Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Dronkengamerstopic

Alessandro

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan mij helpen? Heel snel en klein samengevat: ons internet (Ziggo) thuis geeft keurige downloadsnelheid etc. aan, maar toch ervaren wij online tijdens FIFA veel delay. Het is zelfs zo erg dat ik begon te twijfelen aan mijn controller en een nieuwe wilde kopen. Registreerde totaal niet wat ik deed. Totdat ik mijn PS4 meenam naar mijn vriendin: 0,0 last. Spelen op kabel die vanuit ons modem direct in de PS4 gaat. Ziggo heeft alles al gecontroleerd maar kunnen niks bijzonders vinden. #durftehelpen

1789820409_2022-01-0416_13_23-Inbox-thierry.vanegmond@fonq.nl-Outlook.thumb.png.82f95e312b1b9d51996f51c8ce66d047.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Wie o wie kan mij helpen? Heel snel en klein samengevat: ons internet (Ziggo) thuis geeft keurige downloadsnelheid etc. aan, maar toch ervaren wij online tijdens FIFA veel delay. Het is zelfs zo erg dat ik begon te twijfelen aan mijn controller en een nieuwe wilde kopen. Registreerde totaal niet wat ik deed. Totdat ik mijn PS4 meenam naar mijn vriendin: 0,0 last. Spelen op kabel die vanuit ons modem direct in de PS4 gaat. Ziggo heeft alles al gecontroleerd maar kunnen niks bijzonders vinden. #durftehelpen

1789820409_2022-01-0416_13_23-Inbox-thierry.vanegmond@fonq.nl-Outlook.thumb.png.82f95e312b1b9d51996f51c8ce66d047.png

Welke NAT-type geeft je PlayStation aan? (Netwerkinstellingen->Verbinding testen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Thierryvane:

Herken volledig wat je zegt. Ook Ziggo, ook bewezen snelheid, ook niks geks in controles. Of bij de laatste fifa (21) of na verhuizing er geen last meer van gehad of door iets te veranderen in het niveau van beveiligen ofzoiets is het beter geworden. Weet niet wat het heeft opgelost, maar gezien je verhaal is het de verhuizing in combinatie met nieuw spul van Ziggo daarbij (heb dus nog steeds Ziggo). Had het ook alleen bij fifa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Chiemel:

Herken volledig wat je zegt. Ook Ziggo, ook bewezen snelheid, ook niks geks in controles. Of bij de laatste fifa (21) of na verhuizing er geen last meer van gehad of door iets te veranderen in het niveau van beveiligen ofzoiets is het beter geworden. Weet niet wat het heeft opgelost, maar gezien je verhaal is het de verhuizing in combinatie met nieuw spul van Ziggo daarbij (heb dus nog steeds Ziggo). Had het ook alleen bij fifa. 

Het is zo frustrerend. Bij mijn moeder Caiway (glasvezel): zieke verbinding. Bij mijn vriendin KPN voor nog geen 20 piek per maand: zieke verbinding. Gewoon nooit delay of iets. Thuis Ziggo voor zo'n 85 euro per maand: chaos verbinding. 

Hoe heb je destijds iets gewijzigd in het niveau van beveiligen? Ik ben echt een noob wat dat soort dingen betreft. :cab: 

15 uur geleden zei joostmakaay:

Welke NAT-type geeft je PlayStation aan? (Netwerkinstellingen->Verbinding testen)

Volgens mij gewoon NAT-type 2. Dat moet, toch? Ga ik vanavond overigens testen, laatste paar dagen bij mijn vriendin geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Thierryvane:

Het is zo frustrerend. Bij mijn moeder Caiway (glasvezel): zieke verbinding. Bij mijn vriendin KPN voor nog geen 20 piek per maand: zieke verbinding. Gewoon nooit delay of iets. Thuis Ziggo voor zo'n 85 euro per maand: chaos verbinding. 

Hoe heb je destijds iets gewijzigd in het niveau van beveiligen? Ik ben echt een noob wat dat soort dingen betreft. :cab: 

Volgens mij gewoon NAT-type 2. Dat moet, toch? Ga ik vanavond overigens testen, laatste paar dagen bij mijn vriendin geweest.

Ik ben ook een noob, anders had ik je meteen wel meer info gegeven. Op basis van een vaag geheugen:

Kan met die NAT-types te maken hebben, maar ik heb sowieso een keer in een Ziggo-account, waar je aanpassingen kan doen aan je internet, iets met de beveiliging gedaan (niveautje omlaag). Is niet een regulier inlogaccount, maar eentje waarin je ook dingen met je IP-adres kan doen enzo. Ik zou daar even op Google of bellen naar Ziggo. Wat het bij mij ook opgelost kan hebben is dat ik op een gegeven moment verhuist ben, dat kan betekenen dat:

Of kabels beter zijn in m'n nieuwe woning;

- Je hebt sowieso je kabels van je internetkastje naar bv je PS. Er zijn daar ook verschillende kwaliteiten in en mogelijk is hoe langer de internetkabel hoe meer er verloren gaat (maar nog steeds noob) 

- Er is een KPN-kabel die van de straat naar je meterkast loopt. Ik onze nieuwe woning was deze kapot en hadden we eerst helemaal geen internet. Dat heeft iemand van Ziggo toen gefixt. 

Of:

- Ik heb een nieuw kastje en boosters gekregen bij de verhuizing, wie weet heeft dat geholpen. 

Als je er niet uitkomt zou in of vragen of iemand van Ziggo langskomt of eisen dst je nieuw spul krijgt. Eerste kost sowieso geen geld en valt onder hun service. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Thierryvane:

Held! Mijn huisgenoot is vrij technisch dus die kan hier wel wat mee vanavond. Bedankt man! Ziggo heb ik al contact mee gehad, die zien helaas niks raars. Al die snelheidtestjes waren meer dan prima. Ook als we die vergeleken met vrienden uit de buurt.

Dan is de vraag of je al de juiste persoon van Ziggo gesproken hebt. Wellicht helpt dreigen met overstappen (want ze zijn duur) nog wat extra. Op die manier heb ik nog steeds een goedkoop abonnement bij Vodafone. Die blijven mij 1x per half jaar bellen voor een nieuw abonnement en die aanbiedingen zijn altijd slechter dan ik nu heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Chiemel:

Dan is de vraag of je al de juiste persoon van Ziggo gesproken hebt. Wellicht helpt dreigen met overstappen (want ze zijn duur) nog wat extra. Op die manier heb ik nog steeds een goedkoop abonnement bij Vodafone. Die blijven mij 1x per half jaar bellen voor een nieuw abonnement en die aanbiedingen zijn altijd slechter dan ik nu heb :D

Deze gast hielp me prima maar verwees me uiteindelijk door naar een Ziggo-forum. Ga vanavond eerst aan de slag met de tips hierboven, kijken of het werkt. Zou heel wat gebroken controllers schelen. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chiemel:

Ik ben ook een noob, anders had ik je meteen wel meer info gegeven. Op basis van een vaag geheugen:

Kan met die NAT-types te maken hebben, maar ik heb sowieso een keer in een Ziggo-account, waar je aanpassingen kan doen aan je internet, iets met de beveiliging gedaan (niveautje omlaag). Is niet een regulier inlogaccount, maar eentje waarin je ook dingen met je IP-adres kan doen enzo. Ik zou daar even op Google of bellen naar Ziggo. Wat het bij mij ook opgelost kan hebben is dat ik op een gegeven moment verhuist ben, dat kan betekenen dat:

Of kabels beter zijn in m'n nieuwe woning;

- Je hebt sowieso je kabels van je internetkastje naar bv je PS. Er zijn daar ook verschillende kwaliteiten in en mogelijk is hoe langer de internetkabel hoe meer er verloren gaat (maar nog steeds noob) 

- Er is een KPN-kabel die van de straat naar je meterkast loopt. Ik onze nieuwe woning was deze kapot en hadden we eerst helemaal geen internet. Dat heeft iemand van Ziggo toen gefixt. 

Of:

- Ik heb een nieuw kastje en boosters gekregen bij de verhuizing, wie weet heeft dat geholpen. 

Als je er niet uitkomt zou in of vragen of iemand van Ziggo langskomt of eisen dst je nieuw spul krijgt. Eerste kost sowieso geen geld en valt onder hun service. 

Ik gok dat je het admin-panel van je retour hebt geopend toen (te bereiken via 192.168.178.1, inloggegevens zijn vaak ziggo / draadloos), en daarna het vinkje UPNP hebt aangezet.

Nieuw spul vragen bij Ziggo zou ik zelf inderdaad ook eerst doen, aangezien dat vaak de oorzaak is van ruis op je netwerk.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/NAT-type-veranderen-voor-online-gaming-PS4/td-p/82603

cc @Thierryvane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei joostmakaay:

Ik gok dat je het admin-panel van je retour hebt geopend toen (te bereiken via 192.168.178.1, inloggegevens zijn vaak ziggo / draadloos), en daarna het vinkje UPNP hebt aangezet.

Hoort dit UPNP vinkje altijd uit te staan? Ga ik daar vanavond ook even naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Er lijkt een oplossing te zijn gevonden: huisgenoot kwam aan met een artikel over DNS wijzigen. Speel nu op een andere server (die van Google?), gister bijna geen delay gehad. Dus hopelijk blijft dat zo. _O_

@joostmakaay @Chiemel

Heb je meer details hierover? Kan ik hier zelf ook nog eens naar kijken in de toekomst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2022 om 15:08 zei Keko:

Voor mensen die op zoek zijn naar een mix tussen Rollercoaster Tycoon en Cities Skylines: probeer Timberborn eens. Erg vermakelijk.

Ik krijg die game vaak aangeboden op Steam. Twijfel of ik het ga aanschaffen. Wat houd het precies in? City builder en rampen overleven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cairo:

Ik krijg die game vaak aangeboden op Steam. Twijfel of ik het ga aanschaffen. Wat houd het precies in? City builder en rampen overleven?

Even heel simpel gezegd:

Je bent een beverpopulatie en begint zoals bij al dit soort games met een aantal bevers en minimale middelen. Je moet langzaam een stad opbouwen om zo je populatie te laten groeien. Hierbij moet je voornamelijk rekening houden met genoeg hout, voedsel en water verzamelen om de droogtes die eens in de zoveel tijd voorbij komen te overleven (anders gaat zo even driekwart van je stad dood). Door slim te bouwen met dammen en overige gebouwen, kan je de droogtes ook op andere manieren overleven.

Dus voornamelijk 2 aspecten. Lekker bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En daarnaast dus ervoor zorgen dat je de droogtes overleeft.

Ik vond de ingame tutorial al best wel verhelderend, verder nog wat van youtubers geleerd om toe te passen.

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei AntiChrist7:

Je hebt tegenwoordig wel veel indie citybuilders met een twist (vaak nog in EA), het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. heb er zelf ook al een 5tal op de wishlist staan, om ooit eens te checken

Ik vind het altijd wel leuk, maar het is wel iets wat maar kort leuk blijft. Als je een paar keer iets echt moois hebt gemaakt, is de lol er vaak wel een beetje vanaf. Maar goed, ik heb hier iets van 15 euro voor betaald ofzo. Heb het er inmiddels wel uitgehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei AntiChrist7:

Dorfromantik eindelijk 100% gehaald :p 

Ben begonnen in Mini Motorways. Niet zo goed als Mini Metro vind ik persoonlijk, maar blijft leuk

Ik kom maar niet aan Heavy Weight 200. Ga steeds kapot omdat ik niet genoeg tiles verdien. Is dat gewoon geluk hebben of heb je er een strategie voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik kom maar niet aan Heavy Weight 200. Ga steeds kapot omdat ik niet genoeg tiles verdien. Is dat gewoon geluk hebben of heb je er een strategie voor?

Groot deel is geluk, maar ook je start moet goed zijn. Als er in mijn eerste 5 tiles al een incompatible or een rivier/spoor zit, herstart ik. 

Voor de rest bijna enkel gaan voor perfects, en zsm quests vervullen. Sommige quests geven een followup, namelijk dat je de groep moet sluiten, ie laat ik meestal openstaan tot ik echt tiles nodig heb

Wat het meeste helpt is je map opdelen in een deel stad, een deel velden (en dan bos ertussen) en dan ook nog sporen + water die verbonden zijn door de stations. Dan weet je direct waar je moet kijken als je tiles krijgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites