Spring naar bijdragen

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Op 15-8-2022 om 16:31 zei MisterX:

image.thumb.png.e388bf35eefc694d214b6f045f7a042d.png

Ik heb een poging ondernomen om dit rondje te fietsen. Dit rondje van 85 km heb ik niet helemaal gered. Op het einde was ik bekaf, waardoor het rondje over de Tongerense heide is overgeslagen. Uiteindelijk ben ik op 75 km uitgekomen. Nog steeds een top 3 langste rondjes ooit voor me. En dat terwijl ik een maand geleden nog moeite had met 30 km...

Ik heb wel gemerkt dat gravel en mijn fiets niet bepaald een goede combi is. Af en toe had ik gewoon het idee dat mijn wielen wegslipten. Zeker als het omlaag ging, durfde ik soms geen eens te trappen, zo glibberig was het. Maar ja, een 23 mm band is ook niet gebouwd voor dit soort ondergronden...

Oh, en zoals altijd ben ik al bekaf van het klimmen bij een verkeersdrempel. Op deze route lagen een paar heuveltjes. Dat is echt niet mijn ding.

De omgeving zelf is echter wel mooi. Dus ik kom graag nog een keer terug. Volgend jaar ofzo... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Ik heb een poging ondernomen om dit rondje te fietsen. Dit rondje van 85 km heb ik niet helemaal gered. Op het einde was ik bekaf, waardoor het rondje over de Tongerense heide is overgeslagen. Uiteindelijk ben ik op 75 km uitgekomen. Nog steeds een top 3 langste rondjes ooit voor me. En dat terwijl ik een maand geleden nog moeite had met 30 km...

Ik heb wel gemerkt dat gravel en mijn fiets niet bepaald een goede combi is. Af en toe had ik gewoon het idee dat mijn wielen wegslipten. Zeker als het omlaag ging, durfde ik soms geen eens te trappen, zo glibberig was het. Maar ja, een 23 mm band is ook niet gebouwd voor dit soort ondergronden...

Oh, en zoals altijd ben ik al bekaf van het klimmen bij een verkeersdrempel. Op deze route lagen een paar heuveltjes. Dat is echt niet mijn ding.

De omgeving zelf is echter wel mooi. Dus ik kom graag nog een keer terug. Volgend jaar ofzo... 

Klasse gedaan man. Wees trots op jezelf en geniet na van wat je om je heen hebt gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei MisterX:

Goed bezig! Heel mooi om dit soort rondjes af en toe te rijden. Wat vond je van de gravel los van de mismatch met je fiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-8-2022 om 19:15 zei MisterX:

Mooi man! Mis de veluwe echt qua fietsritten. Ben je langs het kasteel van Staverden geweest? Echt een prachtig kasteel. Jammer dat je de tongerese heide over hebt geslagen, lijkt qua kleur altijd herfst daar. Zo bijzonder.

Verder zoals de andere mannen zeggen; wees trots. Mooie afstand man. Hoop dat je hebt genoten van het gravel. Geen idee waar je zelf woont, maar anders idd maar vaker weekendjes weg naar de veluwe. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-8-2022 om 11:32 zei Lenstra:

Goed bezig! Heel mooi om dit soort rondjes af en toe te rijden. Wat vond je van de gravel los van de mismatch met je fiets?

Best leuk voor de afwisseling. Geen idee hoe vaak ik het alleen ga doen, want ik ga er geen fiets voor aanschaffen.

Toevallig deze week wel op vakantie een mountainbike gehuurd. De slechte paden op de Veluwe waren zo'n beetje de beste paden tijdens deze route. Was ook een leuke ervaring.

Op 24-8-2022 om 13:36 zei Dansmeister:

Mooi man! Mis de veluwe echt qua fietsritten. Ben je langs het kasteel van Staverden geweest? Echt een prachtig kasteel. Jammer dat je de tongerese heide over hebt geslagen, lijkt qua kleur altijd herfst daar. Zo bijzonder.

Verder zoals de andere mannen zeggen; wees trots. Mooie afstand man. Hoop dat je hebt genoten van het gravel. Geen idee waar je zelf woont, maar anders idd maar vaker weekendjes weg naar de veluwe.

Ik ben niet bij dat kasteel gestopt, maar volgens mij wel langs gefietst ja. 

Veluwe is best ver (vanaf regio Rotterdam). Ik kon deze keer toevallig een lift krijgen naar de Veluwe. Zeker een mooie omgeving. Ik verwacht dat ik er zeker nog een keer terug gaat komen voor een fietstocht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Rogier.:

De triathlon is i.v.m. een waterkwaliteit een duathlon (2.5 - 40 - 10) geworden @Lenstra, wellicht dat dat de pijn iets verzacht ;c Geen idee hoe dit nu gaat zondag, maar eerst 2.5 km hardlopen gaat nog interessant worden.

Ik wist helemaal niet dat dit bestond joh :$ Lopen - fietsen -lopen. Misschien is dit ooit wel iets voor mij. Maargoed succes met de wedstrijd iig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Rogier.:

De triathlon is i.v.m. een waterkwaliteit een duathlon (2.5 - 40 - 10) geworden @Lenstra, wellicht dat dat de pijn iets verzacht ;c Geen idee hoe dit nu gaat zondag, maar eerst 2.5 km hardlopen gaat nog interessant worden.

Dat verzacht de pijn zeker ;)  Stiekem vind ik zwemmen namelijk het leukste onderdeel. Ben je er klaar voor? 

@Gertmisschien wat te veel van 't goede, maar wel heel tof lijkt me de Posbank Cross Duathlon. 

bewerkt door Lenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lenstra:

Dat verzacht de pijn zeker   Stiekem vind ik zwemmen namelijk het leukste onderdeel. Ben je er klaar voor? 

Nu niet meer :-D Nee, komt wel goed. Ben niet helemaal fit teruggekomen van vakantie, dus het niveau is nog even afwachten. Hartslag in rust wel weer gedaald en voel me een stuk fitter, even kijken hoe ik met deze week herstel (gegeven dat het vooral voorbereiden voor de race is), en dan gaan we het zien zondag. Vind het wel echt jammer aangezien het mijn eerste OD zou worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lenstra:

Dat verzacht de pijn zeker ;)  Stiekem vind ik zwemmen namelijk het leukste onderdeel. Ben je er klaar voor? 

@Gertmisschien wat te veel van 't goede, maar wel heel tof lijkt me de Posbank Cross Duathlon. 

Dat is zeker tof. Ik loop zelf de Posbankloop een dag erna. Dat is 15KM over de posbank hardlopen, dus voor mij is deze duathlon dan sowieso geen optie. Plus ik zit nooit op mijn racefiets (komt hopelijk verandering in nadat ik over 2 weken dus mijn fiets bij de fietsenmaker heb gehad). Misschien volgend jaar. Tnx voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Gert:

Dat is zeker tof. Ik loop zelf de Posbankloop een dag erna. Dat is 15KM over de posbank hardlopen, dus voor mij is deze duathlon dan sowieso geen optie. Plus ik zit nooit op mijn racefiets (komt hopelijk verandering in nadat ik over 2 weken dus mijn fiets bij de fietsenmaker heb gehad). Misschien volgend jaar. Tnx voor de tip.

Voor een crossduatlon heb je waarschijnlijk een mountainbike nodig ipv een racefiets ;) Wel een leuke discipline. Heb er 5/6 jaar geleden een paar gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was D-Day vandaag, in de toch best wel heftige hitte. Triathlon was al een Duathlon geworden (2.5 - 43 - 10), maar dat mag de pret niet drukken. Alles ging eigenlijk goed en wel, totdat ik een lekke band kreeg na anderhalf (van de 4) rondjes fietsen :-D

Had natuurlijk geen plakspullen mee, want ‘aerodynamica’. Die gok ga ik nooit meer nemen. Gelukkig waren er 2 vreselijk aardige mannen bij het punt waar ik lek had, waarvan er 1 wonder boven wonder een plaksetje had. Omdat ik nog nooit een band geplakt had (handig), heeft hij dat ook nog voor me gedaan ;c

Bon, na een half uur mijn weg kunnen vervolgen en uiteindelijk net boven de 3 uur uitgekomen. Zonder de fietspauze dus een redelijke 2.35 (ongeveer). Enerverende dag, en lesson learned, altijd plakspullen meenemen (gouden tip @Dansmeister en @Lenstra)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gisteren eindelijk weer eens een rondje gedaan. Heb een hamstring blessure en de fysio zei dat het goed is om dan wel in beweging te blijven door bijv te zwemmen of te fietsen. Zondag dus op de stadsfiets maar een uurtje rond getoerd en gister ochtend na maanden weer eens op mijn racefiets gestapt. Werd net licht dus mooi over dijken heen de zon gespot die mooi rood door de wolken scheen. Was heerlijk :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste tijd weer wat vaker op de Tacx gezeten om wat conditie te krijgen. Doel voor dit jaar wordt om een nieuwe langste rit ooit te gaan maken. Dat staat nu op 85 km. Dat is alweer jaren geleden. 2014 ofzo? Iets in die richting. Eigenlijk wil ik dit jaar naar minstens 100 km.

Volgens mij roep ik dit trouwens hier al jaren in dit topic, maar vervolgens komt er nooit wat van terecht. Ik hoop dat ik dit jaar het doel wel eens ga halen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei MisterX:

Laatste tijd weer wat vaker op de Tacx gezeten om wat conditie te krijgen. Doel voor dit jaar wordt om een nieuwe langste rit ooit te gaan maken. Dat staat nu op 85 km. Dat is alweer jaren geleden. 2014 ofzo? Iets in die richting. Eigenlijk wil ik dit jaar naar minstens 100 km.

Volgens mij roep ik dit trouwens hier al jaren in dit topic, maar vervolgens komt er nooit wat van terecht. Ik hoop dat ik dit jaar het doel wel eens ga halen... 

Dat is een mooi streven. Misschien eens aanmelden voor een toertocht? Zelf al enkele keren met toertochten van https://www.nltourrides.nl/ meegedaan. Dan kun je soms mooi in het wiel van andere groepjes zitten als t wat te lastig wordt op het einde. En dan heb je een stok achter de deur dat je ergens heen kunt werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook wel wat doelen voor 2023. Het eerste doel wordt de tourtocht van de AGR, volgens mij doen we de 240km variant. Dus dat wordt snel trainen. Als het droog wordt dan spring ik er weer op. Daarna wil ik in juni de 1/4 triathlon doen (heb ik 't wel vaker over gehad), maar dat is uit een ander vaatje. Daarna doortrainen om later v/d zomer ook een berg te beklimmen, zoals het plan nu is, niet zomaar eentje, maar de Stelvio, als onderdeel van Stelvio for Life.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lenstra:

Hier ook wel wat doelen voor 2023. Het eerste doel wordt de tourtocht van de AGR, volgens mij doen we de 240km variant. Dus dat wordt snel trainen. Als het droog wordt dan spring ik er weer op. Daarna wil ik in juni de 1/4 triathlon doen (heb ik 't wel vaker over gehad), maar dat is uit een ander vaatje. Daarna doortrainen om later v/d zomer ook een berg te beklimmen, zoals het plan nu is, niet zomaar eentje, maar de Stelvio, als onderdeel van Stelvio for Life.

Mooi zeg. Die AGR tourtocht is dat nog steeds met loting of kun je tegenwoordig gewoon meedoen? Heb em 1x gereden een jaar of 15 terug en dat was erg leuk om te doen. Zeker een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Mooi zeg. Die AGR tourtocht is dat nog steeds met loting of kun je tegenwoordig gewoon meedoen? Heb em 1x gereden een jaar of 15 terug en dat was erg leuk om te doen. Zeker een aanrader.

Nog steeds loting, wel echt zonde. Gelukkig heb ik een deelnamebewijs via een vriend wiens bedrijf meedoet als  bedrijventeam. Soort verkapte sponsoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites