Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Ik word miljonair [FM24]

Thomassje123

Aanbevolen berichten

September & oktober

1a7f4d0235a32ef3034293a20e240ec0.png

De start was veelbelovend. Maar een tegenslag ligt altijd op de loer. We verloren van Llanelli Town en daarna ging het van kwaad naar erger. Het moraal kelderde en dat was te merken in de resultaten. In Oktober speelden we maar 2 wedstrijden maar ze werden wel allebei verloren. De nederlaag tegen Abertillery Bluebirds was hard en dat terwijl zij stijf onderaan stonden. Daar met 4-1 van verliezen kan en mag niet gebeuren. Het was voor mij ook een eye opener want enkele spelers presteerden ondermaats. Na de 1-4 nederlaag besloot ik ook een andere tactiek te proberen. Ik stapte af van de 4-4-2 die ik eerst had bedacht en ik begin met het spelen zonder buitenspelers en met wingbacks. Zo speel ik het liefst en zo zit ik in mijn comfortzone. Hoe dat gaat zie je in de volgende update. Eerst even andere bijzaken

Saldo start september: €-283,98

Uitgaven: €450

Inkomsten: €625

Saldo eind september: €-108,98

Saldo start oktober: €-108,98

Uitgaven: €450

Saldo eind oktober: €66,02

Whoe, close call. Weet je nog wat ik eerder zei? Ik moet binnen 3 maanden weer financieel in de plus zitten. Gelukkig heb ik dat net gered, 1 maandje later en ik moest geld lenen wat daarna natuurlijk weer extra geld kost. Dat kon ik net voorkomen.

Trainerscursus

Voorzichtig zit ik al te denken aan mijn verder loopbaan als trainer. Ik weet het, het is behoorlijk voorbarig maar je wilt toch wat. Om te beginnen moet ik dan een trainerscursus doen. Stel ik wil in Nederland aan de slag dan is dat een vereiste. Graag zou ik hier aan willen beginnen. Gelukkig heb ik een goede band met de voorzitter. In eerste instantie is hij nog niet enthousiast. "Thomas, je weet dat we niet veel geld hebben op de club. Daarnaast wil ik je niet meteen kwijt als er een grotere club komt dus nu wil ik er nog niet aan". Ik bood de beste man aan zelf de helft te betalen. Nu begint hij te twijfelen. Weifelend gaat hij toch akkoord

4039e7037ad5434d63b27c200f15123e.png

€700 kost zo'n cursus. Het is de allereerste maar een diploma is een diploma. Gelukkig gaat de voorzitter akkoord en gunt hij mij deze cursus. Zoals gezegd betaal ik de helft mee. €350 kost mij dat. Ik heb er wel zin in, tijd om nieuwe dingen te leren. Hopelijk kan ik slagen. Gelukkig waren er in oktober weinig wedstrijden en trainen we parttime. Dit geeft mij tijd om hier tussendoor mee aan de slag te gaan. Hopelijk slaag ik, dat zou een mooie stap zijn naar een verdere carrière. 

Saldo start november: €66,02

Uitgaven trainerscursus: €350

Nieuwe saldo start november: €-283,98

@JoonsterkeBE @delichris @Kyrill @Djurovski @Vlonkie De start is zeker niet slecht maar hopelijk kunnen we het volhouden en niet in de problemen komen

@De Raam Heel ver weg nog haha, eerst maar eens uit het rood zien te komen

@Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius

*Veel interesse en dus veel tags waarvoor dank. Het is heel makkelijk om dan iemand per ongeluk te vergeten dus als je er in of uit wilt laat het mij vooral weten

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk pakt de nieuwe tactiek, het is ook nodig na de mindere resultaten de laatste weken. Goed dat je op cursus mag, wel terug in het rood, maar misschien eens denken aan intermittent fasting en enkel eten tussen 12 en 18u? 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November: Hoge pieken, diepe dalen

b5af321118ae4b9bbcdf9409b12191ec.png

De titel zegt het al, het was een bijzondere maand. Een andere tactiek, weg met de buitenspelers. Spelen met wingbacks, dat doe ik het liefst. Het leek een gouden zet, er werd 2 keer gewonnen waaronder met 3-0 van de nummer 1. Alles leek in orde. Maar vervolgens dondert het alweer als een kaartenhuis in elkaar. Mijn selectie is gewoon niet goed genoeg en we waren aan het overperformen. De laatste 2 wedstrijden van november maakten dat pijnlijk duidelijk. Vooral de 5-0 nederlaag tegen Caerau Ely deed zeer. Het grootste mankement werd helemaal duidelijk, de keeper. Man man man wat een kut keeper zou Eric Meijers zeggen. En terecht want het is een kutkeeper, deze pakt helemaal niks. Maar goed dat dit geen keeper is in Nederland, de mannen van VI zouden hem helemaal kapot maken. Een keeper is top prioriteit want daar achter heb ik ook niks. Van Baglan Dragons werd het ook kansloos verloren. Nee er is werk aan de winkel op de transfermarkt die bijna weer aan gaat breken

Weinig budget

3fb782449fc4e4d208e7183f3db3a1cc.png

Maar met welk budget? We zitten al erg hoog in de salarissen en spelers halen die geld kosten per maand, dat zit er niet in. Ik moet zoeken naar spelers die zonder contract willen spelen voor ons. Dat wordt een hele klus want dat zijn vaak niet de beste spelers. Zoals gezegd is er flink wat werk aan de winkel. Dan misschien spelers huren maar volgens de competitieregels mogen we er maar 6 huren. En we hebben er al 3.

Heel eerlijk, ik vraag me af of er in deze club wel toekomst zit. De maand januari zal cruciaal zijn, na januari ga ik eens kijken naar wat het beste voor mij is.

Saldo start november: €-283,98

Uitgaven: €450

Saldo eind november: €-108,98

Heimwee

Daar zit ik dan in Wales om mijn dromen achterna te gaan. Maar eerlijk gezegd valt het mij wel wat tegen. Het is zwaar, de nederlagen zijn lastig en ik ben al een hele slechte verliezer. Ik verlies niet graag. Maar 2 keer er zo hard af gaan, dat doet wel pijn. Als ik in het dagelijkse leven in Port Talbot rond loop word ik er door mensen aan herinnerd. De supporters kunnen hard zijn alhoewel het er niet heel veel zijn. De echte clubmensen staan in ieder geval aan mijn kant, dat scheelt al enorm. 

Maar er bekruipt mij een vervelend gevoel, al helemaal met de feestdagen in het vooruitzicht. Natuurlijk is het aan het einde van deze maand kerst maar 17 december is ook mijn verjaardag. En deze kan ik niet vieren met mijn familie en vrienden. 15 december is er een wedstrijd maar verder moet er natuurlijk ook gewerkt worden. Daarnaast en het belangrijkste heb ik het geld gewoon niet om terug te reizen naar Nederland. Ik moet eerst geld verdienen. Ik ben letterlijk gevangen in Wales. Het lijkt er dan ook op dat ik het seizoen af moet maken. De resultaten van de laatste wedstrijden helpen ook niet mee, dat geeft absoluut geen goed gevoel. Mijn verjaardag en kerst zal ik over moeten slaan en dat is wel een hard gelag. Eerlijk gezegd doet dat wel een beetje pijn. 

Resultaten

06a9b9e6c8d8ca3dffe73916d5394fc1.png

Maar nu even zakelijk. De slechte reeks bleef maar door gaan. Tegen Ammanford verliezen we met 3-2. We staan op 2-2 tot aan de 89e minuut, helaas ging het alsnog mis. Tegen Afan Lido dat onder ons staat moet het dan beter. We komen 1-0 voor en verkloten het daarna gigantisch. Het was een terechte nederlaag. Het leek van kwaad naar erger te gaan maar tegen datzelfde Afan Lido winnen we ineens met 1-4 en alles lijkt weer goed. Het laat zien hoe wisselvallig we zijn. Aanvallend is alles opzich wel in orde, defensief is het echt dramatisch. Kijk maar naar de stand hieronder

75b8ef8d034b31f95dbf6a035782f54e.png

31 goals in 18 wedstrijden dat is erg keurig. Daarmee staan we 4e in de competitie. De tegendoelpunten echter baren zorgen, maar liefst 32 in 18 wedstrijden. Het is wel duidelijk waar het probleem zit

Nieuwe keeper

84c6cf835fcb40510c7c09d084a70cad.png

Ondertussen hebben we in ieder geval een nieuwe keeper. 16 jaar slechts maar nu al veel beter dan de huidige keepers. Met hem gaan we verder. Vooral zijn reflexen zijn goed en dat is wel het belangrijkste. Hij is absoluut geen meevoetballende keeper maar dat hoeft op dit niveau ook niet. Hopelijk keept hij beter dan de vorige keeper maar slechter kon haast niet

Saldo start december: €-108,98

Saldo eind december: €66,02

@Kyrill Thnx

@Djurovski Ik ook maar het lijkt er nog niet op voorlopig

@JoonsterkeBE De dikzak in mij laat dit niet toe helaas haha

@Copywriter Die ommekeer moet er wel gaan komen, ik voel het uit mijn handen glippen

@De Raam Gelukkig binnen 2 maanden er weer uit. Nu is het alleen nog winst maken. Niet veel maar winst is winst

@delichris De titel zegt het al, hoge pieken.. diepe dalen. De dalen zijn wel heel diep, een slechte reeks ligt op de loer

@Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 euro per maand, als die jongeman ook aan dezelfde challenge bezig is als jij kunnen jullie binnenkort samen op de Welshe straten ronddwalen 😂

Leuk geschreven stukje! Resultaatgewijs wat minder, maar het lijkt dat je echt moeilijk beter kan.. Roeien met de riemen die je hebt, en dan zien waar je strandt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Januari

Pff, het valt niet mee. We hebben het geprobeerd in de transferperiode en ik heb daar de nodige moeite in gestoken maar het was zeer moeilijk om spelers te vinden die voor ons wilden spelen en met zo weinig budget was het ook heel moeilijk om spelers te vinden. De transferperiode viel erg tegen. Wel hebben we een complete nieuwe verdediging. We hadden echt te veel tegendoelpunten en hopelijk kunnen deze nieuwe spelers dat beter doen.

Resultaten

3db2107e529c3459bcdd190f7bc07008.png

Ja, ik begin mij nu wel enorm veel zorgen te maken. Defensief is het nog een drama. Inzakken, niet inzakken... Het lijkt geen drol uit te maken. Tegen Abergavenny lijken we wel te winnen maar in de 90+2e minuut kregen we de gelijkmaker om de oren. Dat is erg jammer, een overwinning daar had misschien wonderen gedaan voor het moraal. 

Geslaagd voor trainerscursus!

21f9589487884fe6409da2346999e7f4.png

Er is ook goed nieuws te vermelden, ik ben geslaagd voor de cursus! Mijn eerste papiertje is binnen. Hopelijk in de toekomst nog meer maar eerst ga ik mij richten op Trefelin. We moeten echt degradatie zien te ontlopen.

Saldo start januari: €66,02

Saldo eind januari: €241,02

Februari

0a2c09b78a6b6cff678d59932e661bc4.png

Ja, nu is het helemaal hommeles. Alle 3 verloren en het moraal helemaal naar de jeweetwel. Onze selectie is eigenlijk gewoon niet goed genoeg en dat begint nu te blijken. We waren een degradatiekandidaat en dat is niet voor niets. We spelen niet eens zo superslecht maar we hebben de kwaliteit gewoon niet. Vooral achterin is het een gatenkaas en het grossiert in persoonlijke fouten.

Teamtoespraak

Na de wedstrijd tegen Baglan Dragons gaat het helemaal mis. Die club staat onder ons en daar moeten we gewoon van winnen. We spelen daar een ontiegelijke zwakke eerste helft en staan 0-2 achter. Na de rust ging het al wat beter maar het was bij lange na niet genoeg. Ik ben al die tijd rustig gebleven maar ik kon het niet meer inhouden. Ik ging tekeer in de kleedkamer en het waterflesje kwam er aan te pas. 

496567746bf35f6161f5fa56ee398ee7.png

d13723784f6beac734728b91efe72ecf.png

Echt wat een stel kleine kinderen! Als je slecht speelt krijg je kritiek, klaar. Maar nee, alle spelers zitten te janken dat ze hard aangepakt worden. Ze moeten gewoon beter spelen, zo slecht spelen tegen de nummer 15 is onacceptabel. Mijn kritiek was terecht. Dat heb ik ook getracht ze te zeggen maar ze luisterden gewoon niet. Ze zoeken het maar uit. De volgende wedstrijd is tegen Llantwit Major. Als we die verliezen ben ik weg!

58b5d693ad2eaad4d7888cd8ab76f596.png

Maar de kritiek is onterecht hoor. Lik mijn reet!! Ze zoeken het maar uit!

Volgende update:

Blijf ik of ga ik weg? Ik sta op het punt om te gaan, hier valt geen eer aan te behalen. Slechte spelers en niet de middelen om betere spelers te halen. Zoals het nu gaat stevenen we af op degradatie. De wedstrijd tegen Llantwit Major is cruciaal, niet winnen is weg!

Saldo start februari: €241,02

Saldo eind februari: €416,02

@Djurovski Maar voor hoe lang nog op deze manier?

@Kyrill Inderdaad en steeds meer de verkeerde kant op

@Marius Dat kun je wel zeggen zeg

@JoonsterkeBE Lekker bedelen haha

@delichris Zou je wel denken maar het gaat juist steeds slechter

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorbijten en wachten tot ze jou buiten zetten, dan heb je nog recht op een deel van je achterstallig loon waar je volgens je contract recht op hebt!! Dat eergevoel dat moet je pas in de hogere regionen van het voetbal mee in rekening nemen! Denk aan de money Thomas!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites