Marius Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Mooi overzicht, vooral omdat je zo uitgebreid de tijd neemt om stil te staan bij al die prestaties. Het was geen uitzonderlijk jaar voor de Belgische clubs in Europa, maar zeker ook geen slecht jaar zoals je zelf aangeeft. Vol spanning uitkijken naar het nieuwe seizoen nu toch wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Zeer uitgebreide update over de prestaties van de Belgische clubs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 31 maart Auteur Share Geplaatst 31 maart 9. Das gieëne kattepis. Terwijl de zomer voor velen een tijd van ontspanning en vakantie betekent, was het voor mij dit jaar een ander verhaal. Mijn relatie met Vanessa is op de klippen gelopen. Het bruisende uitgaansleven van Antwerpen heeft me na 25 jaar doen inzien dat ik liever mijn vrijheid behoud. De media dook er als een roedel wolven bovenop en onze breuk werd breed uitgesmeten in de Belgische pers. Alsof deze periode nog niet uitdagend genoeg was. Toch ligt mijn volledige focus nu op de wederopbouw met Lierse SK. Als onverwachte kampioenen staan we voor een belangrijke voorbereidingsperiode. Er moet worden door geselecteerd en we moeten de juiste Belgische voetballers overtuigen om onze club te versterken. Ons doel is om uit degradatiegevaar te blijven en tegelijkertijd Lierse weer financieel gezond te maken. Het wordt een uitdagende taak, maar ik hou wel van een uitdaging. ------------------------------------------------------------------------------------- Spoiler Een van onze voornaamste prioriteiten was het aantrekken van een nieuwe linksachter die meteen in staat zou zijn om een basisplaats te veroveren. Deze zomer kwam Kevin Kis met een onverwachte wending en kondigde zijn afscheid van het voetbal aan. Voor zijn vervanging waren we bereid om flink te investeren, maar gelukkig konden we ons dat veroorloven gezien de inkomsten uit de verkoop van enkele spelers. Marvin Peersman is de gelukkige die de rol van linksachter op zich zal nemen. Hij maakt de overstap van het Nederlandse FC Groningen. Een andere versterking die we hebben aangetrokken is Foudil Bouchentouf. Deze aanvallende middenvelder heeft een indrukwekkende voetbalreis achter de rug, met exotische bestemmingen als Libanon en Bulgarije op zijn cv. Uiteindelijk hebben we ook een overeenkomst bereikt met Anas Tahiri. Na lang nadenken heeft onze voormalige jeugdspeler ingestemd om minder te verdienen, waardoor hij zijn loopbaan een nieuwe impuls kan geven. Met de komst van Mitch De Kuyper hebben we nu ook een extra gratis optie voorin, waardoor we niet volledig afhankelijk zijn van een doelgerichte aanvaller en meer kunnen variëren in ons spelsysteem. Een andere belangrijke aanwinst is een doelman. Hoewel dit geen prioriteit was vanwege de kwaliteiten van Jens Teunckens, heb ik uit ervaring geleerd dat het altijd goed is om twee topkeepers te hebben. Bostyn zal onze eerste doelman worden, met Teunckens als uitstekend alternatief. Daarnaast hebben we een niet te missen kans gevonden in het provinciale voetbal in Limburg. Daniele Zotti, een product van de jeugdopleiding van KRC Genk, zal ons extra diepte geven in het centrum van de verdediging, waar we nog op zoek waren naar versterkingen. Met het vertrek van Alexandre De Bruyn, waar we later op terugkomen, en het feit dat we dit seizoen niet meer op Mboyo kunnen rekenen, had onze selectie dringend behoefte aan versterking op de positie van linksbuiten. Hoewel goede opties dun gezaaid waren op de transfermarkt, diende zich een buitenkansje aan vanuit het verre Singapore: Maxime Lestienne, een 32-jarige speler die zijn kunnen had bewezen bij de LC Sailors en eerder al had laten zien dat hij over enorm veel talent beschikte. Verder zochten we ook naar directe versterkingen in het centrum van de verdediging. Hervé Matthys, afkomstig van mede-promovendus Beerschot, en de talentvolle Belg Antef Tsoungui, die op huurbasis overkomt van Feyenoord, waren onze keuzes in die positie. Een buitenkansje diende zich ook aan bij Union SG, waar Charles Vanhoutte verrassend genoeg op de transferlijst stond voor slechts 425.000 euro. Dit was een kans die we niet konden laten liggen. Na het seizoen te hebben ingezet, hebben we ook vastgesteld dat Mehdi Tarfi niet meer beschikt over het fysieke vermogen om een vaste basisplaats te veroveren in de Jupiler Pro League. Ondanks zijn technische vaardigheden en ervaring, zijn we een club die moet strijden voor elk punt. Daarom hebben we besloten om op het laatste moment ook Francesco Antonucci aan onze selectie toe te voegen. Screens aanwinsten Spoiler Spoiler Allereerst zijn we verheugd te kunnen melden dat dankzij de verkoop van De Bruyn en Van Dessel onze schulden volledig zijn weggewerkt. Met name de verkoop van De Bruyn heeft hier aanzienlijk aan bijgedragen. Hoewel we met het vertrek van dit duo twee spelers verloren hebben die een belangrijke rol hebben gespeeld in het behalen van de titel vorig seizoen, kunnen we toch met trots zeggen dat we met de komst van nieuwe spelers aanzienlijk in kwaliteit zijn gegroeid. Bovendien zijn voornamelijk spelers die als tweede keus fungeerden vertrokken. Senne Peeters en Senda Mukandila worden dit seizoen overgeheveld vanuit de jeugd. Selectie 2024-2025 Spoiler Peeters en Mukandila Spoiler ------------------------------------------------------------------------------------- Ik was echt tevreden met onze voorbereiding, vooral omdat deze vrij positief verliep voor een team dat zich in een fase van heropbouw bevond. Hoewel we verslagen werden door enkele sterke tegenstanders, toonde het vorige seizoen al aan dat dit geen voorspelling was voor een rampzalig jaar. Integendeel, vorig seizoen kregen we ook een flinke tik van Cambuur vlak voor het begin van het seizoen, maar uiteindelijk grepen we de titel. Tijdens deze voorbereiding hebben we vooral gefocust op het inpassen van de nieuwe spelers in ons beoogde spelsysteem. In de Belgische competitie verloopt het buitengewoon goed voor ons. Onze openingswedstrijd was meteen van groot belang, aangezien Eupen op bezoek kwam, twee clubs die door de Belgische media als grote kanshebbers voor degradatie werden gezien. Ondanks een rode kaart voor Nuhu wisten we deze wedstrijd met overtuigende 3-0 cijfers te winnen. Met vertrouwen reisden we vervolgens af naar Limburg, waar we KRC Genk troffen, een van de grote Belgische tegenstanders. Na een wat aarzelend begin en een verdiende achterstand, namen we echter het heft in handen. Genk slaagde er niet in om de score uit te breiden, terwijl wij toesloegen in de omschakeling. Hiermee pakten we drie cruciale punten in Limburg. Ook AA Gent moest begin augustus buigen voor Lierse. Ondanks een sterke start van de wedstrijd stonden we al met 4-0 voor bij rust. Hoewel Gent in de tweede helft wat terrein kon terugwinnen, mocht dat niet meer baten voor hen. Ons enige puntenverlies leden we op het kunstgrasveld van Sint-Truiden, waar we al vroeg op voorsprong kwamen. Uiteindelijk slaagde Marvin Peersman erin om in de laatste minuten een strafschop te benutten en zo onze eerste nederlaag van het seizoen te voorkomen. Vervolgens wisten we Beerschot, Cercle Brugge en Charleroi te verslaan, zij het met minimaal verschil, maar wel met veel veldoverwicht. Hierdoor kunnen we in Lierse spreken van een start waar we voorheen alleen maar van konden dromen. Met deze positieve resultaten volgen we in de voetsporen van Union SG en Westerlo in voorgaande voetbalseizoenen. Na twee topwedstrijden achter de rug te hebben, zijn we met een onverwacht sterke start aan ons eerste seizoen in de Jupiler Pro League begonnen. Op dit moment mogen we dus tijdelijk genieten van de eerste plaats in de competitie. Aan de andere kant, als we moeizaam punten hadden gepakt, zou het een lastig verhaal kunnen worden, aangezien veel ploegen onderin punten pakken en de marge behoorlijk klein is. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @MNie De beker was een telleurstelling en ook weer niet. We waren verder geraakt dan gehoopt maar achteraf gezien was onze kern niet klaar om het tot een goed einde te brengen. Met zo een start als nu zou het in principe geen probleem mogen worden om te handhaven, maar we blijven toch met de voetjes op de grond. De vraag is als er afwezigen beginnen te komen. Bedankt voor de complimenten en zo een overzicht gaan we vaker doen omdat ik hier stiekem ook een Build a nation wil van maken waarin ik mij wel beperk tot alleen maar Belgen, maar dat gaat zeker niet ten koste van het plezier. Dankjewel voor de likes en reacties. Vrolijk Pasen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart Ja, ik lees net alles bij en merk dat je alweer aan kop staat in de JPL. Zou er echt al een kampioenschap inzitten in je eerste seizoen op de hoogste afdeling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart Wat een mooie transferperiode! Begrijpelijk dat je eieren kiest voor je geld en met twee uitgaande transfers de openstaande schuld weet weg te werken. Aan inkomende kant zien we een heel aantal mooie namen passeren, met ook enkele jongens die al een verleden bij de club hebben. Dat maakt de charme er alleen maar mooier op. De start is simpelweg een droom te noemen voor de supporters, met ook nog steeds enkele smaakmakers van vorig seizoen die regelmatig opduiken tussen de doelpuntenmakers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 1 april Auteur Share Geplaatst 1 april 10. 'K zien liever heur iele dan heur tiëne. Na een vlotte start van het seizoen en genietend van mijn leven als vrijgezel, werp ik vandaag een blik op de afgelopen twee maanden. Alles verliep op rolletjes na een spectaculaire start. Zowel Genk als Gent werden verslagen, en ik kon mijn voormalige werkgever ook een lesje leren. Standard Luik kwam weer aankloppen met een contractaanbieding, hopend op een hereniging. Ze leken hun fouten in te zien en wilden samen werken aan een herkenbare identiteit en een team met een mix van Belgische en Franse spelers. Echter, één keer tegen mijn principes ingaan is genoeg voor mij. Dag Standard Luik, bedankt voor de ervaring, maar ik ben uitgegroeid boven jullie niveau. Ik ga mijn eigen weg. ------------------------------------------------------------------------------------- Het leek wel een sprookje: een 30-jarige aanvaller wegplukken uit de obscuriteit van het vierde niveau en hem vervolgens zien schitteren op het hoogste Belgische voetbalpodium. Jason Adesanya overtrof alle verwachtingen door zijn grote bijdrage aan het veroveren van de landstitel in de tweede klasse, om vervolgens na oktober als lijstaanvoerder te pronken in de hoogste Belgische competitie. Deze opmerkelijke prestatie had niemand zien aankomen. Met drie doelpunten in september loodste Adesanya ons langs twee Belgische topclubs, Union SG en Standard Luik, die beiden moesten buigen voor zijn ongekende kwaliteiten. In oktober stonden confrontaties met Westerlo, KV Kortrijk en RSC Anderlecht op het programma, ogenschijnlijk een rustige periode op papier. Westerlo, verwikkeld in degradatiestrijd, werd het slachtoffer van onze bliksemstart. Tarfi en Adesanya brachten ons snel op voorsprong, maar ondanks kansen slaagden we er niet in de score uit te breiden, waardoor het bij 1-2 bleef. Tegen KV Kortrijk, de revelatie van vorig seizoen en de club die ons bekeravontuur abrupt beëindigde, liep het minder vlot. We kwamen niet in ons spel en leden onze eerste nederlaag, geen verrassing gezien het vertoonde spel. Vervolgens herpakten we ons tegen regerend landskampioen RSC Anderlecht voor eigen publiek. Ondanks ongelijke kwaliteiten op het veld, speelden we een uitstekende wedstrijd. Antonucci en Vanhoutte zorgden voor een veelbelovende start, waarna Adesanya met een strafschop de kers op de taart zette. De eindstand was wellicht wat geflatteerd, maar gezien het kwaliteitsverschil was onze prestatie indrukwekkend. Op dit moment bevinden we ons nog steeds aan de top van het klassement, en gelukkig voor ons laten de grote ploegen het voorlopig afweten. De huidige top 3 wordt ingenomen door ons, Charleroi en Sint-Truiden - een scenario dat niemand had kunnen voorspellen. Tussen de vierde en dertiende plaats is het verschil minimaal en kan de situatie snel veranderen. Voor Westerlo en Eupen lijkt een zwaar seizoen in het verschiet te liggen. ------------------------------------------------------------------------------------- Voorafgaand aan het eerste seizoen was de prognose voor Lierse SK een bescheiden 12e plaats in de Challenger Pro League en werden we kampioen. Momenteel staan we aan de leiding van het klassement in de Jupiler Pro League met als prognose een 15de plaats. Met mijn zelfopgelegde beperking om alleen Belgische voetballers aan te trekken, rees de vraag of deze aanpak wel succesvol zou zijn met minder getalenteerde spelers. Ondanks deze twijfels besloot ik toch onderstaande tactiek toe te passen, ondanks de beperkingen in mijn selectie. Achter mijn tactiek schuilt het idee om het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken door de ruimtes compact te houden. We willen druk uitoefenen en profiteren van eventuele fouten bij de tegenstander, gezien hun beperkte opties om de bal kwijt te raken, zij het op een beheerste manier. Pressing vereist veel van je spelers, en die kwaliteiten bezitten wij niet in overvloed. Daarom zijn de rollen zo ingesteld dat we in een overgangssituatie naar een 2-3-2-3 formatie komen. De tactiek begint met een hoog meevoetballende doelman, gevolgd door twee voetballende verdedigers die het spel van achteruit moeten opbouwen. Ze dienen de bal aan de voet in te drijven en nauwkeurig de juiste aanspeelpunten te vinden, terwijl ze ook betrouwbaar moeten zijn in de verdediging. Op de linksachter staat een vleugelverdediger met een ondersteunende rol. Hij bewaakt voornamelijk de ruimte tussen de linksbuiten en de spelmaker, waarbij hij indien nodig de vrije ruimte voor hem benut en voorzetten aflevert aan de linkerkant. Echter, zijn voornaamste taak is om te voorkomen dat het team kwetsbaar wordt voor snelle tegenaanvallen. Aan de rechterkant bevindt zich een vleugelverdediger die in balbezit naar binnen komt en naast de spelmaker op het middenveld speelt. Hij moet de ruimte afdekken die de centrale middenvelder op aanvallend vlak achterlaat en beschikt over de benodigde voetballende kwaliteiten om ook op het middenveld te kunnen opereren. De spelmaker voor de defensie is de speler die vaak het initiatief neemt en het spel dicteert, waardoor de rest van het team om hem heen kan bewegen om vrij te lopen en chaos te creëren bij de tegenstander. Bij balverlies blijft hij samen met de rechtsachter in de buurt van de twee centrale verdedigers om zo de defensieve organisatie te handhaven. De centrale middenvelder in de aanval positioneert zich in de zestienmeter en heeft als taak om de ruimte tussen de doelgerichte aanvaller en de vleugelspits te benutten. Op die manier kan hij extra druk uitoefenen op de verdediging van de tegenstander en regelmatig doelpunten maken wanneer hij vrij staat. De rechtervleugelspits heeft als belangrijkste taak om voor de aanvoer naar de aanvallers aan de rechterkant te zorgen. Aangezien onze rechtsachter naar binnen snijdt, is hij onze voornaamste aanvallende optie aan die zijde van het veld om gevaar te stichten. Een nauwkeurige voorzet kan resulteren in kansen voor minstens drie spelers in de zestienmeter. De aanvallende middenvelder blijft voornamelijk rond de zestienmetergebied om te anticiperen op eventuele afvallende ballen of om te profiteren van de doelgerichte aanvaller die een bal klaarlegt. Met een oprukkende centrale middenvelder, een linksbuiten die de spits ondersteunt, en een fysiek sterke aanvaller, zijn er voldoende opties voor deze speler om de bal kwijt te raken en kansen te creëren. De linksbuiten fungeert als een hangende vleugelspits en duikt voornamelijk als tweede spits de zestienmeter van de tegenstander in. Het is belangrijk op te merken dat een linksbuiten niet noodzakelijk rechtsvoetig hoeft te zijn; in het geval van Lestienne, een linksvoetige speler, bewijst hij momenteel zijn waarde door de competitie te domineren. Als linksvoetige speler zoekt hij vaker naar voorzetten, wat de aanvoer naar de doelgerichte aanvaller alleen maar ten goede komt. Hoewel een rechtsvoetige optie mogelijk is, is dit niet strikt noodzakelijk. De doelgerichte aanvaller vervult wellicht mijn favoriete rol binnen het team. Hij is vaak in staat om de tegenstander te overmeesteren dankzij zijn fysieke kracht. Hij fungeert als een aanspeelpunt om uit de druk te kunnen voetballen en is het type speler waar je de bal aan kwijt kunt in de zestienmeter van de tegenstander om een aanval af te ronden. Kortom, hij is een spelers die ervoor zorgt dat de spelers om hem heen beter presteren wanneer ze in balbezit zijn. Lensherrball.fmf Mijn resultaten tot nu toe spreken voor zich: ze zijn over het algemeen positief. Echter, ik kan niet garanderen dat je dezelfde successen zult behalen wanneer je deze tactiek toepast. Het is slechts een basisprincipe om vanuit te vertrekken. Tijdens sommige wedstrijden moeten er wellicht aanpassingen worden gemaakt, afhankelijk van de aanpak van de tegenstander of de situatie op dat moment, vooral als we de underdog zijn. Ik deel deze tactiek omdat veel mensen graag nieuwe strategieën uitproberen, maar het is belangrijk om te begrijpen dat succes niet gegarandeerd is. Daarnaast versterk ik mijn team doelgericht om de juiste spelers op de juiste posities te hebben. Hoewel Lierse vooraf werd verwacht als een degradatiekandidaat, heb ik met zorg mijn transfers uitgekozen en is mijn basiselftal solide. Bovendien, omdat we geen Europees voetbal spelen, wordt de belasting op mijn spelers verminderd. Wat betreft rustperiodes, hanteer ik een schema waarbij spelers twee dagen rusten wanneer er geen midweekse wedstrijden zijn, één dag rust bij een midweekse wedstrijd, en vijf dagen rust tijdens interlandperiodes. Echter, ik ben nog niet volledig overtuigd van het algemene nut van de vijf rustdagen tijdens interlandperiodes. Het kan ook zijn dat je bij teaminstructies "aangepaste custom GYRFM" ziet staan. Dit komt omdat ik in FM23 ben vertrokken vanuit een tactiek gebasseerd op deze youtuber en sindsdien deze tactiek altijd heb ingeladen omdat ik gewoon te lui ben om helemaal vanuit standaard te beginnen en alles in te gaan stellen. Ja, ook ik ben soms aan de luie kant. Daarom haat ik het ook om een nieuwe save op te starten of naar een nieuwe club te verhuizen, omdat je uiteindelijk alles weer moet instellen ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @MNie @Fantasy Laten we hopen dat er een kampioenschap in zit. De weg is nog lang en de punten worden alsnog gehalveerd. Als het niet zo is hoor je mij niet klagen. Het Europese geld is hoe dan ook welkom maar deze selectie is daar eigenlijk niet klaar voor. De basis is top maar het verschil met sommige invallers is bijzonder groot. Het voelt zo een beetje als dansen op een heel strak dun koordje. Mijn transfers bevallen me ook wel en had zeker niet verwacht om zulke leuke spelers al zo vroeg te kunnen aantrekken. Het was wel een gelukje dat Tahiri nog altijd geen nieuwe werkgever had gevonden. Zelf dacht ik ook nog aan Zinho Gano terug te halen. Het was mogelijk geweest maar ik heb ook nog Oularé rondlopen en dat voelde met ons budget en zijn salariskost een overbodige luxe. Tirpan en Tarfi zijn voornamelijk de spelers die de meeste minuten maken nog van de startselectie van vorig jaar. Maar vooral Adesanya is tot op heden een geweldige speler gebleken. Overkomend van Lyra Lierse had ik dit nooit verwacht en nadat ik gisteren beelden op instagram ging opzoeken over hem begon ik mijn save niet meer serieus te nemen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Mooie resultaten, de 'topclubs' één voor één over de knie! De uiteenzetting over je tactiek is ook heel duidelijk en ook logisch allemaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Een straat voorsprong ondertussen al na opnieuw een erg sterk periode. De supporters kunnen al stilletjes beginnen dromen over een mogelijke landstitel, maar zoals je zelf aangeeft is het nog erg vroeg op het seizoen en schudden de play-offs het klassement ook nog helemaal door mekaar. Mbt de tactiek ben ik zelf wel fan van deze formatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april heerlijk bezig hoor en de topclubs zijn aan het falen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Er is momenteel geen vuiltje aan de lucht, zelfs met die halvering. Je wint toch van de topclubs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Leuke transferzomer en fantastisch begin van het seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Vooralsnog doet Lensherr-ball het uitstekend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 2 april Auteur Share Geplaatst 2 april 11. Knoesten. Deze transfer zal zeker wat opschudding veroorzaken bij de fans van KV Mechelen. Steven Defour, bekend als 'De Judas', maakt de overstap naar onze technische staf bij Lierse. Defour heeft in het verleden al bewezen dat hij niet vies is van een omstreden overstap. Herinner je zijn controversiële transfer van KRC Genk naar Standard Luik, waar hij in Luik een godenstatus verwierf voordat hij via een omweg bij RSC Anderlecht belandde. Het is dus niet verrassend dat hij na zijn tijd bij Mechelen nu bij ons komt coachen. ------------------------------------------------------------------------------------- Na een fenomenale start van het seizoen stond onze ploeg voor de uitdaging om het hoge niveau vast te houden. Op verplaatsing tegen het solide OH Leuven slaagden we hier wonderwel in, ondanks een vroege achterstand. Het was de uitmuntende Anas Tahiri die ons naar een overtuigende overwinning leidde. Thuis tegen Club Brugge toonden cultspelers Adesanya en Tarfi andermaal hun grote waarde, wat resulteerde in een nipte zege. Tegen Antwerp eindigde de match in een doelpuntloos gelijkspel, ondanks talrijke kansen aan beide zijden. Ook tegen KRC Genk bleven de kansen heen en weer gaan, al was de 2-0 overwinning misschien wat geflatteerd in ons voordeel. Onze indrukwekkende reeks werd voortgezet tijdens ons bezoek aan Eupen in het oostelijke deel van België. Ondanks een stevige start stonden we al voor de rust met 3-0 voor. Hoewel de thuisploeg in de tweede helft terugvocht, slaagden we erin de schade te beperken en de overwinning veilig te stellen. Tegen AA Gent begonnen echter tekenen van verminderde vorm zich af te tekenen. De Buffalo's domineerden ons in de eerste helft volledig. Gelukkig slaagde Lestienne er na rust in om de score gelijk te trekken met een prachtige vrije trap, al werd zijn tweede doelpunt omstreden afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Het is aan het voetbalexperts om daarover te oordelen. Daarna volgden twee wedstrijden waarin we het spelniveau niet wisten vast te houden. Tegen Sint-Truiden incasseerden we een zware 1-3 nederlaag, en tegen Cercle Brugge kostte het ons enorm veel moeite om de wedstrijd met de kleinste marge in ons voordeel te beslissen. Het is werkelijk fantastisch hoe goed het momenteel gaat. Dankzij een indrukwekkende eerste seizoenshelft kunnen we als herfstkampioen de winterstop ingaan, al zit Standard ons op de hielen. Met maar liefst 15 doelpunten op zijn naam is Jason Adesanya momenteel de topscorer van dit seizoen. We overtreffen alle verwachtingen, maar ik blijf bescheiden en ben simpelweg dankbaar voor dit zorgeloze seizoen tot nu toe. Hoewel Europees voetbal halen een prachtige prestatie zou zijn, lijkt een landstitel met de dreiging van die puntenhalvering gewoonweg onmogelijk met ons huidige spelersmateriaal. Wanneer we te maken krijgen met blessures of schorsingen, merken we toch dat er de nodige problemen ontstaan. ------------------------------------------------------------------------------------- Terwijl de Jupiler Pro League op volle toeren draait, moeten we in de Croky Cup genoegen nemen met een vroegtijdige uitschakeling. Na een nauwelijks voorkomen bekerblamage tegen KSK Heist, waarbij een beter spel vertoond werd tegen Antwerp, slaagden we er dankzij een doelpunt van Mitch Dekuyper zelfs in om op voorsprong te komen. Ondanks de inzet legde ons B-elftal uiteindelijk toch de duimen tegen de voormalige landskampioen van twee seizoenen geleden. Tot overmaat van ramp eindigden we de wedstrijd ook nog eens met slechts 9 veldspelers. De frustraties liepen hoog op, maar desondanks ben ik niet geheel ontevreden dat we dit seizoen niet meer hoeven deel te nemen aan dit toernooi. Het is duidelijk dat onze selectie tekortschiet in de breedte, en te veel wedstrijden in dit toernooi zouden een te grote impact hebben op onze sterke competitiecampagne. We kunnen ons nu volledig richten op de competitie en ons concentreren op het behalen van onze doelstellingen daar. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @MNie Tegen de grote clubs gaat het goed. Tegen de minderen durven we wel eens punten te morsen. Maar goed vooraf waren we al blij met een seizoen zonder degradatiezorgen en alles daarboven is mooi meegenomen. Die voorsprong wil helaas in België niets zeggen. De punten worden na 30 wedstrijden gehalveerd en dan begint het eigenlijk. Veel wedstrijden op een korte periode tegen allemaal goeie tegenstanders. Ik vrees dat onze selectie daar gewoon niet tegen bestand is. Bij halen lijkt ook onmogelijk gezien het financiële. Tot nog toe falen de meeste topclubs maar ik zie hun toch wel met een kattenpootje zich nestelen aan de top en zoals ik al zei. Momenteel winnen we van de grote ploegen maar ik merk wel dat als er wedstrijden komen op een korte periode dat we het heel moeilijk hebben. Het doel was niet degraderen en dat is gehaald. Lensherrball en Lierse is tot dusverre een succesrecept. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Prachtige resultaten! Ik zou zeggen laat die play offs maar komen, niets te verliezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Bijgelezen na een weekendje weg. Alles is bonus in zo'n eerste seizoen, al zou het na zo'n seizoenshelft wel jammer zijn om je niet te belonen met een Europees ticket. Vind het persoonlijk echt opmerkelijk hoe goed Adesanya presteert op het hoogste niveau. Dat had ik hem niet gegeven! (Denk ook dat er al meerdere personen op die downloadknop geduwd hebben voor je tactiek. ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Of de Lierse supporters blij zullen zijn met Defour is een andere zaak. Als Anderlechtspeler heeft hij zich destijds al niet heel populair gemaakt op het Lisp 😁 De resultaten blijven ondertussen geweldig. Ik begrijp dat het lastig is om ambitieus te zijn richting de play-offs maar het is niet onmogelijk om tegen dan al over een degelijke voorsprong te beschikken om op terug te vallen. Bovendien is er ook geen enkele druk: niets moet, alles mag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 2 april Auteur Share Geplaatst 2 april 12. Trouble in paradise. Een transfer waar ik persoonlijk enorm enthousiast over was, was de komst van Steven Defour als trainer bij mijn technische staf. Echter, tot mijn grote verbazing bleek hij helemaal niet goed te passen bij de supporters op Het Lisp. "Houd je mond, onnozel mannetje, blaas je zak op" waren de meest voorkomende, weinig onderbouwde uitspraken die we naast onze dugout hoorden vallen. Het blijkt dus dat het aantrekken van Steven niet zo'n goed idee was als gehoopt. Ondanks de reacties van sommige supporters blijven wij trouw aan Steven en waarderen we zijn inzet en werk binnen de club. We erkennen zijn bijdrage en blijven hem steunen in zijn rol als trainer bij onze technische staf. Alexandre De Bruyn stopt met voetballen. Herinner je je Alexandre De Bruyn nog, één van onze absolute smaakmakers op weg naar de titel in de Challenger Pro League? Hij vertrok voor een aanzienlijke som van 1,5 miljoen naar het zonnige Tenerife, maar kreeg daar uiteindelijk geen enkele minuut speeltijd. De Spaanse club ontbond zijn contract nadat Alexandre zijn meniscus scheurde op de Playa de las Teresitas. Deze blessure kon de beleidsbepalers niet bekoren, en zes maanden later besloot de onfortuinlijke 31-jarige aanvallende middenvelder zijn loopbaan te beëindigen. ------------------------------------------------------------------------------------- "De jeugd van Lierse heeft echt potentieel in handen." Dat was mijn eerste gedachte toen ik de voorspelde aankomende jeugdspelers zag. Vorig jaar waren we al redelijk tevreden, maar toen kregen we een Nederlander als beste speler, wat niet paste bij ons project. En dit kan nog steeds gebeuren. Maar wat is eigenlijk de kans dat deze voorspelde nummer negentjes daadwerkelijk buitenlanders zullen zijn? Als dit toch het geval is, zullen we er alles aan doen om hen te ontwikkelen en speeltijd te laten krijgen bij andere clubs, zodat we op een later moment nog wat aan hen kunnen verdienen. ------------------------------------------------------------------------------------- Na een lastige afsluiting van de competitie net voor de winterstop, besloten we de terugronde in te luiden met een oefenwedstrijd tegen het Schotse Hearts. Een geduchte tegenstander die Europees wist te overwinteren in de Conference League. De Schotten voerden de boventoon gedurende de hele wedstrijd, maar dankzij uitstekend keeperswerk van Bostyn voorkwamen we een zware nederlaag. Uiteindelijk slaagden we erin om met 3-0 te winnen, een score die het matige spel van ons team enigszins verbloemde. Met een bescheiden toename aan vertrouwen verwelkomden we Beerschot, de voorlaatste in de stand, voor onze eerste wedstrijd na een verrassend sterke heenronde. Helaas verliep dit duel niet zoals gehoopt. Ondanks een veelbelovende start van onze kant, wist Beerschot een 1-3 voorsprong te nemen. Enkele doeltreffende tactische wijzigingen konden de schade beperken tot een gelijkspel van 3-3. Maar deze teleurstelling bleek niet eenmalig, want vervolgens verloren we ook nog eens in de topper tegen Charleroi. Het was al eerder opgemerkt, maar de fysieke conditie van sommige spelers is dusdanig achteruitgegaan dat het een aanzienlijke invloed heeft op onze prestaties. Gelukkig wisten we nog wel een overwinning te behalen tegen Union, zij het met moeite, want het spel was verre van overtuigend. Ondanks dat we nog steeds bovenaan staan in het klassement, heeft vooral Standard Luik terrein gewonnen door onze recente mindere resultaten. Gelukkig staat Jason Adesanya nog steeds onbetwist bovenaan in de topschutterslijst. Het belooft een uiterst spannend vervolg van het seizoen te worden. Met de naderende puntenhalvering hebben we nog een lange weg te gaan om zelfs Europees voetbal veilig te stellen. Dit seizoen verloopt werkelijk opmerkelijk en brengt de nodige verrassingen met zich mee. ------------------------------------------------------------------------------------- Op de deadline day kregen we een enorme klap te verwerken. Alsof onze vormcurve nog niet dramatisch genoeg was, misliepen we op het laatste moment twee belangrijke doelwitten. Vanwege onze financiële situatie zijn we beperkt tot het zoeken naar huurspelers. De recente sportieve tegenvallers worden voornamelijk toegeschreven aan de afnemende fysieke capaciteiten van enkele van onze oudere spelers. Peersman, Tarfi en Lestienne hebben moeite om het tempo op het hoogste niveau bij te houden, en daarom hebben we naar noodoplossingen gezocht. Helaas is dat niet gelukt. Ilias Sebaoui, voorheen een smaakmaker bij Beerschot, zat op een zijspoor bij Feyenoord. De Belgische Marokkaan zag echter geen heil in een tijdelijke overstap naar Het Lisp. Hetzelfde gold voor Yannick Lellendal, de Belgische linksachter met Nederlandse roots van FC Utrecht, die ondanks zijn basisplaats in de Eredivisie op uitleenbasis mocht vertrekken. Hun komst zou zeer welkom zijn geweest, maar helaas mochten we hen niet verwelkomen. Hoewel de transferdeadline niet het gewenste succes bracht, hebben we toch ons best gedaan om het elftal enigszins te versterken. We hebben onze laatste spaarcenten neergelegd voor de IJslands-Belgische vleugelspeler Jönatan Ingi Jönsson van Valur Reykjavik, voor een bedrag van 165.000 euro. Helaas slaagden we er niet in een linksachter te vinden, maar iets verder weg, bij de talentenfabriek van RSC Anderlecht, konden we last-minute de 19-jarige Aurelio Leo Virisario huren. Hij wordt ook wel de nieuwe Yannick Carrasco genoemd en zal naar verwachting een basisplaats gaan opeisen ten koste van Lestienne, die de laatste tijd flink is tegengevallen. Verder vertrokken Mitch DeKuyper en Senda Mukandila naar Royal Francs Borains. Screens Ingi en Virisario Spoiler @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @MNie En toch voelt het door die mindere resultaten en moeizaam voetbal ineens alsof de wereld op onze virtuele schouders hangt. Ik ben daar eerlijk over maar een landstitel lijkt me echt onmogelijk op dit moment. Ben al superblij met een plekje Conference League. Gezien onze financiële situatie is Europees voetbal erg welkom. Adesanya weet me ook wel te verrassen zeker nadat ik hem op instagram ging opzoeken en ik zijn uitermate fitheid zag verschijnen . Ja, dan deel je eens iets keurig met de mensen, maar ze sturen me liever privéberichten. ik was ook totaal vergeten dat Defour zo een heisa had met Lierse. Bij deze is het een beetje recht gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Ondanks de wisselende resultaten sta je nog wel aan kop. Wat gewoon een zeer net resultaat is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Toch nog mooi bovenaan hoor! Hopelijk kan je je nog herpakken. Voorlopig is er nog geen man over boord en je kan je mentaal wel wat optrekken aan de aangekondigde jeugdinstroom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Gewoon in het volgende transferwindow opnieuw proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Vier op negen is op zich nog steeds geen heel verkeerd rapport. Je staat ook nog steeds op kop en de kloof met pakweg de nummer vier is meer dan comfortabel. Niet te streng zijn voor jezelf. Ik heb er alle vertrouwen in dat je nog steeds een mooie eindklassering gaat weten neerzetten. De twee noodoplossingen hebben ook een prima profiel en kunnen je daar zomaar eens bij gaan helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Gaat erg lekker... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 3 april Auteur Share Geplaatst 3 april 13. No sweat no glory en veel grijze haren. We beleven een buitengewoon seizoen, één waarvan we vooraf nooit hadden durven dromen. Echter, in het Belgisch voetbal koop je daar helemaal niets mee. Na 30 wedstrijden worden de zuurverdiende punten gehalveerd en als competitieleider kom je nadelig uit die fase. Hoewel de resultaten natuurlijk top zijn, voelden ze niet helemaal zoals voorheen. Daarom heb ik er voor gekozen om in deze periode enkele minimale aanpassingen door te voeren. Spelers verschuiven naar een onnatuurlijke positie, voormalige voetballers die vooraf afgeschreven waren terughalen, en sterkhouders op de bank plaatsen. We hebben er alles aan gedaan om zo sterk mogelijk voor de dag te komen. Peersman en Matthys wisselen van positie door gebrek aan snelheid van Peersman aan de zijkant. Virisario neemt de plek in van Lestienne. Voorts word Brebels als centrale middenvelder de doublure van Tirpan op de rechtsachter. ------------------------------------------------------------------------------------- Het vizier is uiteraard gericht op de topper tegen Standard Luik voordat we deze hele periode even kort bespreken. Aan het begin van februari trokken we naar de beruchte hel van Sclessin. De Belgische voetballiefhebbers kregen waar voor hun geld, want dit treffen leverde maar liefst tien doelpunten op, keurig verdeeld over beide helften. In de eerste helft stonden we met 2-3 voor, maar de Luikenaars wisten in een zinderende tweede helft terug te vechten en alsnog met 3-2 te winnen. Dit resultaat kwam voor ons misschien wel goed uit, of juist niet. Hoewel we de voorsprong behielden op Luik, doet de aanstaande halvering van de punten misschien wel Standard de beste zaken. In een ideale wereld zouden wij vandaag als winnaar uit de bus komen, maar de situatie met de halvering maakt het allemaal wat complexer. Met een gevoel van tevredenheid vertrokken we uit Luik en gingen we vol vertrouwen de resterende wedstrijden tegemoet. We wonnen de drie daaropvolgende wedstrijden met goed voetbal en de nodige doelpunten, waaronder zelfs de topper tegen RSC Anderlecht. Tegen OH Leuven moesten we opnieuw tactisch ingrijpen, aangezien onze spits Jason Adesanya niet beschikbaar was en invaller Obi Oularé hopeloos uit vorm verkeerd. In plaats van de traditionele targetspits besloten we te spelen met een diepe spits, eentje die voor meer diepgang moest zorgen. We kozen er voor om de jonge Virisario voor de leeuwen te gooien, wat achteraf een succes bleek te zijn. De jonge huurling toonde zijn kwaliteiten met twee doelpunten. De wedstrijd tussen ons en Club Brugge, op papier een topper, ontplooide zich totaal anders in de realiteit. Club Brugge bevindt zich in een ernstige vormcrisis en de positie van Marco Rossi staat op wankelen, de tweede stoel van dit seizoen die bij Blauw-Zwart dreigt onderuit te gaan. Ondanks een vroege achterstand namen we dit duel volledig de overhand. Geholpen door de Brugse defensie die op momenten behoorlijk wankelde en blunderde. Uiteindelijk behaalden we een welverdiende overwinning met een ruime 2-5 score op Jan Breydel. De prachtige goal van Charles Vanhoutte zal ongetwijfeld nog vaak worden teruggekeken als een pareltje. Uiteindelijk sloten we de reguliere competitie wel af met een domper. Antwerp kwam op ons veld winnen en dat zinderde net voor de start van het serieuze werk toch weer even na. We betreden de kampioensgroep zonder één van onze absolute sterkhouders. Antef Tsoungui raakte geblesseerd tijdens de wedstrijd tegen OH Leuven en zal de rest van het seizoen vanaf de zijlijn moeten toekijken. Zijn afwezigheid is een grote aderlating voor ons basiselftal, aangezien hij een speler is die absoluut niet konden missen. Hoewel we het tegen Club Brugge nog wisten op te lossen, werden de gebreken tegen Antwerp weer pijnlijk duidelijk. Met nog steeds een voorsprong van vier punten op de nummer twee KRC Genk en een kloof van slechts vijf punten met de nummer vier Standard, is alles weer open in deze kampioensgroep. Mede dankzij deze halvering. aan de ene kant zouden we als nummer vier blij zijn geweest met de geslonken kloof met de leider, maar nu wij aan de top staan is het behoorlijk frustrerend. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @DemoN @MNie Uiteindelijk gaat alles super goed maar we verliezen niet graag hé. We hebben ons aardig herpakt, maar zoals je kan lezen komen er weer selectie problemen tevoorschijn die we eigenlijk niet kunnen missen. Hopelijk kunnen we op zijn minst Europees halen en door een stijging in reputatie betere spelers halen. (Als we wat kunnen halen toch). Soms ben ik inderdaad te streng voor mezelf. Dat is helaas een eigenschap van mezelf ook persoonlijk. Soms is dat een sterkte en soms ook een zwakte. Maar het gaat enorm lekker en momenteel draaien alle aanpassingen uitstekend uit. Roeien met de riemen die we hebben en we moeten proberen niet te zinken tot aan de eindstreep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april De ploeg ligt op koers voor een titel. Sint-Truiden staat trouwens verrassend hoog, of ligt dat aan mij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Het gaat spannend worden met maar 4 punten toch geloof ik in jouw en je rapper antonucci Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten