Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

Is er ergens een goed en duidelijk stuk te lezen waar gedetailleerd wordt beschreven wat en waar het mis is gegaan?

Zag bij het NOS Studio Sport item gisteren in NIeuwsuur dat ze op de redeactie van de Tubantia waren en daar lieten ze een stuk uit hun krant zien. Misschien dat je het op Blendle kunt vinden. Titel was iets van 'nu weer normaal doen' ofso.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd altijd wel gezegd dat er financieel gezien niks aan de hand was. Men begon pas te twijfelen toen die constructie met Doyen er kwam, wat volgens mij precies een jaar geleden is.

Was toch al langer zo? Heb verhalen gehoord dat Twente een van de deel (of de hele) selectie niet op de balans had staan, omdat de begroting niet sluitend was. En dat dat ook 1 van de redenen waarom Twente in de afgelopen jaren nooit in categorie 3 zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ergens een goed en duidelijk stuk te lezen waar gedetailleerd wordt beschreven wat en waar het mis is gegaan?

Ben toevallig bij mijn ouders, zal eens kijken in de regionale krant. Eerder wel eens wat over geroepen, misschien geeft het een beeld.

http://forum.manutd.nl/showthread.php?54864-FC-Twente-4&p=4881222&viewfull=1#post4881222

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf januari 2012 is eigenlijk alles misgegaan wat maar mis kon gaan bij fc twente. Riep toen al dat ze schoon schip moesten maken in het bestuur, maar het is eigenlijk van kwaad tot erger gegaan. En dit is de prijs die je hiervoor betaald, hopelijk wordt er nu alsnog schoon schip gemaakt en wordt er eens een goed beleid gevoerd tav financiën en verdere zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf januari 2012 is eigenlijk alles misgegaan wat maar mis kon gaan bij fc twente. Riep toen al dat ze schoon schip moesten maken in het bestuur, maar het is eigenlijk van kwaad tot erger gegaan. En dit is de prijs die je hiervoor betaald, hopelijk wordt er nu alsnog schoon schip gemaakt en wordt er eens een goed beleid gevoerd tav financiën en verdere zaken.

Wat is er misgegaan vanaf 2012 dan? Vind dit makkelijk roepen achteraf. En wie mogen er boeten voor het schoon schip? Joop mogen we met zijn allen op onze blote knieën bedanken. Heeft ons uit het slob gered en een kampioenschap geschonken inclusief een stadion om trots op te zijn. Dat dit nu allemaal gebeurt is erg erg erg zuur maar we komen er bovenop. Van der Belt is een prima directeur die een zeer nuchtere indruk maakt, iets wat bij Twente past en Twente nodig heeft op het moment.

We gaan weer even terug en het is hopen dat er weer een elftal bij elkaar valt zoals in het kampioensjaar. Een Perez die werd afgedankt bij Ajax/PSV, een Kufo die van club naar club hopte (op Twente na), een Janssen die niet was afgetraind en werd afgeschreven voor de top, een Wisgerhof voor bijna niets en een Douglas die voor weinig kwam. Twente zal het weer deels op eigen jeugd moeten gooien, jongens met een mentaliteit die hier past. En talent zat met Eghan, Tapia en Andersen (van buitenaf) en Ter Avest, Oosterwijk, Holscher, Ould-Chikh en Ntuli. Wordt even een jaartje op de blaren zitten maar dan komen we er wel bovenop. Het zet ons weer even met beide benen op de grond, iets wat wij als nuchter volk misschien een beetje uit het oog zijn verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Talenten zijn er zeker wel ja, spelers als Bengtsson en Castaignos kun je missen en eigenlijk heb je met Lachman en Borven daar al vervangers voor. Nu moeten ze alleen even de aansluiting vinden, maar die zijn natuurlijk niet voor niets gehaald, die kunnen echt wel wat. Bjelland kun je ook missen, ook al zie ik hem liever niet gaan. Dan kun je centraal achterin Lachman en Martina zetten en dan heb je als rechtsback nog Ter Avest. Europees zullen we zeker geen rol spelen, maar wat betreft de Eredivisie hoeven we echt niet afgeschreven te worden denk ik

[MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; Wat je toen schreef. is je mening nog steeds hetzelfde? In de laatste zin zei je dat je het nog zeer positief in ziet, is dat nog steeds zo of stukken minder geworden?

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee tuurlijk overdrijf ik, maar met een beetje pech kun je ook gewoon rechterrijtje eindigen met dit elftal. Schreuder als trainer is ook niet echt iets positiefs.

Ik vind Stevens, Lachman en Koppers sowieso bedroevend, Ter Avest te jong, middenveld is prima. Corona leuke voetballer en Borven en Mokthar ook dramatisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee tuurlijk overdrijf ik, maar met een beetje pech kun je ook gewoon rechterrijtje eindigen met dit elftal. Schreuder als trainer is ook niet echt iets positiefs.

Ik vind Stevens, Lachman en Koppers sowieso bedroevend, Ter Avest te jong, middenveld is prima. Corona leuke voetballer en Borven en Mokthar ook dramatisch.

Heeft 'ie al 10 wedstrijden in Twente 1 gespeeld? Stond bij Volendam te boek als een zeer groot talent, geef hem wat tijd in plaats van spelers zo snel af te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; Wat je toen schreef. is je mening nog steeds hetzelfde? In de laatste zin zei je dat je het nog zeer positief in ziet, is dat nog steeds zo of stukken minder geworden?

Dat de beerput nu open gegooid wordt maakt het wel een stuk negatiever. Veel van het nieuws wisten we al maar nu wordt alles op de hoop gegooid en uitvergroot. Maar mijn mening is nog steeds hetzelfde. Het wordt een jaar flink saneren en misschien wel twee maar daarna kunnen we de vruchten weer plukken. Vergeet niet dat Twente met de sanering nog steeds een begroting heeft waar veel clubs in Nederland van dromen. Volgend jaar zijn we Bengtsson kwijt wat al acht ton aan salaris scheelt. Tel daarbij op dat Castaignos ook al een miljoen aan salaris scheelt plus eventuele transferinkomsten. Laat het een miljoen of twee/drie zijn ben je toch al flink aan het saneren. Bjelland die waarschijnlijk vertrekt voor een flink bedrag aangezien Twente zijn contract niet kan verlengen alhoewel hij wel wil. Grootste aderlating naar mijn mening, vind hem op dit moment met Corona de sterkhouder van dit elftal. Voor de rest wil ik nog wel eens zien of er spelers vertrekken. Een Ziyech is volgens sommigen lang niet zo goed als vorig seizoen alhoewel de statistieken juist tegen spreken (en dat in een elftal dat slecht draait). Een Mokotjo die misschien vertrekt maar dat vangen we op als Guti weer terugkomt als die blijft. Volgend seizoen doen we gewoon mee in het linkerrijtje, zij het voor de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbelpost waard.

Alfred Schreuder ligt als trainer van FC Twente onder een vergrootglas, nu de noodlijdende club naast de sportieve malaise ook 3 punten heeft moeten inleveren. De oefenmeester wil zich voorlopig concentreren op de wedstrijden die in het verschiet liggen, maar zit zelf ook met vragen met het oog op de toekomst. De coach van de tukkers ligt weliswaar tot medio 2019 vast, maar ook over de houdbaarheid van zijn positie als eindverantwoordelijke bestaat nog onduidelijkheid.

FC Twente-trainer Alfred Schreuder. FC Twente-trainer Alfred Schreuder. Foto: Rene Bouwman

De selectiefoto van FC Twente van het seizoen 2007/2008 met op de tweede rij Alfred Schreuder (2e), Fred Rutten (4e) en Erik ten Hag (5e van links). De selectiefoto van FC Twente van het seizoen 2007/2008 met op de tweede rij Alfred Schreuder (2e), Fred Rutten (4e) en Erik ten Hag (5e van links). Foto: Voetbal International

Een belemmering voor een eventueel vervroegd afscheid is de grote restwaarde van de verbintenis met een contractduur van vier seizoenen en een jaarsalaris rond 800.000 euro.

Erik ten Hag

Erik ten Hag is desondanks serieus in beeld om het stokje komende zomer over te nemen als hoofdtrainer. De Haaksbergenaar (45) werkte na zijn voetbalcarrière al als hoofd jeugdopleidingen en assistent-coach in Enschede. Met Go Ahead Eagles promoveerde de trainer twee jaar geleden naar de eredivisie.

Sinds 2013 is Ten Hag verantwoordelijk voor het belofteteam van Bayern München. De Duitse topclub wil zijn aflopende contract graag verlengen, maar de voormalig rechterhand van Fred Rutten gaf eerder al te kennen best open te staan voor een terugkeer naar Nederland als hoofdtrainer in de eredivisie.

Fred Rutten

Rutten wordt op zijn beurt in verband gebracht met de functie van technisch directeur in Enschede, nadat Cees Lok daarvan afzag en vertrok. FC Twente en de Wijchenaar zijn echter (nog) niet met elkaar in gesprek.

Of de huidige trainer van Feyenoord überhaupt zit te wachten op zo’n snelle terugkeer bij zijn oude liefde, in die specifieke rol, valt te betwijfelen. De mogelijkheden die Rutten in Rotterdam mist om de nationale top te bereiken zijn in Enschede al helemaal weggevallen.

Salaris

Ook qua salaris – als directeur zal hij niet meer dan 250.000 euro gaan verdienen – moet hij in dat geval heel veel water bij de wijn doen. In het seizoen 2007/2008 werkte Rutten als hoofdtrainer bij FC Twente samen met zowel Ten Hag (assistent) als Schreuder (selectiespeler).

Ten Hag en Rutten _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat middenveld wat Cim post he? Zijn dat geen spelers die veel verdienen en geld op kunnen leveren? Mocht dat middenveld wegvallen wordt het gewoon rechterrijtje voor Twente. Jullie beginnen wel heel veel op Feyenoord te lijken nu hoor ;c. Gegokt en verloren. Je kan geen topclub bouwen. Dat was echt het idee bij Twente. Jullie waren een goede 4e achter de top 3 met afentoe een uitschieter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft 'ie al 10 wedstrijden in Twente 1 gespeeld? Stond bij Volendam te boek als een zeer groot talent, geef hem wat tijd in plaats van spelers zo snel af te schrijven.

Ik vind hem tot dus ver erg matig. Kan natuurlijk zich ontwikkelen maar heb er een hard hoofd in. Niet alleen door dat hij nu keept maar ook dat hij zolang 2de keeper is gebleven terwijl zijn concurrent steeds faalt.

Haha typisch cim weer eerst doen alsof het een prutselftal is. Zegt iemand dat het wel mee valt, gaat hij weer met diegene mee.

Jij dacht dat ik echt bedoelde dat Twente moet oppassen voor degradatie?

[MENTION=382]luke[/MENTION];

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is Guti een deel van Doyen, verder verkopen dit jaar zal niet gaan lukken. Guti heeft niet gespeeld, Mokotjo was ook niet heel bijzonder dit jaar en Ziyech ook niet. Kunnen natuurlijk wel verkocht worden maar denk dat dit middenveld wel aanblijft.

Ik vind trouwens die Ebecilio ook helemaal niks he jezus dat die man wordt gezien als groot talent :r Doe mij maar Tapia.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind hem tot dus ver erg matig. Kan natuurlijk zich ontwikkelen maar heb er een hard hoofd in. Niet alleen door dat hij nu keept maar ook dat hij zolang 2de keeper is gebleven terwijl zijn concurrent steeds faalt.

Jij dacht dat ik echt bedoelde dat Twente moet oppassen voor degradatie?

[MENTION=382]luke[/MENTION];

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is Guti een deel van Doyen, verder verkopen dit jaar zal niet gaan lukken. Guti heeft niet gespeeld, Mokotjo was ook niet heel bijzonder dit jaar en Ziyech ook niet. Kunnen natuurlijk wel verkocht worden maar denk dat dit middenveld wel aanblijft.

Ik vind trouwens die Ebecilio ook helemaal niks he jezus dat die man wordt gezien als groot talent :r Doe mij maar Tapia.

Nee maar als het middenveld ook nog is uit elkaar valt dan blijft er niks over en is Twente gewoon een ploeg voor het rechterrijtje hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Stevens is ruim een jaar geblesseerd geweest waardoor hij niet heeft kunnen concurreren met Marsman. Die was daardoor eerste keus en een keeper vervangen doe je niet zomaar. Keept nu tien wedstrijden dus valt weinig over te zeggen, geef hem tijd. Hij komt er echt wel.

2. Guti is dus absoluut geen deel van Doyen. Eerder hier ook al tegen je gezegd. Op de site van Doyen staat van wie zij rechten hebben, mensen met een Twente verleden zijn John, Tadic en Promes. De laatste twee speelden bij Twente toen de rechten voor een deel werden gekocht. Daarnaast vallen Ebecillio, Eghan en Castaignos daar nog onder. Guti is gefinancieerd door een groep investeerders van Twente komaf waaronder Munsterman en Van der Laan. Laatste willen alleen hun inleg terug, hoe het met de rest zit geen idee maar daar gaat Twente nog wel geld aan verdienen. En dat is dus omdat de investeerders een hart hebben voor Twente. Over Mokotjo ben ik het met je eens maar was hij een wekelijkse uitblinker bij Zwolle dan, speelde een fantastische bekerfinale evenals de wedstrijd om de schaal. Elftal moet meer naar voren spelen, gaat hij zeker renderen. En over Ziyech ben ik het absoluut met je oneens. Heeft dit seizoen al 9 assist en 11 doelpunten gegeven in een zwaar matig draaiend elftal. Vorig jaar waren dat er in totaal 11 om 10 (goals/assist). Statistieken spreken dus van wat anders. Heeft vorig jaar ook hele slechte wedstrijden gehad maar viel grotendeels op door mooie doelpunten of een mooie assist. Probleem bij hem is dat het constanter moet, zowel vorig seizoen bij Heerenveen als nu bij Twente.

3. Omdat meneer nu een dip heeft is het meteen niks. Jij bent zo makkelijk in voetballers afbranden. Als hij dadelijk weer goed presteer loop je te verkondigen dat je het altijd al zag als een groot talent. Ebecilio is een geweldige box-to-box speler maar probleem zit hem in zijn koppie. Wil gewoon niet de 110% geven die je wekelijks wel moet geven. Dat hij talent heeft staat vast, wat hij ermee doet is een twee. En Tapia omdat hij nu twee goede wedstrijden heeft gespeeld ofwat? Precies wat ik bedoel, je kijkt puur naar de momenten. Wat [MENTION=2395]Pino[/MENTION]; hierboven al zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee man je maakt weer een te groot probleem van mijn post :cab: Ziyech en Mokotjo vind ik gewoon uitstekende voetballers die alleen maar beter gaan worden dus wat ik zei over dat ze niet verkocht gaan worden is niet eens kritiek.

Ebecilio is natuurlijk onzin he, als ik nu pas zeg dat hij weinig kan oke maar sinds zijn komst naar Twente vind ik het niks ik zie die gast echt heel weinig dingen echt goed beheersen. Tapia inderdaad vooral gebaseerd op momenten en weet je waarom? Omdat je gewoon simpelweg kan zien dat Tapia veel meer mogelijkheden heeft dan die Ebecilio dat zie je aan die momenten ja.

Ik hoop niet dat dit te overmoedig klinkt of arrogant hoor absoluut niet mijn bedoeling maar je ziet toch wel aan een aantal momenten van Tapia dat die veel meer inzich heeft dan Ebecilio? Of ben ik echt een kenner :o :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee man je maakt weer een te groot probleem van mijn post :cab: Ziyech en Mokotjo vind ik gewoon uitstekende voetballers die alleen maar beter gaan worden dus wat ik zei over dat ze niet verkocht gaan worden is niet eens kritiek.

Ebecilio is natuurlijk onzin he, als ik nu pas zeg dat hij weinig kan oke maar sinds zijn komst naar Twente vind ik het niks ik zie die gast echt heel weinig dingen echt goed beheersen. Tapia inderdaad vooral gebaseerd op momenten en weet je waarom? Omdat je gewoon simpelweg kan zien dat Tapia veel meer mogelijkheden heeft dan die Ebecilio dat zie je aan die momenten ja.

Ik hoop niet dat dit te overmoedig klinkt of arrogant hoor absoluut niet mijn bedoeling maar je ziet toch wel aan een aantal momenten van Tapia dat die veel meer inzich heeft dan Ebecilio? Of ben ik echt een kenner :o :r

Wat voor momenten dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ebecilio :r tuurlijk kan die jongen wel voetballen, maar goh wat vind ik dat een sloaptablette. De enige momenten waarop ik hem in een wedstrijd zie is bij de spelerstunnel en als hij een keer direct betrokken is bij een aanval/opbouw, wat ook vrij miniem is. Zal er ook totaal niet rouwig om zijn als hij vertrekt, zolang het maar wat leuke centen oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor momenten dan?

Een aanname, een doelpunt, een pass en dat soort dingen.

Nu moeten we trouwens ook weer niet doen dat ik hem alleen in samenvattingen heb gezien :r Wel een stuk of 10 wedstrijden live zien spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites