Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

bjaalg.png

Mooi rondje gemaakt net, wel langer dan de bedoeling was maar ik ging op een gegeven moment het bos in en toen ik eruit kwam stond ik in Duitsland, dus toen maar op de borden naar huis gefietst want geen idee waar ik was, plus had geen eten bij me dus op het einde wel goed honger. Het blijft wel een beetje behelpen zo met een mountainbike op de normale weg, mja, renfiets is toch wel een hoop geld voor een luie niet-werkende student ;c

[MENTION=13775]Menchov[/MENTION]; ik begrijp nu eindelijk wat je bedoelt btw met dat daar over de grens geen meter vlak is, dat minuscule rondje dat ik heb gemaakt in Duitsland was een en al heuvel, net alsof ik op vakantie was joh. Toch eens wat uitzoeken hoe ik daar kom enzo, dan kan ik er vaker gaan fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek een fietsje. Speelde vorig jaar al met de gedachte, maar ik wilde het een tijdje aankijken. Hele jaar door wilde ik het nog, dus ben nu even serieus aan het zoeken. Iemand wat tips? Grens ligt toch zeker wel aan de 500 euro. Het is gewoon ff wat kilometertjes maken, paar keer in de week.

Zat zelf naar deze te kijken:

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Racefietsen/Pursuit-Road-Bike-Wit/Pursuit-Road-Bike-Wit.aspx

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Racefietsen/Sprint-Road-Bike/Sprint-Road-Bike.aspx

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Racefietsen/Sprint-Road-Bike/Sprint-Road-Bike.aspx

is het wat? Of iemand nog aanraders?

hier ook maar ff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat je zadel nou zo ver achterover of lijkt dat maar zo?

En een vraagje aan iedereen: Fietsen jullie met een dubbel of een triple crankstel?

Geen idee. Hij is zo afgesteld in de winkel door iemand die precies weet hoe en wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf een triple, maar gebruik binnenblad nooit. Hoef het ook nooit te gebruiken aangezien hier in de buurt geen heuvel is :moop:. Binnenkort operatie aan me kruisband, en dan zo snel mogelijk toewerken naar te kunnen fietsen. Wil in Mei kijken of ik eventueel mee kan doen met de VOAB (?) 24-uurs race op Zandvoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2ivdy7n.png

10p2bsg.png

Gegevens kloppen niet helemaal, had helaas Strava een half uur lang op pauze staan. Uiteindelijk uitgekomen op 70,6 km aan 26,0 km/h gemiddeld met waarschijnlijk iets meer dan 800 hoogtemeters. Op een gegeven moment zelfs bijna 9 kilometer (met uitzondering van een stukje bergaf van iets minder dan een kilometer) bergop gereden, bizar. Al met al heerlijke Drielandenrit.

bewerkt door Le Saux
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek een fietsje. Speelde vorig jaar al met de gedachte, maar ik wilde het een tijdje aankijken. Hele jaar door wilde ik het nog, dus ben nu even serieus aan het zoeken. Iemand wat tips? Grens ligt toch zeker wel aan de 500 euro. Het is gewoon ff wat kilometertjes maken, paar keer in de week.

Zat zelf naar deze te kijken:

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Racefietsen/Pursuit-Road-Bike-Wit/Pursuit-Road-Bike-Wit.aspx

is het wat? Of iemand nog aanraders?

Niemand? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben langs een fietsenzaak gegaan voor advies, konden ze na de aankoop ook gelijk de fiets voor me afstellen.
Hmm ja, die zit hier volgens mij niet echt. Kan wel ff kijken in de stad, maar ben dan wel flink wat meer kwijt verwacht ik.

Volgens mij is dat van matrabike niks.

Ah oke. Kan je me wat anders aanraden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm ja, die zit hier volgens mij niet echt. Kan wel ff kijken in de stad, maar ben dan wel flink wat meer kwijt verwacht ik.

Ik weet niet hoe strikt je je aan je budget te houden hebt, maar ik heb mijn fiets voor €550 gekocht. Doet het prima, frame van Merida en is maar 50 euro boven je budget. Deze om precies te zijn. Geen idee waar je woont, maar deze zaak is wel goed, zit in Waddinxveen (bij Gouda).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe strikt je je aan je budget te houden hebt, maar ik heb mijn fiets voor €550 gekocht. Doet het prima, frame van Merida en is maar 50 euro boven je budget. Deze om precies te zijn. Geen idee waar je woont, maar deze zaak is wel goed, zit in Waddinxveen (bij Gouda).

Ah, bedankt. Zal na de vakantie maar eens kijken hoeveel geld in nog over heb ;c Denk eerst ook ff naar een winkel om precies te vragen hoe en wat ik nodig heb. Die fiets ziet er goed uit inderdaad, prima prijs ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn eerste tochtje net gehad. Niet helemaal mijn route kunnen rijden, mede omdat ik twee keer een bord mistte. Eerste keer kwam ik na een rondje weer terug op mijn route, na de tweede maal na 45 km maar besloten rechtstreeks naar huis te gaan. Uiteindelijk via een andere route na 55 km thuisgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ooit eerder geprobeerd hard te fietsen dan? Koop gewoon lekker een degelijke tweedehans voor 200 euro en kijk of je het wat vind.

Ja, wielrenfietsje van vader van m'n vriendin weleens gepakt op vakantie. Tweedehands vind ik in verhouding met zo'n nieuwe te duur. Zijn 99 van de 100 keer met oude versnellingssysteem, of er moet weer vanalles aan gedaan worden. Dan koop ik voor 300 euro meer wel een fiets met nieuwe systemen, en in goede staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ANWB wil wielrenner bij drukte niet op weg

NIJMEGEN - Op mooie zomermiddagen kunnen wielrenners beter thuis blijven. Dat stelt de ANWB.

"Als het in het weekend lekker fietsweer is, moeten wielrenners alleen 's morgens vroeg of 's avonds de weg op gaan", zegt woordvoerder Ad Vonk.

Afgelopen weekend kenden twee ongevallen met wielrenners een dodelijke afloop. Hoewel de oorzaak van beide ongevallen nog niet bekend was, waren er op internet direct veel negatieve reacties over het gedrag van wielrenners te lezen.

Schreeuwende wielrenners

"Toergroepen die de halve weg in beslag nemen en schreeuwen als ze willen inhalen, komen op recreatieve fietsers intimiderend over", zegt woordvoerder Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland. "Het gedrag leidt tot onveilige situaties." VVN en de Fietsersbond elk jaar veel klachten binnen.

De Nederlandse Toer Fiets Unie NTFU is het niet met de ANWB eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites