neva Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Ronde 3: Creatief boekhouden in Amsterdam De financiële perikelen in de hoofdstad van Nederland houden menig voetbalanalist bezig. Moeten ze bij Ajax nu eerst verkopen? Zit het salarishuis te vol? Kunnen ze überhaupt iets op de transfermarkt? Het zijn vragen die de gemoederen bezighouden en in Rotterdam en Eindhoven kijken ze ook met een schuin oog naar de situatie bij Ajax. Zelf is de directie helder; er is in principe geld beschikbaar voor transfers, maar het salarishuis mag niet zo vol meer zijn als voorheen. Om verdere kosten te besparen wordt er gebruik gemaakt van een pool freelance scouts voor deze opdracht, waarmee Alex Kroes later aan tafel gaat om de deal rond te maken. De selectie is gatenkaas, maar de grootste prioriteit is de rechtsbuitenpositie. Daar ziet Ajax het liefst wel een echt aansprekende naam komen, maar het salaris is een probleem. Dat mag namelijk niet meer zijn dan 100.000 euro per maand (1,2 miljoen per jaar, 23.000 per week). Hoe de contracten verder in elkaar steken is niet boeiend, daar is het creatieve boekhouden voor. De transfersom is niet zo'n ramp, want de RVC is bereid om wel tot twintig miljoen euro neer te leggen voor de juiste speler, maar dat moet dan wel in één keer afgetikt worden. En wat is de juiste speler? Een échte vleugelflitser, die een mannetje uit kan spelen, er uit kan rennen en en een voorzet af kan leveren. Als hij zelf ook nog eens voor extra dreiging kan zorgen met een eventueel sterk linkerbeen is dat ook nog een fraaie bonus. Belangrijk is ook wel dat het een speler is die een paar jaar mee kan nog, dus het liefst ziet men geen dertiger arriveren in Amsterdam. Kort, maar krachtig dus, deze opdracht. We zien de rapporten graag ingediend worden voor zaterdag 3 augustus om 21:00 uur. PS: Het is nu de bedoeling dat jij een game start met Ajax en doet wat er in het bovenstaande verhaaltje staat. Als je de spelers naar Ajax hebt gehaald is het de bedoeling dat je twee screenshots plaatst als bewijs (een van het profiel van de speler en een van het bewijs dat de transfer rond is). Niet vergeten de spelers ook in het topic voor profielen van aanvallers te posten! @Urbeto @Rykjvk1 @Tim' @FMNOOB @nasje92 @bas huijsmans @chrisje1993@Mordurette @Fantasy @Whitewolf345 @Lensherr @Oerlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Creatief boekhouden daar hou ik wel van. De keus is gevallen op Thiago Almada. Kon hem voor 20 miljoen overnemen van Atlanta. De secundaire voorwaarden Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Ondanks dat er geld voldoende was, ben ik met een relatief goedkope optie gekomen: Murilo Souza Spoiler Bevestiging Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Nooit gedacht ooit nog in Amsterdam aan de slag te gaan, maar het moest even. Ik kies ervoor om de zeer ervaren Suso naar Amsterdam te halen. Door even te wachten in de transferperiode kost hij ons slechts 6,75 miljoen, al is zijn salaris inclusief bonussen met recht creatief lucratief te noemen. Spoiler We moesten toevallig ook de seizoensopener spelen. Tactiekje aan, instant result en gaan. Ik verwacht nu wel wat belletjes uit de hoofdstad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli Enkelvoudig Uruguayaans international Brian Ocampo komt voor 12 miljoen over van Cádiz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli Riccardo Sottil - Fiorentina - 13 miljoen euro Bevestiging: Attributen: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Zizo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli (bewerkt) Edit: Ik zie nu dat Fantasy me al voor was. @neva Later vandaag of morgen volgt een nieuwe inzending van mij. 30 juli bewerkt door Oerlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 30 juli Auteur Share Geplaatst 30 juli Ik had ze nog niet verwerkt, maar ik zie nu ook dat het klopt ja. Tegenvaller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli Bij deze mijn nieuwe inzending: Christian Pavon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Hier zijn we uitgekomen bij Yan Matheus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Kan iemand even een save met Ajax voor mij aanmaken? Krijg het niet over mijn hart om er zelf een te starten . Nee zonder gekheid. Ik zal er vanavond even voor gaan zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Zo daar dacht ik even een mooie deal in elkaar geflanst te hebben en zit ik maar te wachten totdat die komt. Komt die pas op 1 juli 2024 omdat die nog verhuurd is.... Spoiler Dus dan maar voor deze gegaan: André Franco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 4 augustus Auteur Share Geplaatst 4 augustus Uitslag ronde 3: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten