Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Big Bang Theory

Richarð.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Penny wordt een beetje vadsig :(

In de groene jurk zag ze er wel uit om op te vreten, hoor.

Ik vind dit seizoen overigens nog steeds erg goed, samen met Modern Family is dit voor mij ongeveer de enige komedie waarbij ik altijd echt moet lachen. Dat er meer seksgrappen voorkomen vind ik ook geen probleem, past ook wel bij de ontwikkeling van Howard en Leonard imo. En als ik moet lachen, dan klaag ik natuurlijk niet. Zoals bij de laatste ep met dat wood-gebeuren. Simpel, maar ik heb me er goed mee vermaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hele Catan-stukje was echt fokking jammer. In de eerste 2 seizoenen hadden ze dat soort lame seksgrappen helemaal nog niet nodig.

Eens, al vond ik enigszins acceptabel omdat ze er nog 2 keer op terugkwamen, dat maakte hem nog iets beter. Heb me ook weer lekker aan Amy geërgerd toen Penny de kleren uitzocht voor de date: "you can ride him till he flatlines". :wall:

Verder vond ik het overigens wel een aardige aflevering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TBBT is een geweldige serie! Ik vind sowieso ’t meesten wat Chuck Lorre maakt geniaal! Behalve Dharma & Greg, daar vond ik geen zak aan! Je kan aan de cast ook wel zien dat hij aan de serie Roseanne heeft mee gewerkt: Leonard(Johnny Galecki), Leslie Winkle(Sara Gilbert) en Mary Cooper(Laurie Metcalf) speelden allemaal ook in Roseanne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen daar, Chuck Lorre cast heel vaak dezelfde acteurs en actrices voor bepaalde rollen. Mike & Molly (nieuwste kindje uit zijn telg) kent ook een aantal acteurs die in TAAHM speelde.
Ja de actrice die de zus van Molly speelt zat een paar afleveringen in 2,5 men. De actrice die de moeder van Leonard speelt in de TBBT zat ook in een andere serie van Chuck Lorre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha zal ik mijn mening dan maar voor me houden? Als dit zo doorgaat kunnen ze de serie ook wel How I met your Geeky Father noemen... Nee, vind het seizoen steeds slechter worden... Teveel de nadruk op de zwakkere in de serie, te weinig op de bazen die de serie gebracht hebben waar die nu is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha zal ik mijn mening dan maar voor me houden? Als dit zo doorgaat kunnen ze de serie ook wel How I met your Geeky Father noemen... Nee, vind het seizoen steeds slechter worden... Teveel de nadruk op de zwakkere in de serie, te weinig op de bazen die de serie gebracht hebben waar die nu is...

Wel een beetje met je eens. Raj met Siri was goed gevonden en uitgevoerd. Sheldon met fun with flags was aardig, maar is eigenlijk een noodgreep; heeft geen enkele link met theoretische natuurkunde bijvoorbeeld. Lijkt erop dat ze moeite hebben om nieuwe intelligente grappen/situaties te verzinnen en daarom gaan ze dit soort out-of-character (wanneer heeft Sheldon ooit eerder naar vlaggen verwezen?) plotjes maken.

Ook de plot van Leonard en Penny vond ik mager. Met Beta test en Bug report proberen ze er een nerd-randje aan te geven, maar verder is het gewoon een standaard plotje, dat al vaker is gedaan.

Blijft een leuke serie in mijn ogen, af en toe zit er nog een écht sterke aflevering tussen en soms moet ik nog écht hard lachen, maar het bijzondere, afwijkende en intelligente uit de eerste seizoenen is er wel wat af, in elk geval als standaardniveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik wel benieuwd wie je de zwakkeren vindt (Penny en Leonard?) en wie de bazen (Raj, Howard en Sheldon?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje met je eens. Raj met Siri was goed gevonden en uitgevoerd. Sheldon met fun with flags was aardig, maar is eigenlijk een noodgreep; heeft geen enkele link met theoretische natuurkunde bijvoorbeeld. Lijkt erop dat ze moeite hebben om nieuwe intelligente grappen/situaties te verzinnen en daarom gaan ze dit soort out-of-character (wanneer heeft Sheldon ooit eerder naar vlaggen verwezen?) plotjes maken.

Ook de plot van Leonard en Penny vond ik mager. Met Beta test en Bug report proberen ze er een nerd-randje aan te geven, maar verder is het gewoon een standaard plotje, dat al vaker is gedaan.

Blijft een leuke serie in mijn ogen, af en toe zit er nog een écht sterke aflevering tussen en soms moet ik nog écht hard lachen, maar het bijzondere, afwijkende en intelligente uit de eerste seizoenen is er wel wat af, in elk geval als standaardniveau.

Fun with Flags is juist een super tof gevonden iets om de eigenaardigheid van Sheldons karakter te weerspiegelen.

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik zulke diepere analyses volstrekt overbodig bij TBBT. Het doel is gewoon grappen maken waarbij nerds het lijdend voorwerp zijn. In het begin was dit door grappen te maken in combinatie met, ten faveure van of ten kosten van hun intelligentie, op een nerderige manier. Nu gebeurt dat meer richting seks (kun je toch nog enige karakterontwikkeling vinden, want ze worden sociaal kundiger) en andere dingen, maar nog altijd op een nerderige manier. Ik zie het probleem niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me vooral aan stoor is de mindere mate van interactie tussen de goede characters, en veel tijd die besteed word aan slechte charachters. Wat ik voorheen gewoon de grappige stukken vond waren de stukken met de hele groep, en het verhaal is nu opgesplits in de relatie van Leonard en Penny, Sheldon en Amy en Howard en Bernadette. Nu vind ik de reden van Leonard en Penny om weer een relatie te beginnen heel flauw ingevuld (en dat beta gedeelte kwam heel bekend voor, alsof ze het al eerder gedaan hebben, idemdito met de lijst) Dat Sheldon een relatie heeft met Amy vind ik vanaf moment 1 al minder. Ook het leuke van Howard, dat akward denken dat hij een stud is, is gewoon veel minder nu hij een relatie heeft. De enige die zichzelf blijft is Raj, die eigenlijk altijd buiten de boot valt in de richting de ze nu op gaan. Nu snap ik dat er character ontwikkeling nodig is (al valt dat wel mee, Alan en Charlie zijn in 8 jaar ook nooit echt veranderd en nog steeds leuk) maar dat betekend niet dat ik de ontwikkeling positief vind. Integendeel dus zelfs. Ik hoop dat Amy een of andere beurs aangeboden krijgt om naar het buitenland te vertrekken en Howard uiteindelijk toch zijn huwelijk met Berny verpest, die BBT zie ik veel liever dan het zoete liefdesverhaal wat ze je nu voorschotelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites