Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Deniz Turuc heeft zijn contract met 3 jaar verlengd. Geweldig nieuws, die jongen heeft zich snel aangepast aan het niveau en na de winterstop heeft hij Joey Suk uitstekend vervangen. 20 jaar pas, dat belooft veel, hopelijk kan hij zich in de Eredivisie verder ontwikkelen en belangrijk zijn voor het team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[berrie] Gloryhunterrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!! [/berrie]

Valt bij mijn moeder hard mee, ooit (jaren '70) als 1 van de 3 uitsupporters bij Excelsior gestaan. Woont nu 120 kilometer bij Deventer vandaan. Overigens vreest ze dat een scc niet gaat lukken, zullen wel veel gegadigden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan die Heerkens een beetje ballen of niet? Wat voor een speler is het?

Leuke verdediger. Kan zowel in het centrum als op de rechterkant spelen. Heeft een wisselvallig seizoen gekend. Begon matig en soft en eindigde goed en een stuk harder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de playoffs is hij niet weg gespeeld door de snelle en behendige aanvallers van Volendam. Stond verdedigend zijn mannetje en durft aanvallend ook mee te doen. Mag van mij nog wel een jaar blijven. Kende inderdaad een wisselvallig seizoen verder, eerste competitiehelft basisspelers centraalachterin, maar na de winter uit de basis gebleven en zich sterk teruggeknokt in de basis als rechtsback. En toen zoals gezegt het gewoon goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog een stukje gras kopen?

Geweldig initiatief, waar hopeljk veel respons op komt, Kunstgras hoort niet in de Adelaarshorst!

Kunstgras? NO WAY! Steun de Actie Middenstip!

PERSBERICHT

Supportersvereniging Go Ahead Eagles

Deventer, 03-06-2013

Zeg nee tegen kunstgras, steun de actie Middenstip!

Na 17 jaar keert Go Ahead Eagles terug op het hoogste niveau in Nederland. De promotie heeft veel losgemaakt in Deventer en omstreken. De ontlading in Volendam, in de Adelaarshorst en op de Brink was dan ook enorm. Eindelijk!

Kowet zal alleen al vanwege haar pure voetbalcultuur een aanwinst zijn voor de Eredivisie. Menig voetbalsupporter zal uitkijken naar het duel in Deventer waar de knusse en sfeervolle Adelaarshorst als een warme deken zal aanvoelen in het door de commercie geregeerde topvoetbal.

Er zal echter in een zeer kort tijdsbestek veel moeten gebeuren. Zowel het team als de organisatie zal eredivisiewaardig moeten worden. Ook eist de KNVB dat het veld te allen tijde bespeelbaar moet zijn. Ingegeven door de financiële situatie kiezen steeds meer clubs voor een goedkoper kunstgrasveld in plaats van veldverwarming. Ook onze bestuurders zullen de investeringen zorgvuldig moeten afwegen en hoewel zij ook graag gaan voor een heerlijk strak gemaaide grasmat, kunnen zij iedere euro maar één keer uitgeven. Bij de ware voetbalcultuur van de Adelaarshorst hoort echter geen nepgras.

De Supportersvereniging Go Ahead Eagles wil de keus van onze bestuurders wat makkelijker maken door een actie te starten. Deze is ingegeven door een enthousiaste supporter, inmiddels eigenaar van de laatste ‘echte’ middenstip. Het vurige betoog van deze diehard vindt u onderaan dit persbericht.

De ‘Actie Middenstip’ is bedoeld om geld in te zamelen voor de aanleg van veldverwarming en dus voor behoud van echt gras in onze Adelaarshorst. Mocht er, om welke reden dan ook, toch worden besloten om een kunstgrasveld aan te leggen dan zal het ingezamelde geld worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van het stadion.

De Raad van Commissarissen van Go Ahead is op de hoogte van dit initiatief en juicht het van harte toe.

Kunstgras, NO WAY!

ACTIE MIDDENSTIP

De Supportersvereniging start een actie waarbij supporters een stuk(je) van het veld kunnen sponsoren en zich op deze manier een jaar lang mede-eigenaar van het veld mogen noemen.

Iedereen die een deel van het veld ‘koopt’ krijgt een vermelding op het speciale bord ‘Pitch Owners’, dat een mooie plek in het stadion zal krijgen. Men schaft symbolisch minimaal één vierkante meter veld aan à € 10,-/m2. Maakt u bijvoorbeeld € 50,- over dan wordt u dus automatisch eigenaar van 5 m2.

U wordt één van de ‘Pitch Owners’ door het geld over te maken op bankrekeningnummer 130877131 t.n.v. Go Ahead Eagles voetbal b.v. onder vermelding van uw naam en actie Middenstip.

Iedere deelnemer doet met zijn gekochte vierkante meter(s) automatisch mee aan een verloting met mooie prijzen.

De ontvreemde middenstip wordt op de Open Dag per opbod verkocht aan de hoogste bieder en die dag symbolisch teruggeplaatst in het veld. De hoogste bieder wordt voor één jaar eigenaar van de middenstip.

De Supportersvereniging zal de opbrengst van deze actie verdubbelen!

‘Donderdagavond 23 mei 2013 iets na half 9 gebeurde het. Stadion de Adelaarshorst explodeerde na de 3-0 overwinning op Volendam. We staan na 17 jaar met 1,5 been in de eredivisie en het kan haast niet meer mis gaan in Volendam. De terugwedstrijd lijkt slechts een formaliteit te worden. Nog nooit heb ik zoveel vreugde gezien in de Adelaarshorst. Grote volwassen kerels staan met tranen in de ogen, bestuursleden gaan helemaal uit hun dak op de hoofdtribune en er is nog nooit zoveel lawaai, gezang en gedans geweest na het laatste fluitsignaal. Het duurt dan ook niet lang of er volgt een Pitch Invasion zoals die hoort na zulke wedstrijden.

Het feest is compleet, er wordt gedanst, gezongen en men valt elkaar in de armen op het veld waar je normaal nooit op mag komen. Ook ik begeef me in het feestgedruis en al snel valt mijn zoon van 16 mij in de armen. Ook hij beseft dat hij voor het eerst in zijn leven Kowet in de eredivisie gaan zien. Na een dansje krijg ik een ingeving, DE MIDDENSTIP! Ik attendeer mijn zoon op mijn plan en gezamenlijk begeven we ons uit het feestgedruis richting de middenstip en beginnen deze met onze handen te graven. Een paar stewards worden door mij en mijn zoon vriendelijk doch dringend verzocht ons onze gang te laten gaan, en we worden geamuseerd gadegeslagen en toegelachen door de mensen op de tribune. Een camera van Eredivisie Live maakt het feest compleet en het duurt niet lang of heel Nederland is op de hoogte van het feit dat de middenstip van de Adelaarshorst is ontvreemd tijdens de Pitch Invasion. Omdat ik het geluk heb dat mijn tuin grenst aan het stadionterrein wordt de stip gauw in veiligheid gebracht om ons naderhand nog tot in de late uurtjes in het feestgedruis te begeven.

Sindsdien heb ik het woord middenstip tientallen keren aan moeten horen. Waarom, wat moet je ermee, ben je niet goed, doe eens normaal en mooie actie zijn veel gehoorde uitspraken. De directeur sms’te me goed voor de stip te zorgen, bij VI TV weten ze ook geen antwoord op de vraag wat ik er mee moet en zelfs politieagenten houden mij aan om me te feliciteren met mijn actie. Niemand is boos, want dit was de laatste wedstrijd op dit veld, dus er is verder weinig aan de hand.

Maar ik wist het al wel. Ik had het rondom de wedstrijd van Willem 2 in 2010 ook al een keer horen vallen. Het woord kunstgras werd door de club in de mond genomen omdat dit de goedkoopste manier was om aan de eredivisievoorwaarden van de KNVB te voldoen. Veldverwarming kon natuurlijk ook, maar dit was een stuk duurder. En juist dat gegeven speelde even door mijn hoofd om half 9. Dit kon wel eens de allerlaatste wedstrijd op echt gras worden in de Adelaarshorst, en dat echte gras moet je koesteren, want dat hoort in de Adelaarshorst. En wat er ook gaat gebeuren, ik ben voorlopig in bezit van het belangrijkste stukje gras van dit veld, de middenstip.

Twee dagen na de huldigingen, rondtoer, feesten en bergen media-aandacht laait de discussie op die ik dus al aan zag komen. Kunstgras of veldverwarming. Al snel is het duidelijk dat het merendeel van de supporters het met mij eens is. Er hoort echt gras in de Adelaarshorst te liggen. Dit past bij onze als authentieke club met dito stadion en achterban, en kunstgras in de Adelaarshorst is vloeken in de kerk. De andere kant van de medaille is echter dat de club aan de vooravond staat van vele investeringen. Het stadion moet eredivisiewaardig gemaakt worden, de selectie moet worden versterkt en er is de komende maanden veel werk te verzetten om op 2 augustus 2013 klaar te zijn voor onze herintreding in de eredivisie. Ik kan best begrijpen dat de club dan voor de weg van de minste weerstand kiest en voor de goedkopere optie van kunstgras gaat. Wij supporters willen dit dus niet. Maar er zal dan wel wat moeten gebeuren.’

ACTIE MIDDENSTIP IS GEBOREN!!!!

Eigenaar middenstip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee niet echt onverwachte transfers voor mij. Antonia wil overigens nog steeds blijven, heeft wel gesproken met Cambuur. Ben ook wel benieuwd wanneer er duidelijkheid komt omtrent Schenk.

Schenk, Marsman en Anton laten blijven. Kunstgras weren en wat mij betreft is het nu al een top seizoen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die drie moeten zeker blijven en dan vooral Schenk en Marsman, Anton is nog een keer op te vangen. Die andere moeilijker en die hebben het gewoon goed gedaan.

En natuurlijk hoort er geen kunstgras in ons stadion, dus een prima initiatief van de supporters om de club zo te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft natuurlijk het afgelopen half jaar gezien hoe het er in Deventer aan toe gaat. Daar weet hij wat hij heeft, maar inderdaad andere clubs worden ook wakker en hij heeft zich wel laten zien in het afgelopen half jaar. Ik hoop echt dat ze hem kunnen halen, het zij huren, het zij kopen. En voor Marsman geld precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De achterban van Go Ahead Eagles wil vermijden dat de thuiswedstrijden komend seizoen op kunstgras worden gespeeld. Supporters willen geld inzamelen om veldverwarming te kunnen aanleggen in de Adelaarshorst, bericht RTV Oost.

Volgens de supportersvereniging van de promovendus hoort er geen kunstgras in het stadion vanwege de 'pure voetbalcultuur'. Go Ahead Eagles overweegt kunstgras aan te leggen uit financieel oogpunt, aangezien de KNVB een keuze tussen kunstgras of veldverwarming verplicht stelt in de Eredivisie.

Go Ahead Eagles heeft aangegeven dat natuurgras de voorkeur heeft, maar dat kunstgras een concreet alternatief is zodra dit financieel niet haalbaar blijkt. Daar neemt de achterban op voorhand geen genoegen mee. Onder het motto 'Kunstgras, no way' kunnen supporters en sponsoren volgend seizoen eigenaar worden van een stuk van het veld.

Het geld dat de initiatiefnemers hopen in te zamelen, moet uiteindelijk worden gebruikt om veldverwarming mogelijk te maken. Volgens de supportersvereniging staat de club achter het idee. Mocht het plan echter mislukken, zal het geld worden ingezet om het stadion verder te ontwikkelen

Stukje van Voetbalprimeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites