Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Thierryvane:

Gisteren mijn nieuwe racefiets opgehaald. :< Vrees nog een paar weekjes herstellen (heup) en dan gas d'r op.

1430122067_2023-06-0711_07_13-WhatsApp.thumb.png.a36b0898e7c6b6ecf47e1bbe96689017.png

Welkom bij de Bianchi club. Gisteren zelf een rondje Posbank gedaan in de ochtend. Even kijken hoe mijn hamstring reageert op omhoog fietsen. Niet veel last gehad erna, dus blij mee:

image.thumb.jpeg.7397841ccb9c4a2d4f72f381fb99fcc6.jpeg

Wat is er met je heup aan de hand Thier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Gert:

Wat is er met je heup aan de hand Thier?

De klassieke beginnersfout: rechts uitklikken, links afstappen. ;c

Eerste ritje met een maat viel ik heel zachtjes (en lullig) op die linker heup. Sindsdien last met hardlopen/voetballen/traplopen etc. dus even volledige rust gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Thierryvane:

Gisteren mijn nieuwe racefiets opgehaald.  Vrees nog een paar weekjes herstellen (heup) en dan gas d'r op.

1430122067_2023-06-0711_07_13-WhatsApp.thumb.png.a36b0898e7c6b6ecf47e1bbe96689017.png

Heerlijk dat je op celeste gaat rijden :D Kan ik niet hebben, jij waarschijnlijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb blijkbaar opeens een "voorproefje lidmaatschap" op Strava gekregen. Dat komt dus eigenlijk neer op een proefperiode van 1 maand.

Wat zijn de functies die ik deze maand daarom maar eens moet gaan bekijken?

20 uur geleden zei MisterX:

Even een hele open vraag:

Iemand nog een suggestie voor een mooie fietsroute?

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets in Zuid-Holland, Noord-brabant, Utrecht of Noord-Holland. Dat is dus nog steeds een heel breed gebied.

Afstand van ongeveer 50-85 km. 

Hier ontvang ik ook graag nog steeds een antwoord op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei MisterX:

Even een hele open vraag:

Iemand nog een suggestie voor een mooie fietsroute?

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets in Zuid-Holland, Noord-brabant, Utrecht of Noord-Holland. Dat is dus nog steeds een heel breed gebied.

Afstand van ongeveer 50-85 km. 

In Zuid-Holland kan je een stuk door de duinen fietsen. Nu ik niet meer kan/mag hardlopen probeer ik mijn basisconditie een beetje te houden met fietsen. Vanaf Kijkduin kan je doorfietsen tot en met Hoek van Holland. Als je, vanuit Den Haag gezien, de andere kant op wilt kan je het beste richting Scheveningen fietsen en vanaf daar richting Wassenaar, Katwijk etc. 

Voor het grootste gedeelte volg je dan etappe 4 van deze fietstocht: https://www.lfkustroute.nl/plan-je-fietstocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei 19CH98:

In Zuid-Holland kan je een stuk door de duinen fietsen. Nu ik niet meer kan/mag hardlopen probeer ik mijn basisconditie een beetje te houden met fietsen. Vanaf Kijkduin kan je doorfietsen tot en met Hoek van Holland. Als je, vanuit Den Haag gezien, de andere kant op wilt kan je het beste richting Scheveningen fietsen en vanaf daar richting Wassenaar, Katwijk etc. 

Voor het grootste gedeelte volg je dan etappe 4 van deze fietstocht: https://www.lfkustroute.nl/plan-je-fietstocht

Dit klinkt meer als een route van A naar B, ik ben eigenlijk op zoek naar een rondje. Die omgeving zelf is wel een optie, maar dan zou het bv eerder van Kijkduin naar Hoek van Holland worden en dan het liefst via een alternatieve route terug (niet dezelfde weg). 

Ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een fietscomputer met navigatie gekocht (ipv de km teller van 10 euro ofzo van toen ik mn fiets kocht). Nu wordt het tijd om die eens uit te proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MisterX:

Dit klinkt meer als een route van A naar B, ik ben eigenlijk op zoek naar een rondje. Die omgeving zelf is wel een optie, maar dan zou het bv eerder van Kijkduin naar Hoek van Holland worden en dan het liefst via een alternatieve route terug (niet dezelfde weg). 

Ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een fietscomputer met navigatie gekocht (ipv de km teller van 10 euro ofzo van toen ik mn fiets kocht). Nu wordt het tijd om die eens uit te proberen. 

Snap dat je niet dezelfde weg terug wilt. Wat ik doe is door de duinen heen en op de terugweg langs de normale fietspaden terug. Nu is dat natuurlijk een stuk minder mooi.

Ik weet zeker dat je ook via het Westland van Hoek van Holland naar Kijkduin kunt rijden maar de exacte route zal ik je schuldig moeten blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-6-2023 om 08:40 zei Thierryvane:

Dit weekend met drie vrienden naar Limburg voor een fiets/hardloopweekendje. Gaat het uitgerekend die dagen regenen... 

Heel dik weekend gehad. Weer viel gelukkig enorm mee, zaterdag een klein buitje en that's it. Wel he-le-maal naar de ratten. De dag twee keer beginnen met een bosloop om vervolgens 80+ kilometer te stieren in en rondom Limburg. Berg op, berg af. Het klimmen ging heerlijk, het dalen vond ik doodeng. 

Dag 1

1967136415_Dag1.jpg.7e8967dd5eed6783e5394d6b2c139982.jpg

Dag 2

584018407_Dag2.jpg.4d956000cba5ab94affa691eb54977a8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de Magdalensberg in Oostenrijk gaan beklimmen. Rondje veel groter dan verwacht (en gehoopt) door een wegafsluiting (80km i.p.v. 60km), maar het was het wel volledig waard. Met nog wat spierpijn van klimmen in de benen van de dag ervoor het behoorlijk overleefd; alleen toen het een meter of driehonderd 16% met een 100-meterpiek van 20% (:cab:) was, maar even besloten om tegen het einde daarvan af te stappen :mrgy:

Profiel van de klim hieronder. Je kan het niet zien, maar vóór deze klim was het (een kilometer of 1.5 vlak ertussen) al 3km à 6%. Flink harken dus. Overigens betwijfel ik de 5% in het begin; mijn Garmin gaf regelmatig 7-9% aan.

image.thumb.png.d50edcbe09b09e454254ca53984abe02.png

image.jpeg.a8b62d46d353214996d9b5647ba39515.jpeg

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-8-2022 om 16:31 zei MisterX:

image.thumb.png.e388bf35eefc694d214b6f045f7a042d.png

In september opnieuw naar deze omgeving. Deze keer wordt het vertrekpunt waarschijnlijk Voorthuizen, dat staat nog net op de kaart. Tijd om opnieuw een rondje te gaan plannen. 

Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik dat graag. Op dit moment moet ik nog starten met plannen. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Traditioneel rond 15 augustus een lang weekend aan zee..

Dus zaterdagochtend vertrokken en en 91km lang tegen de wind mogen inbeuken. De laatste 25-30km deden vrij veel pijn aan de benen, maar toch wel dik tevreden met 23,9km/u gemiddeld.

Deze middag dan terug naar huis vertrokken en gelukkig was de wind niet gedraaid :D
89 km afgelegd aan 26,4 km/u en niet uitgewrongen thuis geraakt.

Het was het derde jaar op rij dat ik dit deed en nog nooit zo vlot gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei DGremlin:

Traditioneel rond 15 augustus een lang weekend aan zee..

Dus zaterdagochtend vertrokken en en 91km lang tegen de wind mogen inbeuken. De laatste 25-30km deden vrij veel pijn aan de benen, maar toch wel dik tevreden met 23,9km/u gemiddeld.

Deze middag dan terug naar huis vertrokken en gelukkig was de wind niet gedraaid :D
89 km afgelegd aan 26,4 km/u en niet uitgewrongen thuis geraakt.

Het was het derde jaar op rij dat ik dit deed en nog nooit zo vlot gegaan.

Dat zijn de leuke ritjes! Van waar vertrek jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker rondje. Ik hoop dat ik in de buurt kom van die afstand... Conditie is echt een drama. Ik ben altijd jaloers op mensen die dit soort tochten aan kunnen. Ik denk dat jij in een weekend al meer gefietst heb dan ik in een heel jaar... Ik ben wat dat betreft wel een mooiweerfietser en deze zomer is tot nu toe slecht. De laatste week kan het gelukkig weer, maar is er nog steeds niets van gekomen. 

In september heb ik waarschijnlijk wel de mogelijkheid om misschien zelfs een paar rondjes op de Veluwe en omstreken te maken. Zie de post die net op de vorige pagina valt. Mocht iemand nog tips hebben voor mooie paadjes in die omgeving, dan hoor ik het graag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga sowieso zelf wat onderzoek doen, via google, via komoot. Misschien dat ik Strava er ook nog even bij pak. Dus dat komt wel goed. Ik heb via Komoot al wat leuke segmenten opgeslagen. Dan wordt het uiteindelijk de puzzel welke segmenten ik tot een rondje kan verbinden. Dit soort sites kom ik dan ook wel tegen.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar tips uit eigen ervaring. Het worden waarschijnlijk 1-2 rondjes met als startpunt Barneveld of Voorthuizen (dus meer de Noordkant van de Veluwe). Doel is rondjes van +/- 60 km te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites