Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Mad king is Aerys toch?

[MENTION=12165]Justin[/MENTION]; ja echt vet hè. Heb ook wel eens op een regenachtige middag op bed met het laptopje echt lappen teksten liggen lezen over bepaalde personages, huizen, oorlogen etc. Zelfs over de kleinste en meest nietszeggende dingen is zo erg over nagedacht en is zo veel informatie over, echt absurd.

Toch maar weer even het derde boek opengeslagen voor de voetbal en even een paar hoofdstukjes gelezen;c.

Oeps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist de season finale pas gezien aangezien ik een paar daagjes in Berlijn ben geweest. Ik moet zeggen dat ik enigszins verbaasd ben over de unaniem positieve reacties hier (en de hoeveelheid aan superlatieven die gebruikt worden). Toegegeven: op scène-niveau was dit echt een fantastische aflevering. Inhoudelijk heb ik echter wel m'n bedenkingen bij een aantal dingen. Het voelt ook een beetje aan alsof ze zoveel mogelijk actie- en shock-momenten in één aflevering hebben proberen te proppen. Beetje jammer.

Wat ik overigens wel echt te gek vond is het contrast tussen de twee [tekst]King in the North-scènes. In seizoen twee is het een reus van een vent die Robb uitroept tot King of the North en nu was het een piepklein meisje. Echt heerlijk.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boek 1 is het mooist man. De introductie op het geheel, de wereld leren kennen, in mijn ogen ook mooi geschreven er zit echt een lekker tempo in.

Boek 1 is ook fantastisch ja, maar tweede deel van boek 3:

- [tekst]Red Wedding

- Lisa Arryn dood

- Balon Greyjoy dood

- Joffrey dood

- Oberyn dood

- Tywin dood[/tekst]

Gebeurt zoveel zieke shit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja eigenlijk doen Manderly en Glover het

Nee hoor, kijk de scène maar terug. [tekst]Ik citeer Mormont: "We know no king but the King in the North whose name is Stark." Daar reageren Manderly en Glover op. Dat het een stuk subtieler is dan de "King of the North-speech" van Great Jon Umber in seizoen 2 maakt het contrast alleen maar groter.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Targaryens]Aerys Targaryen and Joanna Lannister had an affair, Tyrion is the product, Targaryens are immune to Greyscale, Dwarfism is a Targaryen Trait, The Dragons did not attack him because they recognised the dragon blood running through his veins

Kwam net deze theorie tegen, zou echt masterlijk zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Targaryens]Aerys Targaryen and Joanna Lannister had an affair, Tyrion is the product, Targaryens are immune to Greyscale, Dwarfism is a Targaryen Trait, The Dragons did not attack him because they recognised the dragon blood running through his veins

Die theorie heb ik inderdaad ook al gehoord. Zou heel vet zijn ja :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wss alleen omdat dat meisje zo'n fan favorite is. Het is totaal niet realistisch dat een 10 jaar oud meisje dit doet en in mijn ogen zijn het dan ook Manderly en Glover, die de knie buigen en King in the north roepen.

Say wuuuuut? Waar reageren Manderly en Glover op? Dit is geen mening die voortkomt uit dat Mormont een 'fan favorite' is, maar een simpele constatering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees alleen te veel info dat deze theorie tegenspreekt of zelfs

[spoiler=lannister]Dat Cersei en Jaime kinderen uit deze affaire zouden zijn, dat zou ook hun liefde voor elkaar verklaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vet filmpje zeg. Sowieso heeft Jon zicht voor mij echt ontwikkeld tot het vetste personage in de serie. Denk dat hij onderhand ook wel de hoogste killcount heeft van alle nog levende personen in de serie :D. Dan bedoel ik iemand vermoorden met eigen handen en niet met een zooi wildfyre oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker niet. Tormund, The Hound, The Mountain, Bronn, Jaime, Daario, Jorah, Grey Worm hebben allemaal wel meer lijkt me. Of bedoel je alleen on screen.

Ik bedoel inderdaad in gevechten die we gezien hebben ja. Veldslagen van the Mountain en Jaime hebben we bijvoorbeeld al niet gezien. Daarentegen heb ik Jon al in aardig wat gevechten flink huis zien houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook gelezen, idee erachter is dat het nu winter is in de serie, ze het ook in de winter willen uitzenden..

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Debiel zeg... Dan kunnen ze toch ook december al gaan uitzenden dit jaar? Ik las ook dat het was omdat het nog geen winter is op hun film locatie's ;e

Nou dan ga je toch ergens filmen waar het WEL winter is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook gelezen, idee erachter is dat het nu winter is in de serie, ze het ook in de winter willen uitzenden..

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Lol nee ;e Zodat ze niet met 35 graden en volle zon hoeven te filmen. Niet zo janken, als alle shots van de rauwe winter er niet uit zien is het ook niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het meer dan prima om een half jaar langer te wachten als het de kwaliteit ten goede komt. Vind dit ook een hele goede reden overigens. Het is nu winter in Westeros, dan komt het de scenes ten goede als de plekken er wat grauwer en kouder uit zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat boek 6 eens uit kan komen voor het absolute einde dan :-)

Wordt boek zes het laatste boek?

edit: hmm, lees dat het de bedoeling is dat er nog een zevende boek komt. 'A Dream of Spring'. Hoop in elk geval dat hij zijn zesde boek voor het einde van de serie af heeft (en dat ik zelf dan ook bij ben;c).

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites