Kyrill Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Een geweldig droomdebuut op het hoogste niveau. Gaat super goed. Fijn van het nieuwe stadion. Vraag @Jónstærkemaar, vorm van Kopenhagen is maar zelden en kort op dreef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april De promotie was het belangrijkste, het kampioenschap handig meegenomen. Ondertussen loopt het op het hoogste niveau ook al meteen erg goed. Een plek in de subtop bij je debuut lijkt me al meteen een knappe prestatie. Speelde je ondertussen ook al een eerste derby tegen de grote broer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Stevig uit de Superliga-startblokken met een plek bij de eerste zes! Benieuwd wat je na de winterstop nog weet te realiseren met misschien nog wat extra versterking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 2 april Auteur Share Geplaatst 2 april (bewerkt) XXXIII De eerste belangrijke stappen waren gezet met de aankondiging van een nieuw stadion en onze toetreding tot de Superliga. Sedert drie jaar is Kopenhagen oppermachtig in Denemarken met afgetekende kampioenschappen. Ook daarvoor kende de topclub een periode van absolute hegemonie Sinds 2022 werd de overmacht twee keer onderbroeken; één keer door Aalborg en drie keer door Midtjylland. Gelukkig voor ons is Odense BK in al die jaren nooit dicht bij een titel gekomen – de derde plaats in 2029 was de beste prestatie in jaren. De strijd om Odense Het is iets waar elke Fjordagerfan naar toeleefde: de wedstrijden tegen Odense, de grote broer. In de Aanloopfase van de Superliga speelden de twee clubs twee keer tegen elkaar. Het leverde geen winnaar op; in de eerste wedstrijd kwamen we tot twee keer toe terug van een achterstand, terwijl we in de eerste ‘thuiswedstrijd’ juist een voorsprong verspeelden en met 1-1 gelijkspeelden. Het waren vermakelijk duels waarin op één manier pijnlijk duidelijk werd wat momenteel de grootste club van de stad is. In onze tijdelijke onderkomen werd de wedstrijd tussen Fjordager en Odense door bijna 14.000 fans bezocht; 12.750 daarvan waren in het blauw en wit gekleed. De strijd om Odense was echter nog niet voorbij in dit seizoen, want beide clubs kwalificeerden zich voor de kampioensgroep van de Superliga. Weer geen winnaar. Drie woorden die veelvuldig klonken na de derde wedstrijd die we tegen elkaar speelden. Het was de minst vermakelijke tot nu toe, met twee ploegen die niet voor elkaar onder wilden doen en daardoor te weinig risico’s namen. Verdediger Mulugetha nam namens ons één keer een risico en veroorzaakte daarmee een strafschop. Doumbia, onze keeper, keerde het buitenkansje, waarmee ik werd beloond voor het aantrekken van een goede keeper. Hij kostte ons vrijwel het hele transferbudget, maar hij is het waard; een goede keeper in een matig elftal scheelt op jaarbasis zomaar tien punten. Dankzij hem eindigde de wedstrijd in 0-0. Nog één wedstrijd om de strijd in het eerste seizoen te beslechten. Het sluitstuk van het seizoen, de laatste speelronde. Er stond in feite niets meer op het spel; Kopenhagen was met enorme overmacht kampioen geworden. Nu er minder spanning op stond, ontspon zich een vermakelijke wedstrijd in het Nature Energy Park. Door een gigantische flater van Doumbia – ook goede keepers maken fouten – kwam Odense vroeg op voorsprong; een voorsprong die na rust werd verdubbeld door weifelend ingrijpen van nogmaals onze doelman. Het leek over en uit te zijn: BK had de stad gewonnen. We richtten ons echter op en schoten in vijf minuten twee keer raak. Weer een gelijkspel? Nee, na de 3-2 van Odense BK leek het gespeeld te zijn, maar in plaats daarvan werd het gekkenhuis geopend. In de 89e minuut werd het 3-3; een minuut later stonden we weer met 4-3 achter. En toen, diep in de extra tijd: 4-4. Nog, dieper in de extra tijd: 4-5. Extatische taferelen; de stad was van ons! Eindstand kampioensgroep Spoiler Beker In vogelvlucht het bekertoernooi. We kwamen weer tot de kwartfinale, speelden weer tegen Kopenhagen en verloren weer (1-3; 0-1). Odense BK kwam tot de finale en kon op ons uitlopen in de Big Brotherchallenge. Gelukkig was Kopenhagen in die finale oppermachtig. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: even een snelle update. Bedankt allemaal! Er waren trouwens geen winteraankopen; geen geld . 2 april bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Een keurig debuutseizoen en nu al de nummer 1 van de stad. Dat dat de komende jaren maar zo mag blijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Prima gedaan, heel erg knap. 3e netjes zeg, bij het debuut seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Wat een debuut! Die slotwedstrijd zette meteen de kroon op het werk; de grote broer de loef afgestoken en meteen ook de strijd om de derde plaats beslecht. Wat een meesterlijk eerste jaar op het hoogste! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Poaah dat is mooi! Zowel onderling als in het klassement de bovenhand!! Benieuwd of je in de competitiefase geraakt van de UEL! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Lekker hoor! Zo snel al nummer 3 van Denemarken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Een machtig debuutseizoen op het hoogste niveau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 4 april Auteur Share Geplaatst 4 april XXXIV Het grootste geluk in deze uitdaging is dat er één team zo gruwelijk goed is: FC Kopenhagen. Aangezien die lui zo ongeveer iedereen de vernieling in kunnen spelen, tenzij ze buiten de landsgrenzen komen, maak ik me weinig zorgen over een prijzenkastuitbreiding van Odense BK. Vanuit dat perspectief is het in principe helder wat me te doen staat als het om het pakken van prijzen gaat: vier keer de competitie en zes keer de beker. Mijn naam is Legioen, wij zijn met velen Een extreem hoog transferbudget krijg ik nog niet, dus mag ik, zoals ondertussen gebruikelijk is in deze game, weer roeien met de riemen die me werden aangeboden. Aangezien Deense spelers aardig aan de prijs zijn, tenzij uit hun contract gewandeld, kon ik weer stad en land afwandelen in de hoop een even bonte als kwalitatieve selectie neer te zetten. Doorselecteren voor gevorderden; zo voelde het. PSG wilde onze keeper heel graag hebben. Een bod van 4,5 miljoen werd op de laatste dag van de transferperiode geaccepteerd door het bestuur. Gelukkig wilden de Fransen hem nog graag een jaar bij ons stallen, waardoor ik niet op zoek hoefde naar een nieuwe keeper. Verder was het weer een komen en gaan van spelers, al moet ik zeggen dat ik voor de verandering niet de gehele basiself op de kop heb gezet. Van alle nieuwkomers zijn twee spelers ‘echt’: Nilay van der Ploeg en Valentin Carboni. Laatstgenoemde is in FM een groot talent uit de jeugdopleiding van Inter Milan en kwam in mijn game tot drie wedstrijden voor Argentinië. Hij kon gratis worden overgenomen. Van der Ploeg is een jeugdspeler van Emmen die het gehele vervolg van zijn FM-carrière bij TEC heeft gespeeld. Wat ik in vredesnaam met hem moet? Weinig, behalve twintig keer laten spelen in verband met zijn Bengaalse achtergrond. Tot slot trok ik vier allitererende namen naar Fjordager, ook al had ik de D en de K niet meer nodig. Maar ja, die waren goedkoop en wilden naar Denemarken komen. Bovendien heeft Kombo een leuke nationaliteitencombo. Wel leuk zijn Tonne Therkildsen, meervoudig international van de Faeroër, en Zdenek Zák, een redelijk talent uit het Tsjechische Pilzen. Nek-aan-nekrace Met frisse tegenzin – er schijnen hier lieden op het forum rond te lopen met een ongezonde aversie jegens Denemarken – begonnen we aan het nieuwe seizoen. Die tegenzin sloeg al snel om in plezier, want we bleken een alleraardigst team bij elkaar verzameld te hebben. De allereerste wedstrijd in ons nieuwe stadion werd direct omgezet in een overwinning, waarna we vier dagen later een punt pakten in Kopenhagen. We hoefden voor niemand bang te zijn, hielden we onszelf voor. Dat bleek aardig te kloppen; er ontspon zich een ware nek-aan-nekrace met de recordkampioen die ook in de tweede confrontatie niet werd beslist: in Odense eindigde de wedstrijd tegen FC Kopenhagen in 2-2. Richting het einde van de openingsronde begon de vermoeidheid toe te slaan. De combinatie van Europees voetbal en bekerwedstrijd leverden de nodige blessures op, de een zwaarder dan de ander. Met een flink gehavend elftal gingen we onderuit tegen Lyngby en sleepten we thuis tegen Odense BK ternauwernood een punt uit het vuur. We herpakten ons met ruime zeges op Horsens en Randers, waardoor de spanning nog altijd aanwezig is in de top van de competitie. Welkom in Europa Als nummer drie van het afgelopen seizoen hadden we ons verzekerd van een plekje in de laatste kwalificatieronde voor de Europa League. Hierin troffen we Aberdeen, dat ons stevig weerstand bood over twee wedstrijden. In Schotland werd het 1-1 en na negentig minuten voetbal in Denemarken stond het 2-2. Via de verlenging bereikten we de competitiefase en kregen we een leuk bedrag op onze rekening gestort. De competitiefase leverde bijzondere wedstrijden en resultaten op. Het begin was goed: 2-1 tegen Godo/Glimt. In de tweede wedstrijd moesten we naar Tilburg. Willem II is er aardig bovenop gekomen de laatste jaren en versloeg ons met 1-0. Ook Liverpool was te sterk voor ons (1-3). Daarna volgden vier 1-0 overwinningen op rij: thuis tegen Vitória Guimarães en uit tegen Slavia Praag, Austria Wien en Manchester United. Wacht, 1-0 winnen bij United? Ja, we hadden helemaal niets in te brengen, onze keeper haalde een 10 en de bal viel één keer goed. Het gaf ons zo veel vertrouwen dat we de competitiefase afsloten met een 5-1 zege op Besiktas. In de achtste finale staat AS Monaco op het menu. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: dank allen! Het is nu al een lang seizoen, een heel lang seizoen. Vermakelijk ook image.webp image.webp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Gaat echt heel erg goed, knap hoor!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Je mengen in de titelstrijd en ook nog eens in Europa alleraardigste resultaten op de mat leggen … knap hoor! Het geeft geen enkele garantie op een prijs op het einde van het seizoen voorlopig, maar de kaarten liggen in ieder geval gunstig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Je dendert vrolijk verder zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Jezus mina, wat een resultaten! Vrees dat Monaco ook tegen een onaangename kennismaking met Fjordager gaat aanlopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Het gaat erg snel allemaal! Volgende zomer zal je buideltje lekker gevuld zijn dus dan wordt het helemaal feest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Knap om met deze bonte verzameling zo te presteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 april Auteur Share Geplaatst 5 april XXXV Snel door met het vervolg van het seizoen 2040-2041. Voordat ik dat doe, volgt een korte mededeling: ik heb ontslag genomen als bondscoach van Brazilië. Na bijna tien jaar in de lol er vanaf en mijn reputatie heeft ondertussen minder te lijden aan een verblijf bij louter Fjordager. Twee WK-eindzeges staan in ieder geval mooi op mijn palmares. De focus kan dus volledig om het Deense avontuur; ik hoop hier richting 2050 klaar te zijn. Er kan er maar één de winnaar zijn En die winnaar waren wij niet. Geen eerste landskampioenschap voor Fjordager. Daarvoor was FC Kopenhagen simpelweg te goed. We konden het ons niet veroorloven punten te verliezen, want op de recordkampioen stond geen maat. Een gelijkspel van ons werd gelijk keihard afgestraft met een 5-0 overwinning elders in het land. Bovendien wisten we de thuiswedstrijd tegen Kopenhagen opnieuw niet in een overwinning om te zetten – het werd 1-1. De uitwedstrijd was een ren-je-rotshow. Voor ons. We werden op alle hoeken van het veld zo hard gepakt dat we een eigen OnlyFansaccount hadden kunnen aanmaken. Dat het bij 3-0 bleef, viel nog mee. Er kan er maar één de winnaar blijven In de vorige update had ik het nog niet over de Oddset Pokalen gehad, die inmiddels alweer een paar jaar in handen is van FC Kopenhagen. Verrassend, he? Ook dit jaar nog geen gejuich in Fjordager, al kwamen we ver, erg ver. We reikten zelfs tot de finale, nadat we in de voorgaande rondes onder andere hadden gewonnen van Helsingor, Lyngby (over twee wedstrijden) en Nordsjaelland (ook over twee wedstrijden). Het was een betrekkelijk eenvoudige route naar de finale, wat me zelfs in de gelegenheid stelde om spelers rust te gunnen. De finale zelf was echter een ander verhaal. Hoewel het duel op neutraal terrein gespeeld wordt, zo zegt men het netjes, was het voor FC Kopenhagen een doodgewone thuiswedstrijd. Parken is namelijk dat neutrale terrein. Via een strafschop van Carboni kwamen we nog wel op voorsprong, maar lang standhouden konden we niet. Zes minuten later was het al 1-1 en in de tweede helft maakte Kristensen de winnende namens zijn werkgever. De bekerwinnaar speelde niet zijn beste wedstrijd van het seizoen, maar zelfs dan moeten wij op ons sterkst zijn om dit team te verslaan. Op naar volgend jaar, we geven de strijd niet op! Europa League Als verrassing van het jaar waren we doorgedrongen tot de knock-outfase van de Europa League. Daarin waren we gekoppeld aan AS Monaco. De verrassing werd nog groter, want in het Stade Louis II gingen we tot ieders verbazing met een 3-1 overwinning aan de haal. Wat stond hier te gebeuren? Maar toen… Kennen jullie die matige periode nog die ik in de vorige update beschreef? Die periode met blessures en flinke vermoeidheid? Juist, in die periode viel ook de return. Wat dan niet meehelpt, is dat je rechtsback een rode kaart pakt in de eerste helft. Gelukkig hadden we toen al een keer gescoord, waardoor de spanning lang aanwezig bleef. De voor Monaco verlossende 4-1 viel in minuut 85. Het is jammer, maar ik heb er vrede mee. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Tweemaal zo ongelofelijk kortbij komen is al een prestatie op zich met het teampje dat je zelf maar bent! Een gerichte versterking of twee en volgend seizoen is het kassa! Zit Nordsjælland bij jou echt in tweede klasse trouwens? (zijn bij mij de enige topclub die overeind lijkt te blijven) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 april Auteur Share Geplaatst 5 april 3 minuten geleden zei Jónstærke: Zit Nordsjælland bij jou echt in tweede klasse trouwens? (zijn bij mij de enige topclub die overeind lijkt te blijven) Al vijf seizoenen ondertussen, bizar. Ze zijn dit jaar trouwens kampioen geworden van de NordicBet, dus we zien ze na de zomer terug! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Gestaag doorgroeien en dan komen die titels op het hoogste niveau vanzelf. In Titan we trust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Slechts één tegenstander blijkt ook op het einde van het seizoen nog te sterk. Dat je echter nu al zo dichtbij komt, zowel in de competitie als de beker, doet alleen maar het beste uitschijnen voor de toekomst. Het is een kwestie van tijd alvorens je de scalp van Kopenhagen een keer te pakken hebt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Je doet het erg goed, je kan niet altijd kampioen worden of de dubbel winnnen, natuurlijk. Je bent een beast van een manager, die hele FM wereld veroverd. Dat kampioenschap komt snel genoeg nog wel keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Je komt in de buurt van de hoofdstedelingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 10 april Auteur Share Geplaatst 10 april (bewerkt) XXXVI Al twee seizoenen zijn we actief op het hoogste niveau. Prijzen hebben we nog niet gepakt, maar aan alles voel ik dacht we dichter- en dichterbij komen. In seizoen drie – we zitten inmiddels in 2041-2042 – gaan we er vol voor om in ieder geval één prijs te pakken. Het liefst de beker, want daar moeten we er de meeste van winnen in deze uitdaging. Tegelijkertijd zijn we actief in Europa; door onze tweede plaats in de competitie van afgelopen jaar tweede kwalificatieronde van de Champions League. Kassa Ik zal eerlijk zijn: ik zat in dubio. Kwalificatie voor het hoofdtoernooi van de CL betekent een extra belasting voor de selectie, die overigens in de voorbije transferperiode weer lichtelijk versterkt is, en is niet van belang voor de challenge. Tegelijkertijd levert het ontiegelijk veel geld op waarmee ik de club op korte termijn stevig kan verbeteren: hogere salarissen voor betere spelers, uitbouwen van de trainingsaccommodatie, een betere jeugdscouting. Redenen genoeg om in de kwalificatie de beste spelers op te stellen. Het team werd aan de hand genomen door Valentín Carboni*, onze 36-jarige schaduwspits die vastberaden lijkt te zijn om van zijn laatste actieve seizoen het meest succesvolle uit zijn loopbaan t maken. Niet alleen maakte hij al na twaalf seconden de eerste CL-treffer van Fjordager, ook was hij iedere wedstrijd de dragende kracht van de selectie. Aan zijn hand werden achtereenvolgens Slavia Praag, Olympique Marseille en Austria Wien uitgeschakeld. De miljoenen waren binnen! De competitiefase is bereikt en daarin kan ik gerust spelers rust gaan gunnen, zo lang we maar niet keihard afgaan. Daar houd ik simpelweg niet aan. * Spoiler Een serieuze aanval Vorig jaar waren we een team dat het beeld had van een middenmoter die toevallig een goed seizoen draait. “Leuk dat een kleine ploeg eens zo ver kon komen, ze hebben het lang kunnen volhouden nog.’ Rondom dergelijke beeldvorming weet je ook dat mensen je in principe de titel nooit zagen winnen; Leicester City kende een eenmalige sprookje. Aan dat idee, aan dat beeld, daar moest zo snel mogelijk verandering in komen. Dit jaar wilde ik een serieuze aanval doen op de top; de hegemonie van Kopenhagen moest aan stukken gescheurd worden. De grootste uitdaging is dat je amper punten mag verspelen in de aanloopfase, want als de verschillen te klein zijn, weet je dat het zwaar gaat worden in de kampioensronde, te zwaar. Alle aandacht ging na de CL-kwalificatie derhalve uit naar de binnenlandse wedstrijden. Het spel hoefde niet per goed te zijn, als we maar een resultaat boekten. Ik kan met een redelijk tevreden gevoel zeggen dat dit is gelukt. We gaan ongeslagen richting de slotfase van de competitie. Met nog tien wedstrijden te gaan kennen we een voorsprong van acht punten op Kopenhagen. Dat lijkt veel, maar schijn bedriegt. Aalborg en Odense tonen zich als team die moeilijk zijn te verslaan, terwijl Kopenhagen traditioneel gezien ijzersterk is in deze fase van het seizoen. Echter, we hebben een psychologische drempel overwonnen. Op 2 maart 2042, bijna negen jaar nadat ik bij Fjordager in dienst trad, wonnen we voor het eerst in de clubgeschiedenis van het grote FC Kopenhagen. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: iedereen ontzettend bedankt voor het volgen, liken en/of reageren! Het tempo is er kortstondig een beetje uit vanwege een piekperiode op mijn werk (wat dus ook het hoge tempo hiervoor verklaart, hehe.) 10 april bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten