Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

2e rondje op mn nieuwe fiets. Maandag 60km gefietst, maar dat was nog net te ver om een goed tempo vast te houden. Ging in 27 gemiddeld.

Hiervoor fietste ik op een geleende Koga van 30 jaar oud zonder klikpedalen :D. Wereld van verschil dit, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol, volgens mij de fiets die ik nu te leen heb, is ook dacht ik ook een Koga van zo'n 30 jaar oud ofzo. Maar dan wel met klikpedalen. Ik merk trouwens wel dat ik alleen nog niet de 30 km/u ga halen...

Gisteren trouwens zelf nog een klein rondje gedaan. Al merkte ik dat ik net gegeten had qua maag en mild, dat was niet echt ideaal aan het begin. Ging volgens mij echt maar 24 km/u ofzo de eerste 10-15 km. De laatste 10-15 km nog wel het tempo opgevoerd. Was wel mooi dat er precies iemand voor mij reed dat stuk. Helaas net niet genoeg om in zijn wiel te komen, maar wel mooi richtpunt. Ik heb dus echt iets van 10 km lang een gaatje gehad van zo'n 25 meter ofzo, om hem uiteindelijk toch in te halen. Toen was de snelheid dus wel opgelopen tot 35 km/u ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had juist het idee dat het een leuk beginnersdoel was, dat ik makkelijk zou halen... Het is meer dat ik nog niet echt in staat ben om een rit goed op te delen, anders lukte het nu al... Deze week nog een ritje gemaakt van ook ongeveer 25 km, waarbij ik rond de 30 km/u van start ging en zelfs steeds iets sneller ging. Op een gegeven moment reed ik 35 km/u... Toen moest ik echter remmen en daarna hadden mijn benen er geen zin meer in. De laatste +/- 10 km gingen daardoor toch in een beduidend langzamer tempo :lol:

Ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen overal door kan rijden en er weinig scherpe bochten zijn, eigenlijk geen hoogtemeters etc. Dat komt de gemiddelde snelheid allemaal ten goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, het kan ook wel hoor, maar zeker op wat langere rondes is het echt flink aanpoten omdat je dan toch ook vaker stilstaat enzo. Gemiddelde is eigenlijk ook totaal geen goeie graadmeter volgens forumwielergod [MENTION=13775]Menchov[/MENTION];, waar hij volgens mij wel gelijk in heeft, van veel te veel factoren afhankelijk. Maar goed, zeker in het begin is het wel echt leuk om naar te kijken, vooral als je vaak hetzelfde rondje rijdt omdat je dan toch het gevoel hebt jezelf te kunnen verbeteren.

Als ik in mijn eentje rijdt red ik heel zelden de 30 gemiddeld, zeker niet over een afstand als 25 km. Niet dat ik een heel ervaren fietser ben maar zit inmiddels toch wel wekelijks minimaal een kilometer of 60 à 70 op de fiets. Kom ook traag op gang, heb vaak wel 30 km nodig om echt in een lekker ritme te komen, speelt ook mee. Hoe langer ik fiets hoe langer ik nodig heb om op gang te komen eigenlijk :D Bij de Elfstedentocht de eerste 80 km met enorm zware benen gefietst, daarna ging het allemaal veel vlotter (al speelde de wind tegen en later mee ook wel een rol in).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het dan ook over een kort rondje. Bij een lange ga ik het sowieso niet volhouden. Ik heb nu al het idee dat 25km nog te lang voor mij is om boven de 30 km/u gemiddeld uit te komen... Ik vind het op zich wel een leuke grens, net als maximum snelheid. Maar ja, dat is ook weer iets wat niet heel erg boeit als je toch gewoon wat rondjes rijdt en toch nooit hoeft te sprinten ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

316n1v7.png

Prima rondje gemaakt gisteren, beetje jammer alleen dat ik afgelopen zondag tijdens de laatste vijf minuten van NL me een hernia heb gejuicht :p. Verging van de pijn in mn rug op een gegeven moment. Toch nog aardig door kunnen trappen.

Maasluis gekkenhuis

Maar mooi rondje, al zal het wel niet meevallen met de wind daar in het westen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had in het begin juist veel last van mijn rug omdat het een vrij onnatuurlijke houding is als je het niet gewend bent. Knieën kan wel als je zadel niet goed staat, misschien overstrek je ze tijdens het trappen. Heb er verder niet heel veel kennis van moet ik zeggen, moet mijn eerste kilometers van het jaar ook nog maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist ondersteboven op de fiets overleden na 4 jaar niet echt gesport te hebben. Goh manman. Mn ballen doen het nog wel gelukkig maar kreeg tijdens het fietsen lichte 'pijn' in mn knie(pezen). Hoorde van een gast dat dat vaker voorkomt in het begin? Kwestie van wennen of afstellen schoenplaatjes/zadel?

Wat ik begreep is dat je vooral last van dit soort dingen krijgt als je fiets niet goed afgesteld staat / verkeerde maat is. Al moet ik zeggen dat toen ik op een fiets van mijn vriend reed, ik eigenlijk nergens last van had. Behalve mijn rug. Maar ja, die fiets was ook een paar maten te groot. Dus ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet mn zadel wss nog goed afstellen. Frame is perfecto. Ben 1.80 maar hij was zelfs 1.85 maar heeft net als mij erg korte benen. Had ook geen super erge pijn ofzo, kon er prima mee verder. Maar heb hem ook de hele tijd op het buitenblad gestampt :-D

Dit kan het ook verklaren, die pijn in je knieën. Heb ik zelf regelmatig als ik na de winter de fiets weer pak.

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had in het begin juist veel last van mijn rug omdat het een vrij onnatuurlijke houding is als je het niet gewend bent. Knieën kan wel als je zadel niet goed staat, misschien overstrek je ze tijdens het trappen. Heb er verder niet heel veel kennis van moet ik zeggen, moet mijn eerste kilometers van het jaar ook nog maken :D

Haha, ik ook jar :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo maar eens een tweede rondje op m'n fiets maken. Ik heb wel het idee dat ik eens aan Strava ofzo moet gaan beginnen. Nieuwe telefoon staat toch ook al in de planning (eigenlijk al jaren, maar ik ben gewoon te lui om eens te bekijken welke telefoon me wel interessant lijkt). Zijn er wat dat betreft nog eisen aan een smartphone om strave succesvol te kunnen gebruiken? Een GPS hebben is logisch, maar zit er echt veel verschil tussen de GPS-en in smartphones? En verder? Volgens mij zag ik dat Strava alleen draaide op Android en de iphones. Niet op een windows-phone. Zijn er verder nog eisen?

En zijn er trouwens ook nog bepaalde apps die het navigeren handig maken? NIet dat ik dat veel ga gebruiken hier in de buur, maar stel dat ik eens de Ardennen ofzo op ga zoeken, is zoiets op mijn telefoon ook wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhu Sopho. Uurtje fietsen als je net begint is volgens mij ook aangeraden ;c Meer zat er nog niet in

Begrijpelijk man

Tijdje geleden dat ik het gefietst, dit was toch wel een mooie route toen

svgas2.png

Of rondje Rijn/Waal, lekker over de dijken

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer ff wat gefietst. Rustig opbouwen want 3 jaar niet gesport :cab: Plan was Holten en dan ff de heuvels pakken daar maar ben op een gegeven moment omgedraaid omdat mn perineum leuk ging doen. Tering. Drukte ergens perongeluk op stop dus mist nog een stukje die apart is opgeslagen. In totaal 52 minuten en 24km oid. Stond nog 3 minuten stil bij de fietsenmaker waar ik eerst langs ging;c

213a123eb84d4d00512e3305dbeee630.png

ad5fd4f6dc16a70f8d6e661191c28220.png

In 4 dagen 3 keer gefietst. Doel is nu om mn gemiddelde cadans dichter bij de 100 te krijgen.

Wanneer je de andere kant op fietst kunnen we samen fietsen. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij zelf sinds dit voorjaar, heb nog vrij weinig ervaring. Vandaar de volgende vraag:

Gisteren reed ik langs het Amsterdam-Rijnkanaal richting Weesp en daar lopen ook veel wandelaars. Twee vrouwen liepen aan de linkerkant van het fietspad en op het moment dat ik hen voorbij wilde gaan staken zij plotsklaps over naar de rechterkant. Ik ging vol in de ankers voor die twee wollentruien en daarbij slipte mijn achterband. Nu is de plek op het ahcterwiel wat kaal geworden, je ziet er een beetje van die witte vezelfs doorheen. Kan ik vanavond nog een kilomtertje of 30 rijden op die slijtageplek of loop ik een groot risico op een klapband?

Link naar opmerking
Deel via andere websites