Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kavinos:

Die kan zich in de derde week wel een slechte dag veroorloven, die staat dan al zover voor...

Onderschat niet dat dit de eerste keer is dat hij leider is in een grote ronde. En zijn meesterknecht is er niet bij.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de Plus heeft ie volgens mij een aardige meesterknecht. Maar het team is wel aardig verzwakt met het wegvallen van Gesink idd. Als ze slim zijn "geven ze vandaag de trui weg", scheelt twee weken lang op kop beuken en houd je mannen nog enigszins fris. Bij een Roglic in deze vorm maakt het volgens mij niet zoveel uit dat het z'n eerste keer is in deze positie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jullie een grote ronde,zeker deze mèt zeer veel kanshebbers, onderschatten. Er zal vol worden aangevallen. Nibali, Dumoulin, Lopez, Landa. Gaat De Plus ze allemaal terughalen? Een kereltje die met komt kijken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn nog 6 teamgenoten he, zeker Bouwman, Kuss en Tolhoek kunnen bergop ook wel wat. Dus De Plus hoeft ze helemaal niet allemaal terug te halen. Verder is dat hele terughalen ook overschat. De Plus moet gewoon op de slotklim een strak tempo rijden tot het punt waarop Roglic het alleen kan oplossen. Als Nibali of Landa voor die tijd demarreert, gewoon laten gaan en tempo blijven rijden. Zo worden grote rondes al sinds Indurain gewonnen.

Overigens is dat 'kereltje dat net komt kijken' een renner die al ruim drie jaar in het peloton rijdt, twee grote rondes in de benen heeft en 14 ronden van een week, dus dat valt ook nog wel mee.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha trui weggeven, wat een onzin. Aan wie dan? Iedereen staat al op 20 seconden dus dan zou het al een aanvaller moeten zijn uit de vroege vlucht. Denk echter dat er genoeg andere ploegen zijn die vandaag willen winnen, dus die zullen gat echt wel dicht rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pino:

Ik denk dat jullie een grote ronde,zeker deze mèt zeer veel kanshebbers, onderschatten. Er zal vol worden aangevallen. Nibali, Dumoulin, Lopez, Landa. Gaat De Plus ze allemaal terughalen? Een kereltje die met komt kijken? 

Ik kijk pas een jaar of 16/17 wielrennen, dus ga nu niet zeggen dat ik een grote ronde onderschat :cab: 

Gaat Sky ook altijd iedereen terug halen dan, wanneer iemand aanvalt op de trui van Froome? Die rijden toch gewoon iedereen langzaam kapot en dan gaat "Froompie" zelf wanneer het moment daar is. Precies wat @Hwb Buiten de Plus zijn er nog paar jongens die aardig bergop kunnen rijden. Deze ploeg is een stuk beter dan de ploeg van Dumoulin in 2017.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Haha trui weggeven, wat een onzin. Aan wie dan? Iedereen staat al op 20 seconden dus dan zou het al een aanvaller moeten zijn uit de vroege vlucht. Denk echter dat er genoeg andere ploegen zijn die vandaag willen winnen, dus die zullen gat echt wel dicht rijden.

Het wordt echt geen gemakkelijke dag, zeker niet met de regen die nu naar beneden komt. Voor de echte sprinters een te zware dag, dus die teams zullen echt niet alles op alles gooien voor een potentiële winst. De dag van morgen biedt veel meer kansen, tegen minder energie die er aan gespendeerd hoeft te worden. Ik denk dat de vroege vlucht stand kan houden vandaag. Zie dat ze nu al 6 minuten hebben na 12 km koers. Met dit parcours zal dat nog wel oplopen en zijn er hooguit twee of drie teams die voor een sprinter willen rijden (Viviani, Gaviria en Ewan), denk dat de rest niet volle bak wil rijden. De best geklasseerde staat op 1 minuut en een beetje van Roglic dus zou zomaar kunnen dat ze de trui laten lopen voor nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kavinos:

Ik kijk pas een jaar of 16/17 wielrennen, dus ga nu niet zeggen dat ik een grote ronde onderschat :cab: 

Gaat Sky ook altijd iedereen terug halen dan, wanneer iemand aanvalt op de trui van Froome? Die rijden toch gewoon iedereen langzaam kapot en dan gaat "Froompie" zelf wanneer het moment daar is. Precies wat @Hwb Buiten de Plus zijn er nog paar jongens die aardig bergop kunnen rijden. Deze ploeg is een stuk beter dan de ploeg van Dumoulin in 2017.

Sky is natuurlijk wel een compleet andere ploeg. Zo kunnen andere ploegen niet rijden, ik zie Jumbo dat namelijk niet op die manier doen.

Natuurlijk denk ik wel dat Roglic kan winnen (vooraf aan de proloog ook mijn favoriet voor de eindzege). Maar dat er mensen zijn die nu al zeggen dat hij hem zeker gaat winnen, is natuurlijk compleet belachelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei tdogg16:

Het wordt echt geen gemakkelijke dag, zeker niet met de regen die nu naar beneden komt. Voor de echte sprinters een te zware dag, dus die teams zullen echt niet alles op alles gooien voor een potentiële winst. De dag van morgen biedt veel meer kansen, tegen minder energie die er aan gespendeerd hoeft te worden. Ik denk dat de vroege vlucht stand kan houden vandaag. Zie dat ze nu al 6 minuten hebben na 12 km koers. Met dit parcours zal dat nog wel oplopen en zijn er hooguit twee of drie teams die voor een sprinter willen rijden (Viviani, Gaviria en Ewan), denk dat de rest niet volle bak wil rijden. De best geklasseerde staat op 1 minuut en een beetje van Roglic dus zou zomaar kunnen dat ze de trui laten lopen voor nu. 

Vergeet BORA (Ackerman) niet en de ploeg van Demarre.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kenner @Pino Niet dat ik anders van je had verwacht ;c 

16 uur geleden zei 007mark:

Haha trui weggeven, wat een onzin. Aan wie dan? Iedereen staat al op 20 seconden dus dan zou het al een aanvaller moeten zijn uit de vroege vlucht. 

Heb anders genoeg kenners gehoord, die dachten dat het vandaag (lees: gisteren) een dag voor de aanvallers zou zijn. Maar ok, je hebt uiteindelijk gelijk gekregen haha.

Alles bij elkaar hebben we hier toch aardig wat kenners rondlopen :D Moet meer naar jullie luisteren en minder naar anderen. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benieuwd naar de finale van vandaag, toch lastig zat. Denk dat Roglic hier zomaar eens aan de haal kan gaan met de etappezege. Normaal gezien verwacht je hier Battaglin, maar die is gisteren volgens mij toch wel hard gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei 007mark:

Benieuwd naar de finale van vandaag, toch lastig zat. Denk dat Roglic hier zomaar eens aan de haal kan gaan met de etappezege. Normaal gezien verwacht je hier Battaglin, maar die is gisteren volgens mij toch wel hard gevallen.

Zie Mollema hier ook nog wel top 10 rijden gezien zijn huidige vorm. Ulissi is wat mij betreft ook een grote kanshebber voor de ritzege.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is volgens mij niet een kwestie van 'niet laten gaan', aangezien het de laatste kilometer naar boven sprinten is als ik het profiel van de aankomst zo zie. Dan gaat het gewoon om de sterkste, daar acht ik Bauke wel in staat om top 10 te rijden, mits er geen groepje wegblijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tdogg16 Ulissi kan inderdaad wel eens heel kort komen vandaag. Mollema vind ik eerlijk gezegd een beetje het type net-niet renner. Vaak achterin de top-10 te vinden, om vervolgens ook in het klassement tussen plek 7 en 10 te eindigen.

Edit; ah dat zeg je zelf nu ok, top-10. Zie hem inderdaad niet winnen.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal gelijk over Mollema. En toch komt ie beter tot z'n recht als ie een klassement rijdt i.t.t. wanneer hij voor etappewinsten gaat. Dan probeert ie als een dolle hond meerdere dagen mee te zitten om uiteindelijk als tweede of derde over de streep te komen (zie Vuelta 2018). Nu kan ie gewoon lekker aanklampen en naar boven stoempen en zoals je terecht aangeeft daarmee een top 10-klassering rijden. Niet dat hij daarmee eeuwige roem krijgt, maar het past hem wel beter wat mij betreft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei tdogg16:

Helemaal gelijk over Mollema. En toch komt ie beter tot z'n recht als ie een klassement rijdt i.t.t. wanneer hij voor etappewinsten gaat. Dan probeert ie als een dolle hond meerdere dagen mee te zitten om uiteindelijk als tweede of derde over de streep te komen (zie Vuelta 2018). Nu kan ie gewoon lekker aanklampen en naar boven stoempen en zoals je terecht aangeeft daarmee een top 10-klassering rijden. Niet dat hij daarmee eeuwige roem krijgt, maar het past hem wel beter wat mij betreft. 

Dan verschillen we daarin wel van mening. Zie hem toch liever als aanvaller, net als een Gesink bijvoorbeeld. Bauke kan dan alleen wel beter een aantal dagen uitkiezen ipv elke dag proberen mee te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 007mark:

Dan verschillen we daarin wel van mening. Zie hem toch liever als aanvaller, net als een Gesink bijvoorbeeld. Bauke kan dan alleen wel beter een aantal dagen uitkiezen ipv elke dag proberen mee te zitten.

Eens met jou hoor. Dat aanklampen en dan 7e worden is toch helemaal niks.  Anders was Cadel Evans wel mijn favoriete renner ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites