Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Lazy:

Ik kamp inmiddels met overbelasting van mijn kuit ? heb al een maand of 2 last van mijn kuit tijdens en na het hardlopen. Normaliter was de pijn te verdragen tijdens het lopen en liep ik het er wel ‘uit’. Maar nu ik wat sneller loop merkte ik dat de pijn heviger werd en het herstel langer duurde. Even naar laten kijken en idd een overbelasting. Kortom, minstens twee weken niet hardlopen en daarna rustig opbouwen. ??

Irritant is dat. Het gevoel is herkenbaar. Een tijd geleden zo'n foamroller gekocht. Voor en na het lopen even de kuiten rollen werkt bij mij echt wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Izsco:

Irritant is dat. Het gevoel is herkenbaar. Een tijd geleden zo'n foamroller gekocht. Voor en na het lopen even de kuiten rollen werkt bij mij echt wel lekker.

Thanks jongens. En zo’n foamroller is wel een idee! Ga ik eens naar kijken! Thanks ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei 007mark:

Hier vanochtend even 3 kilometer gedaan. Had weinig zin en liep alleen. Dan toch sneller het idee om ergens maar te stoppen en naar huis te wandelen. Ach, we zijn wel weer even geweest.

Het idee dat je geweest bent is al een lekker gevoel... En een volgende keer win je de strijd wel ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels een week niet hardgelopen (om en nabij) en de pijn in mijn kuit is volledig weg. Wandel per dag wel veel en dat gaat goed. Nog even weekje geduld hebben en dan mag ik weer rustig aan gaan proberen. Zal wel even wennen zijn om 6m per km te moeten lopen :P 

Oh en de kuitroller is besteld, die komt hopelijk vandaag :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Izsco:

En @Lazy, merk je al wat vooruitgang?

vooral achteruitgang ? 

Heb nu die roller en dat doe ik elke dag trouw. Wandel nu elke dag minstens een uur en dat gaat goed. Wilde zondag weer eens voorzichtig een paar km lopen op een easy sjok gangetje. Dus na zondag kan ik je meer vertellen ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Izsco:

@Lazy, weekje verder... Hoe is het? 

Zelf zojuist een interval training gedaan van 5x1500 meter op iets hogere snelheid en de rest lekker rustig aan. Toch 13,5 km weggetikt in 01h06.

Zondag rondje gedaan in rustig tempo. Dat ging goed! In elk geval geen last, wel wat spierpijn de dag erop. Morgen weer een stuk doen. Dan denk ik 5x 4min met tussen door 2m rust. Pak je toch een half uurtje beweging maar weinig inspanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Jespresso:

Door een operatie al zo'n 2,5 week stil zitten terwijl ik net lekkere rondjes liep en we weer waren begonnen met veldtraining op de voetbal. Heel zonde van m'n progressie dit, maar alleen maar gretiger om weer te gaan beginnen.

Kan me voorstellen dat dit klote is. Waaraan ben je geopereerd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zaterdag om een uur of zeven savonds een ronde van 12km gedaan. Kan slecht tegen hitte en deed bleek dan ook een slecht plan :D Eerste 4km gingen nog redelijk. De 4km erna al moeizamer. Erna sloeg het echt op mijn benen. Toen met papbenen nog naar huis gehobbeld :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag weer mijn eerste tien gelopen sinds mijn blessure. Geen last meer van mijn kuit, voel nog wel wat druk erop soms maar de ‘kramp’ die ik eerder telkens ervoer is weg ? 

Kan nu weer langzaamaan het tempo wat op gaan voeren, zodat ik richting mijn beoogde eind tijd voor de halve marathon kan gaan werken en dat is onder de 1u40m. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds begin oktober het hardlopen weer fanatiek opgepakt. Probeer wekelijks zo´n 25-30 km te lopen. Woensdag en zondag 10+ km en vrijdag 5+ km. Doe interval, omdat ik dat zelf prettiger vind dan duurloop. Dus 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen en zo de hele tijd door. Vandaag 12 km gelopen met een tempo van 6 min/km. Langste afstand tot nu toe, dus redelijk tevreden over. Wil graag begin 2021 een keer de halve marathon proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites