rich ruzzian Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 (bewerkt) IK ga ook weer beginnen. Moet wel helemaal weer van op nul opbouwen. Dus dat wordt schema volgen. Vorige keer dat ik echt begon met serieus lopen gebruikte ik Evy. 31 maart 2021 bewerkt door rich ruzzian Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 27 minuten geleden zei MetalMichael: Met welke achterliggende gedachte had je 135 als max gesteld? @NicoHaak Omdat ze aanraden om verschillende soorten trainingen te doen. Soms interval. Soms in een lage hardslagzone. Alleen weet ik eerlijk gezegt niet wat mijn omslagpunt is. Wat volgens mij nodig is om te bepalen wat je verschillende hartslagzones zijn. Dus nu heb ik die 135 maar zelf bedacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Gaat hier heerlijk de laatste tijd. Loop elke week 2-4 keer een kilometer of 6-8. Je merkt dat wanneer je dit met regelmaat doet het echt steeds makkelijker gaat. Vorige week in Griekenland zelfs twee keer een ronde gedaan over het strand. De drempel om te gaan is er ook af als je lekker in vorm bent. Schoenen aan trekken en zonder moeite even een ronde doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Netjes. Hier voor het eerst in maanden weer eens uberhaupt gesport. 2 kilometer en hele route idee gehad dat ik ging spugen. Geen pretje. Over 2 weken beginnen de selectietrainingen van de korfbal, dus komende 2 weken even flink wat keren hardlopen denk ik om enigszins een normale indruk te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Rustig opbouwen mark. En beter jezelf niet onderspugen. Zelf een lopersknie-blessure sinds een maand ongeveer. Deed en halve marathon met een vriend. Doen we paar keer per jaar. Maar onderweg was het benauwd en laatste kilometers wilde mijn lichaam niet meer. Maar toch doorgegaan. Door heeft achteraf zijn tol geëist. Dus probeer vooral rust te pakken. Niet verder dan 5/6 te lopen als ik ga. Maar probeer het zo min mogelijk te doen. Maar soms is t even nodig om de kop leeg te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 augustus 2021 Share Geplaatst 1 augustus 2021 Dank voor de tip @NicoHaak. Moet zeggen dat ik meteen wel weer enthousiast begonnen ben. Deze week namelijk 4x gegaan en zit zieke verbetering in: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 1 augustus 2021 Share Geplaatst 1 augustus 2021 Toen ik veel hard liep nooit 2 dagen achter elkaar gegaan ivm herstel van je lichaam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 augustus 2021 Share Geplaatst 1 augustus 2021 24 minuten geleden zei 007mark: Dank voor de tip @NicoHaak. Moet zeggen dat ik meteen wel weer enthousiast begonnen ben. Deze week namelijk 4x gegaan en zit zieke verbetering in: Klaar voor het nieuwe seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 augustus 2021 Share Geplaatst 1 augustus 2021 21 minuten geleden zei rich ruzzian: Toen ik veel hard liep nooit 2 dagen achter elkaar gegaan ivm herstel van je lichaam Mja met hoe slecht het die dinsdag ging, voelde ik gewoon dat ik dat beter moest doen 2 minuten geleden zei NicoHaak: Klaar voor het nieuwe seizoen. Eerste training is 10 augustus, volgende week dinsdag dus. Hoop nog wel een paar keer de hardloopschoenen aan te trekken voor het zover is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 augustus 2021 Share Geplaatst 2 augustus 2021 Denk dat RR zijn tip wel de juiste is. Te weinig rust geeft wel grote kans op blessures bij het lopen. Je enthousiasme begrijp ik een valt te prijzen. Maar pas ook een beetje op je lichaam ookal voelt het allemaal goed ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 15 augustus 2021 Share Geplaatst 15 augustus 2021 Ben me een beetje aan het verdiepen in rek en strek oefeningen. Heb wat YouTube filmpjes gevolgd na de afgelopen sport sessies. Ik moet zeggen dat mijn lichaam al een stuk soepeler aanvoelt. Hebben jullie een vaste routine na (of voor) je rondje? Of na andere sportactiviteiten natuurlijk buiten het hardlopen om. Wat werkt goed voor je en wat niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 augustus 2021 Share Geplaatst 25 augustus 2021 Op 15-8-2021 om 20:04 zei Beppu: Ben me een beetje aan het verdiepen in rek en strek oefeningen. Heb wat YouTube filmpjes gevolgd na de afgelopen sport sessies. Ik moet zeggen dat mijn lichaam al een stuk soepeler aanvoelt. Hebben jullie een vaste routine na (of voor) je rondje? Of na andere sportactiviteiten natuurlijk buiten het hardlopen om. Wat werkt goed voor je en wat niet? Doe kort wat strekken voor het lopen. En bij een wedstrijd even warmlopen rustig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 september 2021 Share Geplaatst 4 september 2021 Hier na een week of zes zonder lippen vanwege mijn knieblessure deze week weer rustig begonnen. Zachte ondergrond en relaxed tempo en niet te lange afstand. Maandag begonnen met 4km en net er 5 opzitten. Was echt zo fijn om weer te kunnen lopen. En tot nu toe geen zere knie nog. Dus hopelijk met deze rustige opbouw weer pijnvrij opbouwen naar het niveau dat het was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 september 2021 Share Geplaatst 4 september 2021 16 minuten geleden zei NicoHaak: Hier na een week of zes zonder lippen vanwege mijn knieblessure deze week weer rustig begonnen. Zachte ondergrond en relaxed tempo en niet te lange afstand. Maandag begonnen met 4km en net er 5 opzitten. Was echt zo fijn om weer te kunnen lopen. En tot nu toe geen zere knie nog. Dus hopelijk met deze rustige opbouw weer pijnvrij opbouwen naar het niveau dat het was. Lijkt me lastig, ook qua eten. Krijg je er dan siliconen voor terug? Rustig opbouwen na een blessure vind ik altijd lastig, omdat je weet dat je meer kunt/kon en dan ga ik altijd forceren, met als gevolg nog meer kleine blessures. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 september 2021 Share Geplaatst 4 september 2021 Haha dat swipen op mijn telefoon zorgt voor bijzondere typos. Ja ik ging vandaag ook al wat sneller dan ik van plan was idd. Maar probeer het zo verstandig mogelijk te doen. Tnx ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 september 2021 Share Geplaatst 23 september 2021 Update: Na aantal keren max 5km te hebben gelopen heb ik afgelopen vrijdag 8km gedaan en de knie lijkt pijnvrij te blijven. Gisteren 5 gedaan met wat meer tempo. Alleen had ik drie kwartier ervoor avondeten op dus dat zat toch wel in de weg Maar ook dat ging weer pijnvrij. Komende week maar eens een keer rustig de 10 weer proberen te lopen. Ben iig opgelucht dat het zich zo ontwikkeld en merk dat ik dat eruit gaan en lopen ook echt nodig heb om mijn hoofd te legen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 23 september 2021 Share Geplaatst 23 september 2021 Ik ben vorige week begonnen bij de atletiekvereniging om de hoek hier. Ben de jongste in de groep van de senioren Eerste twee keer was vooral rustig de baan rond en vandaag kortere afstanden. 50m, 100m, 150m, 200m en dan weer opnieuw. Gaat prima, heb alleen nog geen conditie, maar ik hou het wel vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 23 september 2021 Share Geplaatst 23 september 2021 Hier ook maandagmorgen weer even stukje gelopen voor het eerst in twee weken. Was de afgelopen maanden vrij goed bezig en wel twee keer in de week gelopen naast zaktrainingen en fietsen. Was even bang dat het niveau iets gedaald zou zijn na een twee weken geen loopje, maar viel me alleszins mee. Rustig begonnen met het voornemen om 5km te doen, maar uiteindelijk toch het tempo opgevoerd en de 8km gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 november 2021 Share Geplaatst 10 november 2021 (bewerkt) Loop tegenwoordig elke maandagochtend voor werk. Aangezien ik me voor een crossrun van bijna 10km heb ingeschreven eind januari wil ik ook weer wat vaker in de namiddag/avond lopen. Het enige probleem is natuurlijk dat het al snel donker is. Lopen jullie met hardloopverlichting om? Zo ja, wat raden jullie aan qua merk/type etc.? @NicoHaak Edit: Ondertussen wat goedkope meuk gehaald bij de Action. Ben benieuwd hoe het werkt en hoelang het meegaat. 10 november 2021 bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 november 2021 Share Geplaatst 10 november 2021 8 uur geleden zei Beppu: Loop tegenwoordig elke maandagochtend voor werk. Aangezien ik me voor een crossrun van bijna 10km heb ingeschreven eind januari wil ik ook weer wat vaker in de namiddag/avond lopen. Het enige probleem is natuurlijk dat het al snel donker is. Lopen jullie met hardloopverlichting om? Zo ja, wat raden jullie aan qua merk/type etc.? @NicoHaak Edit: Ondertussen wat goedkope meuk gehaald bij de Action. Ben benieuwd hoe het werkt en hoelang het meegaat. Ik heb twee lichtgevende dingen voor om mijn armen, voor de rest loop ik zoveel mogelijk over verlichte wegen, als ik in het donker loop. (vooral bij hardlopen/joggen, hoe je het bij mij ook wil noemen.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 november 2021 Share Geplaatst 11 november 2021 21 uur geleden zei Beppu: Loop tegenwoordig elke maandagochtend voor werk. Aangezien ik me voor een crossrun van bijna 10km heb ingeschreven eind januari wil ik ook weer wat vaker in de namiddag/avond lopen. Het enige probleem is natuurlijk dat het al snel donker is. Lopen jullie met hardloopverlichting om? Zo ja, wat raden jullie aan qua merk/type etc.? @NicoHaak Edit: Ondertussen wat goedkope meuk gehaald bij de Action. Ben benieuwd hoe het werkt en hoelang het meegaat. Sorry voor de late reactie, maar ik heb precies ook die van de action. Van die gele bandjes waar zo'n knipperstand of vaste stand op zit. Doe dan op beiden armen dat en dan ben je wel prima te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 Gaat erg lekker hier de laatste weken. Maak veel langere loopjes op een iets lager tempo. Dit bevalt me echt uitstekend. Tempo op kortere loopjes is hierdoor ook een stuk hoger komen te liggen met minder moeite en een lagere hartslag. Stukken fijner dan die snelle 5-6km loopjes waar ik erg weinig progressie mee boekte en halfdood thuis kwam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 11 januari 2022 Share Geplaatst 11 januari 2022 Was wel weer aan nieuw schoeisel toe. Deze monsters gister besteld. Ik draag nu de Mizuno Wave Inspire 16. Zonder te kunnen passen vanwege de lockdown maar voor de Wave Inspire 17 gegaan. Mooi dingen en het vorige model zat me erg goed. Loop nu per week zeker wel drie keer zo'n 8-14 kilometer dus ben er wel bij gebaat om weer schoenen met een goede demping en profiel te hebben. Die zijn er bij mijn huidige schoenen wel een beetje vanaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 Hardlooptijgers! Ik ben 1,5 maand geleden begonnen met hardlopen om wat fitter te worden naast het voetbal. Ben begonnen met 2/3 kilometer op tempo (rond 4:30 per kilometer) en ben nu in een vrij relaxed tempo (rond 5:30 per kilometer) de 5 aan het rennen. Wil dit rustig opbouwen om zo die 5 kilometer steeds sneller te kunnen lopen. Vervelende is dat ik de laatste tijd mijn schenen begin te voelen na een paar kilometer. Simpele zoektocht op Google kom ik uit bij shin splints. Hebben jullie hier tips voor? Heb goed schoeisel van Nike, daar ligt het denk ik niet aan. Heb hier ook nog nooit last van gehad en heb eerder hardgelopen. Er zal ongetwijfeld al iets staan over deze 'blessure', maar kon het zo snel niet vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 Een podoloog al eens bezocht ook @Thierryvane? Die 'meet' hoe je je voet neerzet tijdens het wandelen/rennen om te kijken of het misschien daaraan kan liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten