarije Ierland IJsland Israël Italië Kroatië Letland Litouwen Luxemburg Macedonië Malta Marokko Moldavië Monaco Montenegro Nederland Noord-Ierland Noorwegen Oekraïne Oostenrijk Polen Portugal Roemenië Rusland San Marino Schotland Servië Slovenië Slowakije Spanje Tsjechië Turkije Wales Wit-Rusland Zweden Zwitserland [Hoe gaat het stemmen?] Elk land mag via de PM een top 10 van de beste nummers doorsturen. De puntentelling werkt als volgt: 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Ik zal per land de toegekende punten posten en ook de tussenstand bijhouden. Het nummer wat aan het einde van de stemming de meeste punten heeft zal uiteraard de winnaar zijn. De winnaar heeft de eer om bij de volgende editie als eerste een land te kiezen. [Geschiedenis] Winnaar editie 1: Ierland, met het nummer Damien Rice - Rootless Tree, ingestuurd door Bm. Winnaar editie 2: IJsland, met het nummer Jónsi - Around Us, ingestuurd door Kloppie. Winnaar editie 3: Noorwegen, met het nummer , ingestuurd door Juca. Winnaar editie 4: Denemarken, met het nummer , ingestuurd door Juca. Winnaar editie 5: Estland, met het nummer , ingestuurd door Tijn. Winnaar editie 6: Estland, met het nummer , ingestuurd door Tijn. De eerste editie werd gewonnen door Ierland. Hoewel het tot de laatste stemronde spannend bleef, wisten de Ieren met 105 punten de eindoverwinning binnen te slepen. Noorwegen werd tweede met 97 punten, voor het nummer Restless van Kakkmaddafakka. Het Verenigd Koninkrijk completeerde het podium. Met het nummer The Bones Of You van Elbow wist het 89 punten binnen te slepen. De tweede editie werd een prooi voor IJsland. Hoewel het pas in de laatste stemronde definitief werd, leek de zege geen enkel moment in gevaar te komen. Met 127 punten werd het dan ook de verdiende winnaar. Tweede werd België met 108 punten, met het nummer Selah Sue - Peace of Mind. Zwitserland nam de derde plaats in beslag met het nummer 77 Bombay Street - Up In The Sky, wat 97 punten opleverde. De derde editie werd een nek-aan-nek race tussen Noord-Ierland en Noorwegen, waarbij de laatstgenoemde aan het langste eind trok met 137 punten. Noord-Ierland werd tweede met Snow Patrol - This Isn't Everything You Are, wat 129 punten opleverde. Zweden eindigde met 104 punten als derde, met The Amplifetes - Somebody New. De vierde editie leek in het begin heel spannend te worden, maar ongeveer halverwege het festival nam Denemarken de leiding om die vervolgens niet meer uit handen te geven. Met 120 punten werd het de verdiende winnaar. De tweede plaats ging naar IJsland, voor Of Monsters And Men - King And Lionheart, wat 100 punten opleverde. Derde werd met 88 punten Engeland, met alt-J - Tessellate. De vijfde editie won Estland. De zesde editie. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. (y) [inzendingen] [spoiler=mentions] [MENTION=12552]Erwin[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=9770]Miz[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=3331]Remkoo[/MENTION]; [MENTION=11733]Thierryvane[/MENTION]; 22 maart 2015 bewerkt door Tomas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 22 maart 2015 (bewerkt) Het Eurovisiesongfestival, een bekend fenomeen in Europa. Jaarlijks strijden landen vanuit heel Europa tegen elkaar om wie het mooiste nummer van Europa kan zingen. Toch gaat de stemming lang niet altijd even eerlijk, omdat er veel op elkaars buurlanden wordt gestemd. Tijd voor een open en eerlijk festival dus, vandaar dat er nu een op MU komt. [Hoe werkt het?] Ik ben op zoek naar ongeveer twintig landen voor dit festival. Van elk land mag maar één nummer genomineerd worden, hierbij geldt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als alle nummers binnen zijn dan gaan we beginnen met de stemronde. [Hoe kan je je inschrijven?] Inschrijven kan door in dit topic het onderstaande lijstje te posten. Het nummer moet uit één van de landen komen die in de onderstaande spoiler staat en van elk land kan maar één nummer geselecteerd worden. Hierbij geldt, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. [spoiler=Mogelijke landen] Albanië Armenië Azerbeidzjan België Bosnië en Herzegovina Bulgarije Cyprus Denemarken Duitsland Engeland Estland Finland Frankrijk Georgië Griekenland Hongarije Ierland IJsland Israël Italië Kroatië Letland Litouwen Luxemburg Macedonië Malta Marokko Moldavië Monaco Montenegro Nederland Noord-Ierland Noorwegen Oekraïne Oostenrijk Polen Portugal Roemenië Rusland San Marino Schotland Servië Slovenië Slowakije Spanje Tsjechië Turkije Wales Wit-Rusland Zweden Zwitserland [Hoe gaat het stemmen?] Elk land mag via de PM een top 10 van de beste nummers doorsturen. De puntentelling werkt als volgt: 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Ik zal per land de toegekende punten posten en ook de tussenstand bijhouden. Het nummer wat aan het einde van de stemming de meeste punten heeft zal uiteraard de winnaar zijn. De winnaar heeft de eer om bij de volgende editie als eerste een land te kiezen. [Geschiedenis] Winnaar editie 1: Ierland, met het nummer Damien Rice - Rootless Tree, ingestuurd door Bm. Winnaar editie 2: IJsland, met het nummer Jónsi - Around Us, ingestuurd door Kloppie. Winnaar editie 3: Noorwegen, met het nummer , ingestuurd door Juca. Winnaar editie 4: Denemarken, met het nummer , ingestuurd door Juca. Winnaar editie 5: Estland, met het nummer , ingestuurd door Tijn. Winnaar editie 6: Estland, met het nummer , ingestuurd door Tijn. De eerste editie werd gewonnen door Ierland. Hoewel het tot de laatste stemronde spannend bleef, wisten de Ieren met 105 punten de eindoverwinning binnen te slepen. Noorwegen werd tweede met 97 punten, voor het nummer Restless van Kakkmaddafakka. Het Verenigd Koninkrijk completeerde het podium. Met het nummer The Bones Of You van Elbow wist het 89 punten binnen te slepen. De tweede editie werd een prooi voor IJsland. Hoewel het pas in de laatste stemronde definitief werd, leek de zege geen enkel moment in gevaar te komen. Met 127 punten werd het dan ook de verdiende winnaar. Tweede werd België met 108 punten, met het nummer Selah Sue - Peace of Mind. Zwitserland nam de derde plaats in beslag met het nummer 77 Bombay Street - Up In The Sky, wat 97 punten opleverde. De derde editie werd een nek-aan-nek race tussen Noord-Ierland en Noorwegen, waarbij de laatstgenoemde aan het langste eind trok met 137 punten. Noord-Ierland werd tweede met Snow Patrol - This Isn't Everything You Are, wat 129 punten opleverde. Zweden eindigde met 104 punten als derde, met The Amplifetes - Somebody New. De vierde editie leek in het begin heel spannend te worden, maar ongeveer halverwege het festival nam Denemarken de leiding om die vervolgens niet meer uit handen te geven. Met 120 punten werd het de verdiende winnaar. De tweede plaats ging naar IJsland, voor Of Monsters And Men - King And Lionheart, wat 100 punten opleverde. Derde werd met 88 punten Engeland, met alt-J - Tessellate. De vijfde editie won Estland. De zesde editie. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. (y) [inzendingen] [spoiler=mentions] [MENTION=12552]Erwin[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=9770]Miz[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=3331]Remkoo[/MENTION]; [MENTION=11733]Thierryvane[/MENTION]; 22 maart 2015 bewerkt door Tomas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Leuk dat je dit oppakt. Ik zal zo eens gaan denken over een leuke inzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Spanje Artiest: Mourn Nummer: Otitis Youtube: GjAfwA5axtc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 22 maart 2015 (bewerkt) Land: Duitsland Artiest: Oonagh Nummer: Gäa Youtube: C_pGRMlCM3U 22 maart 2015 bewerkt door Tomas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Giroud Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Noorwegen Artiest: Nico & Vinz Nummer: When The Day Comes Youtube: jXDiZRCofqY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Griekenland Artiest: Sakis Rouvas Nummer: Radiofona Youtube: l5tGYXp-dM4 Gewaagd. :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 (bewerkt) Land: Ierland Artiest: The Young Folk Nummer: Way Home Youtube: rKNfJPY3kfU Wel nog flink getwijfeld, is nog een andere band die ik hier neer zou kunnen zetten, maar die zal hier denk ik zo niet zo in de smaak vallen 22 maart 2015 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Finland Artiest: Haloo Helsinki! Nummer: kiitos ei ole kirosana Youtube: [YOUTUBE]DbGlNa4gZpw[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QuaLyon Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Estland Artiest: Elina Born & Stig Rästa Nummer: Goodbye To Yesterday [YOUTUBE]qfR0bQZhlqM[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Ik sla over. Merkte dat ik al een tijdje met tegenzin alles ging luisteren, maar vind de muzikale kwaliteit gewoon te laag liggen om er echt teveel tijd aan te besteden. Zit telkens naar muziek te luisteren die ik toch niks vind, kan je beter iemand laten meedoen die wel alles helemaal beluistert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Land: Frankrijk Artiest: The Limiñanas Nummer: La Mélancolie X1mDARCtRn4 Voorlopig deze, misschien kies ik nog wat anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 23 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2015 Ik sla over. Merkte dat ik al een tijdje met tegenzin alles ging luisteren, maar vind de muzikale kwaliteit gewoon te laag liggen om er echt teveel tijd aan te besteden. Zit telkens naar muziek te luisteren die ik toch niks vind, kan je beter iemand laten meedoen die wel alles helemaal beluistert. Dat is prima. Bedankt voor je mening! Smaken verschillen nou eenmaal. Toevallig stond je in de mention lijst van Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 23 maart 2015 Share Geplaatst 23 maart 2015 Dat is prima. Bedankt voor je mening! Smaken verschillen nou eenmaal. Toevallig stond je in de mention lijst van Erwin. Ja heb tot nu toe elke keer wel meegedaan namelijk, meestal ook met plezier. :P Sla nu keertje over dus, misschien volgende keer weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazvic Geplaatst 24 maart 2015 Share Geplaatst 24 maart 2015 Land: Servië Artiest: S.A.R.S. Nummer: Perspektiva [video=youtube;fOg7mj1_-sk] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 maart 2015 Share Geplaatst 24 maart 2015 Land: Zweden Artiest: Urban Cones (ft. Tove Lo) Nummer: Come back to me Youtube:[YOUTUBE]v079Z3HvBe8[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koperij Geplaatst 24 maart 2015 Share Geplaatst 24 maart 2015 Land: Brazilie Artiest- Flavel and Neto Nummer: Pedida taratata Youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=iL8sKdH8Xvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viva La Vida Geplaatst 24 maart 2015 Share Geplaatst 24 maart 2015 Brazilië ligt niet in Europa :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 maart 2015 Share Geplaatst 24 maart 2015 Wil ook nog wel ff meedoen. Moet nog wel ff wat zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Land: Nederland Artiest: The Tightropes Nummer: Babies Youtube: [Youtube]pb9Uqgltizk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Ik doe wel mee, maar ik moet nog even op zoek :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; Het is een eurovisie festival he ;) [MENTION=3690]Tomas[/MENTION]; je hebt bij de winnaar van editie 6 dezelfde staan als bij editie 5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 (bewerkt) Land: Hongarije Artiest: amber smith Lied: Bourbon and Soda HXLrAgmUKQ4 27 maart 2015 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 27 maart 2015 Share Geplaatst 27 maart 2015 Land: Oostenrijk Artiest: Waldeck Lied: Memories [YOUTUBE]O4kGzTKCv18[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 27 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 27 maart 2015 [MENTION=12552]Erwin[/MENTION]; Ik wist dat ik iets niet gewijzigd had maar kon het even niet meer vinden. Dat was het dus. Bedankt. Ik hoop dat we nog een aantal personen kunnen vinden die mee willen doen. Liefst een totaal van 14 tot 16 personen! [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; Hoewel ze Portugees spreken in Brazilië maakt het nog geen Europese inzending. Hierom wil ik je vragen om je inzending aan te passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten