vinnypassy Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Als Band of Brothers en the Pacific hier als mini-serie een topic mogen delen, dan mag Planet Earth dat toch zeker ook. Ik heb zojuist de eerste aflevering gezien en potjandorie: wat is het magisch mooi. Let wel: ik ben beslist geen moraalridder en heb vrijwel niets met die groene ongein. Zelfs in het extreem gehypte MVO zie ik als student Commerciële Economie weinig, behalve dat het marketingsysteem hier omheen briljant werkt. Een beter milieu begint bij jezelf, met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak. Ga toch fietsen (ironisch genoeg is dat veel groener dan de auto pakken). Dat was niet de reden dat ik Planet Earth wilde gaan kijken, veel liever wilde ik de visuele pracht zien van de natuur. Want ondanks mijn antipathie voor het overdreven promoten van milieubewust gedrag, is de natuur wel fantastisch om naar te kijken. Ik moet heel eerlijk bekennen: na één aflevering ben ik al iets groener gaan denken. Niet heel erg veel, maar toch. Het feit dat er ook maar iets in mijn hoofd is veranderd, zegt mij erg veel. Voornaamste factor hierbij is toch wel de manier waarop dieren in de natuur leven, dit mogen wij toch niet verstoren. Kijk die vogels in de rimboe eens mooi doen, fucking briljant. Kijk dan hoe natuurlijk en geniaal de jacht is van de Afrikaanse jachthonden op de impala's. Maar goed, om een lang verhaal niet al te lang te maken: ga die ongein zien. Gebruik hier, als het even kan, wel een blurayspeler voor, want de beelden komen als nooit tevoren het beste tot hun recht op dit medium. Lukt dat niet, dan is dat geen ramp: als je het maar gaat kijken. Ja, ik heb nog maar één aflevering gezien, maar die heeft mijn verwachtingen al overtroffen. En het schijnt de beste documentaireserie ooit gemaakt te zijn... Belooft veel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 Als Band of Brothers en the Pacific hier als mini-serie een topic mogen delen, dan mag Planet Earth dat toch zeker ook. Ik heb zojuist de eerste aflevering gezien en potjandorie: wat is het magisch mooi. Let wel: ik ben beslist geen moraalridder en heb vrijwel niets met die groene ongein. Zelfs in het extreem gehypte MVO zie ik als student Commerciële Economie weinig, behalve dat het marketingsysteem hier omheen briljant werkt. Een beter milieu begint bij jezelf, met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak. Ga toch fietsen (ironisch genoeg is dat veel groener dan de auto pakken). Dat was niet de reden dat ik Planet Earth wilde gaan kijken, veel liever wilde ik de visuele pracht zien van de natuur. Want ondanks mijn antipathie voor het overdreven promoten van milieubewust gedrag, is de natuur wel fantastisch om naar te kijken. Ik moet heel eerlijk bekennen: na één aflevering ben ik al iets groener gaan denken. Niet heel erg veel, maar toch. Het feit dat er ook maar iets in mijn hoofd is veranderd, zegt mij erg veel. Voornaamste factor hierbij is toch wel de manier waarop dieren in de natuur leven, dit mogen wij toch niet verstoren. Kijk die vogels in de rimboe eens mooi doen, fucking briljant. Kijk dan hoe natuurlijk en geniaal de jacht is van de Afrikaanse jachthonden op de impala's. Maar goed, om een lang verhaal niet al te lang te maken: ga die ongein zien. Gebruik hier, als het even kan, wel een blurayspeler voor, want de beelden komen als nooit tevoren het beste tot hun recht op dit medium. Lukt dat niet, dan is dat geen ramp: als je het maar gaat kijken. Ja, ik heb nog maar één aflevering gezien, maar die heeft mijn verwachtingen al overtroffen. En het schijnt de beste documentaireserie ooit gemaakt te zijn... Belooft veel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 31 januari 2012 Share Geplaatst 31 januari 2012 Zeker een mooie serie. Ik ben bij aflevering 8 gebleven. Gewoon lekker om te kijken en visueel gewoon top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 31 januari 2012 Share Geplaatst 31 januari 2012 Allemaal gezien. Altijd heerlijk tot rust komen met deze serie :). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 31 januari 2012 Share Geplaatst 31 januari 2012 Ook een paar afleveringen van gezien, best fascinerend om sommige dingen te zien. Terwijl ik eigenlijk totaal geen natuurliefhebber ben.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 februari 2012 Share Geplaatst 5 februari 2012 Sowieso, natuurdocumentaires van de BBC! Frozen Planet was al net zo prachtig mooi. Van Planet Earth hebben ze toch ook die film Earth gemaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 5 februari 2012 Share Geplaatst 5 februari 2012 BBC maakt echt alleen maar topseries op dit gebied, de enige andere docu die eraan kan tippen is Home. En Earth is de feature length versie van de complete serie, eigenlijk gewoon anderhalf uur lang de hoogtepunten hieruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 5 februari 2012 Share Geplaatst 5 februari 2012 Oceans is ook een aanrader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 5 februari 2012 Share Geplaatst 5 februari 2012 Yellowstone van de BBC is ook erg mooi. Heb hier ook nog The Great Rift liggen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 5 februari 2012 Share Geplaatst 5 februari 2012 Twee afleveringen gezien en totaal weggeblazen. Was niet helemaal nuchter, dus ga ze sowieso nog een keer bekijken, want heb van het commentaar helemaal niets meegekregen. Maar die beelden... Werd helemaal gek op sommige momenten :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 6 februari 2012 Share Geplaatst 6 februari 2012 Ga 'm ook maar is binnen slepen dan. Heb BBC Life gezien, en Wonders Of The Solar System, en die waren allebei fantastisch. Ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 8 februari 2012 Share Geplaatst 8 februari 2012 2 afleveringen erop zitten. 1 was mooier dan 2, maar 1 was wel echt legendarisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 februari 2012 Share Geplaatst 8 februari 2012 Allemaal gezien, echt schitterrend. Heb ook bonus discs met afleveringen en ga die denk ik binnenkort ook kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 15 februari 2012 Share Geplaatst 15 februari 2012 Zie dit: http://www.mijnserie.nl/planet_earth/recensie/90/planet-earth-complete-serie-sirkeith/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 Zojuist de laatste aflevering bekeken. Wat een geweldige serie zeg. Prachtige beelden, heerlijk commentaar (die stem van David Attenborough!) en ontzettend veel interessante feitjes. Frozen Planet nu ook maar even binnenhalen, zodat ik af en toe weer eens een uurtje kan genieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 Staat al heel lang op mijn must-see lijst. Toch maar eens de DVD kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucci Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 is planet earth ook niet de serie met die geweldige muziek erin verwerkt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 Ik denk dat jij op Home doelt, met muziek van Armand Amar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucci Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 Nee, doel echt op Planet Earth, ik dacht dat daar muziek a la Hans Zimmer in zat, maar kan het natuurlijk ook mis hebben. Home ken ik niet vandaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 19 maart 2012 Share Geplaatst 19 maart 2012 is planet earth ook niet de serie met die geweldige muziek erin verwerkt ? De serie staat volgens mij niet bekend om zijn geweldige muziek. Maar de serie wordt wel geweldig ondersteunt door zijn muziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 http://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2016/02/planet-earth-sequel-bbc/470382/ _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 (d) dat wordt weer genieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Overigens is de BBC-serie The Hunt ook een aanrader voor alle Planet Earth-fans. Is volgens mij van hetzelfde team als Frozen Planet en Planet Earth; David Attenborough voorziet alles iig van commentaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Tof hoor : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antwerp1 Geplaatst 8 november 2016 Share Geplaatst 8 november 2016 Dit topic mag terug actief worden _O_ Eerste aflevering was fantastisch! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten