Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

Uhm.. Sampaoli en Simeone zijn echt een verschil van dag en nacht :|. Zou het wel heel graag zien gebeuren, dat wel, omdat ik denk dat de agressie in het spel, samen met aanvallende intenties echt serieus ervoor kunnen zorgen dat ze meer titels kunnen halen. Aan de andere kant, vind ik Simeone bij Atleti ook geweldig om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm.. Sampaoli en Simeone zijn echt een verschil van dag en nacht :|. Zou het wel heel graag zien gebeuren, dat wel, omdat ik denk dat de agressie in het spel, samen met aanvallende intenties echt serieus ervoor kunnen zorgen dat ze meer titels kunnen halen. Aan de andere kant, vind ik Simeone bij Atleti ook geweldig om te zien.

Tuurlijk zijn ze een verschil van dag en nacht maar denk oprecht dat Sampaoli wel een trainer is die qua profiel bij Atleti past. Juist ook vanwege de agressie in het spel. Zie ook weinig trainers passen in dat profiel en Simeone is eigenlijk niet te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Napoli profiteert behoorlijk van het feit dat Paris Saint-Germain nu al enkele jaren in handen is van Qatar Sports Investments. De steenrijke Fransen betaalden eerder al 64 miljoen euro voor de komst van Edinson Cavani en nu wordt beweerd dat PSG bereid is om de afkoopsom die in het contract van Gonzalo Higuaín staat op tafel te leggen. Dat is een bedrag van liefst 94 miljoen euro.

Geile transfer hoor mocht het doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe trainer, veel geruchten over spelers. Heb zeker zin in het nieuwe seizoen, en met de verwachte aankopen en een beetje hoop de volgende selectie in elkaar geknutseld:

Doel:

Salvatore Sirigu

Alphonse Areola

Defensie:

Thomas Meunier

Hector Bellerín

Thiago Silva

Marquinhos

David Luiz

Presnel Kimpembe

Maxwell

Layvin Kurzawa

Middenveld:

Thiago Motta

Gregorz Krychowiak

Blaise Matuidi

Adrien Rabiot

Marco Verratti

Javier Pastore

Aanval:

Angel di Maria

Hervin Ongenda

Edinson Cavani

Nabil Fekir

Eden Hazard

Lucas Moura

Nieuw:

Thomas Meunier

Hector Bellerín

Gregorz Krychowiak

Eden Hazard

Nabil Fekir

Weg:

Kevin Trapp

Nicolas Douchez

Gregory vd Wiel

Serge Aurier

Lucas Digne

Benjamin Stambouli

Zlatan

Ik neem aan dat Emery een 4-3-3 gaat spelen, dus qua formatie blijft het ongeveer hetzelfde als de voorgaande seizoenen. Hopelijk verandert het voetbal wel in positieve zin, want dat was vooral Europees niet heel fijn om naar te kijken.

Zlatan, Douchez, Van der Wiel vertrekken sowieso met een aflopend contract, en AS Roma heeft Digne al aangetrokken. Vind het wel jammer, was altijd wel fan van Digne. Ook Stambouli, Trapp en vooral Aurier mogen ophoepelen. Kunnen alle drie het niveau niet aan, en vooral Aurier hoef ik nooit meer in Parijs te zien.

Meunier en Krychowiak zullen hoogstwaarschijnlijk komen. Ben bang dat je voor Meunier veel te veel gaat betalen door zijn goede EK, voor Krychowiak misschien ook mocht Polen de finale halen. Verder hoop ik op een goede rechtsback, denk dat Bellerín wel past in het spelletje van Emery. Het middenveld is prima, daar hoeft niemand bij. Voorin graag een reservespits, Nabil Fekir vind ik een fijne speler, die tegen de kleinere teams in de Ligue 1 kan spelen. Denk om een of andere reden dat Cavani gaat opleven komend seizoen, wordt overigens ook wel hoog tijd. Daarnaast graag een goede links- of rechtsbuiten, want een heel seizoen Lucas in de basis word ik niet heel vrolijk van. Hazard zou kunnen, mocht Conte 3-5-2 willen spelen zie ik hem wel vertrekken bij Chelsea. Andere opties in mijn ogen zijn Willian, Alexis Sanchez, Yannick Ferreiro Carrasco of Riyad Mahrez.

Dan kom ik uit op de volgende twee opstellingen:

Basis:

Sirigu

Bellerín-Silva-Marquinhos-Kurzawa

Verratti-Krychowiak-Matuidi

Di Maria-Cavani-Hazard

Reserveteam:

Areola

Meunier-David Luiz-Kimpembe-Maxwell

Pastore-Motta-Rabiot

Lucas-Fekir-Ongenda

In mijn ogen moet je hiermee toch wel de halve finale van de Champions League kunnen halen, vooral als Emery het een beetje op de rit krijgt. Ik heb in ieder geval zin in het nieuwe seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah ik vind het erg lastig om een manager te beoordelen op prestaties in een knock out competitie. Over twee duels heeft de factor 'toeval' (of 'geluk'/'pech') een veel grotere invloed dan in een competitie van 34/38 wedstrijden. In het geval van Blanc kun je dan wel weer zeggen dat hij een enorme tactische en personele blunder heeft gemaakt in de CL, maar om het hele presteren van een manager nou op te hangen aan de CL gaat mij tè ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites