Fantasy Geplaatst 16 april Auteur Share Geplaatst 16 april 5 uur geleden zei Richarð.: Succes met Reynir! Enige puntje; er is nog een 4.deild karla. Dus degradatie is nog wel mogelijk irl. Dat laatste is een goede toevoeging, want in FM dus niet Ik wist dat er nog een 4. deild was ook, maar FM kent die dus niet als speelbare competitie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Eerlijk, voor zo'n klein team heeft de club opvallend veel volgers op de socials! Is dat het effect van de nieuwe trainer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Aan ambitie geen enkel gebrek iig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 17 april Auteur Share Geplaatst 17 april 04. Útsýn frá fugla yfir tímabilið De ene keer zal ik jullie periodiek meenemen door een seizoen, de andere keer gaan we er in vogelvlucht doorheen. En we beginnen met een update op die tweede manier, want het eerste seizoen zit er al weer op. Toen ik aantrad bij de club, was de voorbereiding al ten einde. Echt oefenwedstrijden spelen zat er niet in dus, waardoor we direct 'voor het echie' aan de slag mochten. Te beginnen met het bekeravontuur. We hadden al wat competitieduels in de benen voordat we Álafoss troffen in ons eigen Brons völlurinn. Zij kregen met 5-1 klop, waarna we een weekje later opnieuw een lagergeklasseerde club troffen. Skallagrímur had net als Álafoss vrij weinig in te brengen, maar zij wisten de scoren meer binnen de perken te houden. Vervolgens kregen we bezoek van Valur, wat ik nog altijd als een van de beste ploegen van IJsland beschouw. De kampioen van o.a. 2017, 2018 en 2020 kwam op bezoek in ons nietige stadionnetje en ging met de staart tussen de benen terug huiswaarts na een 4-0 oorwassing. Koekoek! En zo stonden we zomaar in de vierde ronde van de beker en mochten we ons tot de beste zestien ploegen van het land rekenen. Voor zover je die redenering zo platgeslagen kunt toepassen op ons geliefde spelletje natuurlijk. In juni troffen we Fylkir, eveneens een ploeg van het hoogste niveau. Zij staan zelfs nog wat hoger op de ranglijst in de Pepsi Max Deild en zij kregen zowaar een nog grotere pandoering te verwerken. Voor het oog van 257 toeschouwers, waarvan 137 uitsupporters, eindigde het duel in maar liefst 6-1. En dus waren er minder mensen in het Brons völurinn tevreden met deze zege dan het aantal dat teleurgesteld naar huis ging. Er zijn nog genoeg stappen te zetten bij Reynir, zo blijkt. In de kwartfinale wonnen we van KR dankzij goals van Hrafn Heiðarsson en Arnar Árnason, die twee minuten voor het laatste fluitsignaal de tweede treffer tegen de touwen werkte. In de halve finale namen we het vervolgens op tegen Selfoss. Gezien de uitslagen tegen clubs van het hoogste niveau had ik er eigenlijk wel vertrouwen in dat we misschien de finale konden behalen, maar helaas mocht het niet zo zijn. In het nationale stadion van IJsland zaten slechts 917 toeschouwers om dit duel tussen ploegen van het vierde en tweede niveau van het land te aanschouwen. Uiteindelijk won Selfoss, nadat we gewoonweg niet thuisgaven in deze wedstrijd. Jammer, kan gebeuren. Al met al mag ik niet klagen over ons eerste bekeravontuur onder mijn hoede. In de competitie begonnen we wat weifelend. Met slechts twee overwinningen uit de eerste vijf duels konden we niet meteen spreken van een vliegende start. Gelukkig wisten we ons vanaf mei goed te presenteren en liep het alleraardigst. We bleven zelfs twee maanden ongeslagen, totdat we in Fifan kansloos onderuit gingen tegen medetitelkandidaat Augnablik. Nadat we even van de schrik moesten bekomen wisten we een opnieuw ongeslagen reeks in te zetten tegen Árbær, ook een medetitelkandidaat. De overwinning op hen bleek een start van veel puntverlies voor de club in het roze, wat hun titelkansen aanzienlijk deed slinken. Uiteindelijk wisten we onszelf zelfs tot kampioen te kronen in de 3. deild karla. Een spannende strijd met Augnablik werd pas op de laatste speelronde beslist, waar onze overwinning op Víðir genoeg was voor het veiligstellen van de titel. En zo keren we na de degradatie van vorig jaar dus direct terug naar het derde niveau van de IJslandse voetbalpiramide. Samen met Augnablik acteren we volgend jaar een niveautje hoger. Hoezee! Zoals gezegd deed Árbær lang mee om de titel. Zij stonden zelfs een hele reeks speelrondes aaneengesloten aan kop van de competitie. Maar na de nederlaag tegen ons kwam de klad erin en uiteindelijk zakten ze weg tot aan de vierde plek van de ranglijst. In de slotfase van de competitie wisselden Augnablik en wij elkaar af als koploper, waarna wij op het juiste moment de koppositie weer heroverden en niet meer weggaven in de laatste twee speelrondes van de competitie. Leuk is het altijd in IJsland, spannend vaak ook. Zoals dit jaar. Eens zien wat we een niveautje hoger kunnen bewerkstelligen. Spoiler @Richarð.@Titan@ElMarcos@Jónstærke@Svenpunt@keano77@Glenn08@Satioz@MNie@bas huijsmans@Rossini'@Jotew@Marius@Djurovski@Kyrill@Svenpunt@roeliho Bedankt allemaal weer voor jullie reacties en voor het volgen van dit IJslandse avontuur. Het eerste seizoen is voorbij gevlogen, letterlijk zoals je kunt zien. Ik zal de manier van updaten wat afwisselen. De ene keer ga ik sneller door de seizoenen heen dan de andere keer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april De promotie is natuurlijk geen verrassing, maar dat bekeravontuur mag dat wel genoemd worden. Stiekem toch wat jammer dat je de finale niet wist te bereiken, want dat ging je inderdaad al een beetje verhopen na het eerdere parcours. Volgend jaar een nieuwe kans! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Augnablik lette even een ogenblik niet op en weg was de titel voor ze. Benieuwd wanneer je het mag opnemen tegen lands mooiste Fjölnir Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Ongelofelijk knap Bikarkeppni-avontuur voor een vierdeklassertje. Dat je meteen ging promoveren, had ik net als de meeste wel verwacht. Ook een fijn extraatje, dat overzichtje van de vorige klasseringen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Direct promotie weten af te dwingen naar het hoogste niveau. Zeer knap als je het mij vraagt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Geweldig meteen kampioen en promotie, gefeliciteerd!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 21 april Auteur Share Geplaatst 21 april 05. Það getur alltaf verið betra Na de toch wel verrassende titel van vorig jaar mogen we het dit seizoen gaan laten zien in de 2. deild karla. Met wat gerichte versterkingen - zo hebben we Albert Einarsson overgenomen van Kormákur/Hvöt en wisten we Hafþór Jónsson los te weken bij Vængir Júpiters - en enkele breedteaankopen hebben we een aardige selectie voor komend seizoen. Na enkele oefenduels tegen opponenten van diverse niveaus in eigen land trapten we het seizoen in april af met een thuisduel tegen ÍR. Direct lieten we zien goed in vorm te zijn en moeiteloos mee te kunnen op dit niveau. De lijn trokken we daarna ook moeiteloos door in de rest van de wedstrijden. Zowel in de competitie als in de beker gaat het ons tot dusver behoorlijk voor de wint. Het meest opvallende is misschien wel het toeschouwersaantal van het bekerduel tegen Njarðvík U19. Er heerst een bepaalde rivaliteit tussen Reynir en Njarðvík, maar dat er meer dan 500 man kwam opdagen voor een potje tegen het jeugdteam van de opponent, dat had ik niet direct verwacht Uiteindelijk stokte onze ongeslagen reeks pas tegen Þróttur V., die ons met 1-2 de baas waren in eigen huis. Halverwege dit seizoen zijn we nog op twee fronten actief én liggen we op pole position om een back-to-back kampioenschap te realiseren. In de beker versloegen we gemakkelijk de jeugdploeg van Njarðvík, waarna we tegen KA de eerste stunt van dit jaar realiseerden. Deze laagvlieger uit de Pepsi Max Deild wist geen potten te breken en ging met 4-2 ten onder. Een week of drie daarna werd ook Víkingur aan de zegekar gebonden. Dat was een overwinning dit mij deugd deed, want Víkingur is de gedeelde koploper van het hoogste niveau van IJsland. De koploper van het derde niveau tegen de koploper van het hoogste niveau. Koekoek! In de volgende ronde, de kwartfinale, treffen we KFS. Opnieuw de halve finale bereiken behoort dus zeer realistisch gezien tot de mogelijkheden. Individueel voorstellen ga ik de spelers nog niet, dat doe ik een keer als we een stabiele spelerskern hebben. Ik heb zoals gezegd voor ogen om zo snel als mogelijk naar het hoogste niveau door te promoveren, waardoor we ook redelijk wat wisselingen in de selectie zullen gaan zien. Het merendeel van de spelerskern die we nu hebben zou niet meekunnen op het hoogste niveau, al zou je dat gezien onze bekerresultaten niet altijd meteen zeggen. Voorin ben ik meer dan content met de toegevoegde waarde die onze Spaanse vriend Osmar Avel Gaitán heeft. Hij was vorig jaar al in IJsland actief bij Uppsveitir, maar hij wilde graag op een hoger niveau acteren dan hij deed bij zijn vorige broodheer in de 4. deild karla. Ook Albert Einarsson kent een goed seizoen, gezien zijn negen gescoorde doelpunten tot dusver. Zijn komst lijkt - net als die van de Spanjaard - een schot in de roos te zijn. Maar het kan natuurlijk altijd beter en dus hield ik mijn ogen en oren open. Mijn ogen op het veld in IJsland, mijn oren als er weer eens een zaakwaarnemer met een speler op de proppen kwam. Zo ook toen Geoffrey Schumacher werd aangeboden. Een ervaren Belg die bij RCS Brainois in de krochten van het Belgische voetbal actief was. Hij had wel oren naar een buitenlands avontuur en kon gratis worden overgenomen. Wel wordt hij direct een van de grootverdieners in de selectie met zijn jaarsalaris van €30.000,- maar dat is hij in mijn ogen meer dan waard. Dat wijzelf tegen KFS gaan spelen, dat had ik natuurlijk al verteld. Wat jullie nog niet wisten, is dat zij een niveautje lager actief zijn dan wij. Nu wil ik waken voor onderschatting, maar zoals gezegd acht ik de kans redelijk groot dat we net als vorig jaar de halve finale kunnen bereiken. En daarin zouden we dan zomaar ook weer Selfoss kunnen treffen, al hebben zij het redelijk zwaar getroffen met een van de drie overgebleven ploegen uit de Pepsi Max Deild: Stjarnan. Ik zou liever de winnaar van het tweeluik tussen Kári en Afturelding tegenkomen bij winst. Maar goed, als je wilt winnen dan moet je iedereen verslaan natuurlijk. Dat zou zo op een tegeltje kunnen. In juli is de transfermarkt geopend en al vroeg in de maand wisten we ook Nick Atkinson te verleiden tot een overstap naar IJsland. Van Arsenal naar IJsland. Dat zullen er niet veel doen gok ik zomaar. Maar Nick Atkinson dus wel. Deze verdediger is direct een van de sterkhouders in de achterste regionen en hij kost ons, net als Schumacher, geen euro te veel. Zijn jaarsalaris van €22.500,- kunnen we prima missen en hij gaat ons ongetwijfeld helpen aan vele clean sheets. Dat hoop ik dan toch tenminste. Heel veel tegendoelpuntloze wedstrijden hebben we nog niet gezien dit seizoen namelijk. Spoiler @Richarð.@Titan@ElMarcos@Jónstærke@Svenpunt@keano77@Glenn08@Satioz@MNie@bas huijsmans@Rossini'@Jotew@Marius@Djurovski@Kyrill@Svenpunt@roeliho@KayDeManaager Bedankt allemaal weer voor jullie likes en reacties & voor het lezen van de vorige update(s). Het nieuwe seizoen is meer dan voortvarend begonnen en als we deze lijn doortrekken dan zijn we binnen no-time actief op het tweede niveau van het land. De doelstelling om binnen vijf seizoenen op het hoogste niveau te acteren wordt dan wel érg realistisch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 april Share Geplaatst 21 april Wat een prestaties weer. Back-to-back promotie lijkt al bijna een zekerheid en ook in de beker loopt het wel weer erg vlot. Het lijkt nu al in de sterren geschreven dat je die een keer gaat winnen nog voor je op het hoogste niveau belandt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 21 april Share Geplaatst 21 april Als een sneltrein door de 2. Deild, ook alles op wieltjes in de beker. Zet die champagne al maar klaar voor de tweede promotie op rij te vieren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Heerlijke pretstaties en je vliegt er weer door heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 1 mei Auteur Share Geplaatst 1 mei #6 Er að leita að nýjum fjárfestingum Het ging natuurlijk niet slecht, maar toch was er ruimte voor verbeteringen. Dus toen de zaakwaarnemer van Benjamin Molinero een rondje door IJsland deed, hapten we snel toe. Op de positie van rechtsback zaten we niet heel ruim in ons jasje, waardoor ik de gok wel durfde te wagen. Hij kost ons enkel een salarisbijdrage voor de periode dat we hem huren van Amorebieta, dat hem afgelopen seizoen overnam van Gijón. Door naar de resultaten op het veld dan, waar ik alvast kan verklappen dat we een heuse stunt hebben weten te realiseren. Gezien de tegenstanders valt het misschien wel mee, maar gezien de uiteindelijke prijs die ermee gemoeid was alles behalve. Maar laten we beginnen bij het begin, waar we KFS versloegen in de kwartfinale van de beker. Dat leverde ons opnieuw een plek in de halve finale op dus, waarin opnieuw Selfoss de tegenstander werd. Dit keer versloegen we hen vrij gemakkelijk met 3-1 voor het oog van 1.259 toeschouwers. Opponent in de finale: Kári. Een club van het vierde (!) niveau van IJsland. Een ploeg van het vierde niveau tegen een ploeg van het derde niveau. In de nationale bekerfinale Wij traden aan op volle oorlogssterkte in een van de slechtst bezochte bekerfinales aller tijden. Slechts 818 fans kwamen de eindstrijd van de Bikarkeppni aanschouwen, waarbij wij qua aantal fans nog in de minderheid waren ook... De 406 aanwezige fans hadden wel het meest te juichen, want door de eclatante 5-0 overwinning hebben we ons geplaatst voor de tweede kwalificatieronde van de UEFA Conference League van volgend jaar. En dat Europese avontuur gaan we aan als ploeg uit de Lengjudeild. Nadat we van Þróttur V. verloren, gingen we tussen de halve finale en finale van de beker ook onderuit tegen KFG nadat we op halve kracht aantraden om wat krachten te sparen. Verder verloren we geen enkele wedstrijd en zo eindigden we afgetekend aan kop van de 2. deild karla. Back-to-back een niveautje omhoog, zo zie ik het graag! Kijken we naar de Lengjudeild, dan valt op dat HK, FH én Fjölnir daarin acteerden afgelopen jaargang. Toch behoorlijke grootmachten die eigenlijk op het hoogste niveau thuishoren als je het mij vraagt. De twee eerstgenoemde ploegen zien we volgend jaar niet terug in de Lengjudeild, terwijl we ook Selfoss en Ægir niet gaan treffen omdat zij zijn gedegradeerd naar de competitie waarin wij nu actief zijn. Wel gaan we spelen tegen ÍA en Þróttur. Vooral ÍA is een opvallende degradant, daar ik hen hoger aanschrijf dan ploegen als Kefkavík, Fram of KA. Maar goed, dat de verschillen gigantisch klein zijn blijkt wel uit het feit dat geen enkele (!) ploeg meer dan de helft van alle gespeelde duels heeft weten te winnen. In het land van blinden is eenoog koning, zou je kunnen zeggen. In de uiteindelijke kampioensgroep ging Vikingur er met de titel vandoor, gevolgd door ÍBV en Valur. Zij drie en wijzelf zullen volgend seizoen IJsland gaan vertegenwoordigen in Europa. Kijken we dan nog naar de statistieken dan zien we dat bijna iedereen (weer) speelminuten heeft mogen maken en Osmar Avel Gaitán een absolute goalgetter is gebleken. Met maar liefst 20 treffers mocht hij zich tot clubtopscorer kronen, waarbij ik de prestaties van Þórir Árnason en Albert Einarsson ook niet onbelicht wil laten. Mede dankzij hun assists en goals zijn we geëindigd waar we zijn geëindigd en ik verwacht dan ook dat zij volgend seizoen weer een grote rol kunnen gaan spelen op een hoger niveau. Mits ze dan nog aanwezig zijn natuurlijk, want Þórir Árnason is één van de spelers die in het bezit zijn van een aflopende overeenkomst bij de club. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat we een ware leegloop gaan zien, wat ik niet direct zou aanmoedigen. De spelers kunnen over het algemeen nog prima mee op een hoger niveau, maar we zijn (nog) niet in staat om iedereen van een vol- of deeltijds contract te voorzien. Daarvoor zijn de financiële middelen gewoon nog te beperkt. Spoiler @Richarð.@Titan@ElMarcos@Jónstærke@Svenpunt@keano77@Glenn08@Satioz@MNie@bas huijsmans@Rossini'@Jotew@Marius@Djurovski@Kyrill@Svenpunt@roeliho@KayDeManaager Het heeft even mogen duren, maar hier zijn we dan weer met een volgende update. Bedankt voor jullie geduld en alle likes en reacties na het vorige bericht dat ik hier plaatste. Nu is het tijd om het weer een niveautje hoger te gaan laten zien, dus kom maar door met jullie voorspellingen. Gaan we voor drie (back-to-back-to-back) niveaustijgingen achtereen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 mei Share Geplaatst 1 mei Die bekerfinale! Je kan het zo gek niet bedenken! Europees voetbal volgend seizoen is natuurlijk een heel leuk extraatje, al vraag ik me af of je er al iets kan klaar spelen. Gezien de minieme niveauverschillen acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je volgend seizoen opnieuw promoveert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 mei Share Geplaatst 1 mei Veel succes in Europa je zal het vast nodig hebben. Fjölnir niet op het hoogste niveau pff laten ze maar samen met jouw promoveren dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Hij wint gewoon 'even' de beker en mag Europa al in zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Tuurlijk drie op drie! Of je in Europa al potten gaat breken dat betwijfel ik wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xJordinosaur Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Wat een bekerfinale haha. Ben benieuwd wat je kan klaarspelen in Europa! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Die bekerwinst is wel eventjes lekker hoor en dan mag je Europa in vliegen. Wat een held! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 13 mei Auteur Share Geplaatst 13 mei #7 Stórt og óvænt áfall Ik had de competitieregels nog wel besproken in een van de eerste updates. Wat ik even vergeten was om te bestuderen, waren de selectiereglementen. Maar daarover later meer, want met het oog op een seizoen in de Lengjudeild achtte ik het nodig om enkele versterkingen te halen. Te beginnen met Kent Henriksson, die voor nop overkwam van Örebro. Deze verdedigende middenvelder uit Zweden kan de lijnen gaan uitzetten als geen ander en zal de ploeg op sleeptouw nemen tijdens de lastige momenten. Zijn lef, leiderschap en inzet zorgen ervoor dat iedereen om hem heen beter gaat voetballen, wat van harte welkom is op dit niveau. In zijn kielzog kwam ook Jarno Kilpeläinen richting IJsland. Hij was een van de bepalende spelers bij MP in de Ykkönen (het tweede niveau van Finland) en had wel oren naar een IJslands avontuur. Een onbetwiste basisspeler zal hij niet zijn vanaf het eerste moment, gezien het feit dat we aardig vertegenwoordigd zijn centraal achterin. Maar hij zal ongetwijfeld zijn minuten gaan meepikken het komende jaar. Maar dan die competitieregels waar ik het over had in de intro. Vanaf dit seizoen (in de Lengjudeild en hoger) moeten we maximaal 25 spelers selecteren, waarvan er minimaal 8 bij ons moeten zijn opgeleid tussen hun 15e en 21e levensjaar. En je kan natuurlijk wel raden hoe veel jeugdspelers er bij ons in de selectie rondlopen... Die zijn op minder dan één hand te tellen, omdat we zo rap twee niveaus zijn gestegen. Het is dus hopen op wat degelijke jeugdlichtingen de komende jaren en tot die tijd zal de spelersregistratie elk half jaar een behoorlijke puzzel worden. Toen dit duidelijk werd, besloot ik ook direct om wat jeugdspelers aan de kern toe te voegen en het transfergeweld een halt toe te roepen... Als we kijken naar de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dan heb ik er behoorlijk wat fiducie in dat we geen flater zullen slaan. Sterker nog, ik sluit niet uit dat we gaan meestrijden om de bovenste plekken. Normaal gesproken zullen degradanten Þróttur en ÍA hoog gaan eindigen en ook Fjölnir zal naar mijn verwachting bovenin gaan meedraaien. Maar verder dan dat zie ik weinig ploegen die we niet zouden kunnen verslaan. Uiteindelijk blijft het balletje wel rond natuurlijk en zullen we aan het eind van dit kalenderjaar hoe mijn voorspelkunsten bleken te zijn. Ik repte nog kort over de hoop op een degelijke jeugdlichting, maar dat zal op z'n minst moeten wachten tot volgend jaar als we de voorbeschouwing van Atli Halldórsson mogen geloven. Een redelijke intake met een gebrek aan goede spelers op zo goed als elke positie. Enkel bij de vleugelverdedigers is er een positief woord te bespeuren, maar verder lijkt het louter drama wat we later dit jaar gaan mogen verwelkomen. We gaan het meemaken. Dan zijn we er nog niet, want ik heb aardig op die spatiebalk lopen rammen enkele weken geleden We pakken direct door met de eerste helft van dit nieuwe seizoen, waarin we direct zien dat we nog altijd actief zijn in de beker en ook de Lengjudeild voortvarend begonnen. Daarna kwam de klad er wat in. Van de laatste negen duels wisten we er slechts twee te winnen en ging meer dan de helft verloren. Wisselvallig noemen ze dat. Ook vonden we in Europa direct ons Waterloo tegen Malmö. Ik overwoog nog een cameravrouw te bedreigen in de catacomben, maar besloot dat dat nergens goed voor zou zijn. Op bezoek in Zweden speelden we knap (en een beetje onverdiend) met 1-1 gelijk voor het oog van 19.001 toeschouwers. Tijdens de return waren 715 fans getuige van een zakelijke 0-2 overwinning van de bezoekers. Geen ramp natuurlijk, want tegen een club als Malmö is het toch anders voetballen dan tegen pak 'm beet een willekeurige IJslandse tegenstander... Toch zijn we, ondanks de matige reeks waarin we zitten, in de top-5 te vinden van de ranglijst tot dusver. Met nog een duel tegoed zouden we zelfs zomaar de top-3 kunnen binnentreden. Dat is direct kenmerkend voor het voetbal op IJsland, waar iedereen van iedereen kan winnen. Maar echt iedereen van iedereen, daar je ziet dat er slechts twee ploegen (koploper Fjölnir en nummer drie ÍA) zijn die een winstpercentage van >50% kunnen overleggen na 13 a 14 gespeelde wedstrijden. Financieel gezien is het trouwens behoorlijk behelpen in IJsland. Er zijn nauwelijks inkomsten te genereren dankzij de lage toeschouwers aantallen en dito entreeprijzen. Van het prijzengeld hoeven we het ook niet te hebben, terwijl de spelers natuurlijk wel allemaal een aanzienlijk salaris verdienen. Het zijn geen miljoenen, maar vaak wel hogere bedragen dan er aan inkomsten gegenereerd wordt. En dus is Europees actief zijn een behoorlijke (financiële) opsteker. Na het tweeluik tegen Malmö mochten we namelijk een kleine acht ton bijschrijven, waardoor we direct in de zwarte cijfers terechtkwamen. Daar zal ongetwijfeld nog een flinke belastingheffing over volgen aan het eind van het jaar, maar voorlopig geeft het ons even wat lucht. Spoiler @Richarð.@Titan@ElMarcos@Jónstærke@Svenpunt@keano77@Glenn08@Satioz@MNie@bas huijsmans@Rossini'@Jotew@Marius@Djurovski@Kyrill@Svenpunt@roeliho@KayDeManaager Zo, de laptop staat weer eens aan. Dat is oprecht een kleine twee weken geleden voor het laatst gebeurd geloof ik Hoe dan ook; bedankt voor jullie geduld en voor alle achtergelaten likes en reacties in de tussentijd. Hopelijk volgt de volgende update weer sneller, maar ik kan weinig dingen beloven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Na de nieuwe promotie mag je over deze prestaties toch alweer niet klagen. Jammer dat het Europees avontuur beperkt bleef tot 1 ronde, maar we mogen wellicht ook niet te veel verwachten in 1 keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Europees nog geen potten kunnen breken, maar dat is natuurlijk niet zo heel gek. Wel weer puike prestaties na de promotie hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 mei Share Geplaatst 20 mei Fjölnir bovenaan doet mij deugd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten