vuurtjih Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 Die zijn er om ervoor te zorgen dat ze perse via dat stukje spoor rijden. [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; zou je je game kunnen uploaden? Ah vandaar. Amsterdam komt maar niet boven de 18k nu, Rotterdam en Utrecht koplopers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 [MENTION=18505]Hixxo[/MENTION] http://www.filedropper.com/nederland Ziet u eens! :) De Friese metropool heeft zich inmiddels uitgebreid tot Heerenveen, waar zich ook het altijd drukke Fryslan Airport inmiddels bevindt... :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 19 juni 2015 Share Geplaatst 19 juni 2015 Dankje. Leuk om te zien, maar heb het idee dat je wel erg veel spoor hebt voor het aantal treinen. Die file van bussen in Zwolle :D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 juni 2015 Share Geplaatst 19 juni 2015 Dankje. Leuk om te zien, maar heb het idee dat je wel erg veel spoor hebt voor het aantal treinen. Die file van bussen in Zwolle :D. Hahah, ja bussen zijn een ondergeschoven kindje bij mij. Zeker ook omdat ik ze op de een of andere manier niet automatisch kan laten vervangen. Inderdaad veel spoor, maar ik heb geleerd van de opstopping bij Haarlem. Eerst zat het daar namelijk een hele tijd muurvast met treinen. Nu heb ik liever te veel spoor dan te weinig.. :] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Beul Geplaatst 20 juni 2015 Share Geplaatst 20 juni 2015 Ook maar begonnen met Opentdd. Moet er nog wel even inkomen, maar grootste gedeelte snap ik ondertussen wel. Was lekker simpel begonnen met een 64x64 map. Moet alleen nog even begrijpen met de treinen, qua seinen enzo. Dat ging niet goed nog. Iemand tips daarmee, of het mij even snel duidelijk kan uitleggen, of een linkje met info heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheBazzterd Geplaatst 21 juni 2015 Share Geplaatst 21 juni 2015 Iemand toevallig een goede tutorial serie voor mij voor OpenTdd? Heb het nog nooit gespeeld maar lijkt me wel interessant om te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 [MENTION=18476]TheBazzterd[/MENTION]; Kijk ff dit topic door, volgens mij staat er ergens wel een nuttige link of handleiding. [MENTION=16732]De Beul[/MENTION]; Ik maak eigenlijk alleen maar gebruik van éénrichtingsseinen op lange stukken tussen stations (deze seinen kunnen niet van achteren worden gepasseerd) en routeseinen (gebruik ik vooral vlak voor en na grote stations; kunnen wel van achteren worden gepasseerd). Het is vooral een kwestie van veel uitproberen; zelfs nu nog heb ik soms nog wel eens een file van treinen vanwege een verkeerd sein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheBazzterd Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 [MENTION=18476]TheBazzterd[/MENTION]; Kijk ff dit topic door, volgens mij staat er ergens wel een nuttige link of handleiding. [MENTION=16732]De Beul[/MENTION]; Ik maak eigenlijk alleen maar gebruik van éénrichtingsseinen op lange stukken tussen stations (deze seinen kunnen niet van achteren worden gepasseerd) en routeseinen (gebruik ik vooral vlak voor en na grote stations; kunnen wel van achteren worden gepasseerd). Het is vooral een kwestie van veel uitproberen; zelfs nu nog heb ik soms nog wel eens een file van treinen vanwege een verkeerd sein. Staan idd links (voornamelijk naar de wiki) maar doelde eigenlijk meer op video's (my bad had het ff duidelijker aan moeten geven) op utube bv., Nederlands of Engels dat maakt niet uit maar zien is doen zeg maar :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Staan idd links (voornamelijk naar de wiki) maar doelde eigenlijk meer op video's (my bad had het ff duidelijker aan moeten geven) op utube bv., Nederlands of Engels dat maakt niet uit maar zien is doen zeg maar :P Ah excuus, verkeerd gelezen! Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van een video o.i.d., wat wil zeggen dat je je ook prima zonder kunt redden denk ik... Maar goed, een tutorial zou idd wel handig zijn voor beginners. Zou zo 1-2-3 geen site weten waar die vid's uitgebreid zijn te vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jernx Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Zie dit topic nu pas: vroeger erg veel gespeeld (en heb het nog). Die NL scenario lijkt me zeer prettig. Iemand die deze toevallig kan uploaden? Oude linkjes werken niet meer helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vuurtjih Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Kan je gewoon downloaden via 'online inhoud zoeken' [MENTION=6562]Jernx[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Kende dit niet (transport tycoon), maar toch binnenkort eens uitproberen na m'n toetsen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vuurtjih Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Zit er eigenlijk verschil tussen Openttd en transport tycoon? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 juni 2015 Share Geplaatst 22 juni 2015 Zit er eigenlijk verschil tussen Openttd en transport tycoon? Transport Tycoon is als ik het goed heb het oorspronkelijke spel. OpenTTD is een open source clone welke nog steeds in ontwikkeling is en verder uitgebreid wordt dan het oorspronkelijke spel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jernx Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Kan je gewoon downloaden via 'online inhoud zoeken' [MENTION=6562]Jernx[/MENTION]; Misschien dat ik simpel ben, maar begrijp niet helemaal hoe dit zou moeten. Is dit iets wat ik hier op het forum moet doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Kan gewoon in het menu van Openttd bij t knopje online inhoud zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jernx Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 (bewerkt) Ah, oke thx. Zal vanavond als ik thuis ben ff zoeken. EDIT: Heb hem gevonden 23 juni 2015 bewerkt door Jernx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Voor de liefhebbers. Hier de Nederlandmap met NEWGRF. Oftewel, met de echte NS treinen. http://www.mediafire.com/download/i57bozbineglim7/the_netherlands.scn [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 14 augustus 2015 Share Geplaatst 14 augustus 2015 Voor de liefhebbers van dit soort games: Industry Giant II is (eindelijk) gepatcht voor moderne PC's en vanaf nu op de Steam Store te vinden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 15 augustus 2015 Share Geplaatst 15 augustus 2015 Voor de liefhebbers van dit soort games: Industry Giant II is (eindelijk) gepatcht voor moderne PC's en vanaf nu op de Steam Store te vinden! :love::love::love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Voor de liefhebbers. Hier de Nederlandmap met NEWGRF. Oftewel, met de echte NS treinen. http://www.mediafire.com/download/i57bozbineglim7/the_netherlands.scn [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Geinig. Zal er binnenkort weer eens naar kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 september 2015 Share Geplaatst 29 september 2015 Misschien wordt de nieuwe RCT, toch wel interessant :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Is het echt het rct 1 gevoel? Volg het nieuws over de nieuwe versie niet echt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 mwa kan denk ik niet meer :P Maar het lijkt wel een beetje op City Sky Lines meets RCT 3/ hopelijk meets RCT1, ik heb wel iets gehoord over scenario's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 januari 2016 Share Geplaatst 30 januari 2016 Ik ga openttd er toch maar weer eens bij pakken. Alles en iedereen schijnt nu een bestemming te hebben, dus heb je ook mensen die over stappen etc. Ben wel benieuwd wat daar de invloed van is op het spel. Ik verwacht dat meer complexere routes en dienstregelingen nodig zijn om alles in goede banen te leiden. Volgens mij zit deze optie er al even in, maar zo lang heb ik er dus niets mee gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten