Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op 5-9-2022 om 20:25 zei Aaron21:

moest het Arensman vs Roglic zijn, zat iedereen hier Arensman op te hemelen en Roglic een wieltjeszuiger te nomen. wat zijn NL'ers soms toch voorspelbaar. gun het een Belg, die het nota bene verdient, toch ook eens.

23 uur geleden zei Aaron21:

ongelofelijk hoe sommige hier op die instorting zitten te hopen. kleine kindjes.

Ik deed dat laatste al, maar ga door dit soort Calimero-berichten bijna hopen dat die jongen weer (zonder blessure, voor de staf weer raar gaat doen) in een ravijn rijdt. Je kunt een renner niet eens meer een arrogante klootzak vinden zonder voor anti-Belg te worden uitgemaakt. Evenepoel is een verschrikkelijk kutventje, kan niet fietsen (wel trappen), heeft schijt aan zijn mederenners en aan de supporters en rijdt ook nog eens voor een van de minst sympathieke ploegleiders. Het laatste wat ik zo'n jongen gun is de eer van het winnen van een 'grote ronde' zonder enige tegenstand van naam (althans, die het einde heeft gehaald).

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik niet met je eens. Hij moet 2 minuten inhalen, dat lukt niet als je iemand de laatste km probeert te breken die tot dan telkens makkelijk op je wiel zit. Dan moet je die laatste km verstandig zijn en het de komende 2 dagen weer proberen, dit was dom. 

@Socrates 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bogatyr:

Geweldig hoe mensen commentaar hebben op iemand die zogezegd niet kan fietsen, maar zelf nog niet met hun fiets over een viaduct geraken. Dan mag je nog een kutkarakter hebben, zonder karakter kom je ook nergens. 

Oh ja, nu is dat natuurlijk het probleem. Alsof we het hier niet 365 dagen per jaar over voetballers hebben die meer talent in hun grote teen hebben dan wij in ons hele lichaam :D Doe niet zo hypocriet. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon makkelijk praten @PJHoutman. Die gast is hard veranderd. Heeft ook veel geleerd van zijn uitspraken uit het verleden. Nu werkt hij keihard naar een ronde toe, let op zijn woorden in de pers voor en tijdens de ronde, dwingt zijn verdiende voorsprong helemaal zelf af en dan is het nog niet goed. :-D Ja hallo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Erwin.:

Ben ik niet met je eens. Hij moet 2 minuten inhalen, dat lukt niet als je iemand de laatste km probeert te breken die tot dan telkens makkelijk op je wiel zit. Dan moet je die laatste km verstandig zijn en het de komende 2 dagen weer proberen, dit was dom. 

@Socrates 

Iemand kan naar het einde toe toch vermoeid raken? Het was ook nog aardig steil, daar moet Mas het juist proberen tegen hem. En het is ook niet gezegd dat Evenepoel altijd nog het sprintje wint, zo explosief is hij niet per sé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bogatyr:

Het is gewoon makkelijk praten @PJHoutman. Die gast is hard veranderd. Heeft ook veel geleerd van zijn uitspraken uit het verleden. Nu werkt hij keihard naar een ronde toe, let op zijn woorden in de pers voor en tijdens de ronde, dwingt zijn verdiende voorsprong helemaal zelf af en dan is het nog niet goed. :-D Ja hallo.

Tot ie straks dus op 22-jarige leeftijd een grote ronde heeft gewonnen en de Vlaamse media hem weer ophemelt tot mythische proporties. Laat hem nou eerst maar eens over vijf jaar bewijzen dat het een beetje een normaal mens kan zijn, dan kan ik daarna herevalueren of ik 'm wat gun. Nu in ieder geval niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Ik deed dat laatste al, maar ga door dit soort Calimero-berichten bijna hopen dat die jongen weer (zonder blessure, voor de staf weer raar gaat doen) in een ravijn rijdt. Je kunt een renner niet eens meer een arrogante klootzak vinden zonder voor anti-Belg te worden uitgemaakt. Evenepoel is een verschrikkelijk kutventje, kan niet fietsen (wel trappen), heeft schijt aan zijn mederenners en aan de supporters en rijdt ook nog eens voor een van de minst sympathieke ploegleiders. Het laatste wat ik zo'n jongen gun is de eer van het winnen van een 'grote ronde' zonder enige tegenstand van naam (althans, die het einde heeft gehaald).

lekker volwassen, hopen dat iemand in een ravijn rijdt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelofelijk he @Aaron21. Remco is gewoon geweldig. Die gast koerst altijd om te winnen, doodeerlijk in interviews, perfect in drie talen en heeft enorm veel vooruitgang geboekt de laatste maanden. Laat de haters maar lachen, hij bewijst toch het tegendeel. We mogen trots zijn dat het eentje van ons is.

Als ik die reacties lees, niet alleen hier maar ook op sociale media, dan kan je alleen maar concluderen dat ze in Nederland een beetje koersles nodig hebben. Maar gelukkig krijgen ze dat dit seizoen geregeld van onze Belgen. 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

België staat garant op enorm goeie renners groot te brengen. Dat is toch iets om trots op te zijn. Zie Boonen, Gilbert, Van Avermaet, Van Aert en Evenepoel. En om over het verleden maar te zwijgen. 

Wij Belgen zagen Dumoulin bijvoorbeeld ook graag een Tour winnen hoor. Gun elkaar gewoon die dingen. Dat doe ik toch altijd. Maar er is niks mis mee een beetje chauvinisme. Trouwens, als een Belg slecht is of weet ik wat durf ik dat ook toe te geven. Je moet het alleen willen of kunnen toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bogatyr:

België staat garant op enorm goeie renners groot te brengen. Dat is toch iets om trots op te zijn. Zie Boonen, Gilbert, Van Avermaet, Van Aert en Evenepoel. En om over het verleden maar te zwijgen. 

Wij Belgen zagen Dumoulin bijvoorbeeld ook graag een Tour winnen hoor. Gun elkaar gewoon die dingen. Dat doe ik toch altijd. Maar er is niks mis mee een beetje chauvinisme. Trouwens, als een Belg slecht is of weet ik wat durf ik dat ook toe te geven. Je moet het alleen willen of kunnen toegeven.

Daar gaan we weer. Jullie kunnen je niet anders voorstellen dan dat ik (en misschien nog wel een paar) een hekel aan Evenepoel hebben omdat het een Belg is. Dat het er niet mee te maken kan hebben dat het een eikel van het zuiverste water is/was. Dat maakt het strontvervelend om hier een discussie over te moeten voeren. 

Het is nog extra typisch dat dat juist mij verweten wordt, terwijl ik al 20 jaar alleen maar wielrennen op de VRT kijk, jaren heb gesupporterd voor sympathieke renners als De Gendt, Stuyven, Devolder en zelfs Van Aert en Boonen. Evenepoel is gewoon verre van sympathiek, net als ik bijvoorbeeld Dylan Groenewegen, Enric Mas en Roglic enorm onsympathiek vind en niets gun. Of ben ik nu anti-Sloveen, anti-Spanjaard en anti-Nederlander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bogatyr:

Het boeit toch allemaal geen reet waar iemand geboren is. Ik kan fan zijn van een persoonlijkheid, niet van een vlaggetje naast een naam. Dumoulin die de Giro won vond ik mooi. Was een klasbak met wat karakter, geen domme jongen. Laatste jaren liep hij vooral te janken en voelde ik er weinig meer voor. Jakobsen vind ik een aardige gozer met wat gunfactor, Groenewegen vind ik maar een halve zool. Kelderman en Poels vind ik kneusjes. De grootste sportheld van dit land (dat knulletje in die raceauto) vind ik een ordinair, dommig blaagje. Nou en, joh. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Bogatyr:

Ongelofelijk he @Aaron21. Remco is gewoon geweldig. Die gast koerst altijd om te winnen, doodeerlijk in interviews, perfect in drie talen en heeft enorm veel vooruitgang geboekt de laatste maanden. Laat de haters maar lachen, hij bewijst toch het tegendeel. We mogen trots zijn dat het eentje van ons is.

Als ik die reacties lees, niet alleen hier maar ook op sociale media, dan kan je alleen maar concluderen dat ze in Nederland een beetje koersles nodig hebben. Maar gelukkig krijgen ze dat dit seizoen geregeld van onze Belgen. 

Ik vermoed dat je bedoelt dat hij soms wat durft te zeggen over tegenstanders of ploeggenoten, maar over heel veel andere dingen is hij juist niet eerlijk.

Verder ben ik, vooral sinds dit jaar, wel fan van de renner Evenepoel. Van mij mag hij zeker de Vuelta winnen. Hoe hij renners gewoon uit het wiel rijdt is gewoon prachtig om te zien. Toch had ik liever meer strijd gezien met goede renners zonder teveel pech.

Hoe veel Belgen zich direct aangevallen voelen als er iets over Evenepoel wordt gezegd is jammer, dat zorgt er ook voor dat mensen tegen hem gaan supporteren.

Dat Evenepoel niet kan fietsen slaat natuurlijk nergens op, maar zijn techniek om in een peloton te rijden zijn nog wel beperkt tov de echte top.

En verder wat @Socrateshierboven zegt over nationaliteit.

bewerkt door FlyD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei FlyD:

Ik vermoed dat je bedoelt dat hij soms wat durft te zeggen over tegenstanders of ploeggenoten, maar over heel veel andere dingen is hij juist niet eerlijk.

Verder ben ik, vooral sinds dit jaar, wel fan van de renner Evenepoel. Van mij mag hij zeker de Vuelta winnen. Hoe hij renners gewoon uit het wiel rijdt is gewoon prachtig om te zien. Toch had ik liever meer strijd gezien met goede renners zonder teveel pech.

Hoe veel Belgen zich direct aangevallen voelen als er iets over Evenepoel wordt gezegd is jammer, dat zorgt er ook voor dat mensen tegen hem gaan supporteren.

Dat Evenepoel niet kan fietsen slaat natuurlijk nergens op, maar zijn techniek om in een peloton te rijden zijn nog wel beperkt tov de echte top.

Ik bedoel dat hij zegt waar het op staat en dat heb ik gewoon graag. Straight to the Point. Je hebt hem graag of je hebt hem niet graag. Maar om dan te verwijten dat hij niet kan fietsen, sorry maar dan ken je er echt geen bal van. Je staat niet zomaar op het punt om een grote ronde te winnen hè. 

Over het puntje van aangevallen te voelen. Als je op sociale media kijkt, op elk artikel van Remco zitten er wel een tiental Hollanders constant op die kerel zijn prestaties te zeveren en sorry, maar dan ligt het wel in mijn aard om daar eens op te reageren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bogatyr:

Ik bedoel dat hij zegt waar het op staat en dat heb ik gewoon graag. Straight to the Point. Je hebt hem graag of je hebt hem niet graag. Maar om dan te verwijten dat hij niet kan fietsen, sorry maar dan ken je er echt geen bal van. Je staat niet zomaar op het punt om een grote ronde te winnen hè. 

Over het puntje van aangevallen te voelen. Als je op sociale media kijkt, op elk artikel van Remco zitten er wel een tiental Hollanders constant op die kerel zijn prestaties te zeveren en sorry, maar dan ligt het wel in mijn aard om daar eens op te reageren. 

exact. precies zoals ik zelf ook ben, haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat straight to the point kan ik ook wel waarderen, maar als hij voor een rit zegt dat hij niet gaat aanvallen dan weet je 100% zeker dat hij gaat aanvallen en zo zijn er nog vele momenten geweest dat hij niet eerlijk was. Daarnaast heeft hij in het peloton ook zijn 'rare' momenten gehad richting mederenners. Hij is ook niet de meest geliefde renner binnen het peloton.

Ja, dat zijn ook triestige figuren die je vooral moet negeren ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei FlyD:

Dat straight to the point kan ik ook wel waarderen, maar als hij voor een rit zegt dat hij niet gaat aanvallen dan weet je 100% zeker dat hij gaat aanvallen en zo zijn er nog vele momenten geweest dat hij niet eerlijk was. Daarnaast heeft hij in het peloton ook zijn 'rare' momenten gehad richting mederenners. Hij is ook niet de meest geliefde renner binnen het peloton.

Ja, dat zijn ook triestige figuren die je vooral moet negeren ;) 

oh, hij moet eerlijk zeggen dat hij gaat aanvallen? 

dan zeg ik vanaf nu eerlijk dat ik weerwolf ben in WvW, zullen de deelnemers vast appreciëren.

boeit toch niet dat hij iets anders doet dan wat hij in een interview aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Aaron21:

oh, hij moet eerlijk zeggen dat hij gaat aanvallen? 

dan zeg ik vanaf nu eerlijk dat ik weerwolf ben in WvW, zullen de deelnemers vast appreciëren.

boeit toch niet dat hij iets anders doet dan wat hij in een interview aangeeft.

Dat hoeft niet en dat zeg ik ook niet. Ik zeg ook niet dat het voor mij een probleem is trouwens. Dat bedoel ik dus met het snel aangevallen voelen.

Ik reageerde gewoon op de opmerking dat hij doodeerlijk is in interviews. Om nog een ander voorbeeld te geven gaf hij na zijn lekke band ook 2 verschillende interviews over wat er gebeurd is. Dan moet een van de twee ook niet eerlijk geweest zijn ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we het er niet op houden dat de prestatie van Evenepoel groot respect verdient? Een 22-jarige die een grote ronde wint; chapeau! Het is overigens niet zijn schuld dat de tegenstand niet sterker is of het einde van de Vuelta niet haalt?

Ik heb het overigens zelf helemaal niet zo erg voor Remco. 

En de media gaan er nu weer los overgaan natuurlijk. Het is misschien wel een goeie zaak in dat opzicht dat hij meteen doorreist naar Australië. (Als hij daar dan nog een wereldtitel meepakt, dan gaat er helemaal geen houden meer zijn aan de Remco-mania)

Link naar opmerking
Deel via andere websites