007mark Geplaatst 5 juli 2022 Share Geplaatst 5 juli 2022 Weer 5km gedaan vandaag. 27 minuutjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 juli 2022 Share Geplaatst 8 juli 2022 Op maandag heb ik 10km onder het uur gedaan, had zelfs best nog wat over in de laatste kilometers, heb gisteren (een kleine) 5km rond de 27 minuten. Dat moet wel wat beter nog, maar gaat de goede kant op. Vanmiddag eens kijken of ik de 1.5km zwemmen in open water onder de 27 minuten kan. Verlies volgens mij ook langzaamaan weer wat gewicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 juli 2022 Share Geplaatst 8 juli 2022 Netjes @Lenstra Hier gister mijn beste 5km ooit gelopen: 24.30. Begin echt het gevoel dat ik te snel ging, maar hield het goed vol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 8 juli 2022 Share Geplaatst 8 juli 2022 21 minuten geleden zei Lenstra: Op maandag heb ik 10km onder het uur gedaan, had zelfs best nog wat over in de laatste kilometers, heb gisteren (een kleine) 5km rond de 27 minuten. Dat moet wel wat beter nog, maar gaat de goede kant op. Vanmiddag eens kijken of ik de 1.5km zwemmen in open water onder de 27 minuten kan. Verlies volgens mij ook langzaamaan weer wat gewicht. Zou maar flink trainen als ik jou was inderdaad, zoals het er nu naar uitziet ga ik je begin september in Amersfoort verslaan namelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 juli 2022 Share Geplaatst 8 juli 2022 2 minuten geleden zei Rogier.: Zou maar flink trainen als ik jou was inderdaad, zoals het er nu naar uitziet ga ik je begin september in Amersfoort verslaan namelijk Oooo kiiiijk 'm eens... Het is hoe dan ook overmacht: ik had een oorontsteking, door m'n enkel gegaan, lekke band, brug stond open, ga zo maar door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 juli 2022 Share Geplaatst 12 juli 2022 Op 29-6-2022 om 07:46 zei 007mark: Gister 8km in exact 44m Dit rondje weer gedaan en mezelf goed naar de galemiezen gerend. Gemiddelde tempo lag vorige keer op 5.30 en begon daar nu de eerste kilometer al mee. Normaal heb ik een aflopend schema (haha, net de 10km schaatsen van VD Poel, bijna dan) qua kilometertijden. Daarna alles tusse de 5.10 en 5.20, al merkte ik dat steeds moeilijker vol te houden was. Qua ademhaling en looptechniek. Laatste kilometer dan ook weer 5.30, maar kwam uiteindelijk een mooie 42.29 uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 juli 2022 Share Geplaatst 12 juli 2022 Klasse man. Helemaal met dit weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 juli 2022 Share Geplaatst 13 juli 2022 Thanks, gaat lekker inderdaad! Moet zeggen dat ik van mezelf best een koukleum ben, dus dit soort temperaturen vind ik toch fijner dan 5 tot 10 graden. Al zitten er ook wel bovengrenzen aan wat ik chill vind Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 juli 2022 Share Geplaatst 13 juli 2022 Dat komt nu goed uit ja. Ik heb het tegenovergestelde. Ga juist goed op kou en regen. Half jaar terug in IJsland was ook echt ideaal weer voor me Alles boven de 20 graden is al wel erg warm voor me met hardlopen. Dat gaat dan enkele km wel goed, maar dan gaat mijn lichaam ineens uit en werkt t nog op 70%. Daarom doe ik ook nooit wedstrijdloopjes in de zomer. Altijd winter en herfst en soms voorjaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 juli 2022 Share Geplaatst 13 juli 2022 Echte flandrien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 15 juli 2022 Share Geplaatst 15 juli 2022 Zoooo, voelde me slecht vandaag tijdens de 5km. Begon erg snel met 1e kilometer op exact 5.00, maar meek dan toch dat ik direct erg tegen mijn limieten aan loop. Daarna beetje last van een strakke hamstring en momenten gehad dat ik beetje misselijk werd. Idee dat middenstuk ook erg traag was daardoor. Laatste stukje kon ik weer beter ritme vinden, om uiteindelijk in 24.35 te eindigen. Slechts 5 seconden langzamer dan mijn PR van vorige week donderdag.....toch bijzonder hoe dat dan kan. Blijkbaar dan ook tempo van die eerste kilometer vol kunnen houden. Terwijl voor mijn gevoel dan langzamer gaat. Had gistee wel gedronken (wijn). Merk dat altijd direct als ik dag erna een rondje doe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 juli 2022 Share Geplaatst 17 juli 2022 Hoe gaan jullie op het warme weer? Ik kan er nu beter tegen dan voorheen omdat ik nu redelijk fit hen, maar alsnog is het zwaar afzien. Net even richting het strand gelopen en de pier op geweest. Kreng is nog langer dan ik dacht😅. Ervoor ook al even gefitnest, had het echt waanzinnig zwaar. Maar goed, de meters zijn weer gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 Netjes @Beppu Warmte kan ik beter tegen dan kou, maar dinsdag was zelfs mij een beetje te gortig. Zal ook de combi geweest zijn met een weekend zuipen in Gent, maar kon mijn rondje van 5km niet eens afmaken omdat ik gestart was op tempo van mijn recordtijd en tussen de 2 en 3 km echt helemaal dood ging. Vandaag gewoon weer 5km gedaan, hoewel in de regen, en gelopen in 25:43. Redelijk in de buurt van wat ik wil en denk ook dat mijn 2 recordtijden (24.30 en 24.35) niet helemaal kloppen. Liep namelijk altijd met een fitwatch die laatste keren automatisch stopte en later weer aan gingen. Gelukkig had ik er wel stopwatch van telefoon bij, dus wist ik in ieder geval de tijd. Maar bleek nu toch dat het rondje wat ik altijd deed een lantaarnpaal of 2 a 3 langer was Nu mijn fitwatch helaas kapot is na het zwemmen in het kanaal (lol, zou die tegen moeten kunnen en heeft zwemfunctie), toch maar weer Runkeeper op mijn telefoon gezet om tijden op te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Oeps, dubbelpost. Beter gaan jullie allemaal ook weer even rennen dus Gister weer mijn standaard 5km gedaan aan 25:52 (5.10/km). Merk toch dat het heel lastig is om onder die 5 minuten per kilometer te komen, dus vandaar vandaag een korter rondje gedaan, en proberen het tempo erg hoog te houden. Uiteindelijk wel tevreden met een tijd van 11:16 over 2,5km (4.30/km). Is een tempo wat ik nooit eerder heb gelopen, maar zou mooi zijn als ik dit tempo de komende weken wat langer kan volhouden. Wil mijn 5km zo dicht mogelijk richting de 24 minuten krijgen als eerste doel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Ik zal er even een berichtje tussen zetten voor je Mark. Gisteravond nog 10km gelopen in de bloedhitte om aan mijn wekelijkse 20km te komen. Merk dat ik doordat ik mij die 20km per week opleg, ik altijd blijf gaan, zelfs bij geen zin. Motiveert je toch. zaterdagochtend vroeg ook geweest voor een 10km, dat voel je wel. Tip voor jou @007mark uit eigen ervaring wat mij in ieder geval erg heeft geholpen om onder die 5:00 per kilometer te komen: ga langere stukken lopen op een lager tempo. Ik liep zelf ook rond de 5:15-5:30min/km en 4:xxmin/km was hier ook altijd het doel. Ben die 5 kilometer rondjes toen nogal gaan forceren om het maar gedaan te krijgen, daar schiet je op de lange termijn niet echt wat mee op denk ik. Met die langere rondjes bouw je veel meer longinhoud op waardoor die 5 kilometer rondjes echt een makkie worden. Ik doe ze zelf niet eens meer omdat ik het de moeite niet meer vind. Ik loop nu (als ik alleen loop) altijd wel rond de 4:40-4:55min/km zonder al te veel moeite te doen, gaat gewoon vanzelf. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik het laatste jaar amper alcohol drink, redelijk goed eet en ook nog veel fitness. Dat helpt natuurlijk ook mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Zelf drie dagen terug een 10km gedaan. Merk sowieso dat de eerdere hitte plus opgevouwen slapen in een warme vouwwagen wel veel doet met mijn lichaam. Kwam geen moment in een lekker ritme, maar ben dan toch altijd wel blij dat ik toch ben gaan lopen. September ga ik een wedstrijd loopje meedoen dus wel motivatie om voor die tijd weer een niveau te hebben dat voldoening geeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Thanks voor de tip @Elano Zal ik toch eens tijd moeten vrijmaken en mezelf er toe zetten om richting die 10km te gaan inderdaad. En minderen met alcohol lijkt mij eigenlijk sowieso een goed idee. Merk altijd heel erg als ik rondje doe na een avondje wat alcohol (ook al is niet veel) dat het meteen in de benen gaat zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Beppu. Beiden hunks, dus snap de verwarring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Waar ik Elano zei, bedoel ik @Beppu, stop de tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 juli 2022 Share Geplaatst 25 juli 2022 Sowieso is het wellicht goed om een schema erbij te pakken die gericht is op het verbeteren van je 5km-tijd, als dat een doel is. Het werkt bijvoorbeeld ook goed om juist op kortere stukken boven je 5km-pace te gaan zitten met een intervaltraining. Elke keer hetzelfde rondje zo snel mogelijk proberen te lopen is niet het meest effectief @007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 Toch bedankt @007mark moet deftig eens weer een schema maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 20 uur geleden zei Rogier.: Sowieso is het wellicht goed om een schema erbij te pakken die gericht is op het verbeteren van je 5km-tijd, als dat een doel is. Het werkt bijvoorbeeld ook goed om juist op kortere stukken boven je 5km-pace te gaan zitten met een intervaltraining. Elke keer hetzelfde rondje zo snel mogelijk proberen te lopen is niet het meest effectief @007mark Intervaltraining is ook een goede tip. Ik heb een periode een aantal keer 10km gelopen met een kilometer op 4:20-4:40 en dan een kilometer op 5:30-5:50 en dan om en om. Ik merkte dat mijn lijf ging 'wennen' aan dat hoge tempo, want toen ik weer een constant tempo liep ging dat veel makkelijker op hoog tempo. Zeker een aanrader om eens wat schema's op te zoeken en eens te proberen @007mark. Of gewoon net als ik een beetje kloten met intervallen en doen wat je lekker vindt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 @NicoHaak zet lekkere tijden neer hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kami Geplaatst 1 augustus 2022 Share Geplaatst 1 augustus 2022 Deze week terug herbegonnen. Na een covidje in mei, achillespeesontsteking in juni. Heel, heel kalm begonnen. Tempo van 6 min / km. Mijn halve marathon aan 4'40" / km van enkele jaren geleden zit ver weg. Ambitie is om pijnloos conditie op te bouwen en mijn beach body terug te vinden onder dat laagje ballast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 1 augustus 2022 Share Geplaatst 1 augustus 2022 Binnenkort ook eens terug beginnen. Eerst nog op zoek gaan naar deftige sportkleding. Ik heb wel net een nieuwe koptelefoon gekocht om muziek te kunnen luisteren tijdens het lopen. Ik heb nu ongeveer bijna een jaar niet meer gelopen dus het zal rustig aan beginnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten