Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

HBO: The Wire

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Had The Wire na seizoen 2 een tijdje links laten liggen wegens tijdgebrek. Laatst kwam ik de complete box tegen op Bol.com voor 55 euro, dus dat was een ideale manier om The Wire weer op te pakken. Toevallig was ik maandag een dag ziek, dus heb ik heel seizoen 3 er maar in één keer doorgejast. Fijn seizoen hoor.. Blijft voor mij toch één van de beste series ooit gemaakt. Ik weet persoonlijk niet of The Wire of The Sopranos bij mij op nummer één komt te staan.

Kijk nu alweer uit naar de rest van seizoen 4 en 5. Zit nu bij Ep04 s4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eindelijk seizoen 4 opgepikt, gelijk weer erin. Zo goed hè. De nieuwe rol van[tekst] 'Prez' [/tekst]vind ik wel sterk. Ook de introductie van Snoop is cool. Ik word gelijk weer in de hele wereld gezogen.

bewerkt door bril_idioot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ondertussen een beetje de tel kwijt over hoeveel mensen ik de show al aangeraden heb. Dus ik heb geen idee of ik het ben geweest destijds, maar in ieder geval goed om te horen dat het je bevallen is! Nu heb je officieel de beste serie ooit gemaakt gezien _O_ Mocht je nu overigens op zoek zijn naar een nieuwe serie: de serie Treme is gemaakt door dezelfde makers. Gaat over de muziekindustrie in het post-Kathrina New Orleans. Al heb ik er zelf overigens nog niets van gezien, maar een serie van de makers van The Wire kan enkel goed zijn, zou je denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ondertussen een beetje de tel kwijt over hoeveel mensen ik de show al aangeraden heb. Dus ik heb geen idee of ik het ben geweest destijds, maar in ieder geval goed om te horen dat het je bevallen is! Nu heb je officieel de beste serie ooit gemaakt gezien _O_ Mocht je nu overigens op zoek zijn naar een nieuwe serie: de serie Treme is gemaakt door dezelfde makers. Gaat over de muziekindustrie in het post-Kathrina New Orleans. Al heb ik er zelf overigens nog niets van gezien, maar een serie van de makers van The Wire kan enkel goed zijn, zou je denken.

Van dezelfde makers is er ook The Corner: zes afleveringen over het (drugsgerelateerde) leven in het centrum van Baltimore. Serie is uit 2000, dus voor The Wire. Gebaseerd op een boek van de makers van de serie (David Simon en Edward Burns). Voor een deel dezelfde acteurs als in The Wire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek nu al tijden een goeie versie van dit - volgens jullie - pareltje. Op spotnet kan ik niets vinden, enkel dvd5 meuk, en torrents begin ik niet aan. Dus mocht iemand nog ergens een HD versie vinden, dan kan ik het ook eens een eerlijke kans geven.

Mijn pm-box staat open ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag begonnen met de herkijk. Het overlijden van James Gandolfini deed me nog twijfelen The Sopranos eerst te kijken, maar ik zit hier al langer naar uit te kijken. Ik had de eerste keer serieus moeite met 'erin komen', maar als je bekend bent met de karakters is aflevering 1 gelijk al raak. Direct dat cynisme en realisme, heerlijk zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit bij 5x6 :( en ik heb het nog nooit zo erg gevonden dat iets bijna klaar is :S Heb er wel meer dan een jaar over gedaan denk ik en heb direct al weer zin in seizoen 1 te herzien! Veel plezier Vinny en ik snap wat je zegt, veel minder moeilijk inkomen lijkt me de tweede keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2 net afgekeken, in de herkijk. Vaak wordt dit een minder seizoen genoemd, maar ik weet niet hoor. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik (enerzijds gelukkig) lang niet alles meer wist, dus misschien zit het er bij de volgende 3 seizoenen ook wel in, maar S02 heeft juist een stuk emotie wat ik bij de andere seizoenen wat vond missen. Hoe het eerste seizoen rustig wordt verwerkt in het tweede en hoe er naar het derde toegewerkt wordt is natuurlijk fantastisch, maar de familieband van de Sobotka's en de strijd die zij voor de haven voeren... Mooi hoor. Was echt weer even goed onder de indruk bij het einde. De herkijk bevestigt in ieder geval weer waarom dit mijn nummer één serie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben begonnen aan seizoen 3 maar vind hem toch tegenvallen in vergelijking tot andere series waar ik direct verslaafd aan was. Ik pak echt wel een paar afleveringen per week mee, maar de echte verslaving (doorkijken tot midden in de nacht of een hele vrije dag besteden aan een serie) ontbreekt toch. Ben nu midden in het seizoen Dexter er maar weer bij aan het kijken omdat ik niet te veel van The Wire achter elkaar kan kijken. Goede serie maar ik vind alle positieve kritieken toch iets te veel van het goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites