Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei 007mark:

Er valt iemand en natuurlijk is het Kelderman :cab:

Interessant dat Jumbo een vooruitgeschoven pion heeft met Dennis. Die heeft al eens een grote ronde op zijn kop gezet.

Ja toen had hij wel een enorm anders niveau. Vrees dat het tegenvalt 🙁

Wel echt weer kut met peren dat Kelderman helemaal open ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoghegan Hart heeft toch ook wederom aangetoond de grootste verrassing van de laatste jaren te zijn als het gaan om Grote Ronde winnaars. Valt gister weer volledig door de mand.

Gaat denk ik nog een interessante 3e week worden, al zijn de klimmen die ze nog krijgen wel minder steil. Meer 'lopers' die Evenepoel wel moet kunnen. Toch pakt Roglic wel steeds een beetje tijd terug en verwacht niet dat hij voor een 2e plek gaat rijden. Die gaat liever alles-of-niets. Zou daarom wel mooi zijn als je nog een 3e renner krijgt die wat probeert, ver van de finish. Als ik kijk wie er in vorm zijn, moeten dat Mas of Lopez zijn. 

Arensman en O'Connor waren gister ook sterk, dus misschien kunnen die nog wat opschuiven. Het groen en de bollen lijken mij wel naar Pedersen en Vine te gaan. Laatstgenoemde gaat redelijk slim om met zijn krachten en zal sowieso wel paar keer meezitten om onderweg punten te pakken. Baal zelf wel enorm dat ik Vine uiteindelijk niet in mijn pronolijstje heb. Stond er namelijk als één van de eerste op mijn conceptlijst, na de tip van Thijs Zonneveld in zijn podcast hehe.

Oh, en ik sta 1e in AD-pool. Toch het vermeleden waard :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei 007mark:

Geoghegan Hart heeft toch ook wederom aangetoond de grootste verrassing van de laatste jaren te zijn als het gaan om Grote Ronde winnaars. Valt gister weer volledig door de mand.

Gaat denk ik nog een interessante 3e week worden, al zijn de klimmen die ze nog krijgen wel minder steil. Meer 'lopers' die Evenepoel wel moet kunnen. Toch pakt Roglic wel steeds een beetje tijd terug en verwacht niet dat hij voor een 2e plek gaat rijden. Die gaat liever alles-of-niets. Zou daarom wel mooi zijn als je nog een 3e renner krijgt die wat probeert, ver van de finish. Als ik kijk wie er in vorm zijn, moeten dat Mas of Lopez zijn. 

Arensman en O'Connor waren gister ook sterk, dus misschien kunnen die nog wat opschuiven. Het groen en de bollen lijken mij wel naar Pedersen en Vine te gaan. Laatstgenoemde gaat redelijk slim om met zijn krachten en zal sowieso wel paar keer meezitten om onderweg punten te pakken. Baal zelf wel enorm dat ik Vine uiteindelijk niet in mijn pronolijstje heb. Stond er namelijk als één van de eerste op mijn conceptlijst, na de tip van Thijs Zonneveld in zijn podcast hehe.

Geniaal dat laatste. Krijg je dan nog een prijs van het ad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei 007mark:

Ja, precies, nou doe dan maar Evenepoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Gert:

Geniaal dat laatste. Krijg je dan nog een prijs van het ad?

Oh, ik bedoelde in de MU-subpool eigenlijk ;c Overall sta ik 179e, ook niet slecht.

4 minuten geleden zei Lenstra:

Ja, precies, nou doe dan maar Evenepoel. 

Nah, dan liever een echte klimgeit. Of Roglic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah Evenepoel verdient dit toch gewoon. Ik vind het knap hoe hij de schade zo wist te beperken zaterdag en in mindere mate gisteren. Tuurlijk is het leuker om iemand die de steilste weggetjes opvliegt een grote ronde te zien winnen, maar dat zijn Mas, Lopez of Roglic ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Socrates:

Liever laf wieltjeszuigen ja? Roglic moet toch echt één van de saaiste klassementsrenners in tijden zijn. Koerst als een sprinter.

Van die drie vind ik Roglic de minst laffe wieltjeszuiger. Dit jaar in de Dauphiné en Tour toch echt niet laf gereden, beide keren heerlijke eentweetjes met Vingegaard. Vorig jaar na z'n opgave in de Tour heeft hij ook overal aangevallen, vooral de 17e etappe in de Vuelta vorig jaar was heerlijk, maar ook in die Italiaanse eendagskoersen. 

Daarnaast zijn Mas en Lopez juist gasten die niet echt aanvallen, van die laffe speldenprikjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lenstra:

Van die drie vind ik Roglic de minst laffe wieltjeszuiger. Dit jaar in de Dauphiné en Tour toch echt niet laf gereden, beide keren heerlijke eentweetjes met Vingegaard. Vorig jaar na z'n opgave in de Tour heeft hij ook overal aangevallen, vooral de 17e etappe in de Vuelta vorig jaar was heerlijk, maar ook in die Italiaanse eendagskoersen. 

Daarnaast zijn Mas en Lopez juist gasten die niet echt aanvallen, van die laffe speldenprikjes.

Haha, met Vingegaard en als onderdeel van ploegenspel ja. Niet als hij de kopman is.

Bijzonder. Lopez valt juist vrij vaak aan, zeker in het hooggebergte. Ook in de kleinere wedstrijden. Duizend keer attractiever dan Roglic. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Socrates:

Haha, met Vingegaard en als onderdeel van ploegenspel ja. Niet als hij de kopman is.

Bijzonder. Lopez valt juist vrij vaak aan, zeker in het hooggebergte. Ook in de kleinere wedstrijden. Duizend keer attractiever dan Roglic. 

Hij was wel de kopman in de Dauphiné? En vorig jaar in de Vuelta zonder Vingegaard. Net als afgelopen zaterdag op de Sierra Nevada.

Lopez heeft van die laffe speldenprikjes en rijdt daarna niet meer mee. Maar goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, met Vingegaard en samen waren ze veruit de beste daar. 

Laffe speldenprikjes, kom op zeg. Lopez heeft echt al heel vaak aangevallen en ook gewoon doorgereden. Heel z'n carrière al. Als je werkelijk het idee hebt dat Roglic een offensievere renner is dan Lopez heb je toch heel wat gemist de laatste jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Socrates:

Ja, met Vingegaard en samen waren ze veruit de beste daar. 

Laffe speldenprikjes, kom op zeg. Lopez heeft echt al heel vaak aangevallen en ook gewoon doorgereden. Heel z'n carrière al. Als je werkelijk het idee hebt dat Roglic een offensievere renner is dan Lopez heb je toch heel wat gemist de laatste jaren.

Je reageert wel bij Roglic twee keer maar op 1/3e van de aanvallen hè. Prima, maar beetje vertekend beeld dus. Ik zal niet proberen te bepleiten dat Roglic de meest aanvallende renner van het peloton is, maar een laffe wieltjeszuiger is ie zeker niet. 

En Lopez, sja, hoe vaak hij wel niet in het wiel van een renner gaat zitten in een grote ronde, zonder mee te rijden, maar dan later wel een laffe speldenprik uit delen: Yates in 2017, Dumoulin in 2018, Vingegaard vorig jaar, nu weer met Mas, noem maar op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar één ronde waarin je eens wat doet maakt je nog geen offensieve renner. Over het algemeen laat Roglic het aan zijn ploeg en sprint 'ie in de laatste 300m nog even weg. Dat is zijn rijstijl, zijn aanpak.

Dat is een hele andere stijl dan die van MAL, die als hij even kan het bijna altijd besluit te proberen bergop. Sterker nog, hij is heel vaak (één van) de eerste van het pak. Weinig lafs aan en of het een 'speldenprik' is ligt aan de kwaliteit. Hij staat er ook gewoon bekend om. Verder prima als jij er allemaal hele andere gevoelens op na wil houden, maar ik vond het gewoon een nogal bijzondere stellingname.

Zo maar een interviewtje trouwens:

Citaat

VN: You’ve made a name for yourself as an aggressive climber, taking your greatest wins with big attacks in the mountains. Is it important for you to be an attacking rider, to give the fans a show?

MAL: If you want to win, you have to attack and find gaps. In my case, I think, my mentality has to be that, and I work towards that. And that makes for a better spectacle for the people — the attacks and everything. If you ride in the wheels, where are you going to win? Maybe you keep climbing and eventually end up alone by sheer pace, but I think races are won attacking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites