Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PEC Zwolle

Christian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Christian.:

Is maar wat je verstaat onder middenmoot. Linkerrijtje? Nee. Maar plek 11/12? In mijn ogen wel. Ik vind de selectie van PEC beter dan clubs als Emmen, De Graafschap, NAC, Excelsior en niet per definitie slechter dan clubs als VVV, Fortuna, ADO of Willem II. Verschil is dat de laatste 2 clubs spelers hebben die het niveau overstijgen (El Khayati en Sol), iets wat PEC op dit moment niet heeft. En dan laten we Groningen wat volledig lift op Doan en Mahi nog even buiten beschouwing. 

Maar goed, zelf ook wel blij dat van 't Schip is vertrokken, zeker als je kijkt naar dit kalenderjaar.  Resultaten waren sowieso al diep triest en de keeperswissel tussen Boer en van der Hart is uiteindelijk ook de druppel geweest binnen de selectie. Benieuwd naar de opvolger. 

Ja maar je mist op crusciale posities (keeper, spits, verdediging) goede spelers. Kijk die jonge jongen is wel goed, maar is pas 16.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pino:

Ja maar je mist op crusciale posities (keeper, spits, verdediging) goede spelers. Kijk die jonge jongen is wel goed, maar is pas 16.

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe er met bepaalde spelers wordt omgesprongen. Keepers kan ik me deels in vinden. Boer heeft zijn hoogtepunt gehad en Mickey van der Hart blijft natuurlijk een matige doelman. Laatste half jaar heeft hij echter wel stabiel gekeept en was het een verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren. Misschien niet per definitie een puntenpakker (al heeft hij enkele sterke wedstrijden gekeept dit jaar), maar wel iemand die in een iets beter draaiend elftal degelijk is. 

In de spitspositie wordt zoveel gerouleerd dat er nauwelijks sprake is van een duidelijke spits. Iets wat het hele elftal op dit moment mist. Vorig seizoen hebben er 7 of 8 verschillende spelers in de spitspositie gestaan. Afgelopen zomer wordt dan van Duinen gehaald, wat voor het niveau van Zwolle een prima spits is. Alleen heeft hij de helft van de tijd op andere posities gespeeld, bijvoorbeeld als linksbuiten omdat Flemming in de spits werd gezet. Eind september/begin oktober had van Duinen bijvoorbeeld een behoorlijke serie met 3 of 4 goals en ook nog enkele assists in 5 wedstrijden. 

Achterin heb je met Kingsley Ehizibue een prima rechtsback, met Lam een degelijk centrumverdediger (heeft dit seizoen echt goede momenten gehad). Sepp is natuurlijk een groot talent, maar laat de laatste weken ook wel zien dat hij nog de nodige fouten maakt. Op linksback zie je wel dat zo'n jongen als Paal op dit moment totaal geen vertrouwen heeft. Begin dit seizoen en in de voorbereiding leek daar echt wel potentie in te zitten. Dat is ook iets wat Zwolle op dit moment teveel heeft, voetballers die teveel meegaan in het niveau van het elftal. Wanneer het even niet draait is er werkelijk niemand die het voortouw neemt. 

Op dit moment is het belangrijker om vastigheden te creëren, omdat er in potentie nog steeds een elftal staat wat niet hoeft te degraderen. Van der Hart op doel, Ehizibue, Lam, van Polen en Paal achterin, middenveld met Dekker, Leemans en Hamer en voorin Namli, van Duinen en van Crooy. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-12-2018 om 14:40 zei Pino:

Onbegrijpelijk dat die 2 VVV'ers niet uit de verf komen. Wellicht is dat wel een fout van Van het Schip.

Op 19-12-2018 om 14:52 zei Chimpa:

Mooie analyse @Christian., ben het ook grotendeels eens met jouw opstelling. En ik had ook meer verwacht van de 2 VVV'ers. Vond ik destrijds voor PEC begrippen echt uitstekende aankopen. 

Van Crooij doet het nog niet eens heel onaardig op dit moment. 4 doelpunten in de Eredivisie, 1 in de beker en ook nog een paar assists. Laatste weken merk je wel dat hij een behoorlijke vormdip heeft. Tegen ADO bijvoorbeeld miste hij werkelijk elke kans.

Leemans is een ander verhaal, maar dat heeft er ook mee te maken dat hij bij PEC wat verder naar achteren speelt dan hij bij VVV deed. Ik denk dat als je Leemans op '10' zet, hij veel meer betrokken is in het aanvalsspel met doelpunten en assists. Op dit moment krijgt iedereen ongeveer de kans op die positie, behalve Leemans zelf. Hij heeft overigens ook wel de nodige kleine blessures gehad dit half jaar waardoor hij nog niet zo lekker uit de verf komt. Morgen keert hij weer terug in de selectie en speelt hij in principe weer in de basis. 

19 uur geleden zei komodo25:

Dan vergeet je Padt, Reis en Memisevic nog

Padt kun je op basis van dit seizoen toch niet bepaald een sterkhouder noemen. Ben het overigens wel met je eens dat Groningen een aardige selectie heeft, daarom zeg ik ook niet dat PEC een betere of gelijkwaardige selectie heeft. Maar haal Mahi (met zijn blessuregevoeligheid) en Doan weg en je levert dusdanig veel creativiteit in dat die ploeg het ook gewoon heel lastig gaat krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Christian.:

Padt kun je op basis van dit seizoen toch niet bepaald een sterkhouder noemen. Ben het overigens wel met je eens dat Groningen een aardige selectie heeft, daarom zeg ik ook niet dat PEC een betere of gelijkwaardige selectie heeft. Maar haal Mahi (met zijn blessuregevoeligheid) en Doan weg en je levert dusdanig veel creativiteit in dat die ploeg het ook gewoon heel lastig gaat krijgen. 

Padt vind ik dit seizoen prima keepen op 2-3 wedstrijden na. Heracles en nac was slecht. Verdedigend vind ik het prima met Zeefuik, te Wierik, Chabot en Handwerker. Centraal op het middenveld nu ook met Memisevic en Reis. Alleen Warmerdam vind ik matig maar wel beter dan welk alternatief. Cassiera is bagger en het klopt zonder Doan en Mahi houd het niet over. Hebben niets op de bank wat ook maar in de buurt komt. Antuna misschien op rechts . Moreira gun ik het ook wel. Mag zeker wat bij komen in de winter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei komodo25:

Padt vind ik dit seizoen prima keepen op 2-3 wedstrijden na. Heracles en nac was slecht. Verdedigend vind ik het prima met Zeefuik, te Wierik, Chabot en Handwerker. Centraal op het middenveld nu ook met Memisevic en Reis. Alleen Warmerdam vind ik matig maar wel beter dan welk alternatief. Cassiera is bagger en het klopt zonder Doan en Mahi houd het niet over. Hebben niets op de bank wat ook maar in de buurt komt. Antuna misschien op rechts . Moreira gun ik het ook wel. Mag zeker wat bij komen in de winter 

Haha, Handwerker? Die is me toch een partij slecht, dat is niet voor te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juca:

Haha, Handwerker? Die is me toch een partij slecht, dat is niet voor te stellen.

Wie zie je daar liever dan? Warmerdam, of Absalem? Vindt Handwerker toch echt wel beter. Heb hem vorig seizoen zien spelen tegen Leverkusen. Is veel beter op (a) ml positie. Maar goed dan heb je warmerdam of Absalem als linksback... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei komodo25:

Wie zie je daar liever dan? Warmerdam, of Absalem? Vindt Handwerker toch echt wel beter. Heb hem vorig seizoen zien spelen tegen Leverkusen. Is veel beter op (a) ml positie. Maar goed dan heb je warmerdam of Absalem als linksback... 

Probleem is dat daar niemand beter is, maar enfin. Laten we het maar over Zwolle hebben in dit topic ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederik Boer stopt er mee na dit seizoen. Viel op zich te verwachten gezien zijn inbreng dit seizoen, maar ergens toch wel jammer dat op deze manier een einde komt aan de carrière van Boer. Hij blijft uiteindelijk wel betrokken bij de club in een andere (nog onbekende) functie. Heeft toch wel het maximale uit zijn loopbaan gehaald.

Verder zijn de contracten van Dico Koppers en Bas van Wijnen formeel opgezegd, beide ook niet echt verrassend. Koppers is op twee of drie invalbeurten na alleen maar geblesseerd geweest in de afgelopen twee jaar. Van Wijnen kwam sowieso al te kort voor de Eredivisie.

En dan hebben we nog Sepp van den Berg, die voorlopig zijn contract dat afloopt in 2020 niet wil verlengen. Ergens ook wel begrijpelijk, onder van 't Schip was hij op bepaalde momenten echt een vaste waarde, terwijl hij onder Stam nog geen minuut heeft gespeeld. Zou toch enorm zonde zijn als deze jongen zomaar de deur uit loopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-3-2019 om 20:03 zei Christian.:

En dan hebben we nog Sepp van den Berg, die voorlopig zijn contract dat afloopt in 2020 niet wil verlengen. Ergens ook wel begrijpelijk, onder van 't Schip was hij op bepaalde momenten echt een vaste waarde, terwijl hij onder Stam nog geen minuut heeft gespeeld. Zou toch enorm zonde zijn als deze jongen zomaar de deur uit loopt. 

Maakt het wel opvallend dat hij afgelopen weekend weer basis stond. Het één zal vast en zeker met het andere te maken hebben. En terecht overigens, staat potentieel een mooi bedrag op het spel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chimpa:

Maakt het wel opvallend dat hij afgelopen weekend weer basis stond. Het één zal vast en zeker met het andere te maken hebben. En terecht overigens, staat potentieel een mooi bedrag op het spel. 

Dat kwam volgens mij doordat Lam en Van Polen ontbraken wegens een schorsing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ROEMM:

Ah oké, dat heb ik even gemist. Desondanks lijkt het mij een goede zaak hem nu regelmatig te spelen, wetende dat nacompetitie waarschijnlijk is ontlopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-4-2019 om 13:20 zei ROEMM:

Dit.

+ Bouy was ook licht geblesseerd. Al zal het een ongetwijfeld allemaal mee hebben gespeeld.  PEC ziet ook wel dat ze met van den Berg een behoorlijk talent in handen hebben. Speelde tijdens de interlandbreak ook sterk bij Oranje onder 19. Zou toch zonde zijn als hij volgend jaar vrijwel gratis de deur uit loopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2020 om 12:24 zei Christian.:

Yes, zat er natuurlijk al lange tijd aan te komen maar door de corona was het even twijfelachtig of het deze zomer zou gebeuren of toch later. Mooi dat het gelukt is.

Wat verwachten we dit seizoen van PEC? Krijgen we het John Stegeman voetbal dit seizoen wel te zien, wat vinden jullie van Stegeman?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2020 om 22:00 zei Pec038:

Wat verwachten we dit seizoen van PEC? Krijgen we het John Stegeman voetbal dit seizoen wel te zien, wat vinden jullie van Stegeman?

Wat is het John Stegeman voetbal? Afgezien van een zaagpartij tegen AZ toch weinig van kunnen ontdekken.

Of Stegeman de juiste man is kan ik simpel over zijn, ja. Niet omdat het zo’n fantastische trainer is of omdat hij het zo goed doet. Maar ik zie geen enkele trainer het heel veel beter doen met dit materiaal. En wat dat betreft is onrust het laatste wat de club kan gebruiken. Laat deze groep en trainer maar staan, gun die jonkies lekker wat speeltijd en wie weet kan het nog iets gaan worden dit seizoen. De club heeft de afgelopen 5 jaar veel praatjes gehad met zogenaamde ambities maar qua professionaliteit zijn we geen meter opgeschoten.

Het mislopen van Alessio da Cruz is ook wel weer treffend. PEC denkt alweer de zaakjes voor elkaar te hebben, Groningen is doortastender en vervolgens doen wij huilie huilie en willen we niet meer oefenen want Groningen doet gemeen!!!!! Hou toch op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Christian.:

Wat is het John Stegeman voetbal? Afgezien van een zaagpartij tegen AZ toch weinig van kunnen ontdekken.

Of Stegeman de juiste man is kan ik simpel over zijn, ja. Niet omdat het zo’n fantastische trainer is of omdat hij het zo goed doet. Maar ik zie geen enkele trainer het heel veel beter doen met dit materiaal. En wat dat betreft is onrust het laatste wat de club kan gebruiken. Laat deze groep en trainer maar staan, gun die jonkies lekker wat speeltijd en wie weet kan het nog iets gaan worden dit seizoen. De club heeft de afgelopen 5 jaar veel praatjes gehad met zogenaamde ambities maar qua professionaliteit zijn we geen meter opgeschoten.

Het mislopen van Alessio da Cruz is ook wel weer treffend. PEC denkt alweer de zaakjes voor elkaar te hebben, Groningen is doortastender en vervolgens doen wij huilie huilie en willen we niet meer oefenen want Groningen doet gemeen!!!!! Hou toch op. 

Stegeman heeft in het verleden vaak met een grote, sterke spits gespeeld. Deze heeft hij nu bij PEC ook in de persoon van Tedic. Hij voetbalt graag van achteruit, maar kiest diepte voor breedte. Over de rechtsbuitenpositie ga ik mee in je verhaal, da Cruz was niet bepaald de A-categorie, maar er was tijd zat om een fatsoenlijke aanvaller met snelheid aan de selectie toe te voegen. Ik weet niet wat er in de jeugd qua aanvallende potentie zit, maar wat er nu gebeurd met het inbrengen van eigen jeugd, vind ik wel positief. Wat betreft de eigen jeugd zijn er wel stappen gezet de laatste jaren, veel jeugdteams spelen op het hoogste of één na hoogste niveau. Dat was een jaar of tien geleden wel anders. Wat betreft topsportomgeving voor het eerste elftal heb ik te weinig zicht om daar veel over te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Beste maat van me is voor Zwolle, ga regelmatig mee die kant op. Hij stuurde gister een gerucht over Zirkzee, maar gok onzin?

Aangezien de transfermarkt dicht is en Zirkzee niet bij Zwolle zit, lijkt me dat inderdaad onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag het gerucht ook voorbijkomen ja. Kan me niet voorstellen dat Zirkzee ook maar enig moment een reële optie is geweest voor PEC, laat staan dat hij betaalbaar was. 

PEC heeft juist de afgelopen zomer fors in het spelersbudget gesneden door meerdere dure spelers van de hand te doen en weinig te investeren. De echte versterkingen zijn voornamelijk (relatief onbekende) huurspelers. Ben overigens wel benieuwd naar Tedic in de spits. Lees positieve verhalen over die jongen. Zou mooi zijn als hij na de interlands volledige wedstrijden kan spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-10-2020 om 22:57 zei Christian.:

Zag het gerucht ook voorbijkomen ja. Kan me niet voorstellen dat Zirkzee ook maar enig moment een reële optie is geweest voor PEC, laat staan dat hij betaalbaar was. 

PEC heeft juist de afgelopen zomer fors in het spelersbudget gesneden door meerdere dure spelers van de hand te doen en weinig te investeren. De echte versterkingen zijn voornamelijk (relatief onbekende) huurspelers. Ben overigens wel benieuwd naar Tedic in de spits. Lees positieve verhalen over die jongen. Zou mooi zijn als hij na de interlands volledige wedstrijden kan spelen. 

Zou erg mooi zijn als Tedic een versterking is! Dan kunnen we eventueel meer met lange ballen van achteruit en met voorzetten gaan spelen, lijkt mij in sommige wedstrijden effectief, vooral tegen de betere clubs. Reza is van meerwaarde in de wedstrijden waarin je de betere ploeg bent en met combinatiespel een eindstation nodig hebt. Heb goede hoop dat we een rustiger seizoen krijgen dan de afgelopen twee seizoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites