Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

19:01 – Robbert te Loeke mag zich mogelijk opmaken voor een vervolg van zijn loopbaan in de Verenigde Staten. De doelman van FC Dordrecht is transfervrij en is dankzij LinkedIn in beeld gekomen bij Los Angeles Galaxy.

De 27-jarige stond de afgelopen drie seizoenen op de loonlijst in Dordrecht. De technisch bewindsvoerder Jovan Kirovski van LA Galaxy voegde Te Loeke toe op LinkedIn. "Ik dacht: waarom geen berichtje sturen? Met een knipoog gaf ik aan dat als hij nog een transfervrije doelman zocht, dat hij die bij deze had gevonden", vertelt de sluitpost aan FOX Sports.

Tot zijn eigen verbazing ging Kirovski serieus in op het gesprek. "Natuurlijk denk je in eerste instantie aan een grap, maar het blijkt dat het allemaal toch betrouwbaar is. Ik kom in eerste instantie in aanmerking voor de reserves en zou dan op termijn door kunnen stromen naar het eerste elftal. Straks sta ik misschien wel met Steven Gerrard en Nigel de Jong op het trainingsveld. Bizar toch?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Van de berichten die ik recentelijk gelezen heb, is dat hij juist weer op de weg terug is naar een normaal leven. Gaat natuurlijk nooit meer op een hoog niveau spelen, maar hij lijkt daar vrede mee te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]Ongelooflijk verhaal uit Denemarken: afzwaaier redt leven van supporter[/h] De Poolse spits Kamil Wilczek heeft op opmerkelijke wijze het leven gered van een supporter van Bröndby IF. Tijdens de warming-up voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Kopenhagen schoot Wilczek een bal richting doel, maar hij produceerde een afzwaaier en raakte een supporter vol in het gezicht. Dat blijkt nu een geluk bij een ongeluk te zijn geweest.

Wilczek knalde de bal hard in het gezicht van supporter David Nielsen, meldt BT. Nielsen werd na het incident onderzocht door de medische staf en op Facebook legt de fan uit wat er precies aan het licht kwam. “Het bleek dat ik een hersentumor had. Het was nooit ontdekt als Wilczek me niet geraakt had, dus ik ben eeuwig dankbaar dat het is gebeurd.”

“Ik wil de medische staf, de stewards en alle fans die geholpen hebben enorm bedanken. Door jullie snelle optreden is mijn leven gered. Ik onderga nu operaties en ik wil iedereen nogmaals bedanken”, aldus Nielsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harvey Esajas is een oud-speler met een bijzonder verhaal. De voormalig verdediger speelde in de jeugdopleiding bij Ajax, debuteerde in het betaalde voetbal bij Feyenoord en speelde later nog voor FC Groningen, SC Cambuur en FC Dordrecht. Vervolgens vertrok Esajas naar het buitenland, maar zijn loopbaan leek voorbij toen hij niet aan de slag kon gaan bij Fiorentina en Torino.

Esajas had toch geld nodig en ging werken in een discotheek en bij het circus. Hij besloot van het leven te gaan genieten en woog op een gegeven moment 130 kilo, toen hij in januari 2004 werd gebeld door zijn jeugdvriend Clarence Seedorf. Die vroeg Esajas of hij zin had om de derby AC Milan-Internazionale te bezoeken en voor de wedstrijd bezocht Esajas het trainingscomplex van Milan. Daar grapte Seedorf in gesprek met Carlo Ancelotti: Je hebt toch nog een verdediger nodig? Kijk, hier heb ik er eentje, hij is 130 kilo dus hij telt voor twee.

Ancelotti en Esajas raakten met elkaar aan de praat en de coach raakte geïnteresseerd in het verhaal van de voormalig verdediger. Ancelotti besloot dat hij Esajas een kans wilde geven en probeerde hem weer gezond te maken. Esajas mocht elke zaterdag meedoen met het partijtje van de geblesseerden, de trainers en de fysios en op de andere dagen stond hij vroeg op om te gaan snelwandelen. Daarna mocht hij ontbijten: havermoutpap met water en vier eieren. Van die eieren mocht hij alleen het wit opeten.

Verschrikkelijk was dat. Maar ja, het feit dat ze me vroegen, was voor mij al zon grote eer, blikt Esajas terug in gesprek met VICE Sports. Wie zou daar nou niet willen voetballen? Dus heb ik alles gedaan wat ze me vroegen en na vier maanden woog ik nog maar 87 kilo én had ik mijn spiermassa terug. Ik was weer een beest. Milan was onder de indruk en bood Esajas een contract aan. De verdediger kreeg vervolgens de keus: wilde hij verhuurd worden, of bij Milan blijven en iedere speelminuut die hij kreeg zien als een beloning voor het harde werk? Esajas koos voor het laatste.

Voor Esajas was er geen enkele twijfel. Kijk, één minuut bij AC Milan is voor mij meer waard dan tien jaar bij bijvoorbeeld FC Utrecht, met alle respect voor die club. Geloof me, als je tien jaar bij FC Utrecht hebt gespeeld, zou je best wel willen ruilen met mij, lacht Esajas. Zijn beloning kwam in januari 2005, toen hij in de bekerwedstrijd tegen Palermo zes minuten mocht invallen. Na afloop kreeg Esajas een staande ovatie en werd hij zelfs gebeld door Silvio Berlusconi, maar het bleef bij dit ene optreden. In de zomer van 2005 vertrok hij bij Milan en een jaar later stopte hij opnieuw met betaald voetbal, ditmaal voorgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch frustrerend dat jullie nooit wereldkampioen geworden zijn. Zulte Waregem moest ook kampioen geworden zijn, maar ook hen werd de titel gestolen. Tegen Standard waren toen twee geldige doelpunten onterecht afgekeurd waren voor buitenspel en dat had ons de titel gekost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Lakigigar, we zijn toen ook echt hard bestolen inderdaad. Ik begrijp je gevoel dus. [quote name='Pino'][url]http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=291455[/url] @Arsène #PrayForHowardWebb :pray:[/QUOTE] Ik hoorde het net al op de radio. Hij kan lekker de tyfus krijgen en dood neervallen wat mij betreft. Als ie zowel emotioneel als fysiek begon te wankelen had ie lekker de 4e man moeten laten fluiten. Die had ons ook niet hoeven naaien met die corner omdat die het gevoel had gehad dat hij 80 uur daarvoor rood had moeten trekken (wat het [B]nooit [/B]was). Nee, ik ben blij dat deze ..... van de voetbalwereld is gestopt met fluiten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites