Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Ik word miljonair [FM24]

Thomassje123

Recommended Posts

Verrassing

Weten jullie nog in het begin van mijn verhaal? Mijn eerste 2 sollicitatiegesprekken waren bij Trefelin en Llanidloes. De voorzitter van laatstgenoemde club nam ineens contact met mij op. Ik koos destijds voor Trefelin omdat zij eerder waren. Nu bleek dat de voorzitter van Lanidloes mij ook graag wilde hebben maar dat niet kon omdat ik al bij Trefelin zat.

De voorzitter stuurde mij een email. De club zat wederom zonder manager. In tegenstelling tot Trefelin had Llanidloes zich wel gehandhaafd. Eigenlijk nog vrij eenvoudig ook, ze eindigden 9e met 8 punten voorsprong op de degradatieplekken. Misschien heb ik toch verkeerd gekozen destijds. Maar ik krijg nu een tweede kans, de voorzitter wil mij graag spreken. Gelukkig leven we in 2024 dus kan dat ook digitaal. Een gesprek op Skype it is, scheelt mij weer reizen.

We bespreken wat we de vorige keer ook besproken hebben. De club Llanidloes heeft mooie stappen gezet dit jaar en ze lijken een plekje in de middenmoot te hebben bemachtigd en wil verder. Dat is voor mij dus een flinke verbetering ten opzichte van Trefelin dus dat klonk mij goed in de oren. "Wat zijn jouw verwachtingen van mij?" Vraag ik hem. "Wij willen naar de bovenste helft van de ranglijst, we willen elk jaar beter worden". Een club met fijne ambities dacht ik nog. Nadat we nog even gepraat hadden hingen we beiden met een goed gevoel op. Maar zei hij, er zijn ook andere kandidaten. Het is dus nog even afwachten of hij daadwerkelijk voor mij gaat. Het is wel een geruststelling dat er in ieder geval wat loopt nu.

Social media

Op dezelfde avond zat ik lekker op de bank te hangen, zo voor de tv. Heel leuk in Wales wonen maar ik mis de Nederlandse tv wel eens hoor. Gelukkig kan ik via mijn tablet nog het een en ander vanuit Nederland zien. Enfin, ik zat even lekker op mijn mobieltje. Op X heb ik een accountje aangemaakt om voetbal gerelateerde dingen te zien. Wel gek hoe zo'n algoritme werkt, ik zie dingen vanuit de gekste landen voorbij komen. Laatst zag ik de San Marinese competitie en de stand daarvan. Ik heb er helemaal niets mee maar toch weet ik wie daar bovenaan staat. Zo kwam er ook iets voorbij uit Slowakije. MSK Puchov zocht een trainer en plaatste iets op social media. Wel apart om het op die manier te doen maar anno 2024 kunnen dat soort dingen blijkbaar. Ik zit eens te kijken naar die club. Het is een club uit de Slowaakse 2e divisie, het zal wel weer een degradatiekandidaat zijn dacht ik al bij mijzelf maar niets bleek minder waar. De club eindigde als 5e maar toch zitten ze zonder manager. Dit lijkt mij wel wat, een club waar ik in alle rust mijzelf kan ontwikkelen en geld kan verdienen. Zonder verwachtingen besluit ik er gewoon op te solliciteren. Niks te verliezen toch?

@JoonsterkeBE Ja, ik ga hier geen warme herinneringen aan hebben

@MNie Bedankt, staan 4 pagina's aan updates al klaar dus deze novelle gaat 100% door

@Djurovski Ja, staat niet goed op mijn cv helaas

@mattihamstra Dat is 1 van de 2 mogelijke opties

@Copywriter Inderdaad, misschien blijf ik niet eens in Wales

@delichris Ja ook voor mijzelf. Ik moet snel wat anders vinden anders ben ik weer blut

@De Raam Scherp ;) 

@Kyrill Hopelijk kan ik snel weer aan de slag

@Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra

Edited by Thomassje123
  • Like 5

Opnieuw op reis!

Goed nieuws! Puchov wil mij graag op gesprek hebben. Wel bijzonder want ik heb zonder verwachtingen daarop gesolliciteerd. Maar het wordt nu wel ineens heel serieus. Voordat ik het weet zeg ik ja. Nu moet ik ineens een trip naar Slowakije plannen

Het is wel een wat lastigere tip. Eerst moet ik in Cardiff zien te komen, vanuit daar naar Amsterdam en vanuit Amsterdam naar Slowakije. Dat klinkt als een hele omweg maar helaas kon ik niks vinden rechtstreeks van Cardiff naar Bratislava, laatstgenoemde is waar de volgende reis naar toe gaat!

Trein naar Cardiff

cdde28f0392999084dd835e88ba5d90a.png

Dit was het makkelijkste gedeelte. Zo in 1 keer met de trein voor slechts €14.

Vlegtuig van Cardiff naar Amsterdam

0b3ff31471517b8624058e528c4d4c7e.png

Dit is het goedkoopste wat ik kon vinden maar ik kan vrij gemakkelijk in Amsterdam komen. Vanuit daar gaan we naar Bratislava

Van Amsterdam naar Bratislava

c72b8b8feb52bd51ce1454eeab85afab.png

Na een lange reis zijn we dan eindelijk geëindigd in Bratislava. Ik ben moe, het was echt een hele lange reis. Ik zoek naar een dichtstbijzijnde hotel en ik wil heel snel slapen

Hotel

1e935b43284090bc0f89804da1fa8948.png

Het hotel is gevonden, slechts €79 per dag. Ik hoef gelukkig maar 1 nachtje te overnachten. Na mijn gesprek morgen wil ik dan ook zo snel mogelijk weer terug naar mijn eigen stekkie. Ik ben al blij dat ik dit heb kunnen regelen. 

Saldo start update: €1.385,92

Uitgaven: €457,97

Saldo einde update: €927,95

Keuzes, keuzes, keuzes

Ik ontwaak vanuit mijn hotel. Ik heb als een roosje geslapen na de ontiegelijk lange reis en ook vandaag wordt het weer een bijzonder lange dag. Heel nerveus ga ik richting Puchov. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn. Gelukkig kan ik met de trein van Bratislava naar Puchov, dat scheelt mij al een hoop kopzorgen. 

Met de trein van Bratislava naar Puchov

5848127e321a7aa64c9aca2e6d369a5e.png

Gelukkig een rechtstreekse trein, dat maakt mijn leven al een stuk makkelijker. Slechts €7 enkele reis, dat is geen geld. Ik moet ook terug dus ik maar er een retour van, €14 ben ik dan kwijt

Belletje

Net op het moment dat ik in de trein zit krijg ik een belletje. Het is wel ongemakkelijk zo in de trein waar iedereen mee kan luisteren. Met een klein beetje schaamte neem ik de telefoon wel op want ik herken het nummer. Het is de voorzitter van Llanidloes. Met al dit reizen was ik al even vergeten dat dit ook nog liep. De voorzitter van Llanidloes had goed nieuws voor mij, hij wilde mij graag hebben. Daar ben ik blij mee maar ik heb hem 2 weken bedenktijd gevraagd, uiteraard heb ik niet gezegd dat ik nu in Slowakije ben. Hij gaat akkoord, gelukkig. Ik heb altijd wat achter de hand nu en ik eindig sowieso niet werkloos. Maar nu eerst de focus op dit.

Sollicitatie en de reis terug

Ik ga het gesprek aan met de voorzitter van Puchov. Ik kom zowaar aan bij een echt stadion. Een stadion waarbij 6.000 toeschouwers kunnen komen. 5.000 zitplaatsen om 250 bij Trefelin, wat een verschil! De voorzitter groet mij en we gaan samen naar binnen. Onder het genot van een fatsoenlijke bak koffie hebben we een goed gesprek. Puchov wil zich graag gaan nestelen in de bovenste helft van de competitie. Afgelopen seizoen zijn ze 5e geworden dus dat moet toch wel lukken? Wel gek, de club lijkt weinig ambities te hebben. Voor mij is dat iets goeds want anders krijg ik nooit de kans hier voor een gesprek. Deze club lijkt mij te groot te zijn maar de voorzitter was best tevreden over van alles. Bij het weglopen overdenk ik nog even alles. Deze club is afgelopen seizoen 5e geworden en verwacht ook rond die plaats te eindigen aankomend seizoen. Toch wil het bestuur slechts in de bovenste helft eindigen. Dit lijkt een club waar ik mij een aantal seizoenen kan settelen en even flink geld kan verdienen voor een mooie buffer. Het klinkt haast wel te mooi om waar te zijn. 

Vliegtuig van Bratislava naar Amsterdam

d95da7ae19713b058b7352039aaebcc0.png

Vliegtuig van Amsterdam naar Cardiff

e75e851161cbd255169893c4f9536014.png

Trein van Cardiff naar Port Talbot

02b19e360f34c659435ca59fe3207df1.png

Eindelijk thuis

Zo, eindelijk weer thuis. Ik duik direct mijn bed in. Even naar Bratislava heen en weer. De tering wat kost dat een energie zeg! Ik lig in bed en ik val als een blok in slaap. De volgende dag word ik wakker. Ik kijk naar de klok, 14:30. Zo ik heb even flink geslapen zeg. Het voelt net alsof ik terug ben gezet naar de fabrieksinstellingen. De dag gaat langzaam aan mij voorbij, de gehele dag ben ik niet vooruit te branden.

Er gaat een week voorbij en mijn afspraak met de voorzitter van Llanidloes loopt bijna af. Stiekem hoop ik op de baan bij Puchov maar ik hoor daar maar niks van. 1 dag voor de deadline van Llanidloes had ik nog niks gehoord uit Slowakije. Tot ik ineens een email krijg.

De voorzitter van Puchov wil mij graag hebben! Dat is een hele eer en nu sta ik voor een keuze. Ga ik voor Llanidloes en blijf ik lekker in Wales in mijn vertrouwde omgeving of duik ik het diepe in bij Puchov in de Slowaakse 2e divisie?

381d7c389a92c02929bd0a06b0cfb880.png

Llanidloes uit Wales

Salaris: €975 per maand

Prognose: €15e

Doel: Bovenste helft ranglijst

741b6150b625c36c2d57b2466b5ccd06.png

MSK Puchov uit Slowakije

Salaris: €975 per maand

Prognose: 5e

Tussen deze 2 clubs gaat het. Ga ik voor Llanidloes of voor Puchov? Llanidloes is vertrouwd en de club past het beste bij mij. Puchov is weer een veel grotere club maar eigenlijk op papier te hoog gegrepen. Het zal moeilijk worden om daar iedereen voor mij te winnen maar het is wel ideaal omdat dit een club zijn waar ik mij een aantal jaar kan settelen. Salarissen zijn vooralsnog hetzelfde

Saldo start update: €927,95

Uitgaven: €401,98

Saldo einde update: €525,97

Dit waren eigenlijk 2 updates maar ik heb besloten ze in 1 keer te doen. Het was natuurlijk al lang en breed duidelijk dat ik naar Slowakije zou gaan, anders begin ik er natuurlijk niet over. Het wordt dus Llanidloes of Puchov. Ik heb de keuze al gemaakt, wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond?

@mattihamstra Ze hebben beiden zo hun voor- en nadelen. Maar ik wist eigenlijk al vrij rap wat ik ging doen

@Kyrill Thnx

@delichris Wel een hele grote maar het lijkt wel alsof ik mij daar rustig kan ontwikkelen. Spelers zullen mij echter niet moeten dus ik kan ook voor het bekende kiezen

@Djurovski Bovenstaande zijn de 2 keuzes, 1 van deze wordt mijn nieuwe club

@JoonsterkeBE Daar lijkt het wel op, het is alleen wel het grote onbekende

@De Raam Jazeker. Ik heb sowieso wat anders nu, alleen nog even de vraag waar ik naar toe ga

@Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra

• Like 3

Welkom bij 

b375e93a011634af0ac44425c2b4c320.png

MSK Puchov

Salaris: €1.200 per maand

Prognose: 5e

595c0d82e75a405169f1d8df3ab8d1a5.png

Deze club is het geworden, ik ga naar Slowakije! Dat vergt nog wel de nodige voorbereidingen. Om te beginnen, waar moet ik verblijven? Bij Trefelin was er een huisje waar ik in kon zitten maar bij deze club moest ik dit zelf regelen. Gelukkig heb ik iets geniaals gevonden!

Op de camping

761825a19e6252038aa9149b815b8569.png

https://www.maninska.sk/

We gaan naar de camping! Op camping Manin in Povazska zullen wij verblijven gedurende het eerste seizoen in Slowakije. Zoals je hierboven ziet gaan we €8 per dag betalen. Dat is prima te doen, omgerekend is dat €240 per maand. Met mijn salaris kunnen wij dat prima missen. Ik vind het ook wel lekker knus zo, ik houd wel van de camping. Ik huur daar voor een vol seizoen een cottage. Er zijn genoeg bedden beschikbaar dus ik kan hier zeker het hele jaar blijven

8fc410b5e8f480a3f800d003c410c631.png

Het is het hele jaar open dus hier kunnen we mooi gebruik van maken

Sfeerimpressie

482e25460e4e368ad7d180fa7e35f152.png

aac5e8206799b93091854ef144bcb416.png

0b0dd20c1ebc962ab60771160841438f.jpg

16a9eed009baee53f125e0309d17da2c.jpg

Hier zullen we dus een jaar lang verblijven, mits we natuurlijk niet ontslagen worden. Hiermee betalen we €240 per maand. Met de andere kosten per maand er bij zullen we het komende jaar op een uitgave komen van €690 per maand.

Nu we onze verblijfplaats hebben gevonden gaan we er nu naar toe. Het avontuur in Slowakije staat op het punt van beginnen.

Eerst gaan we de trip naar Slowakije weer doen. Wederom ben ik €386,65 kwijt. Dat waren de laatste onkosten. De voorbereiding bij mijn nieuwe club gaat bijna beginnen

Saldo start update: €525,97

Uitgaven: €386,65

Saldo einde update: €139,32

@De Raam @JoonsterkeBE @mattihamstra @BA1986 @delichris @Kyrill @MNie

Dit was de eerste van de waarschijnlijk vele keuzes die ik moet gaan maken in mijn leven. Ik heb gekozen voor Puchov. Hopelijk kan ik mij hier in alle rust ontwikkelen

• Like 3

Start seizoen

ae75bbe21cf889e20623978bcbd05994.png

De voorbereiding was klaar en de nodige transfers zijn gedaan. De club verkeert in financiële nood dus er was niet heel veel mogelijk. Gelukkig is het gelukt om veel spelers te huren zonder hun salaris te hoeven te betalen. Ik heb geprobeerd spelers te lozen maar dat is niet gelukt. Toch ben ik binnen budget gebleven.

Dan de competitie. We moeten in de middenmoot eindigen en in de season preview staan we zowaar 2e. Als ik ons vergelijkt met andere clubs is dit niet helemaal terecht. Ik moet in de middenmoot eindigen van het bestuur dus het lijkt er op dat ik in alle rust deze club een beetje kan ontwikkelen. Dat is erg fijn, beter dan de druk van een degradatiekandidaat. We zijn het seizoen ook goed begonnen met 3x winst in 6 wedstrijden. We lijken daadwerkelijk die middenmoter te gaan worden. Wat mij wel zorgen baart is het aantal tegengoals, dat moet wel echt omlaag. Maar het begin is er in ieder geval

Financiën

aef4a8950b8a093ade0269029dbbc562.png

93703ee54b357a7fb03cdfcdd9982b70.png

Financieel is er wel het een en ander aan de hand. De club maakt flinke verliezen in de loop van het seizoen. Het is mij gelukt om binnen budget te blijven maar helaas kan er niks meer bij. Het plan bij deze club is om dit seizoen rustig door te komen en in mijn geval om geld te verdienen. Na afloop van dit seizoen wil ik heel veel contracten niet gaan verlengen, dat moet ons veel ruimte gaan geven in het salarisbudget.

Taalcursus

bca9c0b925f70526ffd1ea7c671e606d.png

Ter voorbereiding op deze klus ben ik ook op eigen initiatief een cursus gestart om Slowaaks te leren. Dat is toch wel handig en misschien verblijf ik hier wel voor langere tijd. Het valt mij niet mee, makkelijk is anders. Toch merk ik gaandeweg het seizoen wel de voordelen hier van.

Sfeer

3c407d468dfaed8b078cdcf879bc418c.png

1 van de beloftes die ik moest maken naar het bestuur is dat de sfeer goed bleef bij de club. Hier had ik moeite mee bij Trefelin BGC maar daar werkte ik dan ook met kleine kinderen die niet in de spiegel kunnen kijken. Het is dan ook heerlijk om nu met professionals te werken. Die professionals hebben overigens geen hoge pet van mij op. Snap ik ergens ook wel want deze club is eigenlijk te hoog gegrepen. Ik vraag de voorzitter om een trainerscursus maar helaas gaat hij niet akkoord. Hopelijk wel in de loop van het seizoen. 

Tot zo ver de start van het seizoen. Alle middelen zijn er om in rustig vaarwater mij en het team te ontwikkelen.

Saldo start juli: €139,32

Inkomsten: €1.200

Uitgaven: €879

Saldo eind juli: €460,32

Saldo start augustus: €460,32

Inkomsten: €1.200

Uitgaven: €690

Saldo eind augustus: €970,32

*Vaste uitgaven zijn verhoogd naar €690. Dit heeft te maken met de camping waar ik verblijf. In Wales kon ik ergens voor een klein prijsje verblijven. Daarnaast moet er ook gereisd en gegeten worden

@Djurovski @Marius Bedankt

@mattihamstra Ik hoop het ook, eerst moet ik de spelers voor mijzelf zien te winnen

@JoonsterkeBE Puchov is een profclub dus ik ben er bijna elke dag haha. Hopelijk kan ik hier een tijdje blijven

@iamforce1 Ben blij dat ik dit gevonden heb anders houd ik wel erg weinig over

@delichris Ik vind het wel lachen maar het is natuurlijk niet voor de lange termijn

@De Raam Ik vind het ook een mooie stap, hopelijk kan ik hier lang blijven

• Like 5