Jónstærke Geplaatst 7 mei Auteur Share Geplaatst 7 mei #117 - UEFAI AI AI.. Daar sta je dan als back-to-back UCL-winnaar op een voorlopige achtste plek op de UEFA Coëfficiënt Ranglijst, België binnen handbereik, maar Nederland ver buiten schot. Aan onszelf ligt het niet. De steun uit Denemarken is mager. Met de investeringen in andere Superliga-clubs hopen we hier op korte termijn op in te spelen en meer Deense competitiviteit in Europa te creëren. Bovenstaande ranglijst is de situatie zoals ze is op het moment dat de zestiende finales in de UCL, UEL en UECL op het punt van beginnen staan. Onderaan deze post vinden jullie een klein schematisch overzichtje van de clubs uit voornoemde landen die nog actief zijn in deze fase van het respectievelijke UEFA-tornooi. Van de vijf Deense clubs die vorig seizoen een Europees ticket bemachtigden, kon enkel FC Midtjylland zich niet kwalificeren voor een competitiefase. Torino FC was te sterk van de Ulvene in de laatste voorronde van de UECL (1-1, 3-0). In de laatste voorronde van de UCL speelde FC Nordsjælland tweemaal gelijk tegen Olympique Lyon, maar de Fransen haalden het via strafschoppen, waardoor de Tigrene veroordeeld waren tot UEL-Competitiefase. Daar kregen ze sowieso al het gezelschap van Randers FC. Wou FC København het tweetal vervoergen in de UEL, dan moest het drie voorrondes overleven. Tegen Legia Warszawa en Ham Kam lukte dat, maar in de laatste horde botste de hoofdstedelingen op Djurgårdens IF. In Zweden werd het 1-1, maar in het Parken ging FCK onderuit. UECL-Competitiefase was het verdict. Spoiler Samen met FC Bayern, PSG en Real Madrid bleven we ongeslagen gedurende de gehele UEFA Champions League - Competitiefase. Met een veredeld B-elftal konden we op het nippertje een thuisnederlaag vermijden tegen een sterk presterend Sturm Graz. Poul Høholt kon met een poeier tegen een afvallende bal vijf minuten voor tijd, de bordjes op 2-2 hangen. Ook tegen de leider van de Premier League, Newcastle United, kwamen we in eigen huis niet verder dan een gelijkspel. Hitoshi Koide blonk uit met een hattrick in de 3-3 draw. Monsterscores noteerden we niet, maar desalniettemin ben ik zeer trots op de 0-1 zege in het Estadio Metropolitano en de 2-3 zegen op Manchester City, al was bij die laatste ook wel een beetje geluk gemoeid. Laten we het er op houden dat de vizieren van Haaland, Foden en Doku niet bepaald op scherp stonden. Verder zetten we ook Juventus (3-1), Hammarby (2-3), VfL Wolfsburg (1-3) en Schalke 04 (4-2) opzij. In de zestiende finales nemen we het op tegen PSV. Eindelijk kunnen we het eens opnemen tegen een team uit een land waarmee we UEFA Coëfficiënt-gewijs in strijd zijn. In de tussenronde schakelden de Eindhovenaren Schalke 04 uit door in de terugwedstrijd een 2-1 nederlaag uit te wissen met een 2-0 zege. Als je dan toch iets een verrassing wil noemen in de tussenronde, was het deze remonte misschien wel. Voor de rest waren er steeds logische winnaars. City haalde het met 3-2 van Internazionale en Atlético ging via strafschoppen voorbij SSC Napoli. AaB: uitslagen + doelpuntenmakers Spoiler Als je maar twee van je acht wedstrijden kan winnen, dan moet je al een behoorlijk aantal wedstrijd gelijkspelen om alsnog een plekje in de tussenronde te bemachtigen. In eigen huis won Nordsjælland geen enkele partij. De twee overwinningen die ze namen waren dan wel weer vrij imposant op Aston Villa en Brighton, mar het is niet dat ze daar extra punten voor krijgen.. De Tigrene strandden op plek 27 en waren uitgeschakeld. Randers FC verloor thuis niet en won ook nog eens op Partizan Belgrado en Standard Luik. In de UEL-tussenronde moest het na een 1-0 zege uiteindelijk alsnog zijn meerdere erkennen in Fenerbahçe dat in Turkije met 4-2 won. In de UEFA Europa Conference League - Competitiefase spelen de deelnemers maar zes wedstrijden. FC København won zijn laatste vier wedstrijden, nadat het op speeldag één verloor van LOSC Lille en op speeldag twee 2-2 gelijkspeelde op Maccabi Tel-Aviv. Met een rapport van 13 op 18 zijn ze rechtstreeks gekwalificeerd voor de UECL-Zestiende Finales, waarin ze het zullen opnemen tegen SK Slovan Bratislava. UEFA Europa League - Loting Zestiende Finales Spoiler UEFA Europa Conference League - Loting Zestiende Finales Spoiler We staan al het laagst op de UEFA Coëfficiënt Ranglijst, maar ook nu zijn we nog het minst vertegenwoordigd in Europa. FC København heeft met Slovan Bratislava als tegenstander misschien wel zich op de UECL-Kwartfinale. De Belgische clubs in de UEL krijgen wat stevigere tegenpartijen voorgeschoteld. KRC Genk lootte Borussia Dortmund, Standard Luik ontmoet Real Sociedad en Anderlecht kruist de degens met Fiorentina. Nog in de UEL-Zestiende Finales spelen Feyenoord en Utrecht tegen respectievelijk RC Lens en Atalanta Bergamo. AZ Alkmaar neemt het in haar UECL-Zestiende Finale op tegen verliezend Europa league-finalist van vorig seizoen, Bayer 04 Leverkusen. Dat is ook niet de makkelijkste loting, me dunkt. Ole @Willem@MNie@Fantasy@De Raam@Titan@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza@KayDeManaager@Nom de Guerre@Blauwbeer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Ben al een paar dagen aan het bijlezen, nog een aantal pagina's en dan ben ik er weer! Blijft genieten, deze novelle. En dan te bedenken dat dit je eerste novelle is, ik neem daar mijn pet voor af. Knap hoe je rustig blijft voortbouwen. Mooi ook hoe je ons telkens meeneemt bij de gebeurtenissen buiten het veld en daar een samenhangend geheel van maakt. Kan ik nog wat van leren, je bent dan ook zeker een inspiratiebron voor mij. Ook complimenten voor de grafische werkjes. Ik zie dan vooral de kleine details, zoals de afbeelding in onderstaande spoiler. Dat je toch even die speler voor het screenshot zet. Laat zien dat je erg veel tijd stopt in de updates! Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Aalborg blijft top presteren in Europa. Bij de andere clubs blijf ik toch wat op mijn honger zitten. Wellicht is het niveau voor hen vaak een tikkeltje te hoog. Als je ziet dat enkel Kopenhagen in de Conference League nog mee overblijft, wil dat wellicht ook iets zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei De overige ploegen hebben het lastig in Europa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Anderlecht en Genk zie ik niet overleven tegen die tegenstanders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Toch ook even bijgelezen en jouw verhaal is bijzonder te noemen hoor, je houdt het zolang vol en dat vind ik knap. Je prestaties zijn fantastisch, helaas blijven de overige teams wat achter. Hopen dat zij ook eens Europese prijzen weten te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten